Seçimin kaybedenleri... Anketçiler mi, reklamcılar mı?

Seçimin kaybedenleri... Anketçiler mi, reklamcılar mı?

CHP’nin cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’nin, ‘Bu seçimin kaybedeni anket şirketleri olacak’ şeklindeki açıklaması gündeme getirilerek, “Eğer işler İnce’nin iddia ettiği gibi ise bir başka kaybeden de reklam şirketleri olacak” yorumu yapıldı. Bazı reklam şirketlerinin, seçim gecesi TV reklam tarifeleri yayınladıkları, en pahalı alt bant tarifesinin, balkon konuşması alt bandı olduğu, ancak paranın yayınlanan reklam için alındığı belirtildi.

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, cumhurbaşkanı adaylarından Muharrem İnce’nin, seçim sonuçlarıyla ilgili iddialı konuştuğunu belirterek, dün yaptığı “Bu seçimin kaybedenleri anket şirketleri olacak” açıklamasını gündeme getirdi. Altaylı, “Eğer işler İnce’nin iddia ettiği gibi ise bir başka kaybeden de reklam şirketleri olacak” dedi.

Altaylı, ‘Anketçiler mi reklamcılar mı!’ başlıklı yazısında, son yıllarda anket şirketlerinin sadece Türkiye’de değil, dünyanın pek çok ülkesinde “kaybedenler kulübü” oluşturacak kadar hatalı sonuçlara imza attıklarını kaydetti.

Fatih Altaylı, “En büyük fiyaskoları, İngiltere’deki Brexit oylaması öncesi elde ettikleri sonuçlardı. Trump’ın kazandığı seçimde de fena çuvalladılar. Bizdeki 16 Nisan referandumu tahminleri de bir-ikisi hariç anketçiler açısından kayıp hanesine yazılmış. O yüzden anketçilerin kaybetmesi bildik bir durum” dedi.

‘ANKET ŞİRKETLERİ PARALARI BAŞTAN ALIYOR, REKLAMCILAR İSE…’

Ancak işlerin İnce’nin iddia ettiği durumda olması halinde bir başka kaybedenin reklam şirketleri olacağını bildiren Altaylı, yazısının ilgili kısmında şunları kaydetti:

“Çünkü seçim gecesi televizyon yayınlarını pazarlayan bazı reklam şirketleri, seçim gecesi televizyon yayınları için reklam tarifesi yayınlamışlar.

Ve ilginçtir, tarifede “balkon konuşması alt bant fiyatları” da yer alıyor.

En pahalı alt bant da bu alt bant.

Anket şirketleri paralarını zaten baştan aldıkları için kaybetseler de onlar için sorun değil.

Ama reklam şirketleri paralarını ancak yayınlanan reklam için alabiliyorlar.

Kaybederse asıl onlar kaybedecek.”