On binlerce kişiyi dolandıran Çiftlik Bank’ın sahibi...

Arkasında binlerce mağdur bırakarak kayıplara karışan 27 yaşındaki Çiftlik Bank kurucusu Mehmet Aydın'ın, İmam Hatip Lisesi mezunu ve asıl mesleğinin de 'overlokçu' olduğu ortaya çıktı.

On binlerce kişiyi dolandıran Çiftlik Bank’ın sahibi...

Arkasında binlerce mağdur bırakarak kayıplara karışan 27 yaşındaki Çiftlik Bank kurucusu Mehmet Aydın'ın, İmam Hatip Lisesi mezunu ve asıl mesleğinin de 'overlokçu' olduğu ortaya çıktı.

15 Mart 2018 Perşembe 12:02
On binlerce kişiyi dolandıran Çiftlik Bank’ın sahibi...

Saadet zinciri yapılanması Çiftlik Bank’ın kurucusu olarak önce sosyal medyada ardından da iş dünyasında hızla yükselen ve yanında bulundurduğu insanlarla yüzbinlerce mağdur yaratan Mehmet Aydın yurt dışına kaçtı. Kandırdığı insanlardan yaklaşık 500 milyon lira topladığı ortaya çıkan Mehmet Aydın’ın eşi Sıla Aydın ve şirketinin yöneticisi Cemal Çolak ise tutuklandı.

Yapılanma ile ilgili soruşturma sürerken, olayların başrolündeki 27 yaşındaki Mehmet Aydın ile ilgili yeni bilgiler de ortaya çıkmaya başladı.

OVERLOKÇU ÇIKTI!

Sözcü’nün elde ettiği bilgilere göre; kendisini ‘bilgisayar uzmanı, girişimci’ olarak tanıtan Aydın’ın aslında overlokçu olduğu öğrenildi. 2010 yılında imam hatip lisesinden mezun olduğu öğrenilen Mehmet Aydın’ın, İş-Kur’daki kaydında meslek bilgilerinin “Overlokçu, dikiş makinesi operatörü” şeklinde tanımlandığı gözlendi.

BARDA GARSONLUK DA YAPMIŞ!

Mehmet Aydın’ın iş dünyasına atılmadan önce 2013 yılında bir barda garson olarak çalıştığı ardından iş dünyasına atıldığı öğrenildi. Resmi kayıtlara göre; 16 Şubat 2015 tarihinde 24 yaşında ilk şirketini kuran Mehmet Aydın’ın ertesi gün bu şirketini kapattığı yani ‘aç-kapa’ yaptığı gözlendi. İkinci şirketini 28 Şubat 2015’te kurduğu öğrenilen Mehmet Aydın’ın bu ikinci iş yerini de bir buçuk yıl sonra 26 Temmuz 2016’da kapattığı ortaya çıktı. Genç ‘girişimcinin’ Türkiye’nin gündemine oturan son şirketine ise 2 Eylül 2016’da ortak olduğu ve 22 Aralık 2017 tarihinde ayrıldığı gözlendi.

77 BİN KİŞİ!

SPK raporuna göre Çiftlik Bank sistemiyle 77 bin 843 kişiden 511 milyon TL para toplandı. Yine rapora göre 62 bin 877 kişiye 393.3 milyon lira ödeme yapıldı. Kalan 113.4 milyon liranın ise Kıbrıs’a ve Çitlik Bank CEO'su Mehmet Aydın ile eşinin hesabına aktarıldı.

OVERLOKÇU NEDİR?

Konfeksiyon ürünlerinin üretiminde, sanayi tipi overlok makinesi ve yardımcı aletler kullanarak parçaları birleştiren, sağlamlaştıran ve kenar kısımlarını temizleyen kişidir. Overlokçu genellikle atölyelerde çalışır. Görev oturarak yürütülür. Çalışma ortamı aydınlık olup, gürültülüdür. Kumaş tozları bulunabilir. Çalışırken yöneticilerle ve diğer meslektaşları ile iletişimde bulunur.
 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 15.03.2018 14:48
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Zübük 2018-03-15 12:20:04

Herif olayi cözmüs! Bu milleti kim kayişliyorsa o yaraniyor. Türk tarihinin en büyük rüsvetci ailesini baskan yapan millete böyleleri laik.

Misafir Avatar
doğru 2018-03-15 16:01:39 @Zübük

Kişler üzerinde islama dine dindara sakala saldırmak akıl işi değil arkadaşlar. sonra kişiler ne niyetle kimin için, kimin eliyle yapmıştır orasıda meçhul. kişiler suç işler ama kurumlara dine diyanete mal edilemez.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
doğru 2018-03-15 15:59:48 @Zübük

HUZUR İSLAMDA

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
bulundu 2018-03-15 15:59:07 @Zübük

Ne güzel suçlu bulunddu İMAMHATİP !!! yahu el insaf yüzbinlerde bir yoldan çıkan çıkıyor hemen imamhatip mezunu ya yıkalım . yakalım. yahu el insaf. el ,nsaf diyorum çünki benim terbiyem dine dindara saldıranların seviyesine inmeme müsade etmiyor. her kap kendi içindekini döker. *Küffar bir devlet idareceisi bizim soylu bir padişahımıza kakasını paketlemiş göndermiş, bizim soylu sultanda ona bir kap bal göndermiş. küffar şaşırmış sordurmuş neden bunu yaptın diye bizim yüce sultan demişki her kes yediğinden gönderir...

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
çok önemli.... 2018-03-15 13:06:27 @Zübük

laik denmez ona, layık denir. LAİK başka , layık başka anlam içerir...

Beğenmedim! (0)
Avatar
Deşifre olan İmam hatipler 2018-03-15 13:16:48

Zaten bu Tosuncuğun çok Ahlaki İmam hatip eğitimi aldığı yaptığı Hırsızlıktan belli

Avatar
Antalyalı Attalos 2018-03-15 15:53:00

AKP liler,sakın kaçırmayın bu tosunu.Bu kadar adamı dolandıran biri,rüşvet yemesini bile beceremeyip eline yüzüne bulaştıran heriflerin bakan olduğu yerde bu tosun kesin genel başkan yardımcısı olur sizde.

Avatar
Yabanci 2018-03-15 17:44:35

Bir soru sormak istiyorum: Gercek Müslümanlar mi cok hirsizlik yapiyor? Yoksa Müslümanlik dinini siyasete ve ticarete alet eden dinciler mi daha cok hirsizlik yapiyorlar?

Misafir Avatar
türkoglu 2018-03-16 08:58:34 @Yabanci

gercek müslüman hirsizlik yapmaz,dedikodu yapmaz,baskasinin ekmegiyle oynamaz,yalan söylemez ,tecavüz etmez ,rüsvet almaz.vatanin malini birilerine peskes cekmez ,15 senede dünyanin en zengin aileleri arasina giremez ,bu kadari yetermi kardesim.ha oyunu oduna kömürede satmaz,birinin kicina kilda olmaz

Beğenmedim! (0)
Avatar
Derince 2018-03-15 18:04:30

Ayy ilk defamı oluyor bu işler. Hiiç şaşırmadık kel kafaya şimşir tarak daha cook böyle vakalarla karşılaşacağız böyle rahatlık nerde var yokki Saldım çayıra mevlam kayıra .

Avatar
Bosvergitsin 2018-03-15 19:58:00

Bu da mini hirsiz tosuncuk tayyo hirsizinin mini tombalak verziyonu.

Avatar
ferit yurt 2018-03-15 19:48:48

helal osun cocuk yumurta gösteryor kaz gelecek yere tavukları veririm diyor bu patatesciler alışmış yumurtayı kabuguyla yemeye buyrun afiyet olsun 70 bin kazı yolduran hırsızın hicmi sucu yok

Avatar
hasan yılmaz 2018-03-15 16:10:42

son zamanlarda rahmetli olan anama ve babama benide niye imam hatip okulunda okutmadılar diye kızmaya başladım

Misafir Avatar
türkoglu 2018-03-16 09:08:47 @hasan yılmaz

kocum birak rahmetliler rahat uyusun ne imamhatibliler var cumhuriyetini aslanlar gibi savunan.ne cumhuriyetciler var üc kurus menfaat gördümü her gördügü mamaya saldiran hani ne denir,,ne insanlar gördüm üstünde elbise yok,,ne elbiseler gördüm icinde insan yok anlastikmi kardes

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Yabanci 2018-03-15 17:46:27 @hasan yılmaz

Üzülme arkadas, kizma Anne ve Baba'na, Onlar dogrusunu secmisler ve Seni Atatürk ve Cumhuriyet mektebinde okutmuslar.

Beğenmedim! (0)