İstanbul'daki Kudüs zirvesinde tarihi karar açıklandı!

İslam İşbirliği Teşkilatı'nın (İİT) İstanbul deklarasyonunda "Başkenti Doğu Kudüs olan Filistin Devleti'ni tanıdığımızı ilan ediyoruz" ifadesi yer aldı

İstanbul'daki Kudüs zirvesinde tarihi karar açıklandı!

İslam İşbirliği Teşkilatı'nın (İİT) İstanbul deklarasyonunda "Başkenti Doğu Kudüs olan Filistin Devleti'ni tanıdığımızı ilan ediyoruz" ifadesi yer aldı

13 Aralık 2017 Çarşamba 15:29
İstanbul'daki Kudüs zirvesinde tarihi karar açıklandı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın daveti üzerine, ABD Başkanı Trump’ın Kudüs'ü İsrail'in başkenti olarak tanıdığını açıklaması sonucu meydana gelen gelişmeleri ele almak amacıyla, bugün İstanbul'da yapılan Olağanüstü İslam Zirvesi Konferansı’nda ele alınan konular sonuç bildirisiyle açıklandı.

Zirvenin sonuç bildirisinde şu açıklamalar dikkat çekti:

– Amerika Birleşik Devletleri Başkanı'nın Kudüs'ü İşgalci Güç İsrail'in sözde başkenti olarak tanıyan tek taraflı kararı en güçlü şekilde reddedilmiş ve kınanmıştır.
Sözkonusu karar hukuken hükümsüz ilan edilmiştir. Bu beyanın Filistin halkının tarihi, hukuki, doğal ve milli haklarına bir saldırı, bütün barış girişimlerine yönelik kasti bir baltalama, aşırılık ve terörizme ivme verecek bir tahrik unsuru ve uluslararası barış ve güvenliği hedef alan bir tehdit olarak görüldüğü belirtilmiştir.

– Kudüs-ü Şerif'in yasal statüsünü değiştirmeyi amaçlayan sözkonusu tehlikeli beyanın hükümsüz ve meşruiyetten uzak olduğu vurgulanmıştır.
Beyanın, Uluslararası hukukun ve özellikle de Dördüncü Cenevre Sözleşmesi'nin ve uluslararası meşruiyeti bulunan tüm ilgili kararların, bilhassa da BM Güvenlik Konseyi'nin 478 (1980) ve 2334 (2016) sayılı kararlarının, barış sürecinin Kudüs-ü Şerif'i nihai statü konusu olarak tespit eden temellerinin ciddi bir ihlalini teşkil ettiği, Amerika Birleşik Devletleri'nin bu bağlamda imzalamış olduğu Anlaşmalar ve verdiği taahhütlerin bu beyanın hemen geri çekilmesini gerektirdiği ifade edilmiştir.

– ABD Yönetimi'ni bu yasadışı beyanın geri çekilmemesinden doğacak tüm sonuçlardan bütünüyle sorumlu tutulduğu kaydedilmiştir.
Sözkonusu beyanın ABD Yönetimi'nin barış destekçisi rolünden çekilmesi olarak değerlendirildiği ve bunun tüm paydaşlar tarafından da anlaşıldığı belirtilmiştir. Ayrıca, bu beyanın ilanı ve işgalci güç İsrail'in 1967'de işgal ettiği, merkezinde Kudüs-ü Şerif bulunan Filistin topraklarında sürdürdüğü sömürgecilik, yerleştirme, apartheid ve etnik temizlik siyasetinin teşvik edilmesi olarak görüldüğü kaydedilmiştir.
Tüm üye devletlere Filistin sorununa, özellikle dünyanın diğer taraflarından karşıtlarıyla günlük temaslarında ve dış siyasi gündemlerinde yüksek öncelik vermeleri çağrısında bulunulmuştur.

– İki devletli çözüm temelinde başkenti Doğu Kudüs olan bir Filistin Devleti'ne dayanan, uluslararası tanınmış referans hükümlerle ve 2005'te Mekke-i Mükerreme'de yapılan Olağanüstü İslam Zirvesi Konferansı'da stratejik bir tercih olarak kabul edilen 2002 Arap Barış Girişimi'yle uyumlu adil ve kapsamlı bir barışa bağlılık teyit edilmiştir.
Uluslararası topluma bu sorunu çözüme ulaştırmak maksadıyla etkin ve ciddi bir şekilde harekete geçmesi çağrısında bulunulmuştur.

– Doğu Kudüs, Filistin Devleti'nin başkenti olarak ilan edilmiştir ve bütün devletler Filistin Devleti'ni ve Doğu Kudüs'ün onun işgal altındaki başkenti olduğunu tanımaya davet olunmuştur.

– Bütün Devletlere BMGK'nın 1980 tarihli ve 478 sayılı kararını tam olarak uygulama çağrısında bulunulmuştur. Bu doğrultuda, bütün Devletler;
a) ABD'nin Kudüs'ü İsrail'in sözde başkenti olarak tanıyan kararını desteklemekten imtina etmeye,
b) Diplomatik Misyonlarını Kudüs-ü Şerif'e taşımamaya davet edilmiştir.
– Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'ne çağrıda bulunularak, derhal sorumluluklarını üstlenmesi, Kudüs-ü Şerif şehrinin yasal statüsünü teyit etmesi, Filistin Devleti topraklarındaki İsrail işgaline son vermesi, Filistin halkının uluslararası korunma altına alınmasını sağlaması, Filistin Davası'na ilişkin aldığı tüm kararları uygulaması ve bu kararlara uyması istenmiştir.

– BM Güvenlik Konseyi'nin harekete geçememesi halinde, İİT üyesi ülkelerin bu ağır ihlali BM Genel Kurulu'nun 377A sayılı “Barış için Birleşme kararıö çerçevesinde BM Genel Kurulu'na götürmeye hazır olduğu teyit edilmiştir.

– İslam Kalkınma Bankası'ndan Filistin projelerine öncelik vererek ve bu doğrultuda özel ve esnek mekanizmalar ve usuller geliştirerek “Kalkınma için İslami Dayanışma Fonuö aracılığıyla Kudüs'ü Şerif ve diğer işgal altındaki topraklarda ekonomik ve sosyal kalkınma çabalarına destek olması talep edilmiştir.

– Katılımcılar, İslam Ümmeti için bu denli önemli bir konuda liderliği üstlenmesi ve Zirve'ye ev sahipliği yapması nedeniyle Sayın Cumhurbaşkanımıza minnetlerini ifade etmişlerdir.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 13.12.2017 16:44
Anahtar Kelimeler:
Kudüsİstanbulda
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nurali BOZ 2017-12-13 15:41:04

Islam aleminin bir degeri ve harbiyesi yokki bildiriside bir ise yarasin islam aleminin basindaki sahlar sultanlar krallarin baskanlarinin hepsinin boynunda tasma vardir kimin tasmasi diye sorarsaniz takip edin recebten suudilere kadar hepsi piyonlar tarafindan yonetilen sozum ona islam alemi degil islam aleminin yuz karalari bir tek adam varmi icin de yok anirip durmayin lan

Misafir Avatar
001 2017-12-14 01:06:59 @Nurali BOZ

1.2.3 diye uzun uzun yazı yazak orospu cocgu seni icat edenin amq sikttr git bu gazete sayfasından soytarı ipne

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
:::::::::3 (son)_______ 2017-12-13 22:22:59 @Nurali BOZ

,,,SEVGİLER SAYGILAR HÜRMETLERLE,,,,ESSELAMUALEYKÜM VERAHMETULLAHİ VE BEREKATU(((EBEDİ FERAHLIK BEREKETLE,,İSLAMİYENİN,,,,MÜSLÜMANLARIN,,,BÜTÜN İNANANLARIN,,,GÖNLÜ GÜZELLERİN,,,BÜTÜN İNSANLIĞIN ÜZERİNE OLSUN(AMİN)

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
::::::::::2 (?????????)_______ 2017-12-13 22:22:01 @Nurali BOZ

ÖYLE Kİ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
BUNA,,,BUNLARA MUKABİL,,,,,,,,,,,,,,,,HEP BİLİNENCE,,,::::::::::::::::::::::::::

******* ::::::4____
“””””””””””””””””””””””””””””””””GAYET TABİ,,,
1 VATANDAŞI DAHİ İSLAM OLSA,,,,İLGİLİ GEREKLİLİKLERİ TAAHHÜDÜNÜ VEREN,,, HER NE ÜLKE DE,,
BU BİRLİĞE ÜYE OLABİLİR DE,,,,,,””””””””””””””””””””””””””””””””

"""""""""""""""""""""""""""""""""AYRINTISI,,,İLGİLİLİĞİNDEN,,,YETKİLİLİĞİNDEN((EHLİYETLİLİĞİNDEN)) ÖĞRENİLMELİ,,,,

DENİLİYORMUŞ Kİ,,,
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Duyuluyormuş ki,,,:::::::::1????????????? 2017-12-13 22:20:40 @Nurali BOZ

İSLAM İŞBİRLİĞİ TEŞKİLATINA,,,
KENDİ ÜLKELERİNDEN DE ,,,İSLAM OLANLAR VARLIĞINDAN,,,
Avrupadan nece ülke,,,güney amerikadan nece üğlke,,, ,,,Uzakdoğudan nece ülke,,, avusturalya,kanada,,ve abd de ,,,
Üye olmak istiyormuş,,,
??????????????????? (((DUYULUYORMUŞ,,,,???????????????????????????????????????????

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
haydaaa 2017-12-13 21:03:35 @Nurali BOZ

kafayi yemis yobazlara soyle olmiyan bir devletin baskentimi olur bu marol kafalilar nasil baskent ilan ediyorlar kudusu geri zekalilarda inaniyorr

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kardeşler birliği 2017-12-13 17:55:31 @Nurali BOZ

İlam alemine, Filstin, Kuduse hayırlı olsun. . doğu Kudüs baş kent oluşun mübarek olsun. elhamdülillah.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::.2 2017-12-13 16:24:30 @Nurali BOZ

MANAİ HAKİKİYE İLE ENCAMIMIZI HAYREYLESİN(AMİN)
CEMİ MANA ŞEREFİYETİYLE (VELHAMDULİLLAHİRABİLALEMİN)
ÜMMETİ İSLAMİYEYE,,MÜSLÜMANLARA,,,BÜTÜN İNANANLARA,,,GÖNLÜ GÜZELLERE,,,BÜTÜN İNSANLIĞA::::::::::::::::::::::::SELAMET ,,,SELAHİYET İHSAN EYLESİN(AMİN)

De deniliyor,,,duaları da,,,hepimizin ettiğince,,,duyuluyor ki,,,, (VELHAMDULİLLAHİRABİLALEMİN)
SEVGİLER SAYGILAR HÜRMETLERLE EFENDİM ESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BEREKAtu

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
::::::::::::::::::::::::.1 2017-12-13 16:23:43 @Nurali BOZ

birsadakabinbelayidefeder::::::::::::::::::::::birsadakabinbelayidefeder::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::birsadakabinbelayidefeder::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Bugün ayrıca islam işbirliği teşkilatı toplantısı başlamış ki,,,,(Allahumme salli ala seyyidia ve nebiyyina muhammed)))
RABBİMİZ hakikiyei,,,nehyi münkeriyei,,,HİCRİYETLİ DE EYLESİN ,,,,(amin) . AYRICA::::::::::::ZAVADI AZAM MUTLAKLI,,,,da eylesin(amin)

Ki,,
RABBİMİZ ENCAMIMIZI ASALETİMİZDEN PAYİDARLIKLA;sultan mehmet han ülkülülüğümüzle HAYREYLESİN(amin)EVLA TAKVA SAHİBİ PEYGAMBER EFENDİMİZDİR Kİ;; Allahumme salli ala seyyidina ve nebiyyina Muhammed RABBİMİZ TAKVA SAHİPLERİNİN YÖNETİMİNDE DUALRINDA EYLESİN;; (AMİN)) ,,,,,

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Nurali BOZ x---- 2017-12-13 16:23:37 @Nurali BOZ

nurali sen şeytanlığında çatlarcasına çalışsanda İSLAM dini hak dindir ve en yüce değerdir . onu yaşayanlar, yaşamaya gayret edenler, savunanlar, sevenler kurtulacak inşAllah ama sen ve şeytan babalarınız cehennemi boylayacaksınız.. bekle gör.

Beğenmedim! (8)
Avatar
KÜRECİK'TEKİ KALKANIN AMACI İSRAİL'İ KORUMAK" 2017-12-13 15:53:24

AĞBABA "KÜRECİK'TEKİ KALKANIN AMACI İSRAİL'İ KORUMAK"
https://www.youtube.com/watch?v=cp9xLBup6pQ&pbjreload=10

Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2017-12-13 15:50:48

"AKP, İsrail Lobi şirketlerine 67 milyon dolar rüşvet ödedi"
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2017-12-13 15:51:21

Erbakan , Tayyip Erdoğan'ın nasıl gömlek değiştirdiğini anlatıyor
https://www.youtube.com/watch?v=RCyxrjpdIi

Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2017-12-13 16:01:46

yeni dunya duzeni tek ordu tek polis tek banka tek baskan birde rfid micro cip yapilmak istenen bu asagdaki videoda kim nerde yasiycakmis glenn beck bey bilgilendiriyor kirmizi olanlar fema kamplari kamplardan dunyada bolca yapildi
Glenn Beck Predicts New World Order & U.S Will Be A 3rd World Country!
https://www.youtube.com/watch?v=gVCDlRLkydw

Avatar
Abdullah Gül, Yeni Dünya Düzenio 2017-12-13 16:03:48

Abdullah Gül, Yeni Dünya Düzeni'ne Hazır Olun Diyor !!!
https://www.youtube.com/watch?v=hhr27uNTCQc

Avatar
samet 2017-12-13 17:41:53

İSLAM DÜNYASINA HAYIRLALI OLSUN.

Avatar
BOP YENI DUNYA DUZENI 2017-12-13 15:50:23

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli Bir Projedir
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08