MHP'de Bahçeli'yi kızdıracak 'sessiz kampanya' çığ gibi büyüyor

Eski Ülkü Ocakları Başkanı ve MHP milletvekili Kaya’nın, ‘Erdoğan’a oy vermeyin’ çağrısı parti içinde Erdoğan’ın adaylığından doğan rahatsızlığı gösterdi.

MHP'de Bahçeli'yi kızdıracak 'sessiz kampanya' çığ gibi büyüyor

Eski Ülkü Ocakları Başkanı ve MHP milletvekili Kaya’nın, ‘Erdoğan’a oy vermeyin’ çağrısı parti içinde Erdoğan’ın adaylığından doğan rahatsızlığı gösterdi.

15 Mayıs 2018 Salı 12:30
MHP'de Bahçeli'yi kızdıracak 'sessiz kampanya' çığ gibi büyüyor

Cumhuriyet’ten Erdem Gül’ün haberine göre, eski Ülkü Ocakları Başkanı ve MHP İstanbul Milletvekili Atila Kaya’nın, “AKP ve onun cumhurbaşkanı adayı Erdoğan’a oy vermeyin” çağrısının arka planından, bir süredir MHP içinde yürüyen “Partimize oy verelim ama cumhurbaşkanı seçiminde Erdoğan’a oy vermeyelim” kampanyası çıktı. MHP içinde sessizce paylaşılıp yaygınlaşan ve AKP-MHP ittifakının zayıf karnını oluşturan bu eğilim, dün Atila Kaya’nın yaptığı açıklamayla kendini dışa vurdu. Atila Kaya, başkanlığını yaptığı Ülkü Ocakları içinde etkinliği olan MHP’nin İstanbul milletvekili olarak bir süredir muhalif kimliği ile biliniyor. MHP içinde Meral Akşener’in başlattığı muhalefete katılmadı, daha sonra da İYİ Parti’ye katılmayıp partisinde kaldı. Ancak partisinin AKP ile yaptığı ittifaka da, Erdoğan’ı MHP’nin de cumhurbaşkanı adayı göstermesine karşı da açık tavır aldı. Kaya, MHP lideri Devlet Bahçeli’nin, “Adayımız Erdoğan’dır” açıklamasına, Attila İlhan’ın, “Cinayeti kör bir kayıkçı gördü. Ben gördüm kulaklarım gördü. Vapur kudurdu kuduz gibi böğürdü. Hiçbiriniz orada yoktunuz” dizeleriyle tepki gösterdi. Kaya, 24 Haziran seçimleri için, eski çatı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu, eski Teşkilat İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Şefkat Çetin, Kahramanmaraş Milletvekili Oğuz Tor ve Sakarya Milletvekili Zihni Açba ile birlikte yeniden milletvekili adayı olmayan 5 isim arasında yer aldı. Atila Kaya, dünkü açıklamasında doğrudan MHP’li seçmenlere, “Kendi partinize oy verin, AKP’ye ve onun cumhurbaşkanı adayı Erdoğan’a oy vermeyin” diye seslendi. Kaya, bu açıklamasıyla Bahçeli’nin AKP ile ittifakı ve Erdoğan’ı cumhurbaşkanı adayı olarak ilan etmesi sonrası başlayan partililer arasındaki sessiz eğilimi de ilan etmiş oldu. Böyle bir eğilimi, başlangıçta MHP yönetimi de AKP yönetimi de aklına getirmiyordu. Çünkü parti içi muhalefeti oluşturan Akşener’in ayrılıp İYİ Parti’yi kurmasının ardından MHP içinde homojen bir yapı oluştuğu düşüncesi vardı. Ancak Erdoğan’ın aday olarak ilan edilmesinin ardından, MHP içinde, “Bizim adayımız neden yok? Başka partinin genel başkanına neden oy verelim” ifadesiyle kendini gösterdi. Ve sessiz bir kampanya olarak yaygınlaştı.

MHP içinde “Erdoğan’a oy yok” kampanyası yürütenler, Atila Kaya’nın açıklamasının, il, ilçe yönetimlerinden büyük destek gördüğünü belirtti. MHP’li seçmenin parlamento seçiminde ittifak içindeki kendi partilerine oy verirken, cumhurbaşkanı seçiminde en az yarısının Erdoğan’a oy vermeyeceğini öngörüyor. Atila Kaya’nın çağrısının ardından partililer arasında 24 Haziran seçimleri için, “Kendi partinize, üç hilale oyunuzu verin. Burada bir sorun yok. Ancak AKP ve MHP’lilerin değil, AKP’nin cumhurbaşkanı adayı olan Erdoğan’a oy vermeyin” denilerek, açık bir kampanya yürütülmeye de başlandı. İlk turda “Erdoğan’a oy vermeyin” çağrısının altı çizilirken, diğer adaylara verilmesi ya da verilmemesi yönünde bir tercih istenmiyor. Bu yüzden kampanya, “Asıl olan Erdoğan’a oy vermemek. İsterseniz cumhurbaşkanı seçiminde hiç oy kullanmayın” şekline de dönüşebiliyor. Seçimin ikinci tura kalması durumunda ise MHP’deki Erdoğan muhaliflerinin farklı bir tercihe yönelecekleri konuşuluyor. İkinci tura kalıp, Erdoğan’la bir muhalif adayın yarışması durumunda bu kez aday tercihi gündeme gelebilecek. Bu durumda MHP’deki muhaliflerin, etkileyebilecekleri partililere, “Erdoğan’la yarışacak muhalefetin adayına oy verin” çağrısı yapacakları belirtiliyor.

Anayasa değişikliği referandumunda ‘hayır oyu’ vereceğini açıklayan, genel başkan Yardımcılığı görevinden istifa eden ve o süreçte Genel Başkan Devlet Bahçeli’ye bayrak açan MHP İstanbul Milletvekili Atila Kaya’dan 24 Haziran seçimlerine yönelik dikkat çeken bir çıkış geldi. Kaya, “AKP’ye ve onun cumhurbaşkanı adayı Tayyip Erdoğan’a oy vermeyin. Ben öyle yapacağım” dedi. Kaya, sosyal medya hesabından “Vekilinden asil Türk milletine arz-ı hal” başlığıyla yazılı bir açıklama yaptı. Seçimlerde yeniden milletvekili adayı olmadığını da açıklayan Kaya, “Türk milletine mensubiyeti, sosyolojik bir olgu olmasının ötesinde, bir heyecan kaynağı da görenleri; tek adam rejimi ve parti devletine karşı millet egemenliğini savunmayı bu bağlılık ve heyecanın temel rüknü sayanları; insan hak ve hürriyetleri ile hukukun üstünlüğüne inananları; demokratik-laik cumhuriyetin tarihsel kazanımlarını muhafaza etmeyi önemseyenleri, böyle davranmakla Türklüğün bekasına gerçekten hizmet edilmiş olacağını bilerek, AK Parti’ye ve onun cumhurbaşkanı adayına oy vermemeye ve bunun için çalışmaya davet ediyorum. Ben öyle yapacağım” dedi. Kaya’nın bu çıkışına ise MHP Genel Sekreteri İsmet Büyükataman’dan “Kaya’nın açıklaması adeta çıktığı evi taşlamaktan ibarettir. MHP’nin Türk milletinin vicdanında edindiği yeri yok etmeye Truva kalıntılarının gücü yetmez” tepkisi geldi.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MHP'de 2018-05-15 12:41:47

Taban baskaaa, tavan baska.

Misafir Avatar
bahceliye kim inanir 2018-05-15 14:11:05 @MHP'de

bahceli bir zamanlar recep tayyip erdogan tipi baskanlik sistemi Turkiyenin bolunmesinin recetesidir demokrasinin idam fermanidir diyordunuz ve birden bire baskanlik sisteminin onunu actiniz yetmedi Akp ile cumhur ittifaki yapiyorsunuz baskanlik sistemini destekliyorsunuz inanin sayenizde Kafam karıştı sizce kime inanmaliyim neye inanmaliyim ??? https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ülkücü akgençlik kudüse 2018-05-15 14:01:32 @MHP'de

nerdesiniz ak gençlik bir dakika sonra
hep agd mi destek verecek bu olaylara sahtekar ak gençlik nerde paralı askerliği bekleyen sağlamken çürük raporu alan ak gençlik nerde çıkın ortaya şerefiniz varsa gidersiniz filistine nasıl kurtuuluş savaşında hintli müslümanlar bize yardım etti sizde edin.artık alevinin ,kürdün atatürk ve türkiye milliyetçi,lerinin sırtından geçinemeyeceksiniz .haydi gidin biz gitmiyoruz görelim ak gençliğinizi.e İnna Lillahi ve İnna İleyhi Raci'un” Türkçe Meali: Şüphesiz Biz Allah'tan Geldik ve Şüphesiz Dönüşümüz O'nadır

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
"İKİZ YASALAR" veya SEVR - Banu AVAR 2018-05-15 13:50:56 @MHP'de

https://www.youtube.com/watch?v=B4E0esY4So0

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Dünya Düzeni - Sevr'den BOP'a Türkiye 2018-05-15 13:50:06 @MHP'de

https://www.youtube.com/watch?v=KzUuM_LAzGc

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ülkü 2018-05-15 13:39:55 @MHP'de

tavan 1 taban 10 bin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
KECi COBANI 2018-05-15 13:03:57 @MHP'de

ÜLKEYi SEVEN HiC BiR ÜLKÜCÜ ERDOGANA OY VERMEZ VATANIN YIKIMI iCiN OY VERENLER ÜLKÜCÜ OLAMAZ

Beğenmedim! (0)
Avatar
Millet İttifakı 2018-05-15 12:34:12

KAZANACAK

Avatar
bahceliye artik kim inanir 2018-05-15 12:46:38

emekli olsun

Misafir Avatar
Chatham House 2018-05-15 15:07:42 @bahceliye artik kim inanir

https://odatv.com/sahi-o-kurumun-ne-oldugunu-biliyorlar-mi-14051834.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-05-15 15:05:22 @bahceliye artik kim inanir

Banu Avar - Abdullah Güle Ödül Veren Chatham House ve Özelleştirmeler
https://www.youtube.com/watch?v=iCmrGNxOtrA

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
TAYYIP TEN AKP DEN COK SIKILDIK 2018-05-15 14:51:57 @bahceliye artik kim inanir

SIKILDIK HEP AYNI MASAL HEP AYNI TIYATRO SANKI ULKEYI UZAYLILAR YONETIYOR AKP ICIN HER SORUNDAN SORUMLU kur spekülatörleri faiz lobisi derecelendirme kuruluşu veya Feto BAHANE SUCLU HEP hazir veya Avrupa bizi kiskaniyor hep ayni senaryo AKP HIC BIR SEYDEN SORUMLU DEGILSE O KADAR MAASI NEDEN ALIYORLAR VE O KOLTUKLARDA HALA NEDEN OTURUYORLAR AKP HEP MASUM MELEK BOYLE BIR HIKAYE YE BOYLE BIR MASAL A KIM KANAR

Beğenmedim! (0)
Avatar
BAHCELI BOP 2018-05-15 12:34:56

destekcisi

Avatar
52 2018-05-15 12:55:21

samimiyetimle söylüyorum türkiyemizde olan aklı başında kimse ama hiç kimse akp ve bahceliye oyunu vermez *hele 16 senedir bunca zülümü yaştanlar milletini kandıranlara hiç vermezler

Misafir Avatar
Atilla kaya bizim için sorun değil,, 2018-05-24 08:47:43 @52

düşünceniz..çünkü size ve akp.nize ve bbp.nize OY vermeyeceğiz..iyi partiye oy vereceğiz..söz verdik..milletçe..başkaları gibi geriye dönmeyiz..SÖZÜMÜZDEN..!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Meral Akşener haklıymış 2018-05-15 13:42:24 @52

Meral hanımın halkı heyecanlandırmasına bakılırsa demek ki Mhp de şahlanabilirmiş. Mhpnin başındaki Bahçeli bir Akp projesiymiş demek ki. O yüzden Mhp de Meral hanıma izin vermediler. Bahçelinin en zor zamanlarda Şerdoğana destek vermesi gaf ya da aptallık değilmiş. Bahçeli partiyi Akpnin istekleri doğrultusunda istismar ediyor. Şimdiye kadar yalanfan muhalefet ediyormuş demek ki.

Beğenmedim! (1)
Avatar
CAHIL 2018-05-15 12:55:13

HELAL OLSUN ESKI ÜLKÜ OCAKLARI BASKANIDA UYANMIS GERIYE DÖNÜSÜ OLMAYAN YOLA GIRILMEK ÜZRE GÖZÜNÜ AC TÜRK MILLETI GIRME O YOLA CIKISI YOK KARANLIK BIR SONSUZLUK

Misafir Avatar
KÜRDİSTAN, LAZİSTAN EYALETLERİ... 2018-05-15 13:48:03 @CAHIL

https://www.youtube.com/watch?v=8cKnX4GkUpg

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
. 2018-05-15 13:46:43 @CAHIL

RECEP TAYYİP ERDOĞAN 2023 TE EYALET SİSTEMİNE GEÇEBİLİRİZ DEDİ
https://www.youtube.com/watch?v=wzhURlrFLKA

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kuresel efendiler baskanlik sistemini 2018-05-15 12:56:59 @CAHIL

istiyor sonrada eyalet sistemini

Beğenmedim! (0)
Avatar
Asli görevi BOP olan tek adam rejimi 2018-05-15 13:09:46

Osmanlıda olduğu gibi Türkçülüğü bitirip ona savaş açacaktır. Milliyetçiliği ayaklar altına aldık diyen, şehide kelle diyen, barzaninin en sıkı destekçisi olan kişinin açıklamalarını inceleyiniz. Tek adam rejimi sünni mezhebine dayanan bir ümmetçilik getirerek, türkmenleri, hristyan, şii ve alevi türkmenleri, azerileri, orta asyadaki dinci olmayan türkleri dışlayıp onlara savaş açıp, hepsini ümmetçilik adı altında ezmeye çalışacaktır. Bu, sadece Türkleri bölmekle kalmayıp, bölgedeki bütün mezhepleri kaşıyarak yeni bir mezhep savaşları zincirini başlatacaktır. Bu zamanlarda İsrailin en çok istediği de budur. Zaten Bop başkanlığı da bunu gerektirir.

Misafir Avatar
Yeni Dünya Düzeni ve Aktörleri 2018-05-15 13:55:40 @Asli görevi BOP olan tek adam rejimi

Banu Avar Yeni Dünya Düzeni - Yeni Dünya Düzeni ve Aktörleri
https://www.youtube.com/watch?v=qyMNah3TUTg

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BOP BUYUK ISRAIL 2018-05-15 13:45:24 @Asli görevi BOP olan tek adam rejimi

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli Bir Projedir
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İlk başlarda Osmanlıya sadık ermeniler, yahudiler 2018-05-15 13:33:03 @Asli görevi BOP olan tek adam rejimi

Osmanlıdaki gayrımüslimlerin Osmanlıya sevgisi Avrupadaki mezhep savaşlarından dolayıdır. Oradaki savaşlardan kaçanlar, laik Osmanlıya sığınmışlardır. Daha sonra Osmanlı din ve mezhep devletine dönüşünce hem İslamın diğer mezhepleri hem de gayrı müslimler Osmanlıdan desteklerini çekmişlerdir. Türkler zaten aşağılanıyordu orası ayrı bir konu.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Devlet Bahçeli'nin U dönüşü | Başkanlık sistemi 2018-05-15 12:56:09

https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY