banner87

ÖSO militanlarının aileleri Türkiye'de 'ihya' edilecek iddiası

Reuters haber ajansı, Suriye'deki muhaliflere dayandırdığı haberde, Ankara'nın desteklediği isimlerle konuştu. Haberde, Türkiye'nin Suriye'de hayatını kaybeden muhaliflerin yakınlarına Türkiye'de ev ve vatandaşlık sözü verdiği iddia edildi.

ÖSO militanlarının aileleri Türkiye'de 'ihya' edilecek iddiası

Reuters haber ajansı, Suriye'deki muhaliflere dayandırdığı haberde, Ankara'nın desteklediği isimlerle konuştu. Haberde, Türkiye'nin Suriye'de hayatını kaybeden muhaliflerin yakınlarına Türkiye'de ev ve vatandaşlık sözü verdiği iddia edildi.

07 Eylül 2018 Cuma 20:31
ÖSO militanlarının aileleri Türkiye'de 'ihya' edilecek iddiası

Reuters haber ajansında görevli Khalil Ashawi imzalı haberde, Suriyeli yetkililer ve isimlerle konuşuldu. Haberde Türkiye’nin desteklediği muhaliflere Ankara’nın bazı sözler verdiği iddia edildi. Haberde Türkiye’nin desteklediği Özgür Suriye Ordusu’nun bünyesinde görevli Teğmen Abdullah Halawa saldırılarda hayatını kaybeden Suriyelilere, 9.142 dolar (Yaklaşık 60.000) dolar verildiğini iddia etti.

Halawa, “Ölen 65 kişinin yakınlarına yardım yapıldı. Onlara Türkiye vatandaşlığı ve ev de verilecek. Onların feda ettiklerinin karşılığını vermiyor ama yapılabilecek en iyi şey onları onurlandırmak” dedi. Reuters’a konuşan Halawa, Suriye’de yaralananlara 15.000 TL ve yaralanarak engelli hale gelenlere 30.000 TL verileceğini söyledi.

[Haber görseli]

Oğlunu kaybeden baba, “Bize vatandaşlık prosedürünün yolda olduğu söylendi” dedi.

3 KİŞİ PARMAK İZİ KARŞILIĞINDA 60.000 ALDI

Halawa’nın ardından Reuters’a konuşan Suriyeli bir muhalifin babası yaşadıklarını anlattı. 19 yaşındaki oğlu ölen Maamoun Şaban, “Türk kardeşlerimiz bize çok yardım ediyor. Bize vatandaşlık ve Türk topraklarında ev sözü verdiler” dedi. Haberde, Afrin’de hayatını kaybeden üç kişinin akrabalarına 60.000 TL verildiği aktarıldı. Sınıra yakın bir kasabada parmak izi ve belgelerle para verildiği ifade edildi.

VATANDAŞ OLUR OLMAZ TÜRKİYE'YE TAŞINACAK

[Haber görseli]

Afrin’de mayına basarak hayatını kaybeden askerin eşi Malak, Türkiye’ye taşınacağını söyledi.

Reuters’a konuşan Malak al-Sweid isimli 30 yaşındaki kadın da vatandaş olur olmaz Türkiye’ye taşınacağını söyledi. Kocasının Afrin’de bir mayıan basarak öldüğünü söyleyen kadın, eşinin maaşı olan 500 TL’yi almaya devam ettiğini söyledi.

Suriye’de hayatını kaybeden 20 yaşındaki bir ÖSO mensubunun babası İbrahim Jenbod, “Türkiye’den gelen nakit, borca girdikten sonra kurtuluş oldu. Bize vatandaşlık prosedürünün yolda olduğu söylendi” dedi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 08.09.2018 01:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
M. GÜVEN 2018-09-07 21:08:17

AKP = ARAPLARIN KORUYUCUSU PARTİSİ

Misafir Avatar
ÖSO 2018-09-09 05:13:39 @M. GÜVEN

nun icersinde al nusra al quida gibi terroristlerde var deniliyor isid hepsi ayni nane

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP = ALLAHSIZ KIROLAR PARTİSİ 2018-09-07 21:54:57 @M. GÜVEN

.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP = AMERİKANCI KOPUKLAR PARTİSİ 2018-09-07 21:53:12 @M. GÜVEN

.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP = ALLAHLA KERİZLEME PARTİSİ 2018-09-07 21:52:09 @M. GÜVEN

.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP = AMINA KODUMUN PARTİSİ 2018-09-07 21:50:27 @M. GÜVEN

.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Aydin 2018-09-07 21:07:16

Sonunda bu millet layigini buldu. Asgari ucretle hayvan gibi yasamini surdusun. Suriyeli eskiyalarin da maliyetine buyuk bir heyecanla katilsin. Beter olsunlar. Yarin bu Oso cu eskiyalarin cocuklari Turkiye de ozel imkan ve iltimaslarla yetistirilerek devletin kilit niktalarina yerlestirilecek. Yurdum insaninin cocugu da gidip bunlardan taseron isler talep edecek, yuz surecek. Beter olsun.

Misafir Avatar
BİZİM SUÇUMUZ NE? 2018-09-09 12:09:54 @Aydin

BİZİM SUÇUMUZ NE ? diyen arkadaş bin defa haklıdır..Eller öper halimeyi oy vermeyen çeker ceremeyi...bizim suçumuz ne..aydın papazı..
herkesi suçlama..rezil..
beşpara etmez bir zalimsin
sözün oy verenlere olsun..
kesinlikle şimdiye kadar mhp.ye akp.ye hdp.ye oy vermeyenlerinde vebalini günahını alıyorsun..aydın.
lanet olsun milletin ekmeğini kesip zam üstüne zam yapanların ve onu bunu doyuranlara..amin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
YA BİZİM SUÇUMUZ NE 2018-09-09 07:48:23 @Aydin

İYİ SÖYLÜYORSUNDA KARDEŞ YA VERMEYENİN SUÇU NEDİR TOPLUM DEDİĞİNİZ ZAMAN HERKES GİRER İŞİN İÇİNE AMMAA BEN BU SUÇLAMAYI KABUL ETMEM ÜLKEMİN 16 YILDIR BU HALE GELMESİNE GÖZ GÖRE GÖRE OY VERMEM VEREMEM TAŞ OLUR ELLERİM ATATÜRKÜN VE ÇANAKKALEDE SAVAŞAN DEDELERİMİZİN YÜZÜNE BAKAMAM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
doğruya doğru 2018-09-07 23:01:21 @Aydin

AYNEN DOĞRU.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Tayyipsever 2018-09-07 20:34:49

Bu millete bu gerek

Avatar
Emine 2018-09-07 20:36:30

ÖSO = Özel Satilik Ordusu,,,

Avatar
Imam bayıldı 2018-09-07 21:07:33

Yillarca devlete hizmet etmiş ve ekonomisine katkıda bulunmuş işçi, memur ve emeklilerine TOKI marifeti ile uygun şartlarda ev sahibi olamamış iken OSO ev ve maaş verilmesi hayal kırıklığı. Insaf yahu

Avatar
bayhan 2018-09-08 09:57:38

Dünyanın en rezil milleti olan Süriyelilere niye bu kadar önemsiyorlar? Güzel Türkiyeyi bak ne hale getirdiler. Allah belalarını versin.

Avatar
köylü 2018-09-07 21:37:16

emevi şeriatçılarıyla mhp li osmanlı şeriatçıları kürtlere yaptıkları soy kırım yetmezmiş gibi bu tecavüzcü sapık dindelisi şeriatçı sapıkları bizim paramızla besleyip mal mülk servet sahibi yapacaklar birgün yurtseverler devrimci atatürkçü güçler bunu hesabını soracaklar atalarımız bu yurdu kanıyla bize teslim ettiler

Avatar
sasmayin yilan deri deistiriyor 2018-09-08 10:46:45

ortaasyanin yamyam katilerinden araplalarin yamyam katilerine gecis surecidir bu zalimler zulumlerinin devami icin kendilerini yeniliyorlar bu insanlik dusmanlarinin koku kazilmadan bu bolgelerin ortadogunun halklarinin kurtulusu yoktur mesele mazlumlarin kanmamasi zulme karsi beraber mucale verilmesidir!