Referandum için AİHM'e ilk bireysel başvuru yapıldı

16 Nisan'da yapılan referandumdaki usulsüzlük iddiaları hakkında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne ilk bireysel başvuru Özgür Topsakal tarafından yapıldı.

Referandum için AİHM'e ilk bireysel başvuru yapıldı

16 Nisan'da yapılan referandumdaki usulsüzlük iddiaları hakkında Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne ilk bireysel başvuru Özgür Topsakal tarafından yapıldı.

27 Nisan 2017 Perşembe 19:00
3512 Okunma
Referandum için AİHM'e ilk bireysel başvuru yapıldı

CHP'nin referandumdaki usulsüzlük iddiaları için YSK ve Danıştay'a yapılan başvurular reddedildi. Anayasa Mahkemesi ise henüz başvuruyu görüşmedi. Ancak Anayasa Mahkemesi Başkanı Zühtü Arslan'ın, mahkemenin kuruluş yıldönümünde yaptığı açıklama, AYM'nin başvuruyu reddedeceği şeklinde yorumlandı. 

CHP, öte yandan Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne de başvuruda bulunmak için hazırlanıyor.  

İLK BİREYSEL BAŞVURU YAPILDI

Muhalefet partilerinin iç hukuk yolları ile sonuç alma girişimi devam ederken,  Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) ilk bireysel başvuru yapıldı.

Redaktif sorumlu editörü ve köşe yazarı Özgür Topsakal, referandumun iptal edilmesi için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne resmi olarak başvurdu. AİHM'in öncelikli olarak başvuruyu görüşmesi bekleniyor.

ERDOĞAN 'YETKİLERİ YOK' DEMİŞTİ

 Cumhurbaşkanı Erdoğan, CHP'nin Anayasa Mahkemesi'ne başvuruda bulunması üzerine "Bu konu AYM ve AİHM'in yetki alanında değil" diyerek tepki göstermişti.

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
16 NisanReferandumAİHM
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
saygısıza duyuru 2017-04-28 08:23:54

Top sakal , kendinde git Türkiyeyi şikayet ettiğin AHİM ab ülkesine. kalma burada istenmiyorsun. bizim kanunlarımıza, bizim seçmenimize, bizim anayasamıza güvenmiyorsan saygı duymuyorsan seni istemiyoruz. sende kaybollll.

Avatar
chp lilere duyuru 2017-04-28 08:33:58

HDP ve CHP seçim sonuçlarına itiraz ediyor. fena tepki veriyor. HDP belli PKK nın arka bahçesi zaten itirazda etmiyorlar. CHP onların yanında duruyor, onların yaptığını yapıyor acaba NEDEN? Türk halkı bir muhasebe yapmalı. Özellikle CHP ye oy veren ler iyi düşünmeli. CHP Türkiyeye hizmet çizgisinden çıkmıştır. Şimdi Türkiye düşmanlarının ilk hedefi AHİM e ülkemizi şikayet olmuştur. CHP de bu günler AHİM e ülkemizi şikayete , yani AYM memizi, YSK mızı tanımadılar, AHİM e gidiyorlar. CHP lilere duyurulur.

Avatar
ALİ KORKMAZ 2017-04-28 10:19:32

Cumhuriyet sahipsiz değildir.Yalnız sultanların kulu olarak yaşamak isteyen gerileride mahrum etmemek lazım.Ben onlara sultan olabilirim

Misafir Avatar
Ali korkmaz a cevap 2017-04-28 14:31:00 @ALİ KORKMAZ

zeka geriliği olunca saçmalamak kolay oluyor. akıl olmayınca avrupanın uşağı olmayıda marifet sayıyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 15:41:21

İŞİN DAHA DA GARİP TARAFI NEDİR BİLİR MİSİNİZ SAYGIDEĞER OKURLAR ? KOSKOCA TÜRKİYE MUHALEFET İÇERİSİNDE , TÜRKİYE'DE MİLLETİN YARISININ SEÇİM HAKKI VE KAZANIMI GÖZ GÖRE GÖRE YENİLMİŞ OLMASINA RAĞMEN, CHP DIŞINDA BİR ALLAH'IN MUHALEFET PARTİSİ DE ÇIKIP, MİLLETİN HAKKINI ARAMAK ÜZERE AİHM'E BAŞ VURMAK İÇİN KILINI DAHİ KIPIRDATMIYOR ?! ANLAŞILAN O Kİ, CHP DIŞINDA HİÇ KİMSENİN, MİLLETİN HAKKINI ARAMAK GİBİ BİR DERDİ YA DA ENDİŞESİ YOK GİBİ GÖRÜNMEKTEDİR MAALESEF !!!... BU DURUM, YETERİNCE TÜRKİYE'NİN NASIL VE KİMLER TARAFINDAN BU DERMANSIZ HALE GETİRİLMİŞ OLDUĞUNU SİZCE DE ZİYADESİYLE ANLATMIŞ OLMUYOR MU GERÇEKTEN ?!...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 15:57:23

chp lilere duyuru 7 saat önce
HDP ve CHP seçim sonuçlarına itiraz ediyor. fena tepki veriyor. HDP belli PKK nın arka bahçesi zaten itirazda etmiyorlar. CHP onların yanında duruyor, onların yaptığını yapıyor acaba NEDEN? Türk halkı bir muhasebe yapmalı. Özellikle CHP ye oy veren ler iyi düşünmeli. CHP Türkiyeye hizmet çizgisinden çıkmıştır. Şimdi Türkiye düşmanlarının ilk hedefi AHİM e ülkemizi şikayet olmuştur. CHP de bu günler AHİM e ülkemizi şikayete , yani AYM memizi, YSK mızı tanımadılar, AHİM e gidiyorlar. CHP lilere duyurulur.

----------

SEÇİMDEN ÖNCE DE, ' HAYIR ' OYU VERDİĞİ İÇİN SİZ MİLLETİMİZİN YARISINDAN FAZLASINI, DOLAYLI OLARAK PKK YANLILIĞIYLA, BENZERLİĞİYLE YİNE SUÇLAMAMIŞ MIYDINIZ SİZ ?! HER TÜRLÜ SUÇLUYORSUNUZ MAŞAALLAH !!!... SİZ , HAKSIZ VE HİLELİ ÇIKARLARINIZ İÇİN HERKESİ NE KOLAY DA SUÇLAYABİLEN MAKYEVELİST GEVEZELERSİNİZ ÖYLE ?! BU YAPTIĞINIZ AYIP DEĞİL Mİ ?! İKİ GRAM LAFINIZI DA , ALLAH RIZASI İÇİN SEÇİM HİLECİLERİNE NEDEN ESİRGİYORSUNUZ Kİ ?!...

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 16:06:05

CHP'NİN BU HAKLI AİHM BAŞVURUSUNDAN DOLAYI KUTLUYORUM ! ÜLKEDE ADALETİN TÜKENMİŞ OLUP DA DIŞARIDAN ADALET İSTETİLMESİ NE ACI BİR DURUMDUR ; BUNA NEDEN OLANLAR UTANSINLAR !!!..

Avatar
MALCOLM-XX 2017-04-28 16:11:30

BÖLÜCÜ BARZANİ PEŞMERGESİ DE 'EVET' OYLARI İÇİN ÇALIŞMIŞTI, ÇABALAMIŞTI AMA KİMSE DİKKAT ETTİYSENİZ, 'EVET' OYU VERENLERİ HAİNLİKLE, BÖLÜCÜLÜKLE YA DA AYNI CEPHEYE DÜŞMEYLE SUÇLAMAMIŞTI AMA BAZILARI , 'HAYIR'CI KARDEŞLERİMİZİ VE ONLARIN HAKLARINI ARAMALARINI NEDENSE BİR TÜRLÜ HAZMEDEMİYOR VE RAHATLIKLA DA SUÇLAYABİLİYOR MAŞAALLAH ?!... HAZIM SORUNU YOK GİBİ !!!...