Sekiz Alevi örgütünden CHP'ye sert uyarı

CHP yönetimine bir tepki de Alevi derneklerinden geldi. Sekiz Alevi örgütü, federasyon ve derneği, sert bir bildiriyle CHP yönetimine yüklendi.

Sekiz Alevi örgütünden CHP'ye sert uyarı

CHP yönetimine bir tepki de Alevi derneklerinden geldi. Sekiz Alevi örgütü, federasyon ve derneği, sert bir bildiriyle CHP yönetimine yüklendi.

21 Şubat 2019 Perşembe 14:36
Sekiz Alevi örgütünden CHP'ye sert uyarı

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun ülkücü kimliğiyle bilinen Ozan Arif'i Aşık Veysel, Pir Sultan'a benzeten sözlerine Alevi örgütlerinin tepkisi sürüyor. Kılıçdaroğlu'na Meclis içinden de tepkiler gelmişti.

CHP liderinin Ozan Arif'le ilgili sözlerini Kılıçdaroğlu'nun da Alevi kimliğine vurgu yaparak eleştiren sekiz Alevi örgütü, yayınladıkları ortak bildiride, "Kılıçdaroğlu’ na sormak gerek, Ozan Arif bizim katillerimizi övdü, sen ise Ozan Arifi övdün, ne farkınız var?" ifadesini kullandı. 

İşte o bildirinin tamamı:

Kılıçdaroğlu  önce, faşist Ekmeleddini sonra Madımak katillerinden Karamollaoğlunu dayattı, şimdi ise bir faşisti övüyor. Açıkça bize hakaret ediyor.  

Pir Sultan Abdalım Can Göye Ağmaz

Haktan Emir Olmasa Rahmet Yağmaz 

Şu Ellerin Taşı Bana Hiç Degmez 

İllede Dostun Bir Tek Gülü Yaralar Beni

Cumhuriyet tarihi boyunca, Aleviler eşitlik, demokrasi, laiklik için mücadele ederken, ırkçı faşistler ülkemizin aydınlık yüzü gençlerimizi katletmişler, Devrimci gençlerin katillerine methiye dizmek ise Ozan Arif gibi faşist ırkçılara kalmıştır. Alevilerin yoğunlukla destek olduğu CHP'nin genel başkanı biyolojik de olsa Alevidir. Bu günkü grup toplantısında, Alevilerin, devrimcilerin, yani Maraş’ın, Çorum’un, Sivas’ın katillerine övgüler dizerek bizimde sabrımızı taşırmıştır.

Kılıçdaroğlu’ na sormak gerek, Ozan Arif bizim katillerimizi övdü, sen ise Ozan Arifi övdün, ne farkınız var?

Hiç kimsenin haddi değildir ki; bir katil övücü ile Pirimiz Pir Sultan Abdalı, Aşık Veysel’i, Aşık Daimi’yi aynı kefeye koysun. 

“Hızır´ın Pir Sultan Abdal´a hizmeti ve müritliği yedi yıl sürer. 

Hızır yedi yıl sonunda Pir Sultan Abdal´dan müsaade ister ve ´´Pirim bana himmet edin, ruhsat verin büyük adam olayım, bu bozuk düzene karşı çıkayım” der;

Pir Sultan Abdal ona ´´Hızır ben sana ruhsatta veririm, himmette, müsaade de ederim etmesine ama; sen büyük adam olunca kendini kaybedersin, aslını unutursun, yetiştiğin yeri unutursun, gelip beni bile asarsın” der.

Günümüz Hızır paşalarına gelsin...

Ülke demokrasi ve hukuktan uzaklaşmışken, ve ülkemizin çeşitliliği yok edilmeye çalışılırken demokrasiden, hukuktan ve adaletten söz eden partinin liderinin böyle bir söylemde bulunması manidardır. Bu partide siyaset yapan milletvekillerine, siyasi kadrolara sesleniyoruz. Bu söylemi içinize sindiriyorsanız size de söylenecek sözümüz var. “ Yürü bre Hızır paşa senin de çarkın kırılır, güvendiğin padişahın o da birgün devrilir. 

Demokratik bütün kanalların kapatıldığı Türkiye’de, biz Aleviler açısından da bu seçimler büyük önem taşımaktadır. Çünkü 73 millete bir nazarla bakan, tercihini her zaman demokrasiden, laiklikten yana kullanan Alevi toplumu, her şeyin tekleştirildiği ve farklı inançların yok sayıldığı bir ülkede yaşamak istemiyoruz.

Alevi toplumu olarak tarih den bugüne kadar baskıcı yönetime karşı demokrasi güçlerinin yanında yer aldık. Alevi sivil toplum kuruluşları ve Alevi toplumu, içlerine sindirmedikleri birçok adaya ülkenin siyasi atmosferi değişsin diye bugüne kadar ‘kerhen’ destek vermişlerdi. 

Her şeyin giderek birbirine benzetildiği, farklı inançların yok sayılarak silikleştirildiği ve önemsiz hale getirildiği bir sürece izin vermeyeceğiz. İktidarın zaten yok saydığı Alevilerin ve farklı inanç gruplarına sahip azınlıkların, Ana muhalefet tarafından da yok sayıldığını görmekteyiz. 

Bizim de söyleyecek sözümüz var.!

Biz Aleviler, değerlerimiz ile oynanmasını asla kabul etmiyor ve özür bekliyoruz. 

AVRUPA ALEVİ BİRLİKLERİ KONFEDERASYONU

ALEVİ BEKTAŞİ FEDERASYONU VE BİLEŞENLERİ

ALEVİ DERNEKLERİ FEDERASYONU VE BİLEŞENLERİ

ALEVİ VAKIFLAR FEDERASYONU VE BİLEŞENLERİ

HACI BEKTAŞ VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI

ALEVİ KÜLTÜR DERNEKLERİ

Son Güncelleme: 21.02.2019 15:05
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
halil 2019-02-21 15:28:28

Ey Müslümanlar uyanın birleşin birlik olun. Bu oyunlar sadece Müslüman ülkelerinde oluyor. Ve hata ağırlıklı dini Yahudi ve Hristiyan olmayan ülkelerde projeler hazırlanıyor. Bunu yapanlar CIA ve MOSSAD ajanları projeleridir bunlar genelde batının ABD ve İsraillin oyunlarıdır. Bunların kaynağı Hristiyan ve Yahudi lobileri çok zengin iş adamların yardımıyla besleniyorlar Hedef İslamiyettir din düşmanlığıdır. İçimize tohumu ekenler bunlardır. İçimizde ki münafıklarda bunlardan rant sağlıyorlar, onlar gibi yaşamak istiyorlar, genelde kanla besleniyorlar. Bunlarda zere kadar iman, inanç, merhamet, vicdan yok iki günlük bir dünyaya aldanmış fitnecilerdir. Bunların yegâne amaçları böl böl küçült ve esir et bağımlı ol. Uyan ümmet uyan. Safları sıklaştır. Selam sizlere

Misafir Avatar
sikttarrin alezler 2019-02-22 09:23:38 @halil

chp alevi partisi değildir bütün ikiliği ayrışmayı yapan alevilerdir.devletin tsknın atama da görevli yerlerini aleviler işgal etmiş ve hep alevileri yumuşak kilit noktalara yerleştirmişlerdir.onun için chpye söz söylemeye hakları yoktur chpde bölücülük yaptıkları için onlarda akkpli sayılır.debniz baykalı örnek alın Allahın sopası yok işi bitmiş adam meclisde çükünden başka bir şey düşünmeyen adam. onun yerine genç civan bir delikanlıyı seçebilirdiniz dimi ama dimi dimi

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
alevinin degerlerine dil uzatmayin 2019-02-21 20:44:37 @halil

surungenler uyanmis katliyan tecavuz zulum yapiyorsunuz daha neyine uyan diyorsun yatmayin diye cagir yatmayin alcaklar yalacilar katiuler korkunuzda yatamiyacaksiniz bu gunler yakindir

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ne olur lütfennnnnnn 2019-02-21 16:54:26 @halil

Yeter artık ALEVİ yi kullanmayın. ALEVİ SÜNNİ LAFINI SİYASETE ALET ETMEYİN. chp bunu bir silah olarak kullanıyor. siyasette ALEVİ SÜNNİ olmaz. bu vatan için kim çalışıyorsa ona oy veririz. chp karıştırmasın ortalığı.

Beğenmedim! (5)
Avatar
Nurali boz 2019-02-21 15:20:38

Nede olsa keMal ekmeleddinden ne buldu bilemem ama hala sevdasini cekiyor Allahsiz tam bir dumbuk gul sevdaliligi cabasi var yanliz ATATURK DEVRIMCI alevilere bir gicigi var yoksa gercekten mervan soyun dan midir

Misafir Avatar
salkimsacak 2019-02-21 15:24:26 @Nurali boz

Nur Ali Abi dumbuk derken ,biraz acilim yapsan tam anlamini yazsan diyorum .

Beğenmedim! (2)
Avatar
aydına cavap 2019-02-21 16:41:33

arkadaş sen heralde hayal kurup iftiraya çekiyorsun arkadaş aleviler hiçbir zaman bu ülkeye ihanet etmedi etmezde ama sen hayal kurup insanları dikkatini çekmeye çalışıyorsun bu ülke batının kurduğu ayrımcılığı körüklüyorsun ben sende bunu görüyorum

Avatar
CHP ye Erkan Bas gibi bir devrimci lazim.-nk 2019-02-21 16:39:50

CHP nin basina Erkan BAS gibi devrimci gelmeli korkmadan cekinmeden dincilere,gericilere,yobazlara,katliamcilara karsi kükreyebilecek masaya yumrugunu indirecek yigit latzim,mizmiz kemelle bu isler ylürlümüyor

Avatar
Nurali Boz 2019-02-21 20:50:05

Ozan Arifin goruslerine katilmadim katil miyorum amma dogru bildigi yolunda odun vermeden kimsenin yalakaligini yapmiyan bir insandi her kesin yeri ayri ayridir hic kimse pir sultan olmasina imkan yok ozan arifi ozan arif olarak anarsiniz pirsultani pirsultan olarak hic kimseyi kimseye benzetmeden oldugu gibi bakmakta fayda var hirsiza hirsiz diyen adamdi arif o yuzden ben alevi olarak insan oldugu icin artik iyiligi kotulugu biz karar verecek merci olamayiz emeline gore Allah rahmet etsin dememiz gerekir

Avatar
aydın 2019-02-21 16:22:36

BENZETMESİ YANLIŞTA,ÖNCE ALEVİYİ TERÖRE ÇEKEN PKK A MAŞASI HDP Yİ ELEŞTİRECEKSİNİZ,SONRA KONUŞACAKSINIZ,ULAN ,ALAEVİLER SİZN GİBİLER YUZUNDEN GUN YUZU GÖRMEDİ,TERÖRE ÇEKİLDİ

Misafir Avatar
lagim faresi aydin 2019-02-21 20:41:43 @aydın

ben once senin gotyun skecm ates almis yanan o kicini seni nasil yakmislarsa duramiyorsun

Beğenmedim! (2)
Avatar
İsmail 2019-02-21 17:55:01

Ne alaka alevilerde çok çıkardılar ozan arifin fikrini beğenmiyebilirsin ama onun da bir ozan olduğunu inkar edemezsin. Sizin TV nizide görüyoruz AKP ye yağdan başka bir şey yok Cem TV de. Şarkı türkü ve yağcılık var. Hiçbir mücadele yok siz de kendi mezhebinizin reklamını yapıyorsunuz AKP den farkınız ne. din din din başka bir şey umurunuzda değil nerede insan hakları cumhuriyet mücadelesi

Misafir Avatar
kopekten ozanmi olur 2019-02-21 20:46:35 @İsmail

uydurma arif ozanmiydiki kilicdaroglu alevilerin onderlerini fasizme peskes cekiyor

Beğenmedim! (0)
Avatar
Nural;i Boz 2019-02-21 20:54:49

Kilicdaroglu receb ile ayni merkezde bulunuyor ne soylediginin farkinda degil ne yaptiginin farkindadir sadece recebe hep destek ve cumhuriyet gitti yanlis adamdir 16 nisanda yapmasi gereken tek bir merci kalmisti butun milleti yuksek secim kuruilunun onune toplamaliydi yapmadi cikti anayasadaki maddeyi okudu ve muhalefet yaptigini sandi sanki biz onunkadar anayasayi okumadik ulan okuz senin gorevin yasayi okumak degil sana verilen hakki kullanmakti gosteri yapmasi gerekirken kil odu okuz gercek okuz den ozur dilerim