banner58
Flaş Haber
Kapat

Hükümet Sözcüsü: Cumhurbaşkanı, Katar gerilimi için devreye girdi

Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Numan Kurtulmuş, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda yapılan Bakanlar Kurulu toplantısı sonrası Katar gerilimi ve Almanya ile yaşanan İncirlik krizi hakkında açıklamalarda bulundu.

Hükümet Sözcüsü: Cumhurbaşkanı, Katar gerilimi için devreye girdi

Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Numan Kurtulmuş, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda yapılan Bakanlar Kurulu toplantısı sonrası Katar gerilimi ve Almanya ile yaşanan İncirlik krizi hakkında açıklamalarda bulundu.

05 Haziran 2017 Pazartesi 19:49
289 Okunma
Hükümet Sözcüsü: Cumhurbaşkanı, Katar gerilimi için devreye girdi

Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Numan Kurtulmuş, Katar gerilimi için Cumburbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın "devreye girdiğini" söylerken "Cumhurbaşkanımız çok sayıda telefon görüşmesi yaptı" dedi ve konunun diplomasi ile çözülmesi gerektiğinin altını çizdi. 

İncirlik krizi

Kurtulmuş'un açıklamasından satırbaşları şöyle:

Almanya Dışişleri Bakanı'nın Türkiye'ye gelmesi önemli bir adımdır.

İncirlik Üssü Türk üssüdür. Konya’daki üs ile NATO üssüdür. Biz görüşlerimizi açık şekilde söyledik. Almanların ziyaret etmesinin şartlar dolayısıyla uygun olmadığı ifade edildi. Konya’yı ziyarete gelecek olan kişilerin, eğer gelirlerse, Türkiye karşıtı eylem içinde olan kişilerin olmaması gerektiğini tavsiye ettik. 

Vatandaşlıktan çıkarma

680 sayılı KHK gereğince işlemler yapıldı. FETÖ mensubu, 130 kişi, arasında PKK'lı, HDP'li milletvekilleri de var. Soruşturma açılmış, çağrılmış, mahkemeye çağrılmış, mahkeme dosyalarında sanık olarak görülüyorlar. Ama ifade alınmaları mümkün değil. Yurt dışında olmaları sabit olduğu için mahkeme süreçlerinin aksatılmaması amacıyla bunlarla ilgili "Yurda dön" çağrısı yapılması için talepte bulunuldu. "Yurda dön" çağrısında bulunuldu. Vatandaşlıklarını kaybetmeleri Bakanlar Kurulu tarafından verilecek. Üç aylık bir süre var, bu süre sonucunda kişiler Bakanlar Kurulu'na getirilecek.

Katar gerilimi

Ortadoğu yeterince karışık. Maalesef birçok ülkede istikrarsızlık yaşanıyor. Büyük çatışmanın işgallerin olduğu Ortadoğu artık yeni bir krizi kaldıracak durumda değil. Yeni bir krizin ortaya çıkmaması için aklı selimle hareket etmeye davet ediyoruz. Katar'la irtibatlı şekilde diplomasi kanallarının açık tutularak bir çözüm bulunmasının önemli olduğunu düşünüyoruz. Daha fazla büyümeden çözülmesi gerekir. Türkiye olarak üzerimize düşen sorumluluğu yerine getireceğiz. 

Kabine değişikliği

Sayın Başbakanımız kestirme, meseleyi açıklayan bir açıklama yaptı. Bir takım görevler, birilerine verilir sonra başka birilerine verilir. Kabine revizyonu gibi şeyler siyasetin doğasında var. Gerek duyulursa, ihtiyaç ortaya çıkarsa... Her hükümetin bir hedefi var, bu program çerçevesinde karar verilirse yapılır. Üzerinde konuşmaya gerek yok.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
er 2017-06-05 20:12:28

neyin devresi katar isit elkaideyi destekliyor .

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:25:15

Suudi Arabistan, Bahreyn, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri dahil yedi ülkenin Katar’la ilişkilerini kesmesiyle büyüyen Katar-Suudi Arabistan gerginliği karşısında Türkiye’nin tavrı ne olmalı? Sputnik’e konuşan uzmanlar, Ankara’nın bu denklemin dışında kalması gerektiğini savunuyor.
————-
İki iddia, iki seçenek veriliyor:
”Türkiye’nin Arabistan’ı tutması hem anlamlı, hem de yararlı olmaz ” deniliyor.
1-
Ya Türkiye, Atatürk’ün dediği gibi, Araplararası hiç bir işe karışmayacak,
2-
Yada, Özal’ın tabiriyle, Türk Milleti onay verirse, Petrol denizine sahip olan Katar’ı koruma kanatları altına alıp, işi sağlama alacak anlaşmalarla, Musul ve Kerkük’e sahip olmuşçasına petrol ihtiyacını sıfırlayacak !
İLGİNÇ !!!…

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:27:47

1-
Bölgede Suudi Arabistan’ın büyük bir güç olduğunun altını çizen Ergil “Katar, küçük bir ülke ve topraklarında bulunan Amerikan üsleri hariç çok büyük bir yaptırım gücü yok.
(Uzun zamandır hiç bir konuda sesini soluğunu duymadığımız Sn. Doğu Ergil’in bu konuda sanki Amerikancı ağzıyla konuşuyor görünmesi, bendenize ilginç geldi doğrusu. ABD’nin Katar’da Üsleri var ama bilindiği kadarıyla orada Türk Askeri güçleri de var, acaba ABD’liler bu Türk gücünden tırstılar da , oradan çıkartmak için maraza mı çıkarmak istiyorlar Türkiye’ye karşı, ya da bu yapay ve planlı gibi görünen kavganın içine İran ya da Türkiye’yi mi çekmeye çalışıyorlar acaba demekten de alamıyor kendini insan nedense ?! Bir film çeviriyor ABD ama ne ?!
-----------------------------------------------------
”…Suudi Arabistan ise Sünni dünyanın fiili liderliğini götürüyor; dolayısıyla da açık ara daha güçlü bir aktör. …”
———
Suudi Arabistan, aklı başında olan Sünni dünya’nın değil ve maalesef tam tersine yeryüzünde ABD ve

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:29:04

2-
daha ziyade İngiliz istihbarat ve ajanlarının destek ve yönlendirmeleriyle ‘Vahşileştirilmiş İslam’ olan ‘Vahhabilik’in, Tekfirci Terör anlayışının yeryüzündeki baş temsilcisi ve önderidir ve doğrusu vahşi Arabistan’ı, Sünniliğin önderi olarak ancak ABD yanlıları dünyaya sunabilir ve lanse edebilirler yalnızca ; çünkü Arabistan’ı, Sünniliğin önderi olarak sunmak, her şeyden önce ılımlı, insancıl kabul edilen ve Peygamber takipçiliği olduğu iddia edilen Sünniliğe büyük hakarettir ve doğrusu vicdanen asla kabul edilebilir bir tez değildir şüphesiz ! Ne yani, Sünnilik önderliği de, kala kala vahşi kafa kesicileri olan çağ ve İslam dışı olan Vahhabi ve tüm dünyada, ideolojisiyle, büyük finansı ve lojistiğiyle terör destekçisi olan Arabistan’a mı kaldı şimdi Allah aşkına yapmayınız sn. Ergil ?! Sünniliği de, bu kadar ucuz kavramlar arasına sokmayınız lütfen !
------------------------------------------------------
Bu yüzden Türkiye, Suudi Arabistan’la arasını bozmayı göze alamaz.
————
Hay

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:30:17

3-
ır Türkiye, İslam, insanlık ve demokrasi dışı bir ülke olan ve çağ dışı bir rejimi bulunan ve İsrail önerisi ve ABD’nin de bu yönlü zorlama teşvik ve desteğiyle ayakta duran ve zerre halk desteği olmayan Peygamber mirasyedisi olan Arabistan’ı, söyler misiniz Türkiye gerçekten neden bu denli önemsesin ki ?! Neden eğer Petrolse, Katar’ın petrolü ziyadesiyle yeterlidir ! Hem Türk Milleti, zayıfın desteklenmesini daha da önemser doğrusu !
--------------------------------------------------------
Suudi Arabistan ve Katar’ın ABD’yle yakın ilişkilerinin altında ‘İran korkusunun’ yattığını ifade eden Ergil ” Tahran, Lübnan’a kadar uzanan bir Şii koridorunu oluşturmanın peşinde.
———-
Bu ileri sürdüğünüz Suudi Arabistan ve Katar’ın ABD’yle yakın ilişkilerinin altında ‘İran korkusu’nu yaratan ve el altından körükleyen de, İslam’ı İslam’a kırdırmak isteyen İsrail ve onun yeryüzündeki büyük oyuncağı olan ABD yönetimleri, istahbaratları değil midir zaten ?! Bunu bilmeyen sağır sultan kalmış mıdır

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:30:57

4-
acaba yeryüzünde ?! Ayrıca Arabistan’ın korktuğu da, İran’ın kendisi filan da değildir; İran vesilesiyle tüm dünyada ayağa kalkacak ve kendi çağ-İslam-demokrasi ve insanlık dışı olan gayri adil ve terör destekçisi yönetimlerini sorgulama kudretine kavuşacak olan ‘Onurlu İslam’ın bizzat kendisidir tabii ki !!!… İran’ın silahı, topu tüfeği varsa, onun daha da fazlası var çünkü ABD’nin körüklediği bu suni korkuyla Arabistan zaten tüm petrol gelirlerini, yine ABD’nin seve seve kendisinden esirgemediği bu dehşetli silahlara yatırmaktadır Arabistan, İran’dan bu anlamda neden korksun ki ?! Arabistan yalnızca, İslam’ın onurunun ayağa kalkmasından ve kendi batıl yönetimini ve yeryüzünde hiç bir kula nasip olmayan saltanatını, şaşaa ve debdebesini yıkmasından korkmaktadır Arabistanlı Krallar !!!…
Şİİ KORİDORUYMUŞ , NE ŞİİSİ, NE KORİDORU ?! BU DA İSRAİL VE ABD PROPAGANDALARIDIR SADECE ! SİZ BUNDAN SONRA İNŞAALLAH ABD VE İSRAİL’İN BÜYÜK KORKUSU OLAN Şİİ VE SÜNNİSİYLE TEVHİT HALİNDEKİ ONURLU İSL

Avatar
MALCOLM-XX 2017-06-05 21:31:19

5-
AM KARDEŞLİĞİ KORİDORUNU GÖRECEKSİNİZ YALNIZCA İNŞAALLAH !!!…
---------------------------------------------------------
‘TÜRKİYE LİDERLİĞİ SUUDİLERE KAPTIRDI’
——–
BU KELİME, HEM LAİK VE VİCDANLI TÜRK MİLLETİNE KARŞI BÜYÜK BİR AYIPTIR VE HEM DE CUMHURBAŞKANININ İFADESİYLE TÜRKİYE MİLLETİ KAHİR EKSERİYETLE NE SÜNNİDİR NE DE Şİİ VS. DİR ! TEVHİDİ MÜSLÜMANDIR YALNIZCA ! VE TÜRKİYE’DE, EĞER ÖNDER OLACAK YA DA GÖRÜLECEKSE, YALNIZCA LAİK ÜLKELERİN ÖNDERİ OLACAKTIR YA DA OLMALIDIR SADECE ! TÜRKİYE’Yİ, HİÇ BİR ÇAĞ VE İSLAM DIŞI OLUŞUMLARA KİMSE YAMAMASIN LÜTFEN !!!…