Erdoğan'dan 'garip senaryo' iddiası

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘garip senaryo’ dediği ihtimal, Anayasa’nın 101. maddesinde gizli olduğu öne sürüldü. İddiaya göre “İkinci tura kalan muhalefet adayı yarıştan çekilecek ve başka bir ismin önünü açacak. Tüm partiler bu ismi destekleyerek Erdoğan’a karşı kazanmayı zorlayacak”

Erdoğan'dan 'garip senaryo' iddiası

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘garip senaryo’ dediği ihtimal, Anayasa’nın 101. maddesinde gizli olduğu öne sürüldü. İddiaya göre “İkinci tura kalan muhalefet adayı yarıştan çekilecek ve başka bir ismin önünü açacak. Tüm partiler bu ismi destekleyerek Erdoğan’a karşı kazanmayı zorlayacak”

26 Nisan 2018 Perşembe 09:39
Erdoğan'dan 'garip senaryo' iddiası

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın AKP Meclis Grup toplantısında, “Şu anda çok garip bir senaryo var ortada. Hafta sonuna kadar bu senaryo nasıl oynanacak, bunu göreceğiz” dediği 'senaryo'nun Anayasa’nın 101’inci maddesinde gizli olduğu iddia edildi.

Gazete Habertürk'ten Bülent Aydemir'in haberine göre, ilk tur görüşmelerin sonuçlarına göre AKP-MHP ve yanında BBP’den oluşacak Cumhur İttifakı dışında kalan partiler ortak bir cumhurbaşkanı adayı çıkarmayacak. Meral Akşener adaylıktan vazgeçmiyor; CHP parti yönetimi Abdullah Gül’ün ortak aday çıkarılmasına “tabana uymaz” diyerek karşı çıkıyor. Bu durumda Abdullah Gül’e aday olmama dışında iki seçenek kalıyor: Ya bağımsız aday olacak ki buna sıcak bakmıyor. Ya da Saadet Partisi’nin adayı olarak seçime girecek. AKP-MHP dışındaki partilerin tümünün parlamentoya girmesi ve burada çoğunluk sağlanarak hem cumhurbaşkanlığı ikinci tur seçiminin domine edilmesi hem de seçim kaybedilirse seçilecek cumhurbaşkanı kararnamelerini, yasalarla bloke etmek, rahat bırakmamak gibi bir strateji olduğu iddia ediliyor.

16 Nisan’da halkoylamasıyla kabul edilen ve ilk seçimde yürürlüğe girecek Anayasa’nın 101. maddesinde “İkinci oylamaya katılmaya hak kazanan adaylardan birinin herhangi bir nedenle seçime katılmaması halinde; ikinci oylama, boşalan adaylığın birinci oylamadaki sıraya göre ikame edilmesi suretiyle yapılır” ifadeleri yer alıyor. 

Yani seçimin birinci turunda son ikiye kalamayan ve ikinci turda yarışma hakkı elde edemeyen aday, muhalefetin ortak hamlesiyle en çok oyu alan ikinci adayın çekilmesiyle ikinci turda yarışabilecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan’la birlikte CHP’nin ya da İyi Parti’nin adayı ikinci tura kalsa bile, üzerinde uzlaşılan ismin önünü açmak için ikinci aday seçimden çekilecek ve başka bir ismin önünü açacak. Tüm partiler bu ismi destekleyerek Erdoğan’a karşı kazanmayı zorlayacağı iddia ediliyor. 

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nick Hills 2018-04-26 10:01:03

Kesinlikle Muharrem Ince aday olmali

Misafir Avatar
EGE 2018-04-26 12:54:51 @Nick Hills

Erbakan , Erdoğan'ın Nasıl Gömlek Değiştirdiğini Anlatıyor
https://www.youtube.com/watch?v=gNxfLC20Wz0

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
EGE nikli kendin icin yaz izle bak millet ne diyor 2018-04-26 11:31:17 @Nick Hills

Ekonomik duruma vatandaşlar tepkili
https://www.youtube.com/watch?v=Iv_styWhldY

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
EGE 2018-04-26 10:16:41 @Nick Hills

Bu halkın yüzde yüzü Erdoğanın başarılı olduğuna inanıyor. dünyda herkes inanıyor. ancak çıkar çevrelerine Türkiyenin kalkınması batıyor. Türkiyenin içindeki Erdoğan karşıtlarıda eskisi gibi at oynatamıyor eskisi gibi çalıp çırpamıyor, eskisi gibi faizde bir gecede zengin olamıyor, eskisi gibi devletin kurumlarını babalarının malları gibi kullanamıyor. bu yüzden Erdoğan düşmanlığı var haa. yoksa Erdoğanın başarılı olduğuna onlarda inanıyor inanıyor ama kendi çıkarlarını ülkenin çıkarının üstünde gördükleri için Erdoğanı istemiyorlar. ANLADIKMI*

Beğenmedim! (4)
Avatar
Vatandaş uyandı 2018-04-26 11:09:31

Yancı kocamış kurt ve iktidar propagandasından örnekler : İşte Goebbels’in tanıtım ve propaganda ilkelerinden aklımıza gelen bazıları; “ Yalan söyleyin mutlaka inanan çıkacaktır. Olmazsa yalana devam edin. Bir şeyi ne kadar uzun süre tekrarlarsanız, insanlar ona o kadar fazla inanırlar.  Bir insana yalan olsa bile bir söylemi sürekli tekrarlarsanız, o söylemin nereden geldiğini unutur ve kendi fikri gibi benimser ve savunur.  Söylediğiniz yalan ne kadar büyük olursa o kadar etkili olur ve insanların o yalana inanması da o kadar kolaylaşır.  Halkı her zaman ateşleyin, asla soğumasına ve düşünmesine izin vermeyin.  Halk büyük yalanlara, küçük yalanlara göre daha çabuk inanır.  Hatalı olduğunuzu ya da yanlış yaptığınızı asla kabul etmeyin.  Asla rakibinizin üstün bir yanı olduğunu kabul etmeyin.  Asla kendinizden başka birine hareket alanı bırakmayın.  Asla kabahat ve suç üstlenmeyin.  Sadece bir rakibinize odaklanın ve kötü giden her şeyin suçunu onun üzerine yıkın.  Yargı devlet hayatının efendisi değil, devlet politikasının hizmetkârı olmalıdır.  Bana vicdansız bir medya verin, size bilinçsiz bir halk sunayım.  Her zaman etrafınızda bir yalaka ordusu bulundurun. Prestij ve karizma sahibi lider, propaganda işini çok kolaylaştırır. İlk sözü kim ne kadar güçlü ve bağırarak söylerse, o kazanır. Önemli olan aydınlar değil kitlelerdir. Çünkü onları kandırmak çok kolaydır.”

Avatar
ATAM 2018-04-26 11:29:15

Mustafa Kemal Atatürk'ten Mesaj var ! - Gençliğe Hitabe !
https://www.youtube.com/watch?v=oz3I4oq07Zo

Avatar
hak hukuk adalet istiyoruz 2018-04-26 11:33:56

mühürsüz oy pusulası kararı hukuksuzdur milleti hangi yuzle SANDIGA bekliyorsunuzki ??? millet muhur kullanmiycaksa sadece isaretmi yapicak ??? guvenli secim olmadigi ortada dunyanin neresinde boyle secim yapiliyor ??

Avatar
EYY AKP 2018-04-26 11:34:22

Cumhurbaşkanlığı seçimlerine girecek olan her adayın üniversite diplomalarının yayınlamasını talep ediyoruz

Avatar