Turkcell, Volvo deneyimini yerli otomobile aktaracak

Turkcell, Volvo deneyimini yerli otomobile aktaracak

Daha önce Volvo ve Subaru ile işbirliği yapan Turkcell, akıllı araç deneyimini yerli otomobile taşıyacak. Turkcell'in öncelikli hedefi internete bağlı araç içi eğlence ve servis hizmetleri olacak.

Geçen hafta açıklanan babayiğitler arasında en çok dikkat çeken şirketlerden birisi  Turkcell oldu. Yerli otomobil ortak girişim grubunda yer alan şirket aslında konuya çok da yabancı değil. Daha önce akıllı otomobil platformunda  Volvo ve  Subaru ile işbirliği yaptı. Şirketin, üzerinde çalıştığı akıllı otomobil konseptini yerlide de hayata geçirmesi bekleniyor.  Turkcell'in öncelikli hedefi internete bağlı araç içi eğlence ve servis hizmetleri olacak.

8,1 TRİLYON DOLARLIK PAZAR

BI Intelligence'ın araştırmasına göre, internete bağlı araçların yaratacağı ekonomi dünyada 5 yıl içinde 8.1 trilyon dolara ulaşacak. 2020'de yollarda 381 milyon internete bağlı araç olacağı öngörülüyor. Böyle hızlı büyüyen pazarda araçlardaki internete bağlı eğlence ve navigasyon hizmetlerinin yanı sıra kaza anında acil uyarı, servis ihtiyacı ve arıza tahmini gibi hizmetler öne çıkıyor. Bu hizmetler de  Turkcell'in dijital servisler konusundaki hedefleriyle uyumlu şekilde çalışacak. Öte yandan, yerli otomobil yatırımıyla birlikte  Türkiye'de internete bağlı araç ekosistemindeki teknoloji girişimlerinin sayısı da artacak. Bu yatırım, 5 babayiğit dışında farklı dikey teknolojilerde uzman pek çok küçük girişime de deneyim kazandırabilir.

SÜRÜCÜSÜZ ARAÇLAR VE YAPAY ZEKA

Sürücüsüz otomobil teknolojisi konusunda da farklı teknolojiler öne çıkyor.  Google,  Tesla,  Apple,  Uber gibi teknoloji devlerinin yanı sıra otomotiv üreticilerinin de üzerinde çalıştığı sürücüsüz otomobil teknolojilerine uzun soluklu yatırım ve ekosistem gerekiyor. Yapay zeka, büyük veri, bulut teknolojisi, öğrenen makineler konusunda önemli teknolojik birikime sahip girişimleri ortaya çıkarmak için ekosistem oluşturulmalı. Bunun dışında 5G altyapısı ve akıllı otoyol gibi çalışmaların da birlikte yürütülmesi şart. Yani her bir babayiğitin uzman üniversiteler ve girişimlerle birer ekosistem yaratması gerekecek.

MÜZİK VE TV'Yİ ARACA TAŞIDI

Turkcell  Volvo ve  Subaru ile yaptığı işbirliği çerçevesinde dijital müzik platformu Fizy,  Turkcell TV gibi içerik hizmetlerini aracın eğlence platformuna taşımıştı. Yerli otomobil platformunda da aynı deneyimi kullanması bekleniyor.