banner87

Kritik görüşmenin detaylar geldi.... ABD'den 15 kişilik liste!

Türk heyetinin dün gerçekleştirdiği Washington temasları sonrasında diplomatik kaynaklar görüşmenin detaylarını verdi.

Kritik görüşmenin detaylar geldi.... ABD'den 15 kişilik liste!

Türk heyetinin dün gerçekleştirdiği Washington temasları sonrasında diplomatik kaynaklar görüşmenin detaylarını verdi.

09 Ağustos 2018 Perşembe 11:32
Kritik görüşmenin detaylar geldi.... ABD'den 15 kişilik liste!

Diplomatik kaynaklara göre ABD, serbest bırakılmasını istediği 15 kişinin listesini verdi. Kulislerde görüşmeyi çıkmazsa sokan detayın ise ABD'nin Türk heyetinden ABD vatandaşlarının salıverilmesine ilişkin yazılı bir taahhüt istemesi olduğu iddia edildi.

ABD ile, iki Türk Bakan’a yaptırım uygulanmasına kadar varan krizi aşmak için Washington’a giden Türk heyetinin görüşmelerinden somut bir uzlaşma çıkmadı. Görüşmeler sonunda ABD ve Türkiye, sadece “temaslara devam etmek” konusunda anlaştı. ABD Dışişleri Bakanlığı’ndaki görüşmelerde Türk heyetine ayrıca, sadece Rahip Andrew Brunson’un serbest kalmasının yetmeyeceğini, halen Türkiye’de tutuklu bulunan 12 ABD vatandaşı ile, ABD’nin Türkiye temsilciliklerinde çalışan tutuklu iki Türk vatandaşı Hamza Akçay ve Metin Topuz’un da tahliyesinin beklendiği bildirildi.

Diplomatik kaynaklara göre görüşmeleri çıkmaza sokan gelişme ise, Amerikan tarafının Türk heyetinden Amerikan vatandaşlarının salıverilmesine ilişkin yazılı bir taahhüt istemesi oldu. Türk heyetinin ABD Hazinesi’ndeki görüşmelerinde ise ana konuyu İran’a yönelik Amerikan yaptırımları oluşturdu. Edinilen bilgiye göre Türk tarafı ABD’den, özellikle Kasım ayında İran’a yönelik başlayacak ABD petrol ve doğalgaz yaptırımlarına karşı, Türkiye’ye İran’la mevcut kontratlar çerçevesinde “ayrıcalık” tanınmasını istedi.

ABD tarafının bu konuda da net bir “evet” yanıtı vermediği öğrenildi. Türk ve Amerikan heyetleri, “görüşmelerin daha üst düzeyde devam etmesi” konusunda da uzlaştı.

Kaynak: Sözcü

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 09.08.2018 11:46
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2018-08-09 12:25:55

###############################################################

Avatar
recep 2018-08-09 11:44:48

Dünyanın EFENDİLERİNE yalakalık yaparak ONUR kazanılmaz halkın çıkarları savunulamaz..Minicik bir ADA olan KÜBA 70 yıldır direniyor onuru ile...Kübada lüks yok tamam ama KÜbalı olmakdan gurur onur duyuyor Kübalılar..Biz tefeci din tüccarı alt yalaka kapitalist politikalarla Akp ilemi onur duyacağız?Nasıl olacak? F 35 vermedi diye ağababaya küsüyorlar..Yeni sömürge bir ülkeyiz..Alternatif kapitalist sistemin dışına çıkmakla olur. Yine görüşürsün Avrupa Amerika ile ama donuna kadar bağımlı olup pazarlık yapamazsın-yaptırmazlar.Vatandaşına işkence yapmaya kafasına cop indirmeye benzemez..

Misafir Avatar
2018-08-09 12:24:03 @recep

#####################################################################

Beğenmedim! (0)
Avatar
06 2018-08-09 12:20:34

Almakdan vaz gectik . bakalim ne vercekler.. sirada 15 kisi, S-400 ler, kibris, suriyenin kuzeyi firatin dogusu kürt bölgesi daha bilmedigimiz neler neler. Hepsini aciklamiyorlarki! Yakin da bebek katilinide isterler! Bizimkiler parmagi kaptirdilar. Yaptiklari yolsuzluklar ayaklarina dolasiyor!

Avatar
Özgür 2018-08-09 12:13:39

PEKİ YA BİZİMKİLER FETÖŞÜ İSTEYEBİLMİŞLER Mİ, VALLA TÜRKİYEYİ GETİRDİKLERİ DURUMDAN UTANIYORUM.

Misafir Avatar
ozgurx gardass 2018-08-09 12:56:30 @Özgür

seninkilerin orada ne yaptiklari basarimi basarisizmi olduklarini simdi soylemezler beklee dokuz ay sonra ne yaptiklari nur topu gibi ortaya cikar

Beğenmedim! (0)
Avatar
deniz 2018-08-09 11:45:18

retini çek ne anlaşması gerekirse aç kalalım ama teslim olmak bize yakışmaz.

Misafir Avatar
kartel bir numara 2018-08-09 16:15:08 @deniz

HARBİ DİNGİL HALEN TAYYİP DİYOR... ZİHNİYET FARKI.... BOŞ KAFA .. AT GÖZLÜĞÜ SİZE YAKISIYOR

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
kartel bir numara 2018-08-09 13:47:23 @deniz

ULEN ANGUS bu sorun T.C. sorunu TAYYİPLE kafayı bozmuşsunuz ... ancak senin gibi dilgil ve anguslar bozar kafayı. angus kafalı sizde bu tipik cehape kafası varken sizden bir bok olamaz.. bin yılda geçse yine muhalefet kalırsınız sadece dış basını gibi konuşur ve Amerikan yancılığı yaparsınız zihniyetsiz maymunlar... parti sempatizanı ahmaklar... Amerikancı zihniyetsiniz.... sizden bir bok olmaz bu zihniyet ile...

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
kartel bir numaraya 2018-08-09 13:10:12 @deniz

sen sifirsin sifir , geri zekali ahlaksizlara vaktim yok,, Oku oku tayyip basil iktidar oldu!!!!

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
kartel bir numara 2018-08-09 12:38:48 @deniz

ulen denıze laf söyleyen salak ...bu sorun tayyıp sorunu değil T.C. sorunu angus.Bunu anlayacak kafa zaten yok sizde ... tayyipfobik hastalıgına yakalanmıs cehapeli salak ..len ne karaktersız adamsınız ...hay senın zihniyetine sokayım ....maymunluk yapmayın ..... cehape zihniyetli terör sevicisi ANGUZ

Beğenmedim! (12)
Misafir Avatar
@deniz x*********########## 2018-08-09 12:15:02 @deniz

arkadasim sen hic marabanin agasina rest cektigini gördünmü? Tayyip kendisini iktidara getirene kafa tutmasi mümkünmü ? Adami delige süpürürler!!!!!

Beğenmedim! (1)