banner58

Mimarlar'dan yeni AKM projesine tepki: Yıkmak suçtur!

Mimarlar, yeni AKM projesine tepki gösterdi. TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi'nde yapılan açıklamada, onaylı restorasyon projesinin uygulamaya sokulması gerektiği belirtilerek, "Atatürk Kültür Merkezi özgün yapısı, kullanımı ve çevresiyle toplumun hizmetine sunulmalıdır. AKM’yi yıkıma terk etmek de yıkmak da suçtur" denildi.

Mimarlar'dan yeni AKM projesine tepki: Yıkmak suçtur!

Mimarlar, yeni AKM projesine tepki gösterdi. TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi'nde yapılan açıklamada, onaylı restorasyon projesinin uygulamaya sokulması gerektiği belirtilerek, "Atatürk Kültür Merkezi özgün yapısı, kullanımı ve çevresiyle toplumun hizmetine sunulmalıdır. AKM’yi yıkıma terk etmek de yıkmak da suçtur" denildi.

07 Kasım 2017 Salı 12:36
2159 Okunma
Mimarlar'dan yeni AKM projesine tepki: Yıkmak suçtur!

Taksim’deki anıt yapılardan Atatürk Kültür Merkezi’nin yeni projesiyle ilgili TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi’nde bir basın toplantısı yapıldı. Toplantıda yeni projeye dair Mimarlar Odası Genel Başkanı Eyüp Muhcu, Mimar Mücella Yapıcı, sanatçı Orhan Aydın ve avukat Can Atalay açıklama yaptı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından dün tanıtılan yeni proje için “Koruma ve imar mevzuatına aykırı olarak, hiçbir hukuki belgeye dayanmayan ve yine alışılagelen yöntemle hazırlık sürecinde toplumdan gizlenen projenin tanıtımı, kültürel mirasın korunması ve mimari tasarım kültüründen yoksun bir siyasal anlayış doğrultusunda adeta bir gösteriye dönüştürülmüştür” denildi.

“Erdoğan konuşmasında cumhuriyetin simgelerinden biri olan AKM'yi yıkmak ve yerine ‘kendi döneminin simgesi’ bir yapı yapmak istediğini açıkça belirtmektedir” ifadelerinin kullanıldığı açıklamada, şöyle denildi:

‘YENİ PROJENİN AKM İLE BİR İLGİSİ YOK’

“Daha önce depreme karşı güvenli hale getirilerek restore edilmesi konusunda hazırlanan proje, ihalesi yapılıp uygulanmaya başlanmışken, hukuki ve bilimsel dayanağı olmayan, ideolojik bir tavır içerisinde verilen talimatla durdurulmuş, böylece kamu kaynağı israf edilmiş ve ne yazık ki anıtsal yapı yıkıma terk edilmiştir.

Tarihi eserin korunması gerekirken sunulan yeni projenin AKM ile uzaktan yakından bir ilgisi olmadığı anlaşılmaktadır. 1. grup tescilli bir yapının yıkılarak yerine aslından oldukça uzak bir projeyi uygulamak koruma ilkeleriyle bağdaşmamaktadır. Söz konusu projenin AKM'nin proje müellifi olan Hayati Tabanlıoğlu'nun oğlu tarafından hazırlanmış olması AKM'nin korunduğu anlamına gelmediği gibi eser olan yapıya bizzat oğlu tarafından ‘ihanet’ edilmesi mesleki anlamda ayrıca değerlendirilmesi gereken bir husustur.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 07.11.2017 13:04
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
RESTORE 2017-11-07 13:27:51

AKM YI YIKMAK DOGRU DEGIL YIKILMASINI ISTEMIYORUZ SADECE RESTORE EDILMELI

Misafir Avatar
koç 2017-11-14 08:59:51 @RESTORE

AKM ye pkk ve terörist başının paçavraları asılınca chp lilerde oradaydı! hiçmi kanınıza dokunmadı ha? yine Tayyip Erdoğan ın emri ile bir kaç saat içinde AKM pkk lı işgalcı teröristlerden kurtuldu. ne çabuk unuttunuz. unutmadık biz sizde pkk lılarla beraber girmiştiniz AKM ne. derdinizne? kiminlesiniz siz? şimdi AKM nin yenilenmesini bahane edip kriz çıkartıyorsunuz. siz değerlerden, tarihi eserden , anlamazsınız. susun bari

Beğenmedim! (0)
Avatar
millet.. 2017-11-07 12:43:02

millet akm.nin yıkılmasını istemiyor..
akp,yıkarsa oy bulamaz.
herşeyi akp..alt üst etti..
milleti kullanıyor..
millete seni seviyorum.diyor ancak herşeyi satıyor,yıkıyor..dağıtıyor..milleti aç koyuyor.milletin geçmediği köprüden geçiş parası alıyor hemde 24 sene...
millet böyle sevgi istemiyor..
milletin fabrikaları satıldı..şimdide deniz kenarları satıllıyor..milleti denize de sokmayacak akp...asla oy vermeyeceğiz...BU NE BİÇİM SEVGİ..

Misafir Avatar
koç 2017-11-07 13:33:35 @millet..

İşte Türkiyem görün yenilenmeye gelişmeye, değişime, kalkınmaya nasıl karşı çıkıyorlar görün. bu zihniyete kalsa Türkiye hala üçüncü dünya devleti olacaktı. depreme dayanıklı evleride yapmayalım. kentsel dönüşüme gerek yok, çürük okullarda okusun çocuklarımız. !!! yahu bu zihniyet ne zaman akıllanacak yada bitecek? bence bu zihniyet hep var olacak ama milletimiz bunlara asla pirim vermeyecek. bu zihniyet sandığa gömülecek.

Beğenmedim! (20)
Avatar
ceo 2017-11-07 13:26:24

cumhurbaskani bir sirketin ceo su gibi akm in tanitimini veya lansmanini yapmaz 36 basdanismani calisiyor onlara maas oduyoruz belediye baskanina maas oduyoruz cumhurbaskanimizin ugrastigi ise bak akm nin tanitimi veya lansmani askerlerimiz nasillar iyilermi onlari ziyaret edin hergun sehit haberleri geliyor istikrar sagliycak konularla ilgilenin ekonomimiz iyi degil avro dolar tavan yapti ithal ettigimiz hersey zamlaniyor buna cozum getirin lutfen

Avatar
zubeyde 2017-11-07 13:39:47

ben yaptim oldu milli iradeyi yok saymaktir referandum yapilsin

Avatar
showman 2017-11-07 13:42:33

koc senin tuzun kuru galiba hergun burda akp showmanligi yapiyorsun

Avatar
INAN 2017-11-07 14:04:21

YALAKA KOC VATAN HAINLIGI YAPIYORSUN BILMEDEN YARIN PISMAN OLACAGINIZ BÜTÜN TROLLER

Misafir Avatar
koç 2017-11-07 15:11:55 @INAN

inan, ulan deyyus neresi vatan hainliği kalkınmayı istemenin? ulan deyyus AKM nin kralı yapılacak daha ne istiyorsunuz? ulan deyyus sizin derdiniz ne peki? çürük binalarda oturmakmı? yokssa laf olsun kap dolsunmu? yoksa akp nin başarısından çatlıyorsunuz onu engellemekmi?

Beğenmedim! (13)
Avatar
Tarzan 2017-11-07 15:19:37

koc diye bir koyun devamli yorum yapan arkadaslara hakaretlerde bulunuyor ve bu koyunun dünyadan haberi yok. AKM tarihi bir eserdir ve görünümü degistirilemez. Restore edilebilir ama özelligi kalir. Bigün gidin Avrupa ülkelerine Örnegin: Strassbourg, Paris, Almanyada Hamburg, Frankfurt, Stuttgar vs. Buralarin tarihi dokusunu degistirmek suctur.

Avatar
inan 2017-11-07 14:02:49

koc denen troll tayyip sicip rahmetli MUSTAFA KEMAL PASANIN YÜZÜNE PISIGINI SÜRSE ONU BILE ONAYLARSINIZ BÖYLE PICSINIZ BU AKP VE TAYYIP ÜLKENIN CIVISINI CIKARDI SEN HALA KÖPEKLER GIBI HAVLUYOR KEMIGINI BEKLIYORSUN VATAN HAINI ABD USAKLARINDAN VAZ GEC BU KÖPEKLIKDEN TAYYIBIN SOY AGACINI BIR ARASDIR KIM OLDUGUNU ÖGREN

Misafir Avatar
inan a ***cevapen 2017-11-07 17:38:01 @inan

Tayyip Dediğin o büyük insan senin dediğin çirkefliği asla yapmaz. onu ancak siz kendiniz yaparsınız ve başkasınıznda üstüne atarsınız. ülkemizin yüz karaları sizi.

Beğenmedim! (6)