banner58

Durmak yok yürümeye devam!

CHP İzmir milletvekili YURT yazarı Mustafa Balbay yazdı... "2019 seçimlerine bu üç kelime ile gidilebilir mi? Hak, Hukuk, Adalet.." 

Durmak yok yürümeye devam!

CHP İzmir milletvekili YURT yazarı Mustafa Balbay yazdı... "2019 seçimlerine bu üç kelime ile gidilebilir mi? Hak, Hukuk, Adalet.." 

12 Temmuz 2017 Çarşamba 23:35
11621 Okunma
Durmak yok yürümeye devam!

Adalet yürüyüşü ve mitingi 2019 hesaplarını da etkiledi.
9 Temmuz hem büyük bir itiraz hem de çok geniş kesimlerin özlemi olan üç kelimelik istem içeriyordu; hak, hukuk, adalet...
2019 seçimlerine bu üç kelime ile gidilebilir mi?
Bu soruya yanıt vermeden önce siyasi tarihimize damgasını vuran kelime ya da kelimeler bütününe bakalım.
1950 seçimlerinde Demokrat Parti çok partili sisteme geçişte halkın seçeceğinin artmasına da gönderme yaparak şu sloganı başa çekmişti:
Yeter, söz milletin!
Bu sloganda bütünleşen yenilik arayışı DP'yi tek başına iktidar yaptı.
DP'nin Amerikan Marshall yardımlarıyla birlikte attığı ekonomideki yeni adımlar, devlet hazinesindeki birikimlerin açılması büyüme heyecanını beraberinde getirdi. Bunun devamında Demirel yeni bir hedef koydu:
Büyük Türkiye!
1960 sonrası Adalet Partisi'nin başına geçen Demirel de ekonomi merkezli bu sloganla tek başına iktidar oldu. 
Büyüme "paylaşım" sorununu getirdi. Gelir uçurumu giderek artıyor, köyden kente göç uçurumları derinleştiriyordu.
Bu arayışı da Ecevit yakaladı. "Ne ezen ne ezilen, insanca hakça düzen", "toprak işleyenin su kullananın", "akgünlere" sloganları Ecevit liderliğindeki CHP'yi sola oy vermenin en zor olduğu dönemde yüzde 42'ye taşıdı. 

***

12 Eylül siyasetin tüm dengelerini altüst etti. Eski partilerin tümü kapatıldı. 12 Eylül yönetimi kendi kurdurduğu MDP'yi parlementer sisteme dönüşle birlikte iktidara getirmek için her şeyi yaptı.
O günlerde toplumdaki beklentiyi Turgut Özal'ın liderliğindeki Anavatan Partisi yakaladı. 12 Eylül öncesi siyasal kutuplaşmalara ters bakan toplum Özal'ın iki elini havada birleştirip "bende tüm siyasal eğilimler var, hepsini bir potada tutacağım" mesajını aldı. 1983 seçimlerinde ANAP yüzde 45.1'le tek başına iktidar oldu.
Özal'dan sonra tek başına iktidarı yakalayan AKP, 3 partili koalisyonla merkez sağ, merkez sol ve milliyetçiliğin umut olmaktan uzaklaşmasını kullandı. Yüzde 35 oyla parlamentonun yüzde 65'ine sahip oldu.
AKP sonraki seçimlerde de  "durmak yok, yola devam" sloganı etrafında iktidarını korudu.
AKP'nin 2019'da aynı sloganla yola devam etmesi zor görünüyor. Çünkü partide metal yorgunluğu olduğunu, kadroların değişmesi gerektiğini partinin başındaki kişi söylüyor.

***

Başta sorduğumuz soruyu yineleyelim:
CHP 2019 seçimlerine "hak, hukuk, adalet" sloganı ile gidebilir mi?
Bu üç sözcük özünde toplumun bütün arayışlarına karşılık geliyor. 
Önceki gün Karşıyaka Belediyesi'nin ev sahipliğinde Yamanlar'daki CHP Parti Okulu yaz kampında gençlerle bu konuyu konuştuk. Onlara yukarıda özetlediğimiz siyasi tarihi anlatıp 2019'un sürükleyici sloganının ne olabileceğini sorduk.
Hak, hukuk, adalet sürükleyebilir diyenler oldu. Yürüyüş üzerine yeni slogan üretenler oldu... Bu konuda beyin fırtınası yapma kararı aldılar. 
Okurun önerilerine de açığız.
Dünyadan iki örnek paylaşmak gerekirse; Trump'ın sloganı şuydu:
Amerika'yı yeniden büyük yap!
Ekonomi içerikli...
Fransa'da Macron ise seçime giderken oluşturduğu yapılanmanın adı slogan gibiydi:
Yürüyüş Hareketi!
Demek ki yürüyüş de başlı başına bir iradeyi temsil edebiliyor.
AKP'nin adındaki "adalet" sözcüğü fiilen CHP'nin üstüne oturdu.
İster misiniz slogan da yol değiştirsin:
Durmak yok yürümeye devam!
 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 12.07.2017 23:55
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tam gaz koşun hatta, 2017-07-13 09:34:41

Emperyalzimin köpekleri sözde askeri kalkışmanın sözde birinci yıldönümü ve dalalet yürüyüşü ile
1-Neler yapılmak istendi?
2-Bunun maskeleri neydi?
3-Millete nasıl yansıtıldı?

Misafir Avatar
ege 2017-07-13 17:51:42 @Tam gaz koşun hatta,

çakal ormanda bağırıyormuş heyyyyy dinleyin duyun, ASLAN lar bundan sonra benim emrimdedir. ben ne dersem ASLANLAR onu yapacak . . birden ASLAN yanında peydahlanmış; çakal bu sefer demişki ya bir anda GAZ a gedim . . ASLAN da karışmamış demişki bırakın bu gaz bunu zaten çatlatacak. hkkatende çok geçmeden çakal GAZ dan çatlamış. bu yüzden derim ki eyy ihanet yürüyüşü dstekçileri GAZ a gelmeyin.

Beğenmedim! (1)
Avatar
aydın 2017-07-13 00:46:19

bu kafayla chp e batar,tutarsızlık,şarlatanlık herşey var
bugün ak diyor yarın aynısına kara
bugün feto diyor yarın fetulah gülene saygı duyanlar katılmış olabilir,yahu az akıl izanı olan yahu bu ne demek istiyor der,bu ne saçmalık der
bugün şehit cenazesine gider,
yarın teröüstün desdekcisi hdp yi tebrik eder,iyiki şehitin yakınları defol burdan demiyor git önce terörün desdekcisi hdp yi kına demiyor

Avatar
hep dedim 2017-07-13 08:17:30

Musatafa Balbay birinci Kemal Kılıçdaroğlu CİA nın elemanlarıdır. ajandır. Bu ikisi aktif siyasi ayağın ajanlarıdır . gizli ve perde arkasındaki ajanlarıda bu iki ajan biliyor.DİKKAT edilmesi lazım.

Avatar
bolu 2017-07-13 08:19:42

CHP HDP kominist partisi ve dış işbirlikçiler Türkiyenin büyümesine karşı, huzuruna karşı, güvenine karşı. bunları halkımız iyi görmesi lazım.

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-13 17:32:26

1-
*** Perinçek, parti heyeti olarak Tahranda üst düzey İranlı yetkililerle yaptıkları görüşmelere ve alınan kararlara ilişkin şu bilgileri paylaştı:
İsraili getirip komşumuz yapmak istiyorlar. Bu yapılan Amerikan emperyalizminin bir girişimidir. Kesinlikle İkinci İsrail devletçiğinin kurulmasına izin verilmeyecektir. Önümüzdeki süreçte eylem birliği, beraberlik konularında, Sayın Ali Ekber Velayeti ile görüşmemiz son derece verimli oldu.
Sayın Velayetinin önerisi üzerine görüşmeden sonra basın açıklaması yaptık. Bölgedeki ülkelerin toprak bütünlüğünü savunmada İranın kararlı olduğunu ve Vatan Partisiyle olan görüşmelerde de görüş birliğinde olduğunu belirtti. İran Devletinin başında bulunan İmam Ayetullah Seyyid Ali Hamaney çok önemli bir açıklamada bulundu. Açıklamasında, ‘Kürdistanın bir rüya olduğunu bu rüyayı görenlerinin uyanmalarının çok yararlı olacağını belirtti. İran Devleti adına Kürdistan girişimine karşı net tavrı ifade etti.
—————
LÜTFEN ÇOK DİKKAT !
AMERİKA VE

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-13 17:33:20

2-
NATO YANLISI OLAN BİR SN. KILIÇDAROĞLUNDAN BU , ‘TÜRKİYECİ VE BÖLGE BARIŞÇISI OLAN BU SAYGIDEĞER SÖZLERİ ASLA AMA ASLA DUYAMAZSINIZ ; ÇÜNKÜ MÜSAADE EDİLMEZ !!!
ÇOK SAYGIDEĞER OKURLARIMIZ, FARKINDA MISINIZ SN. PERİNÇEK, AKP HÜKUMETİNİN SERGİLEYEMEDİĞİ ÇOK BÜYÜK BİR TÜRK-İRAN İŞBİRLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİREREK, İRAN-TÜRK DOSTLUĞUNU GELİŞTİRİCİ, TÜRKİYENİN VE BÖLGE ÜLKELERİNİN ÜNİTER YAPILARINI GARANTİLEYİCİ, SAĞLAMLAŞTIRICI VE DÜNYA BARIŞINI, BÖLGEDE KALICI HALE GETİRİCİ BÜYÜK ADIMLAR ATARAK BUGÜNÜN BÜYÜK DÜNYA VE BÖLGE BARIŞINA ALTIN MÜREKKEPLERLE İMZA ATMAKTADIR FARKINDA MISINIZ ?
KUTLUYORUM DOĞRUSU !
DEMEK Kİ BU ADAM VE HAYDAR BAŞIN BAĞIMSIZ TÜRKİYE PARTİSİ KADROLARI İÇ POLİTİKADA, İRAN VE VP GİBİ BİR SİYASETİN MERKEZİNDE BİR ARAYA GELSELER, AYIRIMSIZ TÜM TÜRKİYE VATANSEVERLERİNİ BİR ARAYA GETİRİR VE BU SİNERJİYLE İKTİDAR ALTERNATİFİ OLARAK ZERRE ABARTISIZ İKTİDARA YÜRÜRLER Kİ, BENDENİZ BU OLUŞUMUN SİNERJİK GÜCÜNE GERÇEKTEN BÜYÜK BİR SAMİMİYETLE İNANIYORUM !!! ÇÜNKÜ BU İKİ BÜYÜK MİS

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-13 17:35:46

3-
YON, BUGÜNÜN TÜRKİYE’SİNİN GERÇEK ATATÜRKÇÜLÜĞÜ, GERÇEK İLERİCİLİĞİ, SOLCULUK, ADALETÇİLİK VE DEVRİMCİLİĞİ, VATANSEVERLİĞİ, TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYECİ VE KOMŞULARIYLA DA GERÇEK ANLAMDA DOST VE BİRLEŞİK OLAN MEVCUT ANTİ EMPERYAL YAPILANMASI YANİ TÜRKİYE’Cİ, ATATÜRKÇÜ VE GERÇEK ONURLU İSLAMCI İDEOLOJİK SENTEZİN BİR SİNERJİK YANİ ‘ALLAH DESTEKLİ’ OLAN BİRER ŞEREFLİ TEMSİLCİLERİ VE SİYASAL YAPILANMALARIDIRLAR ŞÜPHESİZ !!!…
TÜRKİYECİ YANİ TÜRKİYE VE BÖLGE ORTAK ÇIKARLARINI YÜKSEK DÜZEYDE KORUMA VE SAVUNMA ANLAMINDA NET VE KARARLI ANTİ EMPERYAL TUTUMLAR SERGİLEYEMEYEN, VE BİR ÇOK MALİ KONULARDA DA KAMU VİCDANINI RAHATLATICI ETİK AĞIRLIKLI TUTUM SERGİLEMEKTE OLDUKÇA SIKINTILI OLAN VE ZAMAN ZAMAN DA MEZHEPÇİLİK HASTALIĞINA TUTULMAMAK İÇİN GEREKLİ TEDAVİ EDİCİ İLAÇLARI KULLANMAKTA EBEVEYNLERİNE SIKINTI YAŞATAN, ÖRN. BARIŞÇI TÜRKİYE’NİN GERÇEK ANLAMDA YAŞAM ÇİMENTOSU OLAN ONURLU ALEVİ TOPLUMUNA, ELİN GAVURU DEDİKLERİ O AİHM’İN VERMİŞ, TANIMIŞ OLDUĞU İNANÇSAL HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ BİLE TANIMAYI ÇOK

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-13 17:36:16

4-
GÖREN BİR GAYRİ ADİL AKP’NİN BUGÜN GERÇEK ANLAMDAKİ ALTERNATİFİ, BU BAHSETTİĞİMİZ, ALT YAPISI ÇOK SAĞLAM OLAN BU ONURLU BİRLEŞİK SİYASAL CEPHEDİR DOĞRUSU ! AMERİKANCI YCHP ASLA DEĞİLDİR ; ÇÜNKÜ YCHP, ŞU ANKİ SİYASAL ANLAMDA TÜRK VATANSEVERLERİNİN KİŞİLİKSİZ BULDUKLARI BU YCHP, AKP KARŞISINDA YÜZ BİN SEÇİME GİRSE DE ASLA KAZANAMAZ GİBİ DURMAKTADIR MAALESEF !!!… EE.. AKP’NİN DE BİR SONU OLMALI YA DA OLAÇAKTIR HERHALDE, ÖYLE DEĞİL Mİ ?! ALLAH’IN YERYÜZÜ KANUNU BUDUR ÇÜNKÜ !!!…