Hüsnü Mahalli CHP Kurultayı'nı yazdı... Son umut

YURT Gazetesi yazarı Hüsnü Mahalli CHP'nin 36'ncı Olağan Kurultayı'nın birinci gününü, genel başkanlık yarışını Ankara Arena Spor Salonu'nda gözlemledi. Mahalli izlenimlerini YURT gazetesindeki köşesine taşıdı

Hüsnü Mahalli CHP Kurultayı'nı yazdı... Son umut

YURT Gazetesi yazarı Hüsnü Mahalli CHP'nin 36'ncı Olağan Kurultayı'nın birinci gününü, genel başkanlık yarışını Ankara Arena Spor Salonu'nda gözlemledi. Mahalli izlenimlerini YURT gazetesindeki köşesine taşıdı

04 Şubat 2018 Pazar 10:27
Hüsnü Mahalli CHP Kurultayı'nı yazdı... Son umut

İşte Hüsnü Mahalli'nin YURT gazetesinde "CHP ve Türkiye’nin geleceği" başlığı ile yayınlanan yazısının tamamı:

Salonda müthiş bir heyecan var. Türbinler süper, kulis çok hareketli. Delegeler sakin hatta ilgisiz.
CHP’li olsun ya da olmasın salonun dışında herkes bu Kurultayı çok önemsiyor. Ben dâhil herkes CHP’yi son ve tek umut görüyor.
İşte bu nedenle salondaki heyecan kurultay sonrasında seçilecek yeni kadrolarla tüm ülkeye yayılmalı.
Bunu başarabilecek ve toplumun farklı kesimlerini heyecanlandıracak  bir CHP kolaylıkla iktidar olabilir. Çünkü halkın büyük bölümü var olan durumdan hoşnut değil birçoğu da çok tedirgin.
AKP iç ve dış politikada ülkeyi felakete sürüklüyor. Evet felakete.
AKP Cumhuriyetin bütün kazanımlarını ortadan kaldırmak için her şeyi yapıyor. Özellikle eğitimde.
Sapık düşünce ve söylemleriyle medyanın konusu olan sözde din adamları toplumu orta çağ düşünce ve yaşam kalıplarının içine sıkıştırmaya çalışıyor.
Gidişat çok tehlikeli… Demokrasi sözcüğünü kullanmak bile büyük bir cesaret istiyor.
16 yılda AKP kendi ideolojisinin gereği istediği her şeyi yaptı, yapıyor ve yapacak.
Evet, yapacak çünkü devletin bütün kurumları hızla AKP’lileştiriliyor.Yani AKP devletin partisi olacak.
Tipik bir Ortadoğu modeli… Belki de bu nedenle AKP başta Suriye olmak üzere Ortadoğu’ya dalmış durumda.
Hem de bu bölgenin karmaşık ilişkilerini bilmeden ve kavramadan. Sonuç ortada. ‘Arap Baharı’nda bu yana AKP dış  ve dolaysıyla iç politikada ne yaptıysa yanlış yaptı. AKP aynı çizgide devam ediyor.
2011 öncesinde IŞİD, Nusra, ÖSO, PYD, YPG ve benzeri  örgütler yoktu. Batılı  ve Körfez ülkelerinin çağ dışı yönetimleriyle birlikte Suriye’ye müdahale eden AKP her yeri perişan etti. Şimdi de çıkmış PYD’den şikâyet ediyor.
Oysa aynı AKP 2012-2015 döneminde Esad’a ayaklansın diye PYD lideri Salih Müslim’i birçok kez Ankara’da misafir etmişti. Aynı AKP Kobani olayları sırasında ‘PKK’nın uzantısı’ dediği YPG’ye dolaylı da olsa yardım etti. Örneğin Amerikan uçaklarının İncirlik’ten kalkarak YPG’ye yardım etmesine izin verdi.
Sonrası bildiğimiz hikâye: Amerikalılar Suriye’nin Türkiye ile olan sınırının 600 kilometresine yayıldı.
Şimdi şikâyet etme haklınız yok. Küçük bir kasaba olan Afrin için kıyameti koparıyorsunuz ama 600 kilometre boyunca sınır komşumuz olan ABDYPG’ye sesiniz çıkmıyor.
Bu da normal çünkü o bölgede AKP’nin işbirliği yapabileceği silahlı gruplar yok. Cerablus’tan Afrin’e kadar uzanan 150 kilometrelik sınır boyunda olduğu gibi. ÖSO ve müttefiki 10 kadar grup  TSK’ya yardım ediyor ya da tersi.
Suriye devletine göre bu gruplar terörist. Şam’a göre IŞİD ile savaşmak için 24 Ağustos 2016’da Cerablus, El- Bab ve Azez’e giren TSK çekilecek gibi görünmüyor ve öyle davranmıyor. 
Ankara’dan görevlendirilen ‘kaymakam, emniyet müdürü ve jandarma komutanları buraları yönetiyor’...
Arap medyasında bununla ilgili çok haber ve yorumlar var.
Önümüzdeki dönemde Ankara’nın karşı karşıya kalabileceği en büyük risk bu olsa gerek.
Suriye devleti er ya da geç Ankara’ya ‘Çek askerini buralardan’ diyecek. Çekmezse ne olabileceğini düşünmek bile istemiyorum.
Çekerse geride AKP’nin 7 yıldır işbirliği yapıp desteklediği ÖSO ve benzeri silahlı gruplar kalır ve Suriye devleti onlardan kurtulmak isteyecektir.
Böyle bir durumda onların ideolojik yani dinsel müttefiki AKP ne yapar? Ankara ne yaparsa Tahran ve Moskova yapar!
Uzatmanın anlamı yok. AKP’nin yapması  gereken tek bir şey var o da bir an önce 2011 öncesi duruma dönmektir. Yani Esad ile dost olmak ve onunla birlikte Suriye’nin, Türkiye’nin ve bölgenin tüm sorunlarını çözmektir.
Özellikle Amerikalıların Kuzey Suriye’den kovulması.
Sonrası çok kolay.
İşte bu nedenle CHP çok önemli.
CHP başından beri doğru tutum aldı. Başından beri ‘Suriye’ye bulaşmayın’ dedi.
Başından beri ‘Radikal İslamcı terör örgütlerine yardım etmeyin’ dedi. Daha birçok uyarıda bulundu.
AKP dinlemedi  ve sonuç ortada.
Yeni yönetimiyle CHP şimdi çok daha etkin davranmak zorunda.
AKP şimdiki politikasından vazgeçmezse CHP sokaklara çıkıp gerçekleri halka anlatmalıdır. Yani Türkiye’yi kısa ve orta vadede  bekleyen hayal edilemez riskleri.
CHP; Suriye, Irak, İran, Mısır, Lübnan, Rusya, ABD, Fransa be ilgili başka ülkelere açılarak Türk halkının dostluk ve barış içinde birlikte yaşama istek ve kararlığını anlatmalı.
Yılmadan, çekinmeden ve heyecanla…
Kurultaydaki heyecan dışarı da taşmalı. Yoksa kurultayın hiç bir anlamı kalmaz.
Çünkü CHP bu kurultay sonrasında da halkın beklentilerine karşılık veremezse kendisi de biter.
AKP sistemi öyle kurguladı.
Başkanlık sisteminde yalnızca başkanın sözü geçer. Hem de her konuda ve sınırsız yetkilerle.
Bu süreci durdurmak için 2019 seçimleri son şans.
Bu şansı kullanmak için de kurultay son şans.
Yönetime kim gelirse gelsin.


 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 04.02.2018 10:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Antalyalı Attalos 2018-02-04 11:50:47

Sn.Hüsnü Mahalli o bölgenin insanı(Cerablus-Suriye doğumlu) olmasından dolayı olayları son derecede doğru teşhis eden demokrat bir insan.Herkesin ondan öğreneceği çok şey var kanaatindeyim.

Misafir Avatar
Biz, başına taç yaptığı Cumhuriyete gönül vermiş, 2018-02-08 03:20:56 @Antalyalı Attalos

onu ilelebet yaşatmaya anda içmiş Atatürk'ün askerleriyiz.. Bir ölür bin doğarız..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Mersinli Vatandaştan AKP'ye Ders Nitelğinde TEPKİ 2018-02-08 02:10:29 @Antalyalı Attalos

https://www.youtube.com/watch?v=MIQgT8j33Zg

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
levent cevap 2018-02-04 17:54:26 @Antalyalı Attalos

akp baskani tayyipe söyleyecegin laflari baskalarina söyleme . Oraya o itleri tayyip silahlandirip soktu suriyeyi harabey e cevirdi 1 milyona yakin insan hayatini kaybetti.
ADRESS BOP ESBASKANI BESTEPE KÜLLIYESI

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
levent 2018-02-04 13:54:10 @Antalyalı Attalos

Dünkü kurultay en çok iyi partiye yaradı .Bunu ilk seçimde göreceksiniz.Kısacası CHP kurultay yaptı.seçmen oylarını İYİ parti kaptı.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
levent 2018-02-04 13:43:15 @Antalyalı Attalos

orada ölen 600000 insan hakkında pek birşey bilmiyor herhalde çoluk,cocuk,kadın,yaşlısı göz ardı edecek vicdansızlık yok Türk insanında.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
levent 2018-02-04 13:42:41 @Antalyalı Attalos

orada ölen 600000 insan hakkında pek birşey bilmiyor herhalde çoluk,cocuk,kadın,yaşlısı göz ardı edecek vicdansızlık yok Türk insanında.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Vatan 2018-02-04 12:58:50 @Antalyalı Attalos

Ozan'dan kaçmayacak canı pahasına vatanını savunacak.

Beğenmedim! (2)
Avatar
KING 2018-02-04 11:28:50

BIRDE TROLLERE ANLATABILSEK CHP NIN TEK KURTULUS OLDUGUNU HALK YAVASDAN SEZDI AKPE NIN BU ÜLKEYI BITIRMEYE GELDIKLERINI ALLAHIM BU ÜLKENIN YAR VE YARDIMCISI OLSUN CUMHURIYETIMIZI KORUSUN

Misafir Avatar
Hayim Naum planı 2018-02-07 00:59:56 @KING

https://www.youtube.com/watch?v=0bLGdgbN7LU

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Haim Nahum Doktrini 2018-02-07 00:57:14 @KING

Her Türk Evladının Bilmesi Gereken ÜÇ Önemli Yahudi ve Haim Nahum Doktrini
https://www.youtube.com/watch?v=6OgV0XyrC_g

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
HAUM NAHUM DOKTRİNİ 2018-02-07 00:55:15 @KING

https://www.youtube.com/watch?v=s2Z84Onr0os

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2018-02-07 00:47:41 @KING

Abdurrahman Dilipak ağzından kaçırdı, AKP bir ABD Projesidir
https://www.youtube.com/watch?v=DaeIIqOpnPw

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2018-02-07 00:38:15 @KING

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli Bir Projedir
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BOP PROJESİ VE ONUN TAŞERONÜ AKP 2018-02-07 00:37:41 @KING

https://www.youtube.com/watch?v=kskgdTKiDF0

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
DİK traktör kılıçdaroğlu 2018-02-05 09:14:39 @KING

Her fırsatta ‘demokrasi’ yaygarası yapan CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’na, genel başkan adaylığı için verilen imzayla sandıktan çıkan sonuç arasındaki fark delegelerin tehdit edildiğini kanıtladı.

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
CEVAP ADLI Y ORUMCU ya 2018-02-04 22:01:53 @KING

kominizim varya kominizim aynen hayvan cinsleri gibi biri birleriyle çiftleşir, onlarda aile yapısı yok. namus kavramı yok. insan robot gibidir . robot insan dan daha değerlidir. din zaten yok neyse yani kominizi faşizim bataktır. sol bataktır.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
chp son umuTTT LARI 2018-02-04 21:57:10 @KING

aBD PYD PKK İŞİD İLE tÜRKİYEYE DİŞ GEÇİREMEDİ. SON UMUTLARI chp EVET hÜSNÜ ABD nin son umudu CHP DİR. inşAllah chp bu seçimde baraj altında kalır. ve ABD bu coğrafyadan defolup gider.. chp ABD işgali altındadır şuan.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Sn. Hüsnü Mahalli Bey 2018-02-04 12:45:20 @KING

Bizler ile bilgilerinizi ve öngörülerinizi paylastiginiz icin size sükran borcluyuz iyiki varsiniz. Cok tesekkürler.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Hüsnü Mahalli Bey cesurca dogrulari konusmus 2018-02-04 12:52:23

tebrik ederiz

Avatar
Kartal 2018-02-04 12:33:31

Eyy Aydın. Besbelli ki sen Türk halkının kırmızı cizgisini çok iyi anlamışsın(!). Kırmızı çizgi dediğin komünistlerin kucağında otururken bunu söylemen cok garip doğrusu. Bi daha düşün istersen.

Avatar
KING 2018-02-04 11:42:40

SAYIN MAHALLI COK HAKLISIN YANARIM AKPE YE OY VEREN INSANLAR KAFALARINI DUVARA VURACAK BIRAZ AKILLI BIRAZ EGITIMLI OLAN BU SÖZDE HÜKÜMETE OY VERMEZ ONYEDI SENEDE SADECE KENDI BAKAN MILLETVEKILLERI BÜROKRATLAR ZENGIN OLDU HER YAPDIKLARI PROJE RANC ICIN BIRTEK FABIRAKA ACMISLARMI YOK BUNLAR HALI HIC DÜSÜNMEZLER GELIS SEBEPLERI ÜLKE BÜTÜNLÜGÜNÜ BÖLMEK

Avatar
nesim 2018-02-04 13:26:56

kominizm diye konuşanlar neden kominizmi dillerinden dürürmüyorlar çünkü hala emperyalistlere hizmet ediyor. şunu anlayın türkiyeye hiç bir zaman kominizim diye bir ideloji gelmedi ve gelmez bunu yıllarca sosyalizimle eşitlikle problemi olan emperyalisler türkiyedeki işbirlikcilerini kandırmak için kullandı bu belgelerle de ispatlanmıştır. hüsnü mahalli doğru söylemiştir suriye ile barışmalıyız bütün komşularımızla birlik olursak ne pkk kalır ne de başka terör örgütleri kalır. ama bunu anlaya bilmeniz için biraz düşünerek yazmanız gerekiyor

Avatar
aydın 2018-02-04 12:14:24

ey husnu mali sen hala turk halkını anlamamısın.. turk halkının kırmızı çizgisi pkk ve kominizimdir.bu yuzden hdp ne diyor pkk teror orgutu degildir.oncelikle hdp ye bundan vaz geç turkiyenin iyligini istiyorsan .pkk teror orgutudur de .hem sehit haberleri gelecek hem hdp e pkk a teror orgutu degil diyecek.chp de hdp seviciler il başkanı yapacak.genel başkan yardımcıları selahatin demirtaşın selamını getirecek bu chp oy alamaz.akp memleketin afedersin ortasına sıçsa yine iktidar olur bunu anlayın

Misafir Avatar
aydina cevap 2018-02-04 15:27:37 @aydın

turkiyede ne kadar demokrat,kurd,chp li ,pkk li varsa s,,,,,, seni emi aydin pezevengi

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Ramazan 2018-02-04 15:09:46 @aydın

Arkadas, sen ayni kelimeleri ezberlemissin veya sana ezberletmisler bir Tirol olarak git Yurtgazetesinin internet sayfasinda ve her haberin altina ayni seyleri yaz demisler. Yahu sen biraz Türkce okuma yazma ögren ve daha dogrusu güzel Türkce ögren olmazmi.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyyy aydin 2018-02-04 12:57:16 @aydın

oslo gorusmelerini diyarbakir megri megri habur dolmabahce gorusmelerini chp mi yapti ??? pesmerge ulkemizden gecerken birde ulkemizde lahmacun yemisti demi pyd lideride ankaradaydi

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Muttalip 2018-02-04 12:55:16 @aydın

Denyo ovacikli kominist Belediyesini bir incele yine gelir gider listesini belediyesinin önüne asmis. O belediye daha kominizmin K sinda . Sana deveye diken lazim ! Türkiyenin en namuslu dürüst halki icin calisan belediye baskanini gör.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
aydin her gun chp yi karalamakla 2018-02-04 12:54:41 @aydın

algi operasyonu yapmaya calisiyorsun ayni yalani bir kac kez tekrarlarsam bilinc altina yerlestiririm zihniyetin amerikan zihniyetidir kusura bakmada hdp zararli yapiysa mecliste isi ne akp mhp neden hdp yi meclise sokmus sen buna bir cevap ver

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
cevap 2018-02-04 12:50:18 @aydın

Kominizmin k sini bilmezsin ama car car. Kominizm de , senin simdi yasadigin düzendeki gibi cocuklarin ve hayvanlarin irzina gecmek yok. Kadinlari mal gibi kullanmak yok, dövmek yok öldürmek yok . Insan gibi yasamak var. Ama senin kafan bunlara basmaz. Önce ögren sonra kirmizi cizgini koy. Cahilliik pacandan akiyor . yazik belkide piril piril bir gencsin! Oku oku oku !

Beğenmedim! (0)
Avatar
levent 2018-02-04 13:35:32

Bu sizin görüşünüzdür.saygı duyarız. ama dün kurultayda bir demokrasi şöleni diye yuturulmaya çalışılıyor.Seçmen bunu çok iyi gördü kurultay öncesi otokrasi 3 ay önce başladı bu hazırlıklar partinin başarısızlığındaki temel etkeni anlayabilmeniz için biraz mantık kullanmanız gerekiyor.bu kurultay bir demokrasi şöleni değil tam otokrasinin alenen bu partiye girmiş bir yönetim anlaşıyını görmemekten gelemezsiniz.ortada Suriye konusuda sizin uzmanlık alanınız değil bu nedenle de yine bir görüşünüzü yansıtır.toplumda top yekün kabul edilecek bir olgu olmayan düşüncedir.sizin ahaliye son şans 2019 imanızda gülünecek bir fıkra tadındadır.