banner87

Erdoğan: ‘Menderes ve arkadaşlarını hukuksuz yargılayanlar, milletimin vicdanında mahkum olmuştur’

Adnan Menderes, Fatin Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan'ın idam edilmelerinin yıldönümü dolayısıyla Anıt Mezar'da düzenlenen anma programında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mesajı okundu.

Erdoğan: ‘Menderes ve arkadaşlarını hukuksuz yargılayanlar, milletimin vicdanında mahkum olmuştur’

Adnan Menderes, Fatin Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan'ın idam edilmelerinin yıldönümü dolayısıyla Anıt Mezar'da düzenlenen anma programında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mesajı okundu.

16 Eylül 2018 Pazar 13:11
Erdoğan: ‘Menderes ve arkadaşlarını hukuksuz yargılayanlar, milletimin vicdanında mahkum olmuştur’

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 24 Haziran seçimlerinde Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne geçerek, tarihin en büyük yönetim reformunu gerçekleştiren Türkiye'nin, merhum Başbakan Adnan Menderes ve arkadaşlarının canları pahasına verdiği demokrasi mücadelesinin boşa gitmediğini gösterdiğini belirtti.

Dönemin Başbakanı Adnan Menderes, Dışişleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlu ve Maliye Bakanı Hasan Polatkan'ın idam edilişlerinin 57. yılı dolayısıyla Anıt Mezar'da düzenlenen anma programında, Erdoğan'ın mesajı okundu.

Erdoğan mesajında, idam edilişlerinin 57. sene-i devriyelerinde milli iradenin sembol isimleri merhum Başbakan Menderes ile Bakanlar Zorlu ve Polatkan'ı rahmetle yad ettiğini belirterek, şunları ifade etti:

"Merhum Menderes, 'Yeter, söz milletindir.' diyerek başlattığı demokrasi mücadelesini tüm hile ve baskılara rağmen, 1950 seçimlerinde zafere taşımış, iktidar olarak 27 Mayıs Darbesi'ne kadar ülkemize hizmet etmiştir. Adnan Menderes, iktidarda kaldığı 10 yıl boyunca tevazusu, beyefendi kişiliği, milli iradeye saygısıyla insanımızın gönlüne girmiştir. Bununla da kalmamış birlikte yol yürüdüğü ekibiyle Türkiye'yi kalkındırmış, millet ve devlet arasındaki güvensizliği gidermek için önemli adımlar atmıştır."

Vefatlarının üzerinden geçen 57 yıla rağmen merhum Menderes ve arkadaşlarının, millet tarafından samimi bir şekilde hayırla ve şükranla anılıyor olmasının gerisinde bu unsurların olduğunu dile getiren Erdoğan, şöyle devam etti:

"Provokasyonlarıyla 27 Mayıs darbesine zemin hazırlayanlar ile merhum Menderes ve arkadaşlarını darbe mahkemelerinde haksız ve hukuksuz şekilde yargılayanlar ise milletimin vicdanında mahkum olmuşlardır. 24 Haziran seçimlerinde Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne geçerek, tarihin en büyük yönetim reformunu gerçekleştiren Türkiye, Menderes ve arkadaşlarının canları pahasına verdiği demokrasi mücadelesinin boşa gitmediğini göstermiştir. Bu düşüncelerle, milletimizin gönlünde şehitlik mertebesine ulaşan Adnan Menderes ve arkadaşlarına Allah'tan rahmet, aziz milletimize başsağlığı diliyorum."

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KECi COBANI 2018-09-16 14:13:34

MiLLETiM DERKEN HANGi YAHUDiLERDEN BAHS EDiYOR MENDERESiN ASILMASI DOGRU DEYiLDi AMA iKi ELi KANA BULANMIS ERDOGANAMI KALMIS DOGUDA VE SURiYEDE ÖLDÜRTTÜYÜ iNSANLARI UNUTUMU ? BiZ UNUTMADIK

Misafir Avatar
. 2018-09-23 14:16:24 @KECi COBANI

Erdoğan: Dış güçler ve yabancılar demeye katılmıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=tYZoXONbZrU

Beğenmedim! (60)
Misafir Avatar
yeni ucan saray in TURK Millettine maliyeti 2018-09-23 05:17:33 @KECi COBANI

ne kadar olacak elektrik faturalarinda vergi zam cekilcek gibi degil kira oder gibi elektrik faturasi geliyor bizlere yazik gunah degilmi ??? bu ucak satilsin parasida filistin e verilsin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
mhp dogru durust muhalefet yapcaksa yapsin 2018-09-23 05:07:12 @KECi COBANI

ucan sarayla mhp ilgilense ya almanya basbakanin kac ucagi varmis ?? bay tayyip in kacinci ucagi almanya basbakaninin yazlik kislik sarayi varmiymis ??? almanyanin ekonomisi iyiyken bile israf yok bizse musluman ulkeyken lux duskunu ve israfta sinir tanimiyoruz isciyede 1603 tl mi ne asgeri ucret gunah gunah dunyanin neresinde bu kadar masrafli cumhurbaskani var ya el insaf kac araba kac koruma var millet kira oder gibi elektrik faturasi oduyor mhp bunlari gormuyormu millet gecinemiyor yazik degilmi bu millete mhp icin acil konu af millet acliktan yokluktan intihar ediyor be hala korleri oynuyorsunuz

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ey akp 2018-09-23 04:42:19 @KECi COBANI

tsk dan subay astsubay albay asker general baya bi kisi fetoculuktan hapiste polis desen fetoculuktan hapiste olanlar var yargi desen aynen peki bu fetonun siyasi ayagi yokken feto okullari ulkemizde nasil acti yurtlari dersaneleri ??? sucun oncesi sonrasi olmaz suc suctur youtube a girin hoca efendi diye salya sumuk aglayanlar yalvaranlar youtube da kayitli birde pensilvanya ya el opmeye gidenler tespit edilsin adalet esit dagitilmali ayirmaca kayirmaca dinimizce cok gunah karsinizda cocuk yokki kanalim artik uzay cagindayiz

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ulkemizde hapishaneler 2018-09-22 15:03:11 @KECi COBANI

cogaldi tutuklular cogaldi

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hapishanede 70 bin 2018-09-22 15:02:08 @KECi COBANI

ogrenci varmis

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-09-18 13:55:53 @KECi COBANI

http://halktv.com.tr/reisin-ucagi-niye-sizi-gerdi-337182

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-09-17 12:23:20 @KECi COBANI

http://halktv.com.tr/katar-ucagi-ne-karsiligi-verdi-baris-yarkadastan-flas-iddia-336912

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Alternatif - 16 Eylül 2018 - Sabahattin Önkibar 2018-09-17 06:52:39 @KECi COBANI

https://www.youtube.com/watch?v=5b9yg4VHALs

Beğenmedim! (0)
Avatar
eren erdem icin ozgurluk 2018-09-16 13:25:17

hak hukuk adalet istiyoruz

Avatar
hapiste yatan ogrenciler icin ozgurluk 2018-09-16 13:25:44

yeter artik

Avatar
hakaretten resit olmayan kac gencimiz 2018-09-16 13:26:11

hapiste yatiyor ???

Avatar
Baran 2018-09-16 13:58:47

Bu recep kadar nahletli bir varlik yok siyasi parti liderlerine idam istyorlar hur gun idam naralari atiyorlar ama idam özerindende maduriyet oynuyorlar ha siktir mikrop

Avatar
ENIS BERBEROGLUNA OZGURLUK 2018-09-16 13:24:27

hak hukuk adalet istiyoruz

Avatar
T.C. ATATÜRKÇÜ ATEİST TÜRKÜM ,TÜRK 2018-09-16 14:27:47

Sen menderesten DAHA ,DAHA KÖTÜ OLACAKSIN ..SENİDE AŞACAĞIZ,,HEMDE CESETİNİ MEYDANLARDA TEŞİR EDECEĞİZ ..ÜSTÜNEDE NOT ELEŞTİRECEĞİ ..TÜRK VATANİ, TÜRK ULUSU HAYİNİ ..DİYE .. DAHASI DA VAR İHANET SÜRECİ BAŞI KOBRA YILANI GÜRCÜ tayyip ..

Avatar
VER MEHTERİ YARRAAM....!!!!!!! 2018-09-17 07:24:59

Misafir Avatar
AMINAKONMUŞGAVATUS 2018-09-19 04:02:52 @VER MEHTERİ YARRAAM....!!!!!!!

ALMANYA BİZİ KISKANİ-İ !!!!!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
havaalaninda calisan haklarini arayan 2018-09-18 13:40:13 @VER MEHTERİ YARRAAM....!!!!!!!

isciler icin ozgurluk adamlar alamadiklari maaslarini talep ediyor hak ararken hapishaneye girdiler gunah gunah bu nasil muslumanlik

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-09-17 12:52:39 @VER MEHTERİ YARRAAM....!!!!!!!

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekonomi/1084925/iste_AKP_
doneminde_satilanlarin_listesi.html

Beğenmedim! (0)