Erdoğan seçim sonuçlarından memnun değil: Ufukta erken seçim mi var?

24 Haziran seçimlerinde sandıktan çıkan mesajın gereğini yapıp yerel seçimlere gidileceğini bildiren Erdoğan’ın, “Kongreyi de o yüzden erkene alıyoruz. Kadrolarımızı belirleyip seçim çalışmalarına başlayacağız” şeklindeki sözleri yerel seçimlerin erkene alınacağı iddialarını gündeme getirdi. Ancak bunun için Anayasa değişikliği gerekiyor. AKP ve CHP’nin kararı olmadan da Anayasa değiştirilemiyor.

Erdoğan seçim sonuçlarından memnun değil: Ufukta erken seçim mi var?

24 Haziran seçimlerinde sandıktan çıkan mesajın gereğini yapıp yerel seçimlere gidileceğini bildiren Erdoğan’ın, “Kongreyi de o yüzden erkene alıyoruz. Kadrolarımızı belirleyip seçim çalışmalarına başlayacağız” şeklindeki sözleri yerel seçimlerin erkene alınacağı iddialarını gündeme getirdi. Ancak bunun için Anayasa değişikliği gerekiyor. AKP ve CHP’nin kararı olmadan da Anayasa değiştirilemiyor.

01 Temmuz 2018 Pazar 12:18
Erdoğan seçim sonuçlarından memnun değil: Ufukta erken seçim mi var?

AKP’nin önceki gün yapılan MKYK toplantısında, Seçim İşleri Başkanlığı ve Seçim Koordinasyon Merkezi, seçimlerde partinin aldığı oy oranlarına ilişkin rakamsal döküm sundu. Seçimlerde yeniden cumhurbaşkanı seçilen Tayyip Erdoğan’ın, AKP'nin kaybettiği oy oranından rahatsızlığı kulislere yansıdı. Erdoğan'ın, MKYK toplantısında, "Seçimlerde verilen mesajı iyi değerlendirip yolumuza devam edeceğiz. Seçim atmosferinden çıktık diye durmayacağız, hazır seçim atmosferi varken yerel seçimlere hazırlanacağız” dediğini belirtildi.

Hürriyet'ten Nuray Babacan'ın haberine göre, MKYK toplantısında Erdoğan, “Seçimlerde verilen mesajı iyi değerlendirip yolumuza devam edeceğiz. Seçim atmosferinden çıktık diye durmayacağız, tam tersine hazır seçim atmosferi varken, yerel seçimlere hazırlanacağız. Bu aşamada, yerel seçimlerde halkın tercih edeceği, vatandaşın sevdiği adayları bulmaya çalışacağız. Hızla yerel seçimlere odaklanacağız. 24 Haziran seçimlerinde sandıktan çıkan mesajın gereğini yapıp yerel seçimlere gideceğiz. Kongreyi de o yüzden erkene alıyoruz zaten. Kongrede kadrolarımızı belirleyip seçim çalışmalarına başlayacağız” dedi.

Erdoğan’ın bu sözlerinin, 2019 mart ayında yapılacak yerel seçimlerin erkene alınmasına ilişkin iddiaları gündeme getirdiği, ancak konunun MKYK’da henüz gündeme gelmediği belirtildi. Bazı siyasiler, yerel seçimlerin Ekim - Kasım 2018’e kaydırılıp, 4-5 ay sonra yapılacağını iddia ederken, bunun için muhalefetin de desteğiyle anayasa değişikliğinin gerektiği ifade ediliyor.

‘YEREL SEÇİM ÖNE ALINAMAZ’

Habertürk’ten Muharrem Sarıkaya ise ‘Mart 2019’da yapılacak olan yerel seçimi bu yılın sonbaharına almak için partiler arası girişim başlatıldı’ şeklindeki iddialara yer verdiği yazısında, Anayasa’ya göre TBMM’nin kendisi dışındaki yerel seçime karar verme hakkının bulunmadığını, bu konuda Anayasa Mahkemesi’nin iki kararı olduğunu kaydetti.  Sarıkaya, şu görüşleri dile getirdi:

“Bu kararlardan en önemlisi de 1988’de ANAP’ın çoğunluğuyla Seçim Kanunu’nda yapılan bir değişiklikle yerel seçimlerin öne alınması girişimi üzerine, konuyu SHP’nin kendisine taşıması üzerine verdi. AYM, bir belediye başkanının kanuna göre 5 yıllığına seçildiğini belirterek Anayasa’nın bu hükmü dolmadan seçimin kanunla geriye alınmasının olanaksız olduğunu belirtti ve iptal etti.

Daha sonra yapılan tüm girişimler de sonuçsuz kaldı, hatta bu konudaki bir Anayasa değişikliği teklifi de halkoylamasında reddedildi.

Bazı siyasi parti liderleri sonrasında girişimde bulunsa da yeterli çoğunluğu Meclis’te elde edememe kaygısıyla bu adımlarından vazgeçti.

ANAYASADA DEĞİŞMEDİ

Son Anayasa değişikliğinde ise ilginç bir durum yaşandı. Seçimlere 1 yıl kala iki seçimin birleştirilmesine ilişkin hükümde geçici maddeyle değişiklik yapılırken, yerel seçimler bu hükmün dışında bırakıldı.

Sadece cumhurbaşkanlığı seçimi ile milletvekili seçimiyle ilgili hükümde geçici maddeyle bir defalığına düzenleme yaptı.

Ayrıca cumhurbaşkanı ve Meclis’e karşılıklı olarak birbirlerini fesih yetkisi verirken, yerel yönetimler konusuna girmekten kaçındı.

GÜL’ÜN GÖREV SÜRESİ TARTIŞMASI

Buna da AYM’nin Abdullah Gül’ün görev süresinin 5 mi, yoksa 7 yıl mı olduğuna ilişkin tartışma sırasında, “Seçildiği günde geçerli olan kanun esas alınır, 7 yıldır” hükmü neden oldu. Bir belediye başkanının 5 yıllığına seçildiğini belirtip AYM’ye başvurması halinde bütün seçimin riske girmesinden kaygı duyuldu.

Daha geçen yılki referandum sırasında Anayasa’da değişiklik öngörülmezken, seçimin hemen ardından konu yeniden ısıtıldı.

AKP VE CHP İSTEMEDEN…

Hemen belirteyim ki ne AK Parti ne de CHP’de yerel seçimin öne alınmasına dönük bir eğilim var... Meclis’te iki partinin kararı olmadan bırakın Anayasa değişikliğini, diğerlerinin bir araya gelip kanun değiştirecek sayısı yok. Nitekim dün konuyu AK Parti Sözcüsü Mahir Ünal’a sorduğumda yanıtı kesin ve net oldu:

“Birkaç gündür sağda solda okuyorum, bizim böyle bir kararımız yok. Nereden çıkarıyorlar anlamış değilim. Bazıları kongreyi erkene almamıza bağlamış. Bizim erkene almamız değil, geç kalmışlığımız var. Çünkü daha önce haziranda kongre kararı aldık, seçim nedeniyle temmuza kalmıştı; yani erkene alma değil, gecikme var.”

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu da yerel seçimin erkene alınmasına sıcak bakmıyor; bunu da önceki gün arkadaşlarımızla sohbetinde açıkça söyledi.

Durum böyle olunca Anayasa değişikliğinin CHP’siz geçmesi için en azından AK Parti, MHP’nin oyu yetmiyor, yanına İYİ Parti’yi alsa da eksik kalıyor; HDP ile işbirliğine girmeden olmuyor. Bunun da olanaksızlığı ortada duruyor.

Özetle, yerel seçimin erkene alınmasının olanağı şu aşamada görülmüyor. Ayrıca bir başka beklentiyi, CHP’nin olağanüstü kurultay girişimini ortadan kaldırıyor.”

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vay be........................ 2018-07-01 12:29:26

erdoğann isterse seçim olur..istemezse seçim olmaz..bu ne demektir?
millet köle mi?
kunta kinte...erkekler..
iza sigora .....kadınlar..
yani TÜRKİYE bir kişinin emrinde..köle düzeni..
Allahım sana sığındık..ondan bundan gelen musibetlere..amin.

Avatar
DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİ : 2018-07-01 13:59:43

Sen nasıl bir canlı türüsün ULAN tayyip bu haddini bilmez pisikopata artık haddini bildirmenin zamanı geldi ne zannediyor bu adam dokunulmazlığımı var Bütün kurumlar bir akıl sağlığı DELİ GÖMLEĞİ GİYECEK SON SAFAYA GELMİŞ RUH HASTASININ EMRİNDE böyle yürümez 16 senedir bu pisikopat kendini ülkemiz TÜRK VATANIMIZIN malı çifliği zannediyor ne bu ya kesin artık bu manyağa ,deliye hadta ruhlu mahlüke haddini bildirmenin zamanı geldide geçti yok sa ükkemiz Türk vatanımızı çoooooooook büyük DEHŞET ,FELÂKET ,(((( FACİA)))) BEKLİYOR TANRI KORUSUN YEMİNLE bir suriye ,ırak ,libya mısır olacağız .Bu mahlük gezi olaylarındaki gibi gençlerimizi ,çıcuklarımızı yine KATLETECEK bu defada ASKERLERİM DESTAN YAZDI DİYEREK KATLİYAM YAPACAK Bu akıl hastasına karşı gelen bütün sivil halkı AMAN TANRIM ,AMAN İÇ SAVAŞ ÇIKACAK ÇOK ÜZÜLÜYORUM DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİNİ KALDIRARAK ÜLKEMİZİ NE HALE GETİRDİ ŞİMDİ BÜTÜN DOKULMASI MÜMKÜN OLMAYAN ANAYASADAKİ 4 MADDEYŞ BİLE DEYİŞTİRME YETKİSİNE SAYİP OLDU HADDA SADECE ANA YASANIN DOKULMASININ SÖZÜ BİLE EDİLEMEYEN YETKİLERDEN SONRA HUKUK ÜZERİNDE BİLE BÜTÜN SONSUZ YETKİLERE SAYİP OLDU padişam çok yaşa demeyip tayyibe itihat etmeyen karşı gelenleri sorsuz ,sualsiz KATLEDEÇEK işte tek adamın bütün yetkikerini kullanacak hemde hemen şimdi özellikle kendisine karşı gelenleri fark etmez siyasetci veya sivil halk .Bu adam deli Yeminle manyak Vah ülkem TÜRK VATANIMIZ VAHH BİZLER DEMOJRATİK LAİK TÜRK ULUSU Buraya yorum atıyorum bu manyak pisikopat adam ülkemizin adını bayrağınıda deyiştirecek her TANRININ GÜNÜ AYNI SURİYE ,IRAK ,MISIR ,LİBYA GİBİ GİBİSİDE FAZLA BİZ TÜRK ULUSUNU KARŞI GELENİ HENEN ANINDA KATLETECEK .tayyip izin vermeyince nefes bile alamıyacağız Nefes, Resmen bu mahlük osmanlıyı kurdu ÜLKEMİZİN CEBREN VE HİLE İÇ VE DIŞ DÜŞMANLAR TARAFINDAN BİR FİİL PAYKAŞILDI AZİZ VATANIMIZIN TOPRAKLARI SATILDI .İŞTE ŞİMDİ ANLADINIZMI ULU ÖNDER AZİZ GAZİ DÜNYA MUCİZESİ EBEDİ BAŞKUMUTAN ,EBEDİ CUMHUR BAŞKANI EBEDİ LİDERİMİZ BAŞKUMUTAN MARAŞAL MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN NEDEN DEMOJRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİNİ KURDUĞUNU DEMOKRATİK LAİL TÜRKİYE YOK BİR AKLİDENGE SORUNU SON SAFADAKİ DELİNİN İDARE ŞEKLİ VAR BÜTCEYİ BİLE BU DELİ YÖNLENDİRECEK .

Misafir Avatar
DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİ ..yazan kişiye.. 2018-07-01 21:21:13 @DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİ :

bu uzun yazıyı yazdığında cümleleri tamamla..anlaşıldıki sen ilkokulu dahi bitirmemişsin.zorla yazı yazmayı öğrenmişsin..yav sende hiç akıl,mantık yokmu? hergün uzun yazılar yazıyorsun..cümlen yetersiz..sözlerin bozuk..anlatımın sıfır..fizik sıfır.kimya sıfır..türkçe sıfır.dilbilgisi sıfır..otur yerine..mendebur..cahil kişi..
bilmiyorsann yazma..hep aynı sözler aynı laflar..mavi göz sarı saç..boşverin bunları..ölen ölmüştür..mavi göz sarı saç kalksa mezarından bi faydası olmaz.
Allah,a Tanrı diyorsun..boş sözlerini okumaktan gına geldi,ya..yeter be..
cahil cahil sözcükler.küfürler..isyanlar..ne kazandın bu kadar yazdında ne oldu.?
ona deli,,buna zırdeli. diyorsun asıl deli sensin..vebal günah alıyorsun..cahilllllllllll

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
sık dişini her taşın altında dürüst 2018-07-01 20:59:54 @DEMOKRATİK LAİK TÜRK CUMHURİYETİ :

atatürkçüler var.sabret ilk işareti akp ye oy verenler verecek zamanı geldimi

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-07-01 12:28:50

SAKIN HA,ERKENE ALMAYIN,YOKSA AKP VURUP DÖNECEK,SEÇİM ONLARI FRENLİYOR

Misafir Avatar
aydın trolu nasıl oluştu 2018-07-01 21:01:41 @aydın

trol oluşumunu tetikleyen nedenler.1.kişinin aile hayatı küçük yaşta zedelenmiş annesi uygunsuz yaşantısını görmek ve engel olamamak.2.si küçük yaşta tecavüz edilmesi ve bu depresyon ile bu kişilerin yaşamı boyunca yaşayacagı depresyonu atlatamaz.ve sorunu gören kişiler bu kişileri topluma karşı kullanırlar.onlar için dogrunun hiç önemi yoktur.herşeyini yitirdigi için normal olan kişilere ve yaşamı karalamaktan zevk almaya çalışırlar.vatan sevgisi gönüllerinde oluşmadan söndürülmüştür

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-07-01 14:07:03

TRAVESTİ aydın göt vereni .İbne biz sana yorum yazma izini ve konuşma izni verdikmi ..?? Suss bi sen git çami helâlarında götünü dövdür ,sontaj yaptır göt veren TRAVESTİ .Bak akptinin sapık tecavüzcü imamları seni bekliyor cami helasında ..TRAVESTİ aydın zaten kafamızın tası atmış açısını senden çıkartmayalım apık ,sapık konuşma puşt

Avatar
D 2018-07-01 14:17:22

İstekleri olana kadar ha babam seçim .çok komik deyilmi nerde görülmüş böyle bir şey Biz Diyoruzki tek başına iktidar girsin .Nasıl olsa aynı senaryolalar dönecek zıplatmayın bari sinirlerimizi kendinin çalın kendiniz oynayın .

Avatar
Mavi göz,sarı saç. 2018-07-01 14:55:56

AKITLERIN VE YALAMA TROLLERIN SÖZLERINE BAKMAYIN.ÇÜNKÜ ÖNLERINDE KEMIK KALMAYINCA HAVLAMALARIDA ÇOK OLUYOR.
YERELDE SEÇİM YAPILSIN.ELLERINDE RÜŞVET DAĞITACAK PARALARI KALDIYSA,YERELDE İŞLERİNİ GÖTÜRÜR.NEDENMİ BIZDE
KI ONURUNU 3 E 5 E SATANLAR OLDUĞU MUDDETÇE BU VATANDA BIR BOK DÜZELMEZ.DÜŞÜNSENE GELECEĞINI VE ONURUNU SAT
AN MILLET IFLÂH OLURMU.BURNU BOKTAN ARINMAYAN KARGAYA DÖNMÜŞ ZATEN.OYSA KENDISINI BILEREK YOKSULLAŞTIRAN IR
AREYE DEMOKRATIK YOLLA KARŞI GELECEĞINE ( YANİ SEÇİMDE ) DEVEYE DIKEN INSANA S...N SÖZÜNÜ ŞİAR EDINIYOR.

Misafir Avatar
küfür günahtır.çirkin söz günahtır..papa.. 2018-07-01 21:25:51 @Mavi göz,sarı saç.

kanalizasyon borusunu ağzına mı bağladı...büyükşehir belediyesi..
biraz terbiyeli ol..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
mavi göz.sarı saç.a cevaptır. 2018-07-01 21:23:25 @Mavi göz,sarı saç.

bu uzun yazıyı yazdığında cümleleri tamamla..anlaşıldıki sen ilkokulu dahi bitirmemişsin.zorla yazı yazmayı öğrenmişsin..yav sende hiç akıl,mantık yokmu? hergün uzun yazılar yazıyorsun..cümlen yetersiz..sözlerin bozuk..anlatımın sıfır..fizik sıfır.kimya sıfır..türkçe sıfır.dilbilgisi sıfır..otur yerine..mendebur..cahil kişi.. bilmiyorsann yazma..hep aynı sözler aynı laflar..mavi göz sarı saç..boşverin bunları..ölen ölmüştür..mavi göz sarı saç kalksa mezarından bi faydası olmaz. Allah,a Tanrı diyorsun..boş sözlerini okumaktan gına geldi,ya..yeter be.. cahil cahil sözcükler.küfürler..isyanlar..ne kazandın bu kadar yazdında ne oldu.? ona deli,,buna zırdeli. diyorsun asıl deli sensin..vebal günah alıyorsun..cahilllllllllll

Beğenmedim! (1)
Avatar
her zamanki taktiği 2018-07-01 14:23:45

7 haziran 1 kasım arası gibi millet ittifakı bu durumdaki taktiği 3-3-4 olmalı yani hücüm çok gol atıp az gol yemek tabiki antrönör de önemli ama hakem yüksek seçim kurulu ise haksız yere verilen penaltılar veya ofsayıttan goller devam ederse ben olsam sahadan çekilir sineyi millete dönerim

Avatar
Emine 2018-07-01 18:17:41

Adam her istedigini aldi..Secim mecim CHPli essekerin Rüyasidir..

Misafir Avatar
emine trolu nasıl oluşur 2018-07-01 21:00:49 @Emine

trol oluşumunu tetikleyen nedenler.1.kişinin aile hayatı küçük yaşta zedelenmiş annesi uygunsuz yaşantısını görmek ve engel olamamak.2.si küçük yaşta tecavüz edilmesi ve bu depresyon ile bu kişilerin yaşamı boyunca yaşayacagı depresyonu atlatamaz.ve sorunu gören kişiler bu kişileri topluma karşı kullanırlar.onlar için dogrunun hiç önemi yoktur.herşeyini yitirdigi için normal olan kişilere ve yaşamı karalamaktan zevk almaya çalışırlar.vatan sevgisi gönüllerinde oluşmadan söndürülmüştür

Beğenmedim! (1)