banner87

İBB, 'Alevi' diye işçiyi işten attı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden işten atılmaya ilişkin skandal gerekçe. Taşeron işçi olarak çalışan Muharem Yılmaz, Alevi olduğu gerekçesiyle işten çıkartıldı. 

İBB, 'Alevi' diye işçiyi işten attı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden işten atılmaya ilişkin skandal gerekçe. Taşeron işçi olarak çalışan Muharem Yılmaz, Alevi olduğu gerekçesiyle işten çıkartıldı. 

30 Kasım 2017 Perşembe 20:55
İBB, 'Alevi' diye işçiyi işten attı!

Selçuk ARSLAN / YURT

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde 'Alevi olduğu' gerekçesiyle işte atılan taşeron işçisi Muharem  Yılmaz'ın adalet mücadelesi sürüyor. 

Muharem Yılmaz, 2005 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğü'ne bağlı tabela ve işaretleme biriminde işe başladı. 

12 sene boyunca aralıksız çalışan Muharem Yılmaz, muhalif görüşleri nedeniyle işten atma furyasının yaşandığı 2016 yılında İBB tarafından isten atıldı. 
Muharem Yılmaz'ın işten atılma gerekçesi ise tam anlamıyla bir skandal. 

Alevi olduğu gerekçesiyle işten atılan Muharem Yılmaz, hukuk mücadelesi başlattı. Yılmaz, T.C İstanbul 31. İş Mahkemesi'ne görülen davada kıdem, ihbar tazminatı ve yıllık izin ücretlerini talep etti. Duruşmada tanık M.A'nın ifadeleri de 2017/29 esas nolu dava dosyasında yer aldı. 

"ALEVİ, SOL GÖRÜŞLÜ İŞÇİLER; İŞTEN ÇIKARILIYORDU!"

Tanık M.A ifadesinde, "Davacı vekili Turan Altun'un talebi üzerine soruldu, Son dönemlerde özellikle iş yerindeki Alevi, sol görüşlü olan işçiler mi işten çıkarılıyordu? Tanık beyanında, bu yönde bir uygulama vardı" ifadelerini kullandı.  Tanık beyanları alan mahkeme heyeti duruşmayı ileriki bir tarihe erteledi.

BU UYGULAMA İNSANLIĞA YAKIŞMADI...

Konuya ilişkin gazetemize konuşan Muharem Yılmaz, bu uygulamanın insanlığa yakışmadığını ifade etti. Yılmaz, "İlk olarak okuma yazma nedeniyle işten çıkarmalar oldu. Daha sonra kendi gibi düşünmeyen muhalifler işten atıldı. Daha sonra ise mezhep üzerinden işten atılmalar başladı. Kısacası kendileri gibi düşünmeyen herkesi işten çıkarttılar. Bu ülkemiz için güzel bir anlayış değil" dedi. 

2016 yılında İBB Şehir Tiyatroları bünyesinde çalışan bir koreograf, bir müzisyen, bir dramaturg ve 17 sözleşmeli oyuncu olmak üzere değişik kademelerde çalışan yüzlerce işçi muhalif oldukları gerekçesiyle işten atılmıştı.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 02.12.2017 18:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gurbetci 2017-11-30 21:56:00

Buna ragmen benden oy bekliyorsaniz. Yuh size.

Misafir Avatar
Allah aşkına okuyun. 2017-12-01 10:12:14 @Gurbetci

Yaşananlar gün gibi ortada, Türkiye topyekun bir saldırının hedefi durumunda! Bunu sokaktaki sıradan bir vatandaş bile görürken CHP lideri Kılıçdaroğlu görmüyor mu? Elbette görüyor!

Ama o çoktan Batı merkezlerinde planlanan alçak bir operasyonun figüranlığına soyunmuş bile... Belki de bu ve bundan önceki benzer operasyonlar için o koltuğa oturtuldu.
Kılıçdaroğlu, FETÖ kadar tehlikeli” başlığı, sıf çarpıcı olsun diye yazılmadı oraya...

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
dost tan dosta 2017-12-01 09:10:43 @Gurbetci

KİM KAZANIR? alevi sünni kavgası çıkartmak isteyenlerin beklediği bir kavga. peki kavga çıkarsa kim kazanır? işte kavga çıkartmak isteyen ne alevi nede sünni olmayan GAVUR kazanır. ona göre bir dostuz, kardeşiz. fitnelere aldanmayacağız.. ülkemize sahip çıkacağız hep dost kalacağız. GAVUR gavur olarak geberip gidecek.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
koç 2017-12-01 08:44:35 @Gurbetci

BU HABERİN BÜYÜK BİR YALAN OLDUĞUNA ADIM GİBİ EMİNİM. alevi sünni, türk kürt kardeştir. ayrımcılar kalleştir.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
HERKESE SESLENİYORUM. 2017-12-01 08:35:58 @Gurbetci

yorumcu kardeşler, arkadaşlar, dostlar. bu haberin doğruluğunu ne kadar test ettinizde hakarete , düşmanlığa, kin ve nefrete büründünüz? yapmayın insan aklı selim olur. düşünür araştırır. insan gibi yaklaşır, insan gibi eleştirir. yapmayın. aramızda fitneci hain çok var yalan ve yanlı haberlere inanmayın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2017-12-01 08:33:36 @Gurbetci

Bu tutanağı hazırlayan kişi sorgulanmalı? bu kaıtlı bir ifade alma , kasıtlı tutanak hazırlamadır. yahu her gün binlerce kişi işe giriyor , işten çıkıyor, çıkartılıyor. bunların hepsini alevi, kürt, sünni, türk sebeplerine dayandırırsak olurmu* kanunlarımız bu tutanağı hazırlayan kişi hakkında soruşturma yapması lazım. . fitneciler kardeşler arasını açıyor. halbuki biz bu ülkete ço farklı görüşler bir arada dost ve kardeşce yaşıyoruz.

Beğenmedim! (0)
Avatar
inan 2017-11-30 22:11:39

bu ülkeye bir yapmadiklari insanlari meseplere ayirmak akpe terörist bir organize olusum ic savas cikarmak icin ugras veriyor yahudinin usaklari

Misafir Avatar
cem 2017-12-01 01:09:32 @inan

AKP ırkçı davranışları vardı zamanla meydana iyice çıkmaya başladı

Beğenmedim! (0)
Avatar
köylü 2017-11-30 21:02:51

şeriatçılar kontröllü darbeydeyle devlette kalan sesini çıkarmayan bütün cumhuriyetçileri attı ekmeklerini ellerinden aldı yerine şeriatçıları koydu şimdi sıra işçilere geldi

Misafir Avatar
cem 2017-12-01 01:08:51 @köylü

kesinlikle sana katılıyorum ağzına sağlık

Beğenmedim! (0)
Avatar
yeter artik 2017-12-01 00:34:32

IBB ye dava acsin kim isten attiysa derhal istifa etsin ve yargilansin

Avatar
cem 2017-12-01 01:07:03

Ulan ben ne alevi ne kürtüm ben göçmen bir türküm bu tür ayrımcılığa karşıyım biz yıllarca alevi , kürt, laz, çerkes beraber yaşadık ne oluyorda şimdi ırk düşmanlığı yapılıyor akp nin son zamanlarda suyu iyice kaynadı başlarına gelecek öok yakın

Misafir Avatar
cem e evap**ege 2017-12-01 10:14:57 @cem

göçmenlerin düşmanı, istemeyeni, ayrımcılık yapan kılıçdaroğlu ve partisinemi aşıksın? celladına aşık olan adam. ne acayipsınız yahu

Beğenmedim! (1)
Avatar
Aydin a cevap 2017-12-01 01:43:49

Aydin oldugumde sana hakkimi helal etmiycem kul hakki diye birsey var sabah aksam CHP ye iftira atiyorsun sanki ulkeyi CHP yonetiyormus gibi algi yaratma cabasindasin ordu polis mit para hersey AKP nin elinde kapis sehit haberi geliyorsa akp bundan sorumlu ekonomi kotuyse akp bundan sorumlu hdp yi mecliste istemiyorsan git akp ye cat mecliste cogunluk akp de kapis simdi defol helal parayla ekmek parani kazan sana hakkim haram zikkim olsun Allah burnundan fitil fitil getirsin

Avatar
uzucu 2017-12-01 01:38:41

kamu hastaneleri icin devlet 30 milyar dolar kira oduycekmis bu sacmalikta nedir 30 milyar dolara kac tane hastane kurulur 3 cu havalimani icin devlet 12 yilda 6.3 milyar lira yolcu garantisi vermis gercektende bu haberler dogruysa cok uzucu ulkemizde 30 milyon yardima muhtac aile varmis o kadarda issiz varken asgeri ucretli emekli memur et yiyemezken bonkor bonkor davranmaniz millete gelincede cimrice davranmaniz cok uzucu

Avatar
Aydin 2017-11-30 22:45:06

Hain gandi kemal kozu verirse onlarda oylar.hain kemal hdp yi desdeklerse oda pkk yi pkk da air sehit reverse star Tania.utanmaz birde sehit cenazesine gidiyor

Misafir Avatar
cemil 2017-12-01 01:10:55 @Aydin

Aydın ayısı seninde son çırpınışların bunu unutma reisinin son iyi günleri bunlar bittiniz oğlum bittiniz artık halk artık uyandı gerizekalı aydın malı al ananıda sktir ol git bu memleketten şerefsiz

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Kayar 2017-11-30 22:55:30 @Aydin

Aydın, kimin şeyinde kaydın?

Beğenmedim! (1)