banner87

Erdoğan'dan tarihi hata!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bugün New York Times'ta yayımlanan makalesinde bir hata olduğu ortaya çıktı.

Erdoğan'dan tarihi hata!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bugün New York Times'ta yayımlanan makalesinde bir hata olduğu ortaya çıktı.

11 Ağustos 2018 Cumartesi 11:48
Erdoğan'dan tarihi hata!

Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerde tepe noktaya ulaşan kriz nedeniyle, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Amerika'nın en etkili gazetelerinden New York Times'a bir makale yazarak, doğrudan Amerikan halkına seslendi.

Sözcü gazetesinden Zeynep Gürcanlı'nın haberine göre, Erdoğan imzasıyla yayınlanan makalede tarihi bir hata yer aldı. Erdoğan, tarihte ABD'nin ihtiyacı olduğu dönemlerde Türkiye'nin yardımına koştuğunu anlatırken, iki tarihi olayı örnek gösterdi; Kore Savaşı ile, 1962 yılındaki Rusya-ABD Küba füzeleri krizi. Erdoğan'ın makalesindeki tarihi hata da Küba füzeleri krizi örneğinde geldi.

KÜBA KRİZİNDEKİ FÜZE DETAYI ERDOĞAN'IN ANLATTIĞININ TAM TERSİ

Makalenin yayınlanan ilk halinde ve Türk medyasında yayınlanan Türkçe tercümesinde ABD'nin füze krizinin tepe noktaya vardığı dönemde, gerilimi “Türkiye'ye Jüpiter füzesi yerleştirerek” dağıttığı bilgisi yer aldı. Oysa Küba füzeleri krisinde tam tersi yaşanmıştı. ABD, Jüpiter füzelerini Türk topraklarına Küba Füzeleri krizi çıkmadan önce yerleştirmişti. Küba füzeleri krizinin çıkmasının ardından ise, ABD'deki Başkan Kennedy yönetimi, SSCB ile varılan uzlaşma çerçevesinde, Sovyetlerin Küba'daki füzeleri çekmeleri karşılığında, ABD de Türkiye'deki Jüpiter füzelerini geri çekmişti.


NEW YORK TIMES DÜZELTME YAYINLANDI

Nitekim, bir süre sonra Erdoğan'ın makalesinin ilgili paragrafı bu tarihi hatayı düzeltecek şekilde yeniden yazıldı.

Gazetenin, makalenin internet üzerinde yayınlanmasının ardından geçtiği düzeltme metni şöyle;

“Bu makalenin önceki versiyonunda Türkiye'ye Jüpiter füzelerinin yerleştirilmesine ilişkin detaylar yanlış verilmiştir” denildi. New York Times 'ın makalenin altına koyduğu düzeltme notunda, “Makalenin önceki versiyonunda Türkiye’deki Jüpiter füzeleri ile hatalı detaylar verilmiştir. 1962’de Kennedy yönetimi, İtalya ve Türkiye’deki Jüpiter füzelerini çekerek, Küba’daki Sovyetler füzelerinin kaldırılmasını müzakere etmişlerdir. Küba füze krizinde Türkiye’nin böyle bir hamle yaptığı gerçeği yansıtmıyordur.”

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
ErdoğanTimes
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
APATİ 2018-08-11 12:38:53

Adamın kendi zaten tarihi hata!!!

Avatar
06 2018-08-11 15:34:44

Erdoganin hic bir hatasi yok !!!!! Cünki ailesi ve yandaslari icin kafa yordu onlar icin memeleketi bu bu hale getirdi ! bakin onlarin ekonomik durumuna , bir tanesi cikip benim durumum kötü diyen varmi ? Paralari dolar onlara enflasyon ve zamlar teget geciyor...Bir tanesi de Allah rizasi icin cikip ben 50 dolar bozdurdum demiyor... Neyse , sigirlar sag olsun daha durumun vahametini kavriyamadilar...

Avatar
YILDIRIM 2018-08-11 11:56:24

Sayın Erdoğan; 01.07.2014 Tarihinde TBMM ne Başbakan (İstanbul Milletvekili) olarak vermiş olduğu;
28.08.2014 tarihli Resmi Gazetenin 1. Mükerrer Sayısında, YSK Kararı olarak Sayın Erdoğan ın Cumhurbaşkanı Seçilme kararı ve Mal Beyanı da yayınlanmıştır.
YAYINLANAN Mal Bayanında 200.000 Bin ABD Doları Para Cinsinden Tasarrufu olduğu da görülecektir.
Elbette YASALAR ÇERÇEVESİNDE her TÜRK Vatandaşı istediği şekilde tasarrufta bulunma hakkına sahiptir.
Ancak MİLLİ PARA Diyen Sayın Erdoğan ın 2014 Tarihinde, Bugün Bağırıp Çağırdığı ABD Doları ile 200.000 Dolar TASARRUFU olduğu görülecektir.
TBMM İstanbul Milletvekili ve T. C. Başbakanı olacaksınız Tasarruflarınızın bir bölümü Bugün Karşı Çıktığınız ABD Doları olacak BEN BURADAKİ ÇELİŞKİYİ Soruyorum.
ABD DOLARINI Sayın Erdoğan alınca NORMAL, Sade Vatandaş alınca BOZDURUN MİLLİ PARAYA GEÇİN DİYECEKSİNİZ, Bu Ne Yaman Çelişki!
Lütfen Yukarıda Yazdığım Resmi Gazeteye Girerek Bilginin Doğruluğunu Görebilirsiniz.
Saygılarımla

Avatar
Emine 2018-08-11 12:31:38

Kendisi bir cümle ble kuramaz..Bunu hesapta her seyi bilen Danismanlari yazmistir...Heeeee Heee heeee

Avatar
Marx 2018-08-11 12:31:50

Dik kafaliligi birak otur Keynes ve Marxin Ekonomi üzerine oku belki allein basina gelir onu bunu mahkemeye vereimde avans almakla olmaz Allah ile dalga Gecip Milleti aldatmakla is yapilmaz din ticaretini birak Artik Atatürk ilkelerine Sadık kal degerini iyi Bil her gün Anitkabire git bir yol sana bir yol göstersin unutma Hemi Recep

Avatar
Deist 2018-08-11 13:51:29

Tayyip'in hangi anlattigi dogru ki bu yazi dogru olsun. Tayyip zaten Tarih bilmiyor ve yalniz gazete kitap özetlerini okuyor. Toplasan bugüne kadar ders kitaplari haricinde okudugu kitap sayisi 10'u gecmez.

Avatar
ATEİST: 2018-08-11 14:26:21

Yaaa tayyip işte böyle .Ne istedin DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİNDEN .? Ula teyyo..Buruşmuş, kokuşmuş, çürümüş, iğrenç kötünemi batı battı HÜRRİYET DEMOKRASİ..HA ..?? OHHHH OLSUN daha bunlar iyi günlerin .Sen tut demokrasi ,laikliği kaldır mevkii,MAKAM ÖZELİKLE MENFAATLERİN için 100 senelik TÜRK CUMHURİYETİNİ demokrasi yık..Tek adam olacam ,padişah olacak TÜRKİYE benim babamın çiftliği de çık sahiplen..ne zannetin..bu ülke yanlızmı.?? Ekonomi senin BAŞININ ETİNİ YESİN . Bizde bi nefes alalım bu Ne Ya tam 16 senedir bir türlü kurtulamadık senden .

Avatar
NURALI BOZ 2018-08-11 14:09:22

Aniran birini alip lider yaparsan boyle Y yersin mustahaktir 26 milyon oy vereni iyi diziyor ben ona insa demiyorum bambaska bir mahluk hain yilan cinsinden aslini S... bozuk neslide bozuk olur vatan haini hirsiz oglu hirsiz yalanci