Kılıçdaroğlu'ndan 'İstiklal Marşı' yorumu

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Hürriyet'ten Hande Fırat'ın sorularını yanıtladı.

Kılıçdaroğlu'ndan 'İstiklal Marşı' yorumu

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Hürriyet'ten Hande Fırat'ın sorularını yanıtladı.

15 Mart 2018 Perşembe 23:31
Kılıçdaroğlu'ndan 'İstiklal Marşı' yorumu

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, şunları söyledi:

ZATEN BİZ KAZANACAĞIZ

“(Selin Sayek Böke’nin boykot tweeti) Ne boykotu ya, zaten biz kazanacağız. Demokrasi isteyenlerin ağırlığını herkes biliyor. Demokrasiye yeniden getirmek, tek adam rejiminden kurtulmak, hepimizin ortak talebi. Demokrasi talebi de tabii ki sandıkta dile getirilir. Biz de öyle yapacağız. (Selin Sayek Böke’yi uyardınız mı?) Hayır.

HEDEF 2019

(Tüzük kurultayı bitti bundan sonra ne olacak?) Bundan sonra hedef 2019. Siyasal partilerin bazılarının liderleriyle görüştük. Arkadaşlar da görüştü, görüşüyorlar. Önümüzdeki süreçte demokrasiyi, parlamenter demokrasiyi savunan herkesle düzenli ya da ara ara bir araya gelebiliriz. Bir sınırlamamız yok. Seçim Güvenliği konusunda STK’larla da görüşmelerimiz sürüyor. Yeni sistemde temsilde adalet de yok, Anayasa Mahkemesine başvuruluyor, Anayasa Mahkemesinin kararını bekleyeceğiz.

YÖNTEME PM KARAR VERECEK

(Soru ittifak olacak mı) Parti Meclisi karar verecek, özellikle yönteme. Bazı sunuşlar yapılacak, görüşleri alacağız. İlla ittifak olsun, arayışı olsun diye de bir durum yok. Bir ön kabulümüz yok. Türkiye’deki tabloya bakacağız. Demokrasiyi savunan, ilkeler de anlaştığımız partilerle bir araya gelebiliriz. (Cumhurbaşkanı tek aday mı, ortak aday mı olacak?) Parti Meclisi karar verecek. Netleşen bir şey yok.

HDP İLE EN ÇOK ÇATIŞAN CHP

(HDP de dahil mi? MHP’den özellikle ‘Afrin karşıtı’ HDP ile beraber hareket etmekle suçlanıyorsunuz) Bütün siyasi partileri seçim güvenliği için ziyaret ettik, HDP’den, Saadet Partisine, AK Parti’ye kadar. MHP randevu vermedi. Tüm partilere eşit uzaklıktayız, eşit yakınlıktayız. Siyasal partiler arası bir ayrımımız yok. Yasal oldukları sürece. İttifak yapılacak mı kimlerle yapılacak zaman gösterecek. Zaman zaman HDP ile bazı konularda en çok çatışan parti CHP. Üstelik MHP’den bile daha çok. Ama biz gerginlikten hoşlanmıyoruz. Düne kadar kanlı bıçaklı olduklarımızla da onlar gibi bir araya gelmiyoruz. MHP, HDP’yi kullanarak üzerimize saldırıyor. Amaç geçmişte AK Parti ile yaptıkları kavgaları unutturmak.

YAPAY SORUNLA ÜLKEYİ MEŞGUL EDİYOR

(İstiklal Marşı tartışmaları) Türkiye’nin dünya kadar sorunu var. Dolar yükselmiş, çifçilerin durumu belli, esnaf perişan. Birinci gündemi değiştirip gereksiz İstiklal Marşı polemiğini gündeme getirdi. Biz İstiklal Marşı’ndan rahatsız değiliz. Bu topluma Allah yeniden İstiklal Marşı yazdırmasın. Kurtuluş Savaşı mücadelesini yaşadık, yaşanan acılar belli. Kendi ülkemizde huzurla yaşamak istiyoruz. Sanki sorun yokmuş gibi İstiklal Marşı sorunu yaratıyor. Yapay sorunlarla ülkeyi meşgul ediyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.03.2018 00:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Okur 2018-03-15 23:41:41

" korkma" ...kimse değiştiremez İstiklal marşını..."sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak"

Misafir Avatar
Milleti ne sanıyor bunlar? 2018-03-16 08:48:13 @Okur

Kılıçdaroğlu ve tüm ekibi ve iyi parti bu yüce Türk halkını saf ve sefil sanıyor, gözlerimizin içine baka baka yalan ve aldatmaca sözler söylüyorlar. sözde kendileri akıllı halk akılsız ve kimin ne dediğini bilmiyor? Erdoğanın ın istiklal marşı hakkında söylediklerini duyduk gördük gayet makul sözler olması gerekenleri söylemiş ve aslada istikll marşımızın değişmesi gibi bir ifade de kullanmamıştır. bu kılıçdaroğu ve diğer muhalefetlerin halkı kandırma söylemi işte bununlada sınırlı değil. her söz ve vaadleri yalandır sahtekarlıktır iftirdır. doğru yanlarını ben göremedim gören varsa yazsın söylesin lütfen.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ege 2018-03-16 08:27:22 @Okur

Arkadaşlar istiklal marşını zaten kimse değiştirmekistemiyor . İstiklal marşına ve yazarına en sadık en saygı duyan kişide yine Erdoğandır. sizi yanlış yönlendiriyor bu islediğiniz kanallar.. Erdoğan bu halk için bu ülke için bu bayrak için adalet için hak için huzurumuz güvenimiz geleceğimiz için canını ortaya koymuş. ona destek olacağız elbette.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Kendi şahidi 2018-03-16 08:25:06 @Okur

Kılıçdaroğlu yalan atıyor bak kendisinin yalancı olduğunuda isbat ediyor. HDP ile en çok çatışan chp imiş pekiii ittifakın, ortaklığın , hdp ile kol boyun oluşun neyin nesi Kılıçdaroğlu? o zaman sen hdp ile ittifak veya ortaklık yapmayacaksın maden en çok çakışan partiysen. yok yok ama senin yalanlarınının ne ilki nede sonuncusu değil buda. sen yalana devam et pinokyooo uzunnnnnn buruuuuuuuunlu

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ankara 2018-03-16 08:22:35 @Okur

Dik da tör KEMAL. kendi milletvekillerine sesleniyor sert ve tehditvari bir şekilde" millet vekili seçildin diye televizyon kanalına kendi başına çıkamazsın, çıkıp konuşamazsın, kendi başına davranamazsın" eee koca millet vekili olmuş insana bu tehditleri savuran Kemal Kılıçdaroğlu halka ne yapmaz kardeşlerim?

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
koç 2018-03-16 08:20:34 @Okur

Sayın kılıçdaroğlu gerçekten Türkiyenin büyük sorunları var. Türkiyenin en büyük sorun sensin Kılıçdaroğlu.. sen ve CHP Türkiyenin en büyük sorunu. siz sorun olmasanız inanıyorumki Türkiye diğer sorunları rahatlıkla aşar. ama diğer sorunlarında sorun olması için seni ülkemizin chp nin başına bela etmişler.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Delibo 2018-03-15 23:50:12

Güç bunalımı...beraber yürüdük biz bi yolardadan başka bir şarkı bilmeyenden..sanata heykele ucube diyenden ne beklersiniz..İstiklal marşımızın bestesini beğenmemeiş..Allah seni bildiği gibi yapsın dedesi asker kaçağı

Avatar
texas 2018-03-16 00:35:36

bu pisligi de adam yerine koyuyorlar bunun gibi tipler sadece kendi koltugunu dusunur gerisi onun icin fasa fiso dur. ne demokratlara ne kurdlere ne alevilre bir faydasi olmaz demokratlari solculari alevileri kurdleri yanina alip teyyoya karsi cikamaz korkagin tekidir dersimden milletvekiliolan chp liler satilmis birer halk düsmanidir genellikle kendi halkini satarlar ve aslini inkar ederler

Avatar
Derince 2018-03-16 02:15:16

Korkma diye başlıyor Marşımız .korkmuyoruz çünkü bunu değiştirmeye ne yüreğiniz nede gücünüz yeter .

Avatar
koç 2018-03-16 08:20:09

Sayın kılıçdaroğlu gerçekten Türkiyenin büyük sorunları var. Türkiyenin en büyük sorun sensin Kılıçdaroğlu.. sen ve CHP Türkiyenin en büyük sorunu. siz sorun olmasanız inanıyorumki Türkiye diğer sorunları rahatlıkla aşar. ama diğer sorunlarında sorun olması için seni ülkemizin chp nin başına bela etmişler.