banner87

Fransa'da Sarı Yelekliler yine sokakta

89 bin güvenlik görevlisi Fransa'nın dört bir tarafında görevlendirildi

Fransa'da Sarı Yelekliler yine sokakta

89 bin güvenlik görevlisi Fransa'nın dört bir tarafında görevlendirildi

08 Aralık 2018 Cumartesi 13:26
Fransa'da Sarı Yelekliler yine sokakta

68 öğrenci hareketlerinin çıkış noktası Paris, yaklaşık bir aydır ‘Sarı Yelekliler’in eylemlerine sahne oluyor. Son bilgiye göre, 13.00 itibariyle  481 kişi gözaltına alındı 211 kişi tutuklandı.

T24'ün aktardığına göre, 17 Kasım’da akaryakıta getirilen vergilere karşı taşrada yaşayan Fransızlar tarafından başlatılan, daha sonra kent merkezlerine yayılarak hükümet karşıtı protestolara dönüşen eylemlere bugün ülke çapında on binlerce kişinin katılması bekleniyor.

Hükümet Sözcüsü Benjamin Griveaux radikal güçlerin protesto hareketini kullanarak hükümeti devirme girişiminde bulunabileceklerini iddia etti. Griveaux "Ateşli silahların dağıtılabileceğini biliyoruz" dedi.

Dün neler yaşandı?

Fransa İçişleri Bakanı, eylemlerin şiddetinin 1 Aralık’takine eş değer olacağını tahmin ettiğine yönelik açıklama yaptı. İstihbarat servisleri aşırı sağ ve aşırı sol grupların harekete geçeceğine dair bilgi aldığını bildirdi.

Paris’in kültürel yapıları, müzeler ve turistik bölgeler ziyaretçilere kapatıldı.

Dün akşam Başbakan Edouard Philippe 6 ‘Sarı Yelek’ ile görüştü. Eylemciler taleplerini bildirmek için Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile görüşme talep etti.  


Eylemciler, protestoya hazırlanırken hükümet 89 bin polisle güvenlik önlemlerini artırdı. Eylem yapılacağı düşünülen bölgelerdeki mağazalar çelik ve ahşap malzemelerle korumaya alındı. 

BUGÜN NELER YAŞANIYOR?

13.00 Başbakan Edouard Phillipe’in açıklamasına göre 481 kişi gözaltına alındı 211 kişi tutuklandı.

12.45 Polis sözcüsünden alınan bilgilere göre Paris'te gözaltı sayısı 343 oldu.

12.34  Paris'te polis eylemcilere biber gazıyla müdahale etmeye başladı.

12.30 Valiliğin yaptığı açıklamaya göre sorguya alınanlar arasından 127 kişi tutuklandı.

11.30 İçişleri Bakanı Christophe Castaner, Paris’te açıklama yaptı. Gün boyunca geçmiş eylemlere göre daha yoğun kontrol ve direkt müdahale olacağını belirtti.

11.05 Champs Elysées Meydan’ında eylemciler “Macron İstifa”, “Koyun Değiliz” sloganları açtı. Eylem öncesi bekleyiş sürüyor.

11.00 Emniyet Müdürlüğü’nün aktardığı bilgilere göre, eylem başlamadan meydanlara giden yollarda kapılan kapsamlı aramalarda 278 kişi sorguya alındı. 

10.30 Eylemciler Paris’te Champs Elysées Meydanı’nda toplanmaya başladı. 2 saat sonra protestoların başlaması bekleniyor.

09.40 Paris’teki Lyon Garı önünde bir grup eylemci, polis tarafından durduruldu.

09.00 - Paris’te eylem yapılacağı tahmin edilen Champs-Elysées Meydanı ve Meclis’in etrafı barikatlar ve polis ekipleriyle kapatılmış durumda. Henüz meydanlar boş.

08.00 - 8 bini Paris’te olmak üzere, 89 bin güvenlik görevlisi Fransa’nın dört bir tarafında görevlendirildi.

05.30 - 36 metro istasyonu ve Paris merkezindeki tren istasyonu  güvenlik güçleri tarafından kapatıldı. Valiliklerin etrafında kundaklama ihtimaline karşı güvenlik önlemleri alındı.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Yalan dünya 2018-12-08 14:14:05

Hak verilmez hak alınır...örnek sarı yelekliler........

Misafir Avatar
::::::::::::::::::son 2018-12-09 00:14:22 @Yalan dünya

::.,,,,,,,,,,,SEVGİLER SAYGILAR HÜRMETLERLE…………………esselamu aleyküm ve rahmetullhi ve berekatu,((((EBEDİ FERAHLIK BEREKETLE -BÜTÜN İNSANLIĞIN ÜZERİNE OLSUN(AMİN),,,,,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
:::::::::::::::::::::::9 2018-12-09 00:13:42 @Yalan dünya

HERNEYSELİĞİN HÜRRİYETİ MUHATABINI HUZURSUZ EDESİYE KADARDIR Kİ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::HER ULUSUN KENDİ MESELELERİNİ HAKKANİYETLE””””EN GÜZELİ İLE”””ERDEMLİCE,,,MUASIRCA,,,,meclisle,,,,demokrasiyle,,,hukukla ,,,””ÇÖZÜME KAVUŞTURMASI İÇİN DE,,,,,,OMUZ OMUZA::::::::::.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
:::::::::::::::::::::::8 2018-12-09 00:13:12 @Yalan dünya

(((((BAHANEYLE abdnin görünmeyen ULUSAL MESELELELERİ DE ÇÖZÜME KAVUŞSUUUN İNŞŞŞAAAALLAH DA DENİLİRCE))))::::::::::::::::::::::::

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::7 2018-12-09 00:11:58 @Yalan dünya

EDEN ,,,,kendine eder,,,,,,,,hakikat ya da HAKİKATSİZLİKTİR,,,eden,,,,,,,,,DE...................::::::::::::::::::::::::::::EDEN KENDİNE EDER,,,,,,,,,,,,,bak denilmedi DENİLMESİN,,,,,,,,,,,,,,"""""de """denilirce:::::::::::::::::::

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::.6 2018-12-09 00:10:25 @Yalan dünya

MİSALEN::::::::::::Paris antlaşmasının,,,,.,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ne alakası var???????FRANSADAKİ,,,,,,fransanın kendi ULUSAL MESELESİ,,,,,,,vergilerin indirilmesi,,,ARZUSU GÖSTERİLERİYLE,,,,,de denilirce,,,,,,,
,,,,,eksen de,,,KAYDIRILMASIN LÜTFEN,,,,,,,,,, de denilirce,,,,,,,,,,,,,
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
:::::::::::::::::::.5 2018-12-09 00:08:13 @Yalan dünya

:::::::::::::::::::::::::::::.KÜRESEL ÇEVRE İYİLİĞİ…………….BAMBAŞKA KONUDUR………………………………………….((((boşuna denmiyor,,,dünya 5den büyüktür diye,,,,,,BENİM SADIK YARİM KARA TOPRAKTIR,,,,nağmeli bu ülkeden DE))) ::::::::::::::::::::::::::::. :::::::::::::::::::::::::::::.KÜRESEL ÇEVRE İYİLİĞİ…………….BAMBAŞKA KONUDUR………………………………………….((((boşuna denmiyor,,,dünya 5den büyüktür diye,,,,,,BENİM SADIK YARİM KARA TOPRAKTIR,,,,nağmeli bu ülkeden DE))) ::::::::::::::::::::::::::::. ((((boşuna denmiyor,,,dünya 5den büyüktür diye,,,,,,BENİM SADIK YARİM KARA TOPRAKTIR,,,,nağmeli bu ülkeden DE))) ::::::::::::::::::::::::::::.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
:::::::::::::::::::4 2018-12-09 00:07:24 @Yalan dünya

,,,,,,,,,,,ülkemizin de,,,EVVELDEN BU YANA ,,içinde olduğu ve HEP DESTEK VERDİĞİ,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,ülkemizin de,,,EVVELDEN BU YANA içinde olduğu ve HEP DESTEK VERDİĞİ,,,,,,,global environment goodness ,,,,,,,Bu konu bambaşka bir konudur.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::::3 2018-12-09 00:07:04 @Yalan dünya

,,,,,,,,,AKADEMİK ,,,TEMELLİ,,,REFERANSLI,,,DAYANAKLI,,,AÇIKLAMALAR YAPAN YÖNETİCİLER NE DİYOR-----O ÖNEMLİDİR......................::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::,,,,,,,,,AKADEMİK ,,,TEMELLİ,,,REFERANSLI,,,DAYANAKLI,,,AÇIKLAMALAR YAPAN ………………… YÖNETİCİLER ……………………… NE DİYOR-----O ÖNEMLİDİR…..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::::2 2018-12-09 00:06:27 @Yalan dünya

KÜRESEL İYİLİK ADINA,,,,,,,,,,,,,,,,KÜRESEL SORUMLULUK ADINA::::::::::::::,,,,ULUSLARASI ,,,,,,,,Oxford ne diyor,,,,,?????????prof.dr.aziz sançar ne diyor????????????PARİS ENSİTÜLERİ AKADEMİSYENLERİ NE DİYOR……………..??????????:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ABD NİN HAKİKATE SADIK””” SAYGIN ÜNİVERSİTELERİ NE DİYOR,,,,,,,??????????????AKADEMİKÇE,,,,,, global environment goodness------------raporu nedir,,,,,yıl yıl?????????????????? ……………..O ÖNEMLİDİR,,,,,,,,,

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
::::::::::::::::.1 2018-12-09 00:05:54 @Yalan dünya

,,,,,eksen de,,,KAYDIRILMASIN LÜTFEN,,,,,,,,,,"""""""""global environment goodness------------küresel çevre iyiliği----------------hakkında,,,,,,,PARİS ANTLAŞMASININ"""""ÖZÜNDE ÇOK DOĞRU"""""""BİR ANTLŞMA OLDUĞU ,,,,,,,hakkında,,,,,,,,""""""A-K-A-D-E-M-İ-S-Y-E-N-L-E-R"""""NE DİYOR ACABA???,,,

Beğenmedim! (0)
Avatar
DEKO BRUSK 2018-12-08 16:27:37

NERDE O BILINCLI HALK FRANSADA CALISMA KOSULARI HAFTADA 30 SAAT yasam kalitesi süper MAASLARI Almanyadan %50 fazla peki bunlar neden protesto ediyor ben söyliyeyim MACRON MUHAFAZAKAR ÜLKEYE YENI GELEN GÖCMENLERIN YASAM KOSULARININ FRANSIZ VATANDASLARIYLA AYNI OLMASI ICIN PROTESTO EDIYORLAR MAZOT BENZIN BAHANE DARISI TÜRK DEVLETININ BASINA AMA NERDE O BILINCLI HALK

Avatar
DAYAN FIRANSA YANINDAYIZ CESUR FIRANSIZLAR HELAL OLSUN SİZE . 2018-12-08 15:26:12

Gurur duyulacak CESUR FIRANSIZ ULUSU helal olsun size.Desdekliyor ve yanındayız FIRANSIZLAR kim tutar sizi helâl olsun size fıransa.Dayan fıransa yanındayız cesur FIRANSIZLAR.

Avatar
HADİ FIRANSIZLAR KİM TUTAR SİZİ . 2018-12-08 15:29:38

Hakkımızı verin diye sakin YALVARMAYIN FIRANSIZLAR SÖKE SÖKE ALIN FIRANSA FIRANSIZLARINDIR DAYAN FIRANSA YANINDAYIZ

Avatar