Konsensus’tan yeni Cumhurbaşkanlığı seçimleri anketi

Ankete katılanlar ilk seçimde hangi partiye oy verecekleri konusunda tercihte bulunurken, “2019 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde AK Parti’nin Cumhurbaşkanı adayının Recep Tayyip Erdoğan olmasını ister misiniz?” sorusu da yöneltildi. İşte ayrıntıları…

Konsensus’tan yeni Cumhurbaşkanlığı seçimleri anketi

Ankete katılanlar ilk seçimde hangi partiye oy verecekleri konusunda tercihte bulunurken, “2019 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde AK Parti’nin Cumhurbaşkanı adayının Recep Tayyip Erdoğan olmasını ister misiniz?” sorusu da yöneltildi. İşte ayrıntıları…

10 Ocak 2018 Çarşamba 10:50
Konsensus’tan yeni Cumhurbaşkanlığı seçimleri anketi

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, geçmiş yıllarda seçim tahminlerinde isabet kaydeden Konsensus Araştırma Şirketi’nin patronu Murat Sarı’nın yeni tamamladığı Cumhurbaşkanlığı seçimleri anketini açıkladı.

Köşesinden anket sonuçlarını yayınlayan Altaylı’nın aktardığına göre, ankete katılanların yüzde 88’i Türk, yüzde 10’u Kürt, yüzde 2’si ise diğer etnik gruplara ait olduklarını beyan etti.

Yine ankete katılanların yüzde 46.5’i Anayasa referandumunda “Evet”, yüzde 44.3’ü ise “Hayır” oyu kullanmış. Geçerli oylara göre yüzde 51.2’si “Evet”, yüzde 48.8’i “Hayır” oyu vermiş.

Bu ankete katılanların yüzde 51.6’sı son Cumhurbaşkanlığı seçiminde Recep Tayyip Erdoğan’a, yüzde 38.6’sı Ekmeleddin İhsanoğlu’na ve yüzde 9.8’i Selahattin Demirtaş’a oy kullanmış.

‘Yani oldukça güvenilir bir panel söz konusu’ diyen Altaylı, bu panelin, Konsensus’un “İlk genel seçimde hangi partiye oy vereceksiniz?” sorusuna verdiği yanıtları şöyle açıkladı:

AK Parti: Yüzde 44.9

CHP: Yüzde 23.7

MHP: Yüzde 10.6

HDP: Yüzde 9.1

İYİ Parti: Yüzde 2.7

Diğer: Yüzde 2.2

Cevap yok: Yüzde 2.0

Kararsız: Yüzde 2.1

Geçersiz: Yüzde 0.7

Oy vermeyecek: Yüzde 2

CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİNDE HANGİ PARTİNİN ADAYI ÖNDE?

Adayın kimliği belli olmaksızın, siyasi parti bazında hangi partinin adayına oy vereceği sorulduğu zaman, deneklerin verdiği yanıtlar şöyle:

AK Parti’nin adayı: Yüzde 48.1

CHP’nin adayı: Yüzde 25.1

MHP’nin adayı: Yüzde 11.9

HDP’nin adayı: Yüzde 9.6

İYİ Parti’nin adayı: Yüzde 2.9

Diğer: Yüzde 2.4

KİMİ İSTEMEZSİNİZ?

Bir soru ise şöyle:

“2019 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde AK Parti’nin Cumhurbaşkanı adayının Recep Tayyip Erdoğan olmasını ister misiniz?”

İsterim: Yüzde 47

İstemem: Yüzde 43

Fark etmez: Yüzde 10

LİDERLERİN İSTENMEME ORANI

Aynı sorunun CHP Lideri Kılıçdaroğlu için isterim seçeneği yüzde 27 olduğu kaydedilirken, diğer liderler için istenmeme oranı şöyle:

Bahçeli: Yüzde 66

Akşener: Yüzde 69

Demirtaş: Yüzde 79

ZARRAB YANITLARI

ANKET soruları arasında Zarrab’la ilgili olan, “Sizce Zarrab, ABD ambargosunu delmiş midir?” sorusuna katılımcıların yüzde 50’si “Evet delmiştir” yanıtını verirken, yüzde 50’si ise “Hayır delmemiştir” dedi.

Zarrab’ın doğruları söyleyip söylemediği konusunda ise yüzde 30 “Doğru söylüyor”, yüzde 34 “Doğru söylemiyor” derken yüzde 30’luk bir kesim de “Kısmen doğru, kısmen yanlış şeyler söylüyor” yorumunda bulundu.

FETÖ’nün ABD içinde etkili olup olmadığı sorusuna ise katılımcıların yüzde 51’i “Etkilidir” demeyi tercih etmiş. Yüzde 23’ü “Etkisizdir”, yüzde 26’sı ise “Kısmen etkilidir” demiş.

FETÖ’nün sadece ABD’de değil Avrupa Birliği içinde de etkili olduğuna inananların oranı yüzde 51 olurken, yüzde 24’lük bir katılımcı grubu “Bir miktar etkilidir” tercihini kullanmış.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Dogru 2018-01-10 11:46:15

Artik akp ye OY yok.

Avatar
Kaya 2018-01-10 11:47:57

Tek adam rejimine HAYIR. o yuzden oyumuz CHP ye :)

Avatar
sorusu bile korkutucu 2018-01-10 11:00:59

Kılıçdaroğlunu cumhurbaşkanı görmek istermisiniz??????

HAAAAAYIIIIIIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR aman yarabbim . bunu soranlarında aklı kaçık olmalı

Misafir Avatar
toprak 2018-01-10 15:10:25 @sorusu bile korkutucu

nedeennn. çalmadığından mı, doğru sözlü oldugundan mı, saygılı oldugundan mı, dürüst oldugundan mı, kıbar oldugundan mı. cok haklısınız sız layık olduklarınızla yönetiliyorsunuz.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Evettttttttttttt Chp 2018-01-10 12:05:56 @sorusu bile korkutucu

Üniversite diplomali Kilicdaroglu nu hepimiz destekliyoruz

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
1 2018-01-10 12:00:44 @sorusu bile korkutucu

Arkadaşım, cumhuriyet döneminde en fazla caminin Menderes döneminde yıkıldığını bilmiyorsun sanırım.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Kafayı sıyırmak bu 2018-01-10 11:12:10

Bülent Tezcan'dan güldüren açıklama
CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Bülent Tezcan, Başkanlık seçiminde yüzde 60'ın üzerinde oy beklediğini vurgulandı.*******bu halkın yüzde altmışını kanrıacaklarını sanalar, bu halkın yüzde altmışının hain cephesinde yer alacağını söyleyenler ne büyük yalancılar. chp, hdp, iyi parti toplansalar , abd destekli avrupa destekli, satın aldıkları kandırdıkları toplamı çok az olacaktır. bu millet bu gün yeni bir kurtuluş savaşı verdiğimizin farkındadır.

Misafir Avatar
toprak 2018-01-10 15:14:36 @Kafayı sıyırmak bu

butun muhalefet ıkıncı turda halk nezdinde doğru adayı desteklerse yuzde altmısı haydı haydı alır. referandumda dürüst olsaydı hersey yuzde atmıs zaten vardı

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
millet ne diyor izle oylarini chp ye verceklermis 2018-01-10 12:04:39 @Kafayı sıyırmak bu

Ekonomik duruma vatandaşlar tepkili
https://www.youtube.com/watch?v=Iv_styWhldY

Beğenmedim! (0)
Avatar
ZEYDİ 2018-01-10 12:00:16

BU ANKETLERİN HEPSİ YALAN PALAVRA AĞZI OLAN KONUŞUYOR NEYE GÖRE ANKET iş aş ekonomi İYİ MI KİM NASIL NEYE GÖRE OY VERECEK.TAMAM VERELİM ÜNİVERSİTE MEZUNU ÇOCUKLARIMIZI 657 MEMUR YAPSINLAR. YOKSA OY YOK.

Avatar
hic mi hic 2018-01-10 12:01:54

inandirici gelmedi

Avatar
YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM . 2018-01-10 16:30:02

Veliki tayyip gelecek .Gelecek ve bir ŞADAM, BİR KADDAFİ ,BİR MURSİ OLACAK TAM BİR DİKTATÖR OLACAK .! Aştığı, aştık kestiği kestik ve padişahım çok yaşa denilenleri tam 1 diktatör gibi ,GİBİSİDE FAZLA KATLİYAM yapacak ,1 saddam hüesiyin ,BİR KADAFİ gibi hadda onlardan da çook KÖTÜ BİR DİKTATÖR OLACAK .!! TÜRK ULUSUNA NEFES ALDIRMIYACAK DİKTATÖRLÜĞÜNÜN SORUMSUZLUĞUNUN BEN LIĞIN HERŞEYE SAHİP OLMANIN PARANIN PULUN ..DİKTATÖRLÜĞÜN SARHOŞU OLACAK .Düşüne biliyormusunuz hayata istediğinin hepsine sahip olacak tayyip denilenleri KATLİYAM, yapacak hoş şimdide yapıyor gezi olaylarında öldürdüğü çoluk ,çocuklar gençler için HİÇ BİR SORUNSUZ BİR ŞEKİLDE POLİSLERİM DESTAN YAZDI DEMİŞ KATLİYAM YAPMIŞTI .Şimdi daharat yapacak ..ĞLKENİN KASASINA ,PARASINA PULUNUNA ,TAM MANASI İLE TÜRK VATANINI KENDİ BANASININ ÇİFTLİĞİ,GİBİ SORUMSUZCA İDARE EDECEK .!! BAKIN SADDAM HÜSEYİN,KADAFİ ..ONLARDANDA FENA BİR SORUNSUZ DİKTATÖR OLACAK ..bu yetmediği gibi gayet rahat bütün 7 DEN 70 hanedanlığınıda istediği MEVKİİ, MAKAM, menfaatlere getirecek .Biz TÜRK ULUSUNA NEFES ALDIRMAYACAK bu sorumsuz ,lük ve birden her şeye sayıp olma İHTİŞAMI tayyip bin SONU OLACAK ..BAKIN SONU OLACAK HEMDE TEK ADAM ,HÜKÜMDAR ÇPADİŞAN OLDUĞU SENENİN TAM ORTALARINDA ,,TEMENİ ETMEM AMA GÖREN göz kılavuz istemez bu TEKLİK 1 SENE YE KALMAZ TÜRK ULUSUNA YAPİLAN baskı neticesinde ÜLKEMİZ TÜRK ULUSUNU BİR IRAK,SURİYE,LİBYA,. ve iran yapacak ...Bu durumda tayyip in sonu aynen bakın aynen diyorum zamanla göreceksiniz DİLERİM TANRIDAN BU YORUMUMU UNTUMAZSINIZ ...tayyipbin geldiği senenin ortalarında tayyip ve ailesinin sonu aynen ...aynen ...!!!! BİR SADAM..HÜSEYİN..BİR KADDAFİ..BİR MURSİ..VE DEĞER (GELMİŞ ,GEÇMİŞ NE OLDUM DELİSİ DİKTATÖRLERİN*** AYNI SONU GİBİ OLACAK )))))) BİR HİTLER DEBDE FENA OLACAK ..TANRI GEÖSTERMESİN AMA DEMOKRATİK LAİK TÜRK ÜLKEMİZİ 2019 DA ÇOOK KÖTÜ FELÂKET, FACİA,DEHŞET BEKLİYOR AMAN TANRIM KORUSUN AMA TÜRK ULUSU tayyipciler PKKLILAR VE tayyip bin BEN MİLİYETCİLİĞİ AYAKLAR ALTINA ALDIM DEDĞİ BİZ MİLLİYETÇİLER DİYE ÜLKEMİZ 3 BÖLÜNECEK ..VE TÜRK VATANIMIZ AYNEN BİR İRAK, SURİYE LİBYA VE DEĞER DİKTATÖRLERİN ĞLKESİ GİBİ (( ENKAZ OLACAK YIKILACAK ,KIRILACAK DÖKÜLECEK HER GÜN SİLAHLAR ,PATLIYACAK tayyip bin köprüleri ,metroları ,şstemeffiğimiz her hepileri ENKAZA DÖNECEK BAKIN SURİYEYE .,BAKIN IRAKA hâlâ belini düzeltemediler..tayyipbin kaprisleri,ben hevesi kaçak sarayına kimseyi oturturmama kıskançlık hırsı hertür şeyler benim HIRSI ben sadece ben dolarlarım paralarım ,kaçak sarayın MEVKİ,MAKAM ,GÖSTERİŞ..VE MENFAATLERİM ÖRTÜLÜ ÖDENEK..TEKİ MİLYARLARCA DOLARLARIM MALLARIM..IHTİŞAMIIM ŞNSANLARIN ÖNÜMDE EYİLMESİ AYAPIMIN ALTINA PAS,PASÇOLMASIÇBENİM MİLLETİM ,BENİM GENEKKURMAY BAŞKANIM ,BENİM..POLİSİM BENİM ,BENİM,AKLINIZA NE GELİYORSA BENİM AYNEN HİTLER ,KADAFİ ,ŞADAM, GİBİ VE ..tayyip bin tek adam olduğu senenin ırtalarındadas DİLERİM TANRIDAN AMİN SONUNUN ..ONLAR GİBİ OLACAĞI AŞİKARDIR ..Her DİKTATÖRÜN ENİNDE SONUNDA ..**** SONKKARI ER YADA GEÇ AYNEN FELÂKET ,FACİA DEHŞETLE, SONLANIYORDUR DOLAYISI İLE FARKETMEZ tayyip gelmiş LÜ gelmiş bu gelmiş nasılsa tayyip yine dalavere düzenbazlıkla ,fakiri çfıkareyi özellikle ..vatandaş yaptığı SURİYELİLERDEN ve SAHTEKARLIKLA, şantaj la 3 kapıcılık ve hadda KATLIYAM..BİLE YAPTIRACAK OY BİLE ÇALACAK ..eninde sonun ETRİKALARLA yine gelecek ..zorbalıkla TĞRK ULUSUNUN % 95 istemediği halde gelecek ve 1 seneye kalmadan TÜRK ULUSU ONUN NE MAL OLDUĞUNU ANLIYACAK GELDİĞİ SENENİN TAM ORTASINDA ..SONU FACİA ,FELÂKET ÜÜ,DEHŞET OLACAK VE GİDECEK DİLERİZ TANRIDAN SONUDA KADDAFİ,VE SADDAM.HÜSEYİN..GİBİ.OLUR AMİN ..hep beraber yaşarsak ki göreceğiz ..Ama ülkemizde enkaza çevirecekler suriye gibi diye çok ENDİŞE EDİYORUM TANRI KORUSUN TÜRK ULUSUMUZU AMİN .

Avatar
TANRI TÜRK ULUSUNU KORSUN tayyip bin ŞERİNDEN..AMİN 2018-01-10 16:40:09

Terörist pkk gelecek ..ABD nin müttefiği pkk gelecek ABD LERİ ile ..4 LÜ kürtistandır burası isteyen öğüte istiyen s.,KTİR olur gider diyecek..şmralı CANİSİ BEBEK KATİLİ foseptik apo da başkan olacak işte bu kadarr tayyip de aman bana dokunmayın kaçak sarayımda sefa sürüm..dolarlarıma .,ellemeyin işte bukadar alın size osmanlının son padişahı vahtetinin..teki !!