banner82

Erdoğan: Vize serbestisi için AB bir an önce adım atmalı

Varna'daki Türkiye-AB zirvesi sonrası, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AB Konseyi Başkanı Donald Tusk, AB Konseyi Başkanı Jean-Claude Juncker ve Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov ortak açıklama yapıyor.

Erdoğan: Vize serbestisi için AB bir an önce adım atmalı

Varna'daki Türkiye-AB zirvesi sonrası, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AB Konseyi Başkanı Donald Tusk, AB Konseyi Başkanı Jean-Claude Juncker ve Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov ortak açıklama yapıyor.

26 Mart 2018 Pazartesi 21:56
Erdoğan: Vize serbestisi için AB bir an önce adım atmalı

Tusk'ın açıklamalarından satır başları:

Geleceğe yönelik parametreleri belirleme şansına sahip oldu.

Türkiye'nin mülteciler konusundaki çalışmaları dolayısıyla kendilerini takdir ettiğimizi belirtmek istiyoruz.

Türkiye'nin darbe girişimi sırasındaki olaylardan büyük zarar gördüğünü biliyoruz.

Türkiye ve üye ülkeler arasındaki iyi ilişkiler de önemli bir husustur ve Türkiye'nin üyelik sürecinin önemli bir kısmıdır. Hala bazı endişeler var. Ege denizindeki eylemler konusunda, Kıbrıs konusunda ve bazı AB vatandaşlarının tutuklanması konusunda…

Kıbrıs kendi kaynaklarını araştırma hakkına sahiptir.

Türkiye'nin Afrin'deki harekatıyla ilgili çekincelerimizi ilettik. Türkiye'nin bu hareketlerini iyi yönlendirmesi gerektiğini düşünüyoruz.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları:

Türkiye AB ilişkilerinde zorlu bir dönemi geride bırakmayı umuyoruz.

AB ile önceki görüşmelerimizde ortak meselelerimizin çözümüne ilişkin karşılıklı taahhütlerde bulunmuştuk.

Türkiye'nin başta düzensiz göç olmak üzere sorumluluklarını fazlasıyla yerine getirdiğini söylemek gerekir. 3 milyar avroluk taahhüdün 1 milyar 800 milyon avroluk kısmı iletilmiştir. 

Ülkemizdeki Suriyeliler için bu adım çok daha rahatlatıcı olacaktır.

İnsani krizlerde bürokratik hantallığa tahammül yoktur. Ülkenizin üzerinde düşeni yaptığı bir diğer konuysa, vize serbestisidir. AB bu noktada adımını bir an önce atarsa bizi rahatlatacaktır. Bu, siyasi bir mesele haline getirilmemelidir. Gümrük birliğinin güncellenmesi çalışmasına başlanması konusundaki beklentimizi de dile getirdik.

AB adil bir tutum takınmadığı sürece Kıbrıs meselesinin çözümünde katkısı olamayacaktır. Adanın etrafındaki doğal kaynaklara dair karar alma mekanizmalara Kıbrıslı Türklerin dahil edilmesi, uluslararası hukukun gereğidir. AB'yi kıbrıs konusunda hakkaniyetli olmaya çağırıyoruz.

Varna'dan AB ülkelerine seslenmek istiyorum; Gelin, ortak coğrafyamız olan Balkanlar'da istikrar ve refahın sağlanması yönünde birlikte çalışalım. Gelin, Suriye, Irak, Filistin, Kudüs, Yemen, Rohingya, Afrika gibi uluslararası konularda işbirliğimizi derinleştirelim. Gelin, güçlü, müreffeh ve istikrar abidesi Avrupa'yı hep birlikte inşa edelim

Juncker'in açıklamalarından satır başları:

Bizi birleştiren hususlara değinmeliyiz. Aslında ortak çıkarlara ve ortak zorluklara sahibiz ve bunlara birlikte cevap bulmalıyız. Güvenlik konularıyla ilgili olarak jeostratejik çıkarlara sahibiz.

Türkiye ile tam üyelik müzakereleri devam edecek. Bunun garantisini verebilirim.

15 Temmuz darbe girişimi kabul edilemezdir.

Ayrıntılar geliyor…

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 26.03.2018 23:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Olur 2018-03-26 22:27:17

Isitçler serbest dolasmali avrupada...

Misafir Avatar
Remzi 2018-03-27 09:29:15 @Olur

Dogru, ISiD terör militanlari Avrupa ve Tüekiye'de serbest dolasabiliyorlar. Bunlari koruyup kollayanlar ise basta Tayyip ve AKP iktidari ve birde destekcisi Yasin El Kadi.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2018-03-26 23:35:41

Sn cumhurbaskani ' nin Kıbrıs hakkındaki görüşleri hayli enteresan,Denktaş'a yapmadığınız kalmadı,mücadele nedir,Sn Denktaş dünyaya göstermiştir,oysa siz onun önüne sürekli engel çıkardınız,yes be annem dedirterek kibrisla kumar oynadınız hatırladın iz mi? evet çıkartarak ,Sn Denktaş'ın ne kadar haklı olduğuna siz de şahit oldunuz( Kofi Annan planı),birde hayır çıksaydı suçu onun üzerine atacaktiniz,sizi ta o zamandan beri kandırıyorlar,vicdan azabı cekiyormusunuz bilemiyorum...Bu yazıyı yazarken tuylerim diken diken oluyor, Kıbrıs davasını sayenizde kaybettik,bari Türkiye' ye sahip çıkın.Maalesef hayal dünyasında yaşıyorsunuz,kendinizi bir Kanuni,Fatih zannediyorsunuz,amacınız ülke değil tarihe Kahraman olarak geçmek.oysa insanları tarih kahraman yapar.İnsanlari korkutarak bir yere varamassiniz,buradan size,sizden korkmadigimi yazacak değilim,ülkem için insanlık için korkuyorum,korktugumu söyleyecek kadar da cesurum.Fakat unutmayınız ki sizde 5000 korumayla gezerek cesaret örneği olamıyorsunuz.Gelin bir oy uğruna ülkeyi felakete suruklemeyin, bizleri de kucaklayin,% 50 oy almissiniz,saygı duyuyoruz, tarafsız oldugunuz sürece, Cumhurbaskani olmanız bizi rahatsız etmez,ancak bütün ülkeyi kucaklayarak kahraman olabilirsiniz..yok bana %50 yeter derseniz,ki aramızda kalsın,söylediğiniz herşeyi alkışlayan secmeninizi o kadar da sevmiyorsunuz ,sizde biliyorsunuz.

Misafir Avatar
Okur 2018-03-27 00:28:55 @Okur

Yahu reis yukarıdaki duygusal yaziyi yazdıktan sonra seni guldurmeden bırakmam. Hep asık suratli,ve ofkelisin seni biraz guldureyim,senin demenle, yaaaauuuvv Avrupa vizesi alıp nedecen,sizinkiler, Avrupa'ya değil reis bizi Afrin'e götür diyor,ne o yoksa yalan mı söylüyorlar, onları doooogru Afrin'e,hayde ya Allah...Didim..didi didi.diridim..Ver mehteri

Beğenmedim! (0)
Avatar
Vatandaş 2018-03-26 22:31:17

Buna güç zehirlenmesi diyorlar.Dışarıdan bakınca yeşil türbe içine girince estağfurullah tobe. Vatandaş enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yoruldu gençlerimiz işsizlikten karamsar esnafımız siftahsız dükkan kapatıyor ve biriken kredi prim vergi borcu var ne yapacağını şaşırdı orta ve küçük ölçekli işletmeler dolar ve Euro yükselişi nedeniyle yatırımlarını durdurdu ve işçi çıkartmaya başlayacak emekli maaşı yetiremiyor ve sağlık kesintilerinden ne kadar maaş aldığını bilmiyor mutsuz. İşçi me memur aybaşını getiremiyor ve ek işte de çalışsa veya aile büyüklerinin yardımı da alsa aybaşını getiremiyor bankalara rehin durumda ve bitkin. Çifti ürünleri para etmiyor çoluk çocuk şehre göç etti ya sözleşmeli köle oldu. Sözleşmeli personel perişan edilen sözleşmeli personel neden yapıldığı düşünüyor çözemiyor işsiz kalacağı için doğacak sıkıntıdan çözüm arıyor. Benzin ve motorin zamları iğneden ipliğe zamlar kapıda. Kısacası milletçe perişanız milli irade seçimi bekliyor Sandıkta el mi yaman bey mi yaman cevabını verecek İYİ günlere

Avatar
Bütün harcamaların hesabını istiyor MİLLET 2018-03-26 23:12:23

Bulgaristan'da Erdoğan'a protestolar var. Varna ve etrafından çok sıkı güvenlik önlemi alındı. Buna rağmen 'Erdoğan istenmiyorsun' pankartları asıldı.

Bulgaristan gazetelerinde de Erdoğan var. Şu haber Türkiye'de hiçbir yerde yer bulamaz. Çünkü detaylar çok ilginç.

Bulgaristan gazetesi Erdoğan'ın gezilere neden 2 uçak ile gittiğini araştırmış. Erdoğan'ın gezilere zehirlenme korkusu nedeniyle özel yemek tadım ekibini götürdüğünü yazıyor. 5 kişilik bu ekibin ilk işinin Erdoğan'ın yiyeceği yemekleri önceden tatmak olduğunu yazıyor." başka söze gerek varmı?

Misafir Avatar
komşusunu istemeyen komşu... 2018-03-26 23:21:10 @Bütün harcamaların hesabını istiyor MİLLET

can kaygusu......demek bulgaristan dahi istemiyormuş...vay be.
korku dağları sarmış..
korku belası..

Beğenmedim! (0)
Avatar
AVRUPAYI INSA EDECEKMIS 2018-03-26 23:21:22

NAHH ALIRSIN VIZEYI ISTCILERIN SENIN OLSUN DERLER!
MEYDAN OKUYOR AVRUPAYA AYAKLARINA GIDIP YALVARIYOR UTANMAZLAR IKI YUZLULER

Misafir Avatar
Nuh as.ın milletinin hastalığı..2 2018-03-27 09:29:49 @AVRUPAYI INSA EDECEKMIS

hem kaşıntı hem irin pisliği ile huzursuz olldukları halde hala gemiye pisliyorlardı..Geminin alt katı tuvalet olmuştu..o günkü inanmayanlar için.. çoluğu çocuğu yaşlısı genci hepsi oraya zorbaların zoru ile gidip nesacetlerini bırakıyorlardı..ancak hastalıkları vucutlarını sarmıştı..aile olanlar kokudan bir arada dahi duramıyorlardı..
bir taraftanda melhemler dermanlar ilaçlar (o zamana göre) arıyor uyguluyorlardı ancak fayda vermiyordu..
Bu durum 15 gün sürdü..Gemi yapma süresi 40 gündü..
Nuh as.oğlu kenan,ı dahi ıslah edememiş..kenan dahi bu zorba ve pislik saçan milletin içinde idi.
İşte peygamber evladı..iman yoksa hak ve gerçek te hiç bir kul için olmaz..Gerçeğe yüzünü kapatanlar elbet azabını görecektir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
nuh as.ın milletin hastalığı..1 2018-03-27 09:21:00

tek yol..akp.ye mhp.ye b.bp.ye oy vermeyeceğiz.
iyi partiye oy vereceğiz.
akp.yi sandığa gömeceğiz..İnşaAllah..
bu yıl olmazsa gelecek yıl..ancak kesindir..SANDIĞA GÖMÜLECEK..
Eğer hile ve çalma durumu yaparsa akp..Nuh as.ın milletinin başına gelen gemideki necasetlerin hastalığını Allah onlara versin..amin.amin amin..
....
hani gemi yapılmasın diye gemiyi tuvalet yapan zalim halk için NUH as..Allaha dua etti..yarabbi biz emrin ile gemiyi yapıyoruz..bu reziller gelip pisliyorlar..sen bunlara öyle bir dert verki bizde bunlardan kurtulalım..Gemiyi emriniz doğrultusunda yapalım.Allah.da nuh,un duasını kabul etti. Ceviz büyüklüğünde vucutlarında irin dolu hastalık verdi..sabahlara kadar yatamıyorlardı.

Avatar
Cahil 2018-03-26 23:54:50

EZAN SESINDEN RAHATSIZ OLDUNUZ CAN SESI DUYMAK ISTIYIRSUNUZ DOMUZ JAMBONUNU COK SEVDINIZ GALIBA OSMANLI COCUKLARI OSMANLİ PADISAHI DEDELERINUZDE COK SEVERDI AVRUPAYI HATTA ASIL INGILIZ LORDLARINDAN HIRISTIYANLIK ODULU ALIRLARDI TARIH SADECE BICIM DEGISTIRIR YOKSA AYNIDIR VE TEKERRURDEN IBARETTIR DUN ECDATLARI HIRISTIYANLIK ODULU ALIYORDU BUGUN TORUNLARI YAHUDIYE USTUN HIZMET ODUKU ALIYOR PARA OYLESINE GUCLUSUNKI SANA KAFA TUTANLARI BILE KAPINDA DILENCI YAPIYORSUN

Misafir Avatar
imanlı görün..arkadan millete kazık at..oy iste.. 2018-03-27 09:24:29 @Cahil

siz imanlımısınız..? imanlı olan hile hurda yaparmı ülke malını satarmı? milletin parasını keyfine ve çift uçaklara harcarmı? imanlı olan hoca gerçeği saklar mı?
imanlı olan amir milletinden gizli işler yapar mı? ve daha neler neler..İMAN MESELESİ..ahirette azabı büyüktür..imanlı görünüpte milleti aldatmak..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Unal 2018-03-27 05:03:36

ANLASILAN MUSLUMAN ARAP PUTU ALLAH TURKLERI KURTARMIYOR ONUN ICIN TURKLERDE HIRISTIYAN PUTU OLAN TANRININ OGLU MESIH ISAYA SIGINIYORLAR NE GARIP HAK DIN ISLAMIN UMMETIDE KURTULUSU MUKDEDE BULDU ZATEN TURKLER HER DINI KABUL EDERLER HATTA AMERIKAYA GIDINCE YAHUDI BILE OLURLAR