Hayrettin Karaman'dan skandal yazı: İslam, şiddeti emretmektedir

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve çevresi tarafından da dikkatle izlenen ilahiyatçı - yazar Hayrettin Karaman, "Kadına şiddet" başlığıyla bir yazı yayımladı.

Hayrettin Karaman'dan skandal yazı: İslam, şiddeti emretmektedir

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve çevresi tarafından da dikkatle izlenen ilahiyatçı - yazar Hayrettin Karaman, "Kadına şiddet" başlığıyla bir yazı yayımladı.

04 Mart 2018 Pazar 14:44
Hayrettin Karaman'dan skandal yazı: İslam, şiddeti emretmektedir

Karaman, "Kadına şiddet" başlığıyla yayımlanan yazısında "Eğer karı veya kocadan biri karşı tarafa zulmeder, kuralları çiğner ve baş kaldırırsa önce taraflar, sonra da yetkili merciler durumu düzeltmek için gerekeni yapar, aile bağının çözülmemesi, ailenin dağılmaması için gayret ederler" dedi. Karaman, sözlerinin devamında "İşte bu çerçevede, problem harice taşmadan kocanın karısını yola getirmek için ne yapacağı konusunda Kur’an’ın tavsiyesi öğüt, yatağında yalnız bırakmak ve yalnızca bu durumda dövmektir, bunun dışında herhangi bir sebeple kocanın karısını dövmesi caiz kılınmamıştır" görüşünü dile getirdi. 

Karaman'ın Yeni Şafak'ta yayımlanan (4 Mart 2018) ve tepkilere neden olan yazısı şöyle:

Evet İslam tevhîd, barış, müsamaha, rahmet adalet… dinidir ama gerektiğinde şiddeti de devreye sokmakta, hatta emretmektedir.

İşte bir örnek:

“O, Allah’ın elçisi Muhammed’dir. Onunla beraber olanlar da kâfirlere karşı sert, kendi aralarında merhametlidirler. Onları, Allah’ın lütuf ve rızasına talip olarak hep rükûda ve secdede görürsün. Secdenin tesiriyle yüzlerine sîmaları oturmuştur; Tevrat’ta onlar için yapılan benzetme budur. İncil’deki misalleri ise bir ekindir: Çiftçileri sevindirmek üzere filiz verir, onu güçlendirir, kalınlaşır ve kendi sapları üzerinde durur. Onlar (müminler) yüzünden kâfirler öfkeden kahrolsunlar diye (böyle olmuştur). Onlar arasından iman edip dünya ve âhirete yararlı işler yapanlara Allah bir bağışlama ve büyük bir ödül vaad etmektedir.” (el-Feth: 48/29).

Müslümanlar her kâfire karşı sert (şiddet uygulayan), her Müslümana karşı da merhametli (yumuşak) değildirler; kâfir saldırgan düşman olursa onu etkisiz kılmak için şiddet kullanırlar, kâfir barış içinde yaşamak isterse barışırlar. Müslümanlardan biri ceza gerektiren bir suç işlerse içinde (sopa dahil) şiddet de bulunan cezalar uygulanır, masum insanlara ise asla dokunulmaz ve hakları çiğnenmez.

Evlilik hukukuna riayet eden, şeriata, örf ve âdete göre üzerine düşeni yapan karı ve koca ne birbirine, ne de başkaları onlara şiddet uygulayamazlar. Eğer karı veya kocadan biri karşı tarafa zulmeder, vazifesini yerine getirmez, kuralları çiğner ve baş kaldırırsa (nüşûz) önce taraflar, sonra da yetkili merciler durumu düzeltmek için gerekeni yapar, aile bağının çözülmemesi, ailenin dağılmaması için gayret ederler.

İşte bu çerçevede, problem harice taşmadan kocanın karısını yola getirmek için ne yapacağı konusunda Kur’an’ın tavsiyesi öğüt, yatağında yalnız bırakmak ve yalnızca bu durumda dövmektir, bunun dışında herhangi bir sebeple kocanın karısını dövmesi caiz kılınmamıştır. Cahiliye devrinde sudan sebeplerle ve baş göz demeden uygulanan sopa, yüze ve hayati organlara vurmak, iz bırakacak, yaralayacak şiddette dövmek yasaklanmış, Sevgili Peygamberimiz de muhterem eşlerine hayatı boyunca bir fiske vurmamıştır.

Kocaya farz veya sünnet kılınmayan, yalnızca izin verilen, caiz görülen bu dövme tedbiri uzun yıllardan beri tartışma konusu yapılmış ve İslam’ın yumuşak karnı kılınarak istismar edilmiştir.

İslam alimleri izin verilen dövme eylemini devamlı telakki etmişler, hafifletmek için çeşitli yorumlara gitmişlerdir.

Biz “Kur’an Yolu” isimli tefsirimizde konuyu şöyle bağlamıştık:

“…kadının aile hukukunu çiğnemesi halinde bir ıslah tedbiri olarak ve içinde yaşanılan topluluğun örf ve âdetine uyularak serbest bırakılan “kocanın karısını dövmesi” eylemi, Hz. Peygamber (s.a.) tarafından toplum ıslah edilerek, insanın ve özellikle zevcenin dövülemeyeceği ifade ve telkin edilerek ortadan kaldırılmış, “iyi bir kocanın karısını dövemeyeceği” kaidesi bu yakışıksız davranışın önüne bir set olarak konmuştur. Burada sünnet (Resûlullah’ın sözleri ve uygulaması) âyeti neshetmemiş, tarihîliğini, yerelliğini ve kültürel mahiyetini ortaya koymuştur.”

Bana gönderilen bir yazıda, kendinden ummadığım bir sivri dil ile alimlere hakaret eden kişiyi uyarmak için bu yazıyı kaleme aldım. Bu kişi, yukarıda mealini verdiğim âyette geçen “darb” ı, “dövmek” olarak çeviren mealcilere ve tefsircilere hitaben “Allah’tan utanmadınız mı, O, dövün der mi” diyor.

Ben de “Allah Resulü, sahabe, ilk üç nesil alimlerinin tamamı ve günümüze kadar gelip geçmiş nice alim ittifakla bu kelimeyi “dövmek” olarak anlamışlar, uygulama konusunda farklı yorumlar yapmışlardır. Sen bunlara hakaret ederken Allah’tan ve kullarından utanmadın mı?” diyorum.

Diyanet'e çatmak moda oldu, o yazar da Diyanet'in mealinde böyle geçtiği için atıp tutuyor. Peki Elmalılı Hamdi ve Ömer Nasuhi Efendilere ne diyecek! Mehmet Akif’e ne diyecek?

İşte Akif’in meali:

“Erkekler kadınlar üzerinde hâkimdirler. Çünkü bir kere Allah ötekilerini berikilerden üstün yaratmış, sonra onlar bunların yolunda mallarını saçıp duruyorlar. Onun için işleri salâh olan kadınlar, kocalarının kendi üzerlerindeki haklarına boyun eğerler. Allah’ın kendilerini korumasına mukabil kendileri de murakabe imkânı olmayan vazife-i emanetleri korurlar. Kocalarına isyan edeceklerini sezerek endişeye düştüğünüz kadınlara gelince, evvelâ kendilerini irşad edin, sonra yattıkları yerde yalnız başlarına bırakın, yine dinlemezlerse dövün. Dinledikleri halde incitmeğe vesile aramayın. Allah’ın yüksek olduğunu, büyük olduğunu bilin”.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mr. AQ 2018-03-11 21:15:22

HEHEHEEH... AY SİKTİRİN GİDİN ARTIK YETER AQ BU KADAR MORONLUK !!!!!
AKŞAM YEMEKLERİNDE BOLBOL EŞŞEK SİKİ YİYİN DÜZELİRSİNİZ ! BİDAA AQ..

Misafir Avatar
Rizeli Hamsici Taka-Reyis 2018-03-11 22:13:27 @Mr. AQ

İNANMIYRIM !!!!! işe yaramaz daa !!!!! :)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Mr. Şatobüryan Kebab 2018-03-11 22:05:19 @Mr. AQ

Ben en son Paris'te Le Meurice'te yemiştim ! fena değildi yalnız...
Don Perignon şampanya gaz yapmıştı ! mihhihehö ney ?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULTRA GÖRGÜSÜZÜM HABERİM YOK TEYYARESİ YOLLARI 2018-03-11 21:47:14 @Mr. AQ

BENCE ÖNDEN MALAFATAYI KOMPLE YİYİP ÜSTÜNE TAŞNAKLAR ABİSİ...
GEĞİRTİ YAPARSA ÜSTÜNE KIZILAY SODA... :?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MICHENLIN LASTİK GURMESİYİM AQ 2018-03-11 21:40:35 @Mr. AQ

TAŞŞŞ-ŞAK SOTE Mİ YAPCEZ ABİ ????? MOHHAHA ::)))))

Beğenmedim! (0)
Avatar
İSO 2018-03-04 15:48:53

KENDİ DİNİMİZ ŞAMANİZME DÖNMEK EN HAYIRLISI

Misafir Avatar
KURAN Tevrat Incil 2018-03-11 00:47:00 @İSO

insanlar tarafindan yazildi nokta

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
cevp. 2018-03-04 19:00:25 @İSO

firtinadan kacarken tufana tutulmak bu olsa gerek

Beğenmedim! (13)
Avatar
Tarzan 2018-03-04 15:17:56

İslam şiddeti emrediyorsa o halde islamda barıştan söz edilemez. Birde Kur'an'da çok ayette Allah için öldür der ve vatan için öldürülen şehit olur diye bir Ayet yoktur. Nisa suresi, Ayet 34 kadını dövün der ama şiddet uygulayın demez. Nisa Arapça Kadın demektir ve yani Nisa kadın süresidir. Önce Kur'an mealini okuyun ve ondan sonra din üzerine yorum yapın.

Misafir Avatar
korku imparatorlugu düzeltme 2018-03-09 11:55:22 @Tarzan

son cümle; "Iste insanlar yüce Allah'in dinini kendi emelleri icin kullandiklarinda ortaya cikan manzara bu."

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Korku imparatorlugu! 2018-03-09 11:52:43 @Tarzan

Dikkat edin bütün dinciler insanlari korkutarak insanlari kullanirlar. Ellerinde ki tek silah cehennem yada carpilirsin hep korku ve siddet. .Bu dinciler Allah‘a inandiklarini söylerler ama Allahin yaratmis oldugu cennet dünyayi begenmeyip, daha iyi seyler beklerler 70 kari alacaklari cenneti arzu ederler ama bu dünyada bir kadin ile gecim sagliyamiyan bir zihniyet. Allah hata yaparmi ? Tabiiki yapmaz ama okuyun.
BAKARA-106: Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz. Allahın gücünün her şeye hakkıyla yettiğini bilmez misin? :::::: Pekii Kuran yaz boz tahtasimi ? Allah ne yaptigini bilmiyormu? Iste insanlar yüce Allah'i kendi emelleri icin kullandiklarinda ortaya cikan manzara bu.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
islamı kısır döngü keyfine kullanma..çarpılırsın.2 2018-03-09 10:16:42 @Tarzan

çarpılırsın seni kainat ve içindekiler de düzeltemez..islam yüceliktir..ölümü gerektiren halde kendini ve halkı koruma ve muhafaza ve savunma amacı ile emreder..yoksa git onu öldür bunu boğ..diye emir yoktur..TEMEL AKAİT te sürekli sevgi ve saygı ve nur var..karanlık nefret ve kıskançlık yoktur..bilmeden vaaz vermeyiniz..
hesabını veremezsiniz..

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
ülkem 2018-03-09 10:13:39 @Tarzan

HUZUR İSLAMDA

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
İslamı keyfine kullanma..tarzan.. 2018-03-09 10:13:19 @Tarzan

islam emin ve üstün tek ve yegane dindir..ayet..inna dine va indAllahu islam..ayeti bdur..adem as.dan başlayıp hz.muhammed s.a.v. e kadar gelen ulvi ve tek ilah ve tebliğ yoludur..hristiyan ...yahudi diye din yoktur..zebur,da tevrat,ta ve incilde .ve kur,an ı kerimde VAHDANİYETİ VE TEK İLAHI anlatır..YANİ ALLAH.IN BİRLİĞİNİ..
bu birlik içinde barış..sevgi..saygı..incelik..hasaslık ve üstünlük ayarları vardır..müslüman olmayan bir kişi müslüman olduğunda İLAHİ ŞEREF ile nakşedilip günahıda olsa azabını görüp cennete mutlaka girer..

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
ülkem 2018-03-09 10:12:55 @Tarzan

Sayın yorumcular lütfen KELEBEK gibi kendinizi ateşe atmayın. KUR AN I KERİM e dil uzatmayın, HADİSİ ŞERİFLERE karşı çıkmayın. tersini yaparsanız hiç bir çıkarınız kazancınız olmaz ama KUR AN ve SÜNNET e uyarsanız dünya ve ahiretinizde güzel olur .

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
hep beraber yurt gazetesi ve okurları cp. 2018-03-08 23:01:38 @Tarzan

inandigin kutsal kitap Kuran kelimesi büyük yazilir bir. ikincisi sünnet derken peygamberin yasantisini kastediyorsun. Sen de mi 9 kari alip birisinin 6 yasinda olmasinimi arzuluyorsun?
Dökülüyorsunuz haberiniz yok o da cahillikden kaynaklaniyor.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vay soytarı cahil yorumcular vayy CEV. 2018-03-08 19:57:06 @Tarzan

o kadar cahilsinki öne sürdügün, birbirini aldatan esler sanki senin gibi müslüman degil. 4 kadini nasil ayni sekilde seveceksin? zaten 1. hanimini sevsen onun üzerine bir daha nasil evleneceksin vicdanina sigarmi ? Git benimle degil kendin gibi cahiller ile ugras .sana artik cevap yok.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vay soytarı cahil yorumcular vayy CEV.***cevap 2018-03-08 18:50:48 @Tarzan

Bre zavallı dört kadınla evlenilir ama şartlarını içeriyini okudunmu, biliyormusun? yok bilmiyorsun o zaman suçlusun. kur andan haberin yok kur ana karşısın . peki sizin zijniyet bırakın dört kadını .hayatını hep zinaya adamış koca bir yerde karısı bir yerde yanı ikiside birbirini aldatıyor bu sizin sapık zihniyetmi doğru?
sizin bunları izah edecek bir tek sözünüz olamaz. insan fıtratına terssiniz. hayvanlarda bile olmayan cinsel sapıklığı siz savunuyorsunuz örnek gay ları. ama kalkmış islama laf ediyorsunuz. ee şeytan bile sizin kadar asi değil ama şeytan Allahın rahmetinden kovulmuş. peki sizin yeriniz ne acaba?
yinede Allah hidayet versin diyorum.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
hep beraber yurt gazetesi ve okurları 2018-03-08 18:45:34 @Tarzan

haydi yurt gazetesi haydıyın yurt okurları hayrettin karamanı dinlemeyelim haydın kur a nı dinleyelim. haydın kur anın yolundan gidelim. haydıın kuran ve sünnet diyelim . Hayrettin karamanı hiç dinlemeyelim . kuran ve sünnet tamammı anlaştıkmı?
pilavdan dönenin kaşığı kırılsın. nasibiniz varsa evet haydıın dersiniz.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Remzi ye 2018-03-08 12:57:46 @Tarzan

ZIR cahiller ile ugrasacak vaktim yok.yazsam bile anliyamiyacagini biliyorum cünki yazdigim tek bir cümleyi dahi kavriyamamissin. Allah seni tarzan ile daim kilsin!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vay soytarı cahil yorumcular vayy CEV. 2018-03-08 12:53:44 @Tarzan

4 kadin ile evlenerek sahsi kerhane kurmak. 6 yasindaki kiz cocuklari ile evlenmek. kadinlarin erkeklerine kendilerini dövmesi icin kocalarina sopa vermeleri. Erkeklerin kendilerini rahatlatmak icin karilarini dövmeleri, kendinden olmayanlarin kafalarini kesmeleri. cihad adi altinda baska insanlara saldirmak. kadinlarini kizlarini ganimet diye alip tecavüz etmek. Utanma arlanma yokki!

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
vay soytarı cahil yorumcular vayy 2018-03-08 08:54:34 @Tarzan

Yahu kadını kim dövüyor?
dindar insanlarmı yoksa içki iiçenlermi, dindarlarmı yoksa kumarbazlarmı, dindarlarmı yoksa faize bulaşıp çıkmaza girenlermi? dindarlarmı yoksa metres bulup nikahsız eş edinenlermi? yahu el insaf. Allah size bize kurtuluş yolunu göstermiş kur anı kerim ve hadis i şerifler. insanlar eşleriylede insanlarlada her toplumda nasıl güzel geçim olur onu anlatıyor. uyarsak sorun kalmaz. islam ı yaşamayanlar dövüyor vuruyor kırıyor. anladınızmı?

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
Remzi 2018-03-04 20:35:32 @Tarzan

Asil cevabim "Akil yokki" diye yazan arkadasa. Bay "Akil yokki" dogru, sende akil olsa Tarzan isimli arkadasin yazdigi Nisa Suresi Ayet 34 ü okur anlardin ama sende akil yok ve zaten okusanda senin gibiler anlamaz. Tarzana ise tesekkürler.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Akil yokki 2018-03-04 18:48:07 @Tarzan

Dövünce siddet uygulanmiyormu?. iste bu kadar da cahilsiniz !

Beğenmedim! (0)
Avatar
Osman 2018-03-04 16:11:26

Adam dogru söyluyor islamin temeli sidettir,en basit izah ile,kendisinden olmayani
Kafir gorur,katli vaciptir.

Misafir Avatar
Dolmus yokmu ? 2018-03-09 15:53:39 @Osman

kendi dinleri ile dalga gecenlere bak cehenneme otobüs kaldiriyorlarmis , sanki evvelden essek ile gidiyorlardi!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
selam iyilere 2018-03-08 14:20:49 @Osman

cehennem otobüsü dolmak üzere haydın küfürbazlar koşuuuun.. ama inanın çoook pişman olacaksını ama geç olacak. cehennem i siz bilmiyorsunuz bilseniz ...

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Sana tesekkürler Osman 2018-03-04 18:53:12 @Osman

Bu gercekleri korkusundan söyliyemiyenlere diyecek lafim yok cahillikleri ile cekip gidecekler.

Beğenmedim! (0)
Avatar
köylü 2018-03-04 16:09:46

adam doğru söylemiş namaz dini olan müslümanlıkta şiddet vardır ama islamda şiddet yoktur hakikat vardır şeriatçılar islamı kaldıramazlar onlara ağır gelir ezilirler akılları ermez

Avatar
DEMOKRASI 2018-03-04 15:40:08

Bu tip insanlar 1. Dünya savaşında İslam ülkelerinde ingilizler tarafından arap müslümanlarına giydırılmış bir islam dini organıze etmışler şimdi bunlarda Türk Milletıne salak salak birşeyler anlatmanın beşindeler Biri Yok Efendim Kuranda Zina günah değilmiş M.Yıldız diyor başka biri çıkıp 8-9 yaşındakı kızla evlenebilir böyle saçmalık olurmu az önce bir özel yurtta yına taciz ytıne tecavüz haberleri ayyuka çıktı İslam böylemı diyor İslam Dinını anlatacak başka konumu yokta çıkıp b urda saçmalıyorsun lanet olsun

Misafir Avatar
vatandaş 2018-03-08 11:38:31 @DEMOKRASI

ALİRIZA DEMİRCAN diyor.. zina gizli yapılırsa serbest..günah değil..açık yapılırsa günah..bu kişiye göre böyle..halbuki gizliside açığıda günahtır.hakkında ayet vardır.
bu hocaların imanlarından artık şüphe ediyoruz..istedikleri ayetleri inkar işlerine gelenleride kabul ediyorlar..İŞİME GELENE KABUL İŞİME GELMEYENE RED..VEBAL BOYUNLARINA..ZATEN HİÇ BİRİSİİNDE SEVMİYORUZ...YUKARIDAKİ RESİMİ OLANIDA..AYNI..KENDİLERİNE YENİ DİN TÜRETİYORLAR..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Okur 2018-03-04 16:02:22

Skandal yok ,nisa 34 de kadınlara ( vurun,veya dövün) diyor,vadribu hunne,buda ne mi demek? Onlara vurun demek.( Google).. açıklık getirilmeyen yer ,ya erkekler serkeslik ederse ne ceza var? eskiden sadece erkekler evin geçimini sağladıkları için ayrıcalıkları vardı,fiziki olarak güçlü olmaları avantajdi,teknoloji çıktı mertlik bozuldu,koskoca vinci çalıştıran, çıtı pıtı bayanlar var şimdi,bir düğmeye bastimi Bizim gibi zavallı erkekleri yok edecek kadinlar var şimdi.ben hep merak ederim,eskiden kadınlar nasıl diri diri toprağa gomuluyordu,gerçekten kadınların( kızların) durumu bu kadar kötü muydu, örnek bir çelişki,Hz. Hatice annemiz, peygamber efendimizi yaninda işçi olarak çalıştırmadi mi?

Avatar
Keci cobani 2018-03-04 14:50:57