banner87

Erdoğan'ı şoke eden HDP ve İYİ Parti raporu

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 24 Haziran’da yapılacak seçimleri riske atmamak ve Meclis’te AKP’nin çoğunluğunu kaybetmemek için “A” planını devreye soktu.

Erdoğan'ı şoke eden HDP ve İYİ Parti raporu

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 24 Haziran’da yapılacak seçimleri riske atmamak ve Meclis’te AKP’nin çoğunluğunu kaybetmemek için “A” planını devreye soktu.

22 Mayıs 2018 Salı 17:36
Erdoğan'ı şoke eden HDP ve İYİ Parti raporu

İddiaya göre, Erdoğan’ın önüne konan raporda İYİ Parti ve HDP güçlü oranda barajı geçiyor. Bu durumda AKP’nin Meclis’teki sandalye sayısı 220 ila 240 arasında olması bekleniyor. Muhalefetin 340 sandalye ile Meclis’e gireceği öne sürülürken, Güneydoğu’da da oyların düştüğü ifade ediliyor.

A PLANI: ÖNCE MECLİS

ANKA’dan Besti Karalar’ın haberine göre, 24 Haziran seçimlerinden sonra Türkiye, yeni sistem olan cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle yönetilmeye başlayacak. 2002’den bu yana en kritik seçimini yaşayacak olan AKP, hem cumhurbaşkanı seçimini kazanmak hem de Meclis’te çoğunluğu yakalamak için planlar ve stratejileri hayata geçiriyor. HDP ve İYİ Parti’nin seçimde barajı aşma ihtimaline karşı milletvekili listesini düzenleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, illerde liste başı adaylarını da mevcut oy oranını kaybetmemek için belirlediği kaydedildi. Erdoğan, başta Başbakan Binali Yıldırım olmak üzere kabinede görev yapan 21 bakanı seçim bölgelerinde ve bazı illerde liste başı yaptı. Bazı bakanlar ise kendi seçim bölgeleri yerine başka illerden liste başı yapıldı.

RAPOR DA HDP UYARISI YAPILDI, OYLARIN DÜŞTÜĞÜ İLETİLDİ

AKP’nin seçim strateji ekibi, milletvekili aday listelerinin belirlenmesinden önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’a hazırlanan raporda şu ayrıntılar yer aldı:

“HDP Güneydoğu’da hala güçlü. Barajı aşma ihtimali çok yüksek. Kürt oylarımız Güneydoğu’da düşebilir. Adaylar bu illerde belirleyici olacaktır. İYİ Parti MHP’den yüzde 70 oy alıyor. Anketlere göre, MHP’den İYİ Parti’ye büyük oranda kayma var. Barajı aşma ihtimali yüksek. HDP ve İYİ Parti barajı aşarsa AK Parti 220 ile 240 arasında milletvekili çıkarabiliyor. Muhalefet partilerin toplam milletvekili sayıları 340’ın üzerinde görülüyor anketlere göre. Aday profilleri önemli.”

Erdoğan’ın, milletvekili listesini bu raporda yer alan bilgileri dikkate alarak hazırlandığı belirtildi.

B PLANI: İSTİFA ET KÜLLİYE’YE GEÇ

24 Haziran seçimlerinden sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın seçilmesine kesin gözüyle bakılırken, AKP’nin milletvekili sayısının düşme ihtimali üzerinde duruluyor. Buna göre, bakanlar yeniden milletvekili adayı gösterilerek Meclis’te çoğunluk sağlanacak. 24 Haziran seçimlerinden sonra Erdoğan’ın listeye göre en az 10 mevcut bakanın istifa etmesini isteyeceği ve bu isimleri kabinede görevlendireceği kaydedildi. AKP kulislerinde 24 Haziran seçimlerinden sonra, Berat Albayrak, Nurettin Canikli, Bekir Bozdağ, Numan Kurtulmuş, Abdülhamit Gül’ün milletvekili görevlerinden istifa ederek yeni oluşacak hükümet sisteminde görev alacakları söyleniyor.

“C” PLANI: YİNE SEÇİM

AKP’nin Meclis’te sandalye sayısı düşerse “C” Planı devreye girecek. Erdoğan’ın, çok ihtimal vermese de en son planı yeniden seçime gitmek. AKP kulislerinde, “Yeni sistemin cumhurbaşkanı Erdoğan olur. Ancak milletvekili sayımızda düşüş olur ya da muhalefet partilerinin toplam milletvekili sayısından az olursa yeniden seçime gideriz. Yoksa istikrar olmaz. Cumhurbaşkanının genel başkanı olduğu bir partinin milletvekili sayısı, karşısında ki muhalefet partilerinin toplam milletvekili sayısından az olması istikrarı zedeler. Muhalefet cumhurbaşkanının işini zora sokar. Meclis’te hiç bir kanun çıkmaz” değerlendirmeleri yapılıyor.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ali babanin ciftligi gibi 2018-05-22 17:45:47

basbakana ortulu odenedek sorumsuz cumhurbaskanina ortulu odenek denetleyen yok dunyada ornegi yok sorumsuz cumhurbaskanimiz bu paralari nerelere harcamis merak ediyoruz https://www.youtube.com/watch?v=GWkDg1K4SyA

Misafir Avatar
HALKIMIZIN CUMHURBASKANI 2018-05-23 01:59:09 @ali babanin ciftligi gibi

MUHARREM INCE
https://www.youtube.com/watch?v=lbrOe1kbyYA

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Doğu Perinçek Galaksinin dışında 2018-05-22 23:14:33 @ali babanin ciftligi gibi

ANLADIK DA DEVLET BAHCELI NERDE ???? mars mi venus mu nerde ??? dolar oldu 4.66 millet borc bataginda herseye zam bahcelinin haberi yok sanki varsa yoksa CUMHUR ITTIFAKI ANLAMIS DEGILIM
BAHCELIYE NASIL ULASIRIZ TELEPATI YOLUYLA MI ????

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
IMF YE BORC BITTI PEKI DIGER BORCLAR 2018-05-22 22:29:06 @ali babanin ciftligi gibi

AKP IMF'ye 23 milyar dolar borcu bitirdim diye ovunuyor diger borclardan hic bahsetmiyor
AKP 70 milyar dolarlık Cumhuriyet varlıklarını sattı IMF YE BORC 23 MILYAR DOLARDI BUNUNLA OVUNULURMU ??

AKP 16 yılda. 450 milyar dolar borç aldı
yapilan kopruler sehir hasteneleri hazine garantili dolar bazinda borc kullananda kullanmayanda oduycek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP hangi yuzle oy istiyor 2018-05-22 22:24:54 @ali babanin ciftligi gibi

AKP 16 yılda. 450 milyar dolar borç aldı 16 yılda. 70 milyar dolarlık Cumhuriyet varlıklarını sattı AKP IMF'ye 23 milyar dolar borcu bitirdim diye ovunuyor diger borclardan hic bahsetmiyor ..AKP nin Suriye macerasi 40 milyara mal oldu belkide daha fazla birde Suriye savasi icin harcanan paralar var ...yapilan kopruler sehir hasteneleri hazine garantili dolar bazinda borc kullananda kullanmayanda oduycek ...Dolar oldu 4.66 ...16 senede istikrari demokrasiyi getiremeyen et i saman i tohum u ithal eden bir partiden ne bekliyebilirizki ciftci mutsuz asgeri ucretli mutsuz memur emekli mutsuz gencler mutsuz artik degisim zamani Millet ittifaki Kazanacak

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
AKP hangi yuzle oy istiyor 2018-05-22 22:20:45 @ali babanin ciftligi gibi

AKP 16 yılda. 450 milyar dolar borç aldı 16 yılda. 70 milyar dolarlık Cumhuriyet varlıklarını sattı AKP IMF'ye 23 milyar dolar borcu bitirdim diye ovunuyor diger borclardan hic bahsetmiyor ..AKP nin Suriye macerasi 40 milyara mal oldu belkide daha fazla birde Suriye savasi icin harcanan paralar var ...yapilan kopruler sehir hasteneleri hazine garantili dolar bazinda borc kullananda kullanmayanda oduycek ...Dolar oldu 4.66 ...16 senede istikari demokrasiyi getiremeyen et i saman i tohum u ithal eden bir partiden ne bekliyebilirizki ciftci mutsuz asgeri ucretli mutsuz memur emekli mutsuz gencler mutsuz artik degisim zamani Millet ittifaki Kazanacak

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
yorumcu trolu 2018-05-22 18:52:22 @ali babanin ciftligi gibi

milli olmak bütün fabrikaların satılması ile mi oluyor.sokayım sizin milli anlayışınıza

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Türkiye ve ERDOĞN 2018-05-22 18:49:38 @ali babanin ciftligi gibi

Borç dedinizde sahi İMF denen bir kambur bir sömürü bir yıkıcı bişe vardı Türkiyeyi esir almıştı. AKP Erdoğan onları kovdu borçlarını ödedi kovdu. bu yüzden durmadan onların kredi derecelendirme kuruluşları ülkemizin notunu düşürüyor. İMF nin borcu ödendi merkez bankası dolarla dolu çok şükür. muhalefet neyin yalanını uyduruyor kime iftir ediyor. utanmazlar. yüzde star yokki utansınlar.

Beğenmedim! (14)
Misafir Avatar
yorumcu 2018-05-22 18:46:15 @ali babanin ciftligi gibi

Ne zavallı bu muhalefet ve yandaşı gazeteler. zavallılığın yanında birde küstahlıkları var. akp yikaralamakla seçim kazanacaklarını sanıyorlar. güneş balçıkla sıvanmaz, altın çamura düşmekle değer kaybetmez. tenekeyide altın suyuna soksan altın olmaz. muhalefet önce Türkiye partisi olsun önce milli olsun önce düşmnalarla ortaklıklarını bıraksınlar.

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
REİZ ÇOK BAŞARILI 2018-05-22 18:33:39 @ali babanin ciftligi gibi

ÜLKEYİ BORÇ BATAGINA SÜRÜKLEDİ.KENDİNİ ZENGİN ETTİ.HER ŞEYİ SATTI.KAFASINI KIZDIRMAYIN İSVİÇREYE GİDER MİLYARLARCA DOLAR İLE SEFA YAPAR HAA ORAYIDA BATIRIRMI ORASI AYRI SORUN

Beğenmedim! (0)
Avatar
YAP ISLET DEVRET 2018-05-22 17:47:05

ILE MILYARLARCA ZARAR EDILIYOR
BEDAVA DEDIKLERI KOPRUDEN GECENDE GECMEYENDE ODUYOR HAZINE GARANTILI DOLAR BAZINDA BORC DOLAR ARTIKCA KOPRU GECISLERINE ZAM

Misafir Avatar
sende biliyorsun teyyüp 2018-05-22 19:22:26 @YAP ISLET DEVRET

nekadar sallarsan salla donda kalır son damla bunu sende dahil büyün erkekler bilir illakin son damla olur sende o son damla olacaksın herhalde

Beğenmedim! (0)
Avatar
TAMAM GARİ SIKILDIK 2018-05-22 17:59:21

Allah (cc) ile aldatmayan, mal varlığını kuruşuna kadar açıklayacak, diploması sahte olmayan ve kanmayan, kandırılmayan, kandırmayan cumhurbaşkanı istiyoruz

Avatar
MUHARREM INCE BEY diyorki 2018-05-22 17:46:12

Erdoğan'a iki sorum olacak. Bu sorulara cevap bekliyorum. Cumhurbaşkanlığının 2917 bütçesi Ocak ayı 15 milyon Şubat 26 Mart 27 milyon Nisan 27 Mayıs Haziran26,Temmuz 32,Ağustos 26,Eylül 29, Ekim 24,Kasım 29 Aralık kaç para 359 milyon. Bu nedir? Cumhurbaşkanlığına ödenek ayrılmış. Sanki devlet malı deniz hikayesi var ya. Ey Erdoğan sen kimin parasını harcıyorsun? Yazık değil mi günah değil mi? 2007 Cumhurbaşkanlığı bütçesi 33 milyon 2014'te 199 milyon 2018'de 845 milyon. 2007'den 2018'e 25 kat artmış harcadığı para.

Avatar
MUHARREM INCE BEY diyorki 2018-05-22 18:00:48

'ERDOĞAN’A SORUYORUM…'

Erdoğana soruyorum: Cumhurbaşkanlığı bütçesinden Aralık’ta 2017’de 359 milyon harcanmış. Yılın diğer aylarında 30 milyon harcanırken Aralıkta niye bu kadar harcadın? Ben söyleyeyim; baktı yıl sonu geldi paralar kasada kaldı ‘bütçe seneye devretmesin’ dedi hepsini harcadı. İşte devlet böyle yönetiliyor. AKP’ye oy veren kardeşlerime soruyorum vicdanınız bunun hesabını sormayacak mı?

Erdoğan, Kudüs mitingi düzenliyor. Dedik ki ‘gelin İsrail’den tohum almayı bırakalım ‘hayır’ dediler. Filistin’e halen vize uygulanıyor.

Avatar
. 2018-05-22 17:40:20

AKP'li Kurt: "TSK'ya AKP-Cemaat-ABD beraber kumpas kurduk."
https://www.youtube.com/watch?v=pximJqPBewA

Avatar