banner87

Eren Erdem tutuklandı!

25. ve 26. dönem İstanbul CHP Milletvekili Eren Erdem, 'silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte, örgüte bilerek ve isteyerek yardım etmek', 'gizli tanığı deşifre etmek' ve 'soruşturmanın gizliliğini ihlal' suçlarından yargılandığı davada 'Terör örgütüne yardım etmek' suçundan tutuklandı.

Eren Erdem tutuklandı!

25. ve 26. dönem İstanbul CHP Milletvekili Eren Erdem, 'silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte, örgüte bilerek ve isteyerek yardım etmek', 'gizli tanığı deşifre etmek' ve 'soruşturmanın gizliliğini ihlal' suçlarından yargılandığı davada 'Terör örgütüne yardım etmek' suçundan tutuklandı.

29 Haziran 2018 Cuma 11:17
Eren Erdem tutuklandı!

Eren Erdem, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talebi üzerine İstanbul 35. Ağır Ceza Mahkemesi’nce çıkarılan yakalama kararı doğrultusunda sabah saatlerinde Ankara’da gözaltına alınmış ve davanın sürdüğü Çağlayan’daki İstanbul Adliyesi’ne getirilmişti.

SUÇLAMALARI REDDETTİ

Eren Erdem savunmasında “Dokunulmazlığım kalktığından bu yana 38 defa yurtdışına çıktım. Suçlu olsam kaçmayı düşünürdüm belki ama ben suçsuzum neden kaçayım. Eğer Karşı gazetesine FETÖ'den tek kuruş girdiyse özel olarak ben idamımı istiyorum.” dedi.

Erdem savunmasını şu sözlerle sürdürdü “Kaçma şüphesi için açıkça bir şey ifade edeyim isteseydim giderdim. Ama ben ülkemi terk etmem. CHP’nin Parti Meclis’i üyesiyim neden gideyim? Bu dava ülkemizin itibarını zedeliyor. Bana istediğiniz tedbiri koyabilirsiniz. Sadece bir gizli tanığın ifadeleri dışında başka bir şey yok. Tüm hayatım FETÖ ye karşı mücadele ettim. 2012 yılında köşe yazarlığı yaptığım gazetede 600 yazıda FETÖ'yü anlattım. Şimdi benim üzerimden CHP yıpratılmaya çalışılıyor. Bu devlet benim FETÖ'cü olmadığımı biliyor. Tüm samimiyetimle söylüyorum ben hiç kaçmayı düşünmedim. Ben suçlamaları kabul etmiyorum.”

TUTUKLANDI…

Mahkeme heyeti Erdem’in “Terör örgütüne yardım etmek” suçundan tutuklanmasına karar verdi.

DURUŞMADA TEPKİ GÖSTERDİ

Öte yandan duruşmaya Erdem’in CHP Sözcüsü Bülent Tezcan’a verdiği tepki damga vurdu. Eren Erdem karar açıklanmadan önce duruşmaya ara verildiği sırada “Bülent Tezcan'a söyleyin bu onun eseridir” dedi.

CHP’LİLER YALNIZ BIRAKMADI

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun da telefonla bilgi aldığı duruşmayı, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, eski İl Başkanı Cemal Canpolat, CHP’li eski ve yeni milletvekilleri; Mahmut Tanal, Ali Şeker, Barış Yarkadaş, Hilmi Yarayıcı, Sibel Özdemir, Turan Aydoğan da izledi. Erdem’i avukatlar Onur Cıngıl, Efkan Bolaç ve Deniz Güneş müdafaa etti.

DAVANIN GEÇMİŞİ

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığınca hazırlanan iddianamede, söz konusu soruşturmanın savcılıkça yapılan 3 ihbar sonucunda başlatıldığı ve ardından hepsinin tek dosyada toplandığı belirtildi.

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca, Karşı gazetesine yönelik soruşturmada ifadesi alınan gizli tanık “Ayçiçeği” hakkında milletvekili Erdem’in açıklama yaptığı ve bu açıklamaların kapatılan Zaman gazetesi ve Aktif haber sitesinde yayımlanması üzerine suç duyurusunda bulunulduğu anlatılan iddianamede, aynı şekilde milletvekili Erdem’in gizli tanığı ikinci kez deşifre ettiği ve bunun üzerinde de yeniden savcılıkça suç duyurusu yapıldığı aktarıldı.

Savcılığın Karşı gazetesine yönelik gazetenin genel yayın yönetmenliğini yapan Eren Erdem, şüpheli Turan Ababey ve arkadaşlarına ilişkin suç duyurusunda bulunması üzerine soruşturmanın başlatıldığına vurgu yapılan iddianamede, tek sanık olarak yer alan Eren Erdem’in ”silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte, örgüte bilerek ve isteyerek yardım etmek”, ”gizli tanığı deşifre etmek” ve ”soruşturmanın gizliliğini ihlal” suçlarından 9,5 yıldan 22 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi.

“GAZETEYE SAKSI İÇİNDE GİZLİ BELGE”

İddianamede Karşı gazetesinin sahibi şüpheli Turan Ababey’le Eren Erdem’in Gezi Parkı olayları sırasında tanıştıkları, Ekim 2013’te gazeteyi kurmayı kararlaştırdıkları ve 9 Şubat 2014’te kurulan gazetenin 66 gün sonra ekonomik sıkıntılar sebebiyle yayın hayatına son verildiği anlatıldı.

Şüphelilerin elde ettikleri dokümanların FETÖ’den yargılanan eski emniyet müdürü Yakub Saygılı’dan aldıkları ve bu dokümanları Eren Erdem’e ilettiği belirtilen iddianamede, yapılan tespitlere göre bu dokümanların 3 polis memuru tarafından Karşı gazetesi muhabirleri şüpheli Ufuk Köroğlu ve Emre Erciş'e ulaştırıldığına yer verildi.

Gazetenin bir süre sonra tamamen Eren Erdem’in kontrolüne geçtiği ve yayınlanacak haberlere Erdem’in karar verdiği savunulan iddianamede, Erdem’in gazetenin sahibi Turan Ababey’e zaman zaman ”Elimde Erdoğan’ı düşürecek belgeler var. Yayınlamamız halinde TUSKON ve cemaatten para alabiliriz.” şeklinde söylemlerde bulunduğu öne sürüldü.

FETÖ tarafından Erdem’e ulaştırılan birçok yasa dışı kayıt ve dokümanın gazetede yayımlandığı belirtilen iddianamede, Erdem'in FETÖ/PDY’nin amaçları doğrultusunda hareket ettiği, basın ve yayın organlarını kullanarak kamuoyu algısı oluşturmaya, böylece hükümeti görevini yapamaz hale getirmeye çalıştığı ifade edildi.İddianamede beyanlarına yer verilen gizli tanık “Ayçiçeği”, haberlerin bazen CD, bazen dosya kağıdı şeklinde gizli belge olarak geldiğini, bu haberlerin TUSKON’un danışmanlık firmasından, bazen çiçeklerin arasında bazen de saksılara saklamak suretiyle bazen de çikolataların içerisinde CD’lerin gönderildiğini söyledi.

“HABERİ EREN ERDEM, BİZZAT HAZIRLADI”

Karşı gazetesinin sorumlu müdürlüğünü yapan şüpheli Mehmet Bozkurt’un emniyetteki ifadelerine yer verilen iddianamede, Bozkurt, gazetenin yayın hayatına başlamasıyla internet ortamında aynı dönemde “Başçalan” ve benzeri isimler adı altında belirli bir merkezden çıktığı anlaşılan çeşitli ses kayıtlarının yayınlanmaya başladığını söyledi.

Bozkurt, devletin üst düzey yetkililerinin Dışişleri Bakanlığı’nda gerçekleştirdiği toplantıya ilişkin haberin Eren Erdem tarafından bizzat bilgisayarında hazırlandığını anlatarak, ifadesinde, şu beyanlarda bulundu:

“(Eren Erdem) Bunu yaparken de hükümetin Lahey Adalet Divanı’nda yargılanmasını sağlayacak iddialar olduğunu söylemiştir. Bu haberin yayınlanmasına ben dahil bazı arkadaşlar karşı çıkmıştır. Genel yayın yönetmeni olduğu için kendisine direnilmesine ve bana rağmen haberi manşetten bizzat bütün otoritesi ve yetkisini kullanarak ‘Kan lobisi toplantısı’ başlığıyla Sayın Erdoğan, Davutoğlu, Hakan Fidan, Genelkurmay 2. Başkanı ve o zaman Dışişleri Bakanı Yardımcısı olan Feridun Sinirlioğlu’nun resimlerini kullanarak tam sayfa ve son derece provokatif tarzda yayınlatmıştır.”

İddianamede, Eren Erdem’in “silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte, örgüte bilerek ve isteyerek yardım etmek”, “gizli tanığı deşifre etmek” ve “soruşturmanın gizliliğini ihlal” suçlarından 9,5 yıldan 22 yıla kadar hapisle cezalandırılması isteniyor. İddianameyi kabul eden İstanbul 35. Ağır Ceza Mahkemesi, 21 Mayıs’ta sanık Erdem hakkında yurt dışına çıkış yasağı koymuş, ilk duruşmanın da 19 Eylül’de yapılmasına hükmetmişti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 29.06.2018 13:37
Anahtar Kelimeler:
Eren Erdem
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KECi COBANI 2018-06-29 11:48:50

DÜNYAYA DEMOKRASi DERSi VERDiK DiYEN ERDOGAN YANDAS OLMAYAN HERKESi OHAL YETKiSiYLE TUTKLATIP iCERiYE ATIYOR iC iSLERi BAKANI KiMiN SEHiT CENAZESiNE GiDiP GiTMiYECEYiNE KARAR ALIYOR HANGi HAKTAN HUKUKTAN VE DEMOKRASiDEN BAHS ETiKLERiNi BiLMiYORUM

Misafir Avatar
paünün sikişen profösörleri 2018-07-06 22:27:41 @KECi COBANI

en arkada ceyhun vedat uyğur, onun önünde turgut tok o da sikini mustafa arslana sokmuş mustafanın önünde uzun boylu olduğu için domalan özgür kasım var ama o daha profösör olamadı yakında sike sike onu da profösör yapacaklar, mehmet surur ise daha yard doç bile olamadığı için sadece sikişenlerin sikini yalayıp kayganlaştırıyor Yunus Balcı da İngiltereden gelmiş hani bana hani bana demiş https://pbs.twimg.com/media/Cs-gKRSWIAEXk_V.jpg

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
bağrı_yanık 2018-07-06 17:30:56 @KECi COBANI

İt i bağından bırakırsan insanı ısırır . sonrada cezasını sahibi çeker. burada it ceza çekecek ama sahibi ne olacak ? sahibinide ilahi adalet e havale ettik.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
şimdi bunların hepsi ibine ya 2018-07-05 22:08:58 @KECi COBANI

acaba ceyhun vedat uyğur, turgut tok, özgür kasım aydemir, mustafa arslan hepsi trencilik oynuyor mudur https://pbs.twimg.com/media/Cs-gKRSWIAEXk_V.jpg

Beğenmedim! (15)
Misafir Avatar
göt yalayıcı özgür kasım aydemir 2018-07-05 21:23:16 @KECi COBANI

sırf bi yerlere gelebilmek için sik emip taşakları da dudaklarıyla vakumlayabilecek aşağılıkta bir insan. öğrencilere karşı davranışı ise iğrenç... özgöt kasık gaydemir

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
( ATATÜRK ) www.ulusalradyo.com ( FM 100.8 MHZ ) 2018-07-05 17:57:06 @KECi COBANI

.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
alper 2018-07-05 12:46:04 @KECi COBANI

ADAM ACIK ACIK TERÖRİST OLURUM DEDI AQ BURADA KI YORUMCULARDA BUNU BEGENIYOR NE AHLAKSIZ BIR GAZETE NE COK AHLAKSIZ SAHTEKAR ATATÜRKCU VAR BU GAZETEDE GAZETE SAHIBI ZATEN SAHTEKAR .. BURADA OKURLARDA BUNLARA TAPIYOR NE SALATALIKLAR VAR YA

Beğenmedim! (16)
Misafir Avatar
ERTUĞRUL 2018-07-05 12:44:18 @KECi COBANI

KESİN BU İBİNELER DE ÖZENTİ VAR DAĞDA YAMACA CIKARIP BUNLARIN GÖTÜNE ŞİSE SODASI SOKMAK LAZIM

Beğenmedim! (16)
Misafir Avatar
☪ ATATÜRK'ÇÜ ULUSAL RADYO YAYINDA ❤ FM 100.8 MHZ ☪ 2018-07-04 10:20:21 @KECi COBANI

.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@KECi COBANI x-***--cevap 2018-07-04 08:55:32 @KECi COBANI

t: @KECi COBANI x----keçi çobanı manyağı. İBNE OLACAĞINA TERÖRİST OLACAKMIŞSIN!!! ula terörist hem ibnedir hem teröristtir hem katildir. özentinmi var?

Beğenmedim! (23)
Misafir Avatar
rrt 2018-06-29 19:34:00 @KECi COBANI

sizi 7 defa dolmatık kıcına soda şişesi soksak 8. inciyi yalvara yalvara istersiniz ... karaktersizler

Beğenmedim! (35)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 19:32:46 @KECi COBANI

yuh aq bu kadar kaşar olmuşsunuz daha sizi cok bellıyecegız merak etmeyın Allahsızlar .. karakter yoksulu pislik ... senin gibi karaktersiz cehape zihniyetinde var ....olum bizs senın gibi götverenleri cok devırdık sıra sizde terörist yalaması ibine...

Beğenmedim! (34)
Misafir Avatar
KECi COBANI 2018-06-29 18:42:20 @KECi COBANI

ERTY YE SENiN GiBi GÖTVEREN OLACAGIMA TERÖRiST OLURUM DAHA iYi FETÖ BORSASI OLDUGUNU AKP MiLLET VEKiLi SÖYLEDi

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
erty trolu isim mi degiştirdi aydın degilmiydi 2018-06-29 18:39:14 @KECi COBANI

bu puşttun aı

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 18:00:12 @KECi COBANI

olum sen terörist yalamassı olmussunuz utanmasanız bunlar ıcın tıpanı bile teslim edersin zihniyetsiz maymun

Beğenmedim! (38)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 17:59:05 @KECi COBANI

KECI COBANI DENEN MAYMUN HARRBİDEN BİR DEFOL GİT YAHU.. AT YALANI SKEYIM İNANANI AQ NE İÇİRİYORLAR SIZE MERAK EDIYORUM.. BU KADAR BIR ZİHNİYET GERİ ZZEKALI OLMAZ OLSA OLSA CEHAPE ZİHNİYETİ OLUR MAYMUN

Beğenmedim! (37)
Misafir Avatar
KECi COBANI 2018-06-29 16:09:18 @KECi COBANI

EREN ERDEMiN SUCLU OLDUGU YÜZDE YÜZ KANITLANANA KADAR SUCSUZDUR NiYE OHAL VE ERDOGAN OHAL SIKI YÖNETiMDiR BASINI KALDIRAN iCERiYE ATILIYOR AMA BiLDiYiMiZ GiBi ERDEM FETÖCÜ iSE YAKINDA FETÖ BORSASINDAN FAYDALANIP SERBEST KALIR

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@KECi COBANI x--cevp 2018-06-29 15:20:41 @KECi COBANI

Keçi çobanı bunun ohal ile Erdoğan ile ne alakası var? Ern Erdem resmen suçlu daha bunu savunmanızın ne anlamı var?
sizde onun gibi azgınların akıntısına kapılanlardanmısınız?
yazık yazık.

Beğenmedim! (27)
Misafir Avatar
rahatladık 2018-06-29 15:19:01 @KECi COBANI

DEMOKRASİYİ KÖTÜYE KULLANAN HAİNLERİN kötü SONUNU GÖRMEK GÜZEL.

Beğenmedim! (38)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 13:41:45 @KECi COBANI

Allah bir kemali birde sizin gibi salak zihniyeti bu partıden eksık etmesi AMİNNNNN...

Beğenmedim! (38)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 13:41:08 @KECi COBANI

kılıncdaroğlunu sevıyorum bak nasıl adamı sattı dakıkada .... adam sızın tokmakcınız farkında degılsınız zıhnıyetınız geri basıyor...

Beğenmedim! (37)
Avatar
Remzi 2018-06-29 11:28:07

Artik Türkiyede huzur ve güven kalmadi. Bir Milletvekili yalana ve iftiraya kurban edilirse sade vatandasin basina hersey gelebilir. OHAL ile kanunsuz ve hukuksuz bir durum yaratiliyor. Referandumlar ve secimler ve hepsi Anayasa ve hukuka aykiri.

Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 19:35:10 @Remzi

ben senın ananı kemalpaşada kerhanede kiraladım istersen sana bedava verdirebilirimmm sen piçsin bu bellı

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
erty ibinesi 2018-06-29 18:40:59 @Remzi

ananı istemiyom bu gece gelmesin

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ert 2018-06-29 13:40:37 @Remzi

kılıncdaroğlunu sevıyorum bak nasıl adamı sattı dakıkada .... adam sızın tokmakcınız farkında degılsınız zıhnıyetınız geri basıyor...

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
ERTY 2018-06-29 13:39:32 @Remzi

eren erdeme haktır beter olsun cehapeye kapak olsun..

Beğenmedim! (15)
Misafir Avatar
ERTUĞRUL 2018-06-29 13:38:43 @Remzi

hadi len oradan en güzel ülke burası dallamalar işiniz gücünüz ülkeyi karalamak pis zihniyetliler.. sen fetoya peşkeş çek ... iran safını tutacaksın sonra kalkacaksın burada maymunluk yapacaksın hadi len oradan salatalıklar.. bakın işinize sana mı kaldı maymunlar

Beğenmedim! (12)
Avatar
2018-06-29 12:41:15

Kabahat sakin chp idarecilerinde Milletvekillerinin yargilanmasi icin hazirlanan kanuna evet diyerek tayyipin isini kolaylastirdilar. Bakin akp den bir tek yargilanan varmi? Rüsvetciler bile yargidan kacvirildi.

Avatar
kaç kişiyi 2018-06-29 13:25:48

bıçaklamış veya tabancayla öldürmüş ulan armutlar bir tane 317 akp milletvekilinden fetocu diye tutukladınız son gülen iyi güler Allahın armut akp lileri

Misafir Avatar
kafa yok irade zayıf, ruh satılmışKAÇ KİŞİİ BICAK 2018-06-29 18:14:44 @kaç kişiyi

@kaç kişiyi x---adam bıçaklamayı ÜLKEYE İHANETTEN AĞIR SUÇMU SANIYOR BU SERSERİ?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Buyruun buyrun 2018-06-29 13:31:17

Cenaze namazina. Akp gürühü bu secimden sonra iyice palazlandi. Artik memleket onlarin. Istedigini asar istedigini keser.

Avatar
ert 2018-06-29 13:40:15

kılıncdaroğlunu sevıyorum bak nasıl adamı sattı dakıkada .... adam sızın tokmakcınız farkında degılsınız zıhnıyetınız geri basıyor...

Misafir Avatar
ERTY 2018-07-09 16:20:58 @ert

RTT AQQQ PİÇİ SENB HARBİ GÖTSÜN SENİN GİBİ İBİNELER SODA SİSESİ SOKMAK LAZIM GÖTVEREN

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
rrt 2018-06-29 19:36:17 @ert

bende senın ananı aldım kemalpasada sokakta kıraladım gel sana bedava... bozduruk yılanı senıde istersen kıralarım

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
erty ibinesi 2018-06-29 18:42:50 @ert

anana söyle bu gece gelmesi yarın gelsin cezalı o kaymıcam

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mevlüt 2018-06-29 15:52:31

Seni İran kurtarsın bakalım.

Avatar
D 2018-07-05 01:44:39

Herkes kendi derdine düştü. Eren Erdem'i unuttular bir kulak verin ona yahu cok yazık sucu konuşmak Başkada ne olabilirki . Şu ada kadar durdular seçim sonrası içeri aldılar . Vardıysa suçu niye sona bıraktılar . Sadece kin ve nefret denir bunun adına yazıktır yahu .