İşte CHP'nin tüzük taslağı

CHP’nin 9-10 Mart’ta yapılacak tüzük kurultayında delegenin onayına sunacağı taslağı, Parti Meclisi üyeleriyle paylaşıldı.

İşte CHP'nin tüzük taslağı

CHP’nin 9-10 Mart’ta yapılacak tüzük kurultayında delegenin onayına sunacağı taslağı, Parti Meclisi üyeleriyle paylaşıldı.

27 Şubat 2018 Salı 00:16
İşte CHP'nin tüzük taslağı

Gökhan ŞENGÜL / YURT ANKARA

CHP'nin 9 - 10 Mart tarihlerinde Ankara'da gerçekleştireceği Tüzük Kurultayı'na günler kala, taslak çalışması ortaya çıktı. CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Tezcan, çalışmayı “Genel Başkanımızın da görüşünü alarak hazırladığımız tüzük taslağı” notuyla Parti Meclisi üyeleriyle paylaştı.

TASLAKTAN DETAYLAR ŞÖYLE:

CHP’nin tüzük taslağı Milletvekilleri, PM, YDK üyeleriyle paylaşıldı. 

GENEL BAŞKAN 5 MYK ÜYESİ ATAYACAK. 

Merkez Yönetim Kurulu (MYK) üyelerinin seçiminde sürpriz bir değişikliğe gidildi. Mevcut tüzüğe göre bütün MYK üyelerini atama yetkisine sahip olan CHP Genel Başkanı Örgütten Sorumlu, Hukuk İşlerinden sorumlu, Yerel Yönetimlerden sorumlu, İdari ve Mali işlerden sorumlu Genel Başkan yardımcılıkları ve Genel Sekreter olmak üzere 5 üye Genel Başkan tarafından belirlenecek. 

Paylaşılan Tüzük taslağına göre, sayısı ve görev alanları Genel Başkan tarafından belirlenecek diğer Genel Başkan Yardımcıları ise Parti Meclisi tarafından kendi üyeleri arasından seçilecek.

CUMHURBAŞKANI ADAYI BELİRLEME YÖNTEMİNDE SON KARAR PM'NİN

CHP’nin Cumhurbaşkanı adayının hangi yöntemle belirleneceğine PM karar verecek.

Cumhurbaşkanı adayının Seçmen yoklaması, ön seçim, aday yoklaması, merkez yoklaması yöntemlerinden hangisiyle belirleneceğine PM karar verecek.

GENÇLİK KOTASI ARTIYOR, YAŞ 35'E ÇIKIYOR

Gençlik kotası %20’ye çıkarken, gençlik kotasından faydalanmak için yaş sınırı 30’dan 35’e yükseliyor.

ADAYLIK İÇİN İSTİFA ŞARTI

Belediye Meclis Üyeleri görevlerinden istifa etmedikleri sürece delegelik dışında hiç bir yere aday olamayacak.

AİDAT = AİDİYET

Üyelik aidatları 12-120 liradan 60-1200 lira arasına çekilecek. Aidatını yatırmayan ön seçimlerde ve kongrelerde oy kullanamayacak.

AF YETKİSİ PM'DE

Genel Başkan ve MYK disiplin cezalarını bağışlamak üzere PM’ye öneri sunma hakkı veriliyor.

CHP ÜYELİĞİ İKİYE AYRILDI

“Üye” “destekçi üye” aidatlarını düzenli ödeyenler ve parti çalışmalarına katılanlar “üye” olarak siyasi parti kütüğüne işlenecek. Aidatlarını yatırmayanlar ve çalışmalara katılmayanlar “destekçi üye” olacak siyasi parti kütüğüne işlenmeyecekler.

İŞTE TÜZÜK TASLAĞININ TAM METNİ:

CHP'nin Tüzük Taslağı... Tıklayınız....pdf

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 27.02.2018 16:53
Anahtar Kelimeler:
Tüzük TaslağıCHP
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Aliço 2018-02-27 01:42:51

Seçme ve seçilme hakkı aidatlı üyelik sistemine dönüştüğüne göre, parti değil burjuva klübüne dönüşmüş. zaten Türkiyeyi ekonomik güçle işgal etmeye çalışanların amacı da buydu. partilere ödenen devlet yardımlarını ota boka harcar çarçur edersen, ögütlenmeyi de maddi destek yapan ve bekleyenlere endekslersin. aferin aptallar.

Misafir Avatar
Aliço 2018-02-27 12:15:08 @Aliço

CHP seçmeni değil, bürokrat ve aristokrat katmanında amerikan kuklaları var. en başta da deniz baykal. kendisi vir kırım yahudisidir, gizli masondur, gizli zengindir, sinsi ve hizip siyasetçidir. ecevit de çok sağlam değildi. amerikan isteklerinin hepsini yaptı kılıfına uydurarak. meral hanım konusunda benimle tartışmayın, kendisi vatansever ve mert bir kadındır. türkeşten de nefret ederim kıbrıs msaonudur, yahudidir. ajandır.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
doğru söz 2018-02-27 11:13:06 @Aliço

chp sözü artık toplumda alerji yapıyor.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
merala bakalımmı biraz 2018-02-27 08:34:26 @Aliço

Meral islamcıysa solcu gazeteler neden meral hanımı destekliyor? meral hanım solcu ise MHP li neden Meral hanımın partisine gidiyor? bunu hiç düşündünüzmü?

meral hanım ne islamcıdır nede solcu o her rolu üstlenen bir ajandır. haberiniz olsun.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
chp 2018-02-27 08:32:32 @Aliço

CHP Türkiyenin ABD ajan ları ofisi. kapansın.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
huhuuuu 2018-02-27 08:31:43 @Aliço

CHP genel başkanı KİM? yahu ayıptır bir chp bir ABD ajanı olan Kılıçdaroğluna hala genel başkanlığı yakıştırıyorsa yazık. genel başkanın görüşü demek abd nin görüşü demek. ben artık chp ye oy vermem.

Beğenmedim! (2)
Avatar
CHP 2018-02-27 02:06:03

Turkiyenin en demokrat partisi

Avatar
hakan 2018-02-27 04:02:06

aidat meselesine cok güldüm,,,,muahaaahaaha hoopppp kardes sen bu ay aidatini ödememisin hadi bakim arka siraya,,,,,evetttt aidatlarini ödeyenler buyrun önden alalimmm,, muaahaaahaaaaa hastayim bu chp tam bir tiyatro partisi,,,,ben olsam bu aidatlar nerelere harcaniyor soarim,, bu ara alico kardesimiz iyi yorum yapmis

Avatar
aydın 2018-02-27 06:56:29

uyan kılıçtaroglu uyan chp de ataturkculeri ayıklama operasyonu sonrada seni götürme.şu anda ataturkculer kuskun,aidatı artırısan hemde 5 ile 10 kat arasında ,bu hdp seviciler bayram eder.bu tezgah.12 -120 den 60- 1200 tl ye çıkarmak ne demek.halkın partisi aidat bile alınmaması lazım.üye yapmak için fazla

Avatar
aynen 2018-02-27 11:30:11

himmeti en çok veren en ön saflara cennetten yer

Avatar
admin 2018-02-27 11:14:11

Ahmet Hakan'ın sunduğu Tarafsız Bölge programına konuk olan CHP Parti Meclisi Üyesi Prof. Dr. Zeki Kılıçaslan, terör örgütü PKKnın siyasi kanadı HDP ile ittifak yapabileceklerini açıkladı. Kılıçaslan, "Eğer gerekiyorsa, halkın ve milletin çıkarınaysa, gerekirse HDP ile de ittifak yapılır. Bizim böyle bir şeyimiz yok şu anda.ama Terör örgütüyle pkkyla ile Kürt meselesini ayırıyoruz" ifadelerini kullandı.

Avatar
Ergül YALÇIN 2018-02-27 12:17:11

CHP ile ilgili yorum yapanlar kimin uşakları olduğunu yazarlarsa sevinirim.

Avatar
Has yurdum 2018-02-27 22:38:19

Hdp siyasi bir partidir. Pkk ise bir örgüt. Aynı şey değiller. Biraz anlayışlı olalım. Destek verirse vermezse farketmiyor. Sonuçta bir parti. Diğer partilerimiz gibi.hangi parti ne halt yerse demokrasi gereği konuşması gerek. İnsanlık hakikat objektiflik bunu gerektirir.