Seçimin kaybedenleri... Anketçiler mi, reklamcılar mı?

CHP’nin cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’nin, ‘Bu seçimin kaybedeni anket şirketleri olacak’ şeklindeki açıklaması gündeme getirilerek, “Eğer işler İnce’nin iddia ettiği gibi ise bir başka kaybeden de reklam şirketleri olacak” yorumu yapıldı. Bazı reklam şirketlerinin, seçim gecesi TV reklam tarifeleri yayınladıkları, en pahalı alt bant tarifesinin, balkon konuşması alt bandı olduğu, ancak paranın yayınlanan reklam için alındığı belirtildi.

Seçimin kaybedenleri... Anketçiler mi, reklamcılar mı?

CHP’nin cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’nin, ‘Bu seçimin kaybedeni anket şirketleri olacak’ şeklindeki açıklaması gündeme getirilerek, “Eğer işler İnce’nin iddia ettiği gibi ise bir başka kaybeden de reklam şirketleri olacak” yorumu yapıldı. Bazı reklam şirketlerinin, seçim gecesi TV reklam tarifeleri yayınladıkları, en pahalı alt bant tarifesinin, balkon konuşması alt bandı olduğu, ancak paranın yayınlanan reklam için alındığı belirtildi.

21 Haziran 2018 Perşembe 13:53
Seçimin kaybedenleri... Anketçiler mi, reklamcılar mı?

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, cumhurbaşkanı adaylarından Muharrem İnce’nin, seçim sonuçlarıyla ilgili iddialı konuştuğunu belirterek, dün yaptığı “Bu seçimin kaybedenleri anket şirketleri olacak” açıklamasını gündeme getirdi. Altaylı, “Eğer işler İnce’nin iddia ettiği gibi ise bir başka kaybeden de reklam şirketleri olacak” dedi.

Altaylı, ‘Anketçiler mi reklamcılar mı!’ başlıklı yazısında, son yıllarda anket şirketlerinin sadece Türkiye’de değil, dünyanın pek çok ülkesinde “kaybedenler kulübü” oluşturacak kadar hatalı sonuçlara imza attıklarını kaydetti.

Fatih Altaylı, “En büyük fiyaskoları, İngiltere’deki Brexit oylaması öncesi elde ettikleri sonuçlardı. Trump’ın kazandığı seçimde de fena çuvalladılar. Bizdeki 16 Nisan referandumu tahminleri de bir-ikisi hariç anketçiler açısından kayıp hanesine yazılmış. O yüzden anketçilerin kaybetmesi bildik bir durum” dedi.

‘ANKET ŞİRKETLERİ PARALARI BAŞTAN ALIYOR, REKLAMCILAR İSE…’

Ancak işlerin İnce’nin iddia ettiği durumda olması halinde bir başka kaybedenin reklam şirketleri olacağını bildiren Altaylı, yazısının ilgili kısmında şunları kaydetti:

“Çünkü seçim gecesi televizyon yayınlarını pazarlayan bazı reklam şirketleri, seçim gecesi televizyon yayınları için reklam tarifesi yayınlamışlar.

Ve ilginçtir, tarifede “balkon konuşması alt bant fiyatları” da yer alıyor.

En pahalı alt bant da bu alt bant.

Anket şirketleri paralarını zaten baştan aldıkları için kaybetseler de onlar için sorun değil.

Ama reklam şirketleri paralarını ancak yayınlanan reklam için alabiliyorlar.

Kaybederse asıl onlar kaybedecek.”

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
DOĞU PERİNÇEK❤ www.youtube.com/watch?v=8lpjsyNbSlA 2018-06-21 14:47:56

.