Seçim iptal edilebilir

"Binali Yıldırım istifa etmezse İstanbul'daki seçim iptal edilebilir" iddiası...

Seçim iptal edilebilir

"Binali Yıldırım istifa etmezse İstanbul'daki seçim iptal edilebilir" iddiası...

11 Ocak 2019 Cuma 08:16
Seçim iptal edilebilir

Yargıtay Onursal Daire Başkanı Hamdi Yaver Aktan, AKP tarafından İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı'na aday gösterilen Binali Yıldırım'ın, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı görevinden istifa etmemesi durumunda 'tam kanunsuzluk' halinin oluşacağını, bunun İstanbul'daki seçimlerin iptaline yol açabileceğini söyledi.

Cumhuriyet'ten Hüseyin Hayatsever'in haberine göre,  Yargıtay Onursal Daire Başkanı Hamdi Yaver Aktan, AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkan adayı Binali Yıldırım'ın, Meclis Başkanlığı görevinden istifa etmemesiyle ilgili söylediği "Seçim bir siyasi faaliyet değildir" sözlerini değerlendirdi. 

Aktan, "Olay etik boyutun ötesindedir. Belediye başkan adaylığı tamamen siyasi bir faaliyettir, burada hiçbir tereddüt yoktur, ‘siyasi faaliyet değildir' demek mümkün değil" dedi.

Aktan, anayasanın 94. maddesine göre Yıldırım'ın TBMM Başkanlığı'ndan istifa etmesi gerektiğini belirterek "Meclis Başkanlığı'ndan kesinlikle çekilmesi gerekiyor. Belediye başkan adaylığının siyasi faaliyet olmadığını söylemek olanaksızdır. İç hukuk da evrensel hukuk da bunu siyasi faaliyet olarak görür" diye konuştu.

Aktan, Yıldırım'ın Meclis Başkanlığı'ndan istifa etmemesi durumunda ‘tam kanunsuzluk' halinin oluşacağını ve bunun, İstanbul'daki belediye seçimlerinin iptaline yol açabileceğini belirtti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 11.01.2019 16:53
Anahtar Kelimeler:
İstanbulBinali Yıldırım
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
The İmam 2019-01-11 09:05:07

Devran değişince Allah affetsin, kandırıldık, milletim hoşgörsün demeyle herşeyden sıyrılacağınızı sanmayın. Çünkü hepiniz oradaydınız.

Avatar
Kara Fatma 2019-01-11 09:05:22

Eeeee bunların ağababası feto da bir seçim öncesi mezarlardaki bile oy kullanacak demişti. Kimi örnek aldıkları belli oldu. Yanlız klavuzu karga olanın burnu ..... kurtulmazmış.

Avatar
Uyan artık yeter!..... 2019-01-11 09:05:43

Atamayan öğretmen arkadaş bak kim ballı maaşla nerelere atanıyor? Bütçede yük olur diyerek emekliliği verilmeyen EYT'li arkadaş saray bütçesinden kim nerelerde çalışmaya başladı? Siftahsiz dükkan kapatan esnaf arkadaş bak senin ödedediğin vergi ile kim ballı maaş alıyor? ürününü, mahsülünü istediği fiyatı vermeyen çiftçi ve besici arkadaş bak kim isteği ballı maaşla nerelerde görevlendiriliyor? saraya % 26 zam, çalışan ve emeklisine % 10 zammı alan arkadaşlar bakın kim ballı maaşlar alıyor? Enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yorulan vatandaş gör bak kimler ballı maaş alıyor? Umudunu yitirmiş işsiz arkadaş bak kim ballı maaşlı iş buldu? Gerekli liyakati ve adam kayirmayi sindiremeyen zeki ve yetekli genç nesil bak kim liyakatsiz olmasına rağmen kim ballı maaşlı iş buldu? Umutlarını ve projelerini başka bahara bırakmayıp beyin göçünü planlayan genç nesil bak kim ballı maaşla iş buldu. YETER UYANIN ARTIK.

Avatar
roja velad 2019-01-11 11:37:49

bu fetöcü Allah affetsinlerden her şey beklenir sabramınaye sabrediyoruz ama nereye kadar patlarsakta bizi kimse tutamaz .

Avatar
ozaman 2019-01-11 12:32:30

bin ali yıldırım kazansa bile boşuna kazanmış olacak

Avatar
gurbetci 2019-01-11 15:02:40

la cartelmisin nesin anguslari siz getirdiniz la ulkede hayvanciligi bitirdiniz sirbistandan et aliyonuz la hemde helal degil yakinda dolar 10 tl olunca gorusuruz yine yazarsin cartel bir Numara hemi unutma ekonomi biti satacak ne kaldi hele bi diyever

Avatar
kartel bir numara 2019-01-11 10:48:54

bu cehape pisliktir ne kadar felaket tellalı varsa hepsi cehape de ... secim gecesı cehapeliler yıne kacıcak ... ama onu savunan o kadar angus var ki.... ahanda burada yazan cehapeliler

Misafir Avatar
kartel tellalı.. 2019-01-11 11:39:49 @kartel bir numara

tünel,de saklananlarıda söyle.. Ilgaz TÜNELİ..dile gelsin..o gece kimler vardı bilir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
oguz ozturk 2019-01-11 15:13:47

BİNALİ BEY İSTİFA ET SECIMLERE OYLE GIR.YOK SECILEMEM DIYOSAN TBMM BASKANLIGINA GENE GERİ DON YEDEK LASTİGİNİZ VAR NASILSA.
SORUN HIC OLMAZİ.HAAA DİYORSANKİ BEN TBMM NIN PARALARINI BURADA KULLANACAM O ZAMAN DA SUC ISLERSIN BU YASTA HAPSEMI DUSECEN