Suriye'de sıcak gelişme! Esad kritik bölgeyi ele geçirdi

Suriye'de son dakika sıcak gelişmeler yaşanıyor. Beşşar Esad rejimi ve İran destekli yabancı gruplar Rusya'nın hava desteğiyle İdlib'deki Ebu Zuhur askeri havaalanını ele geçirdi. Suriye ordusu İdlib'in güneyindeki ilçelere doğru ilerliyor.

Suriye'de sıcak gelişme! Esad kritik bölgeyi ele geçirdi

Suriye'de son dakika sıcak gelişmeler yaşanıyor. Beşşar Esad rejimi ve İran destekli yabancı gruplar Rusya'nın hava desteğiyle İdlib'deki Ebu Zuhur askeri havaalanını ele geçirdi. Suriye ordusu İdlib'in güneyindeki ilçelere doğru ilerliyor.

22 Ocak 2018 Pazartesi 17:20
Suriye'de sıcak gelişme! Esad kritik bölgeyi ele geçirdi

Rejim güçleri ve İran destekli yabancı gruplar, Rus savaş uçaklarının havadan desteğiyle şiddetli çatışmaların ardından muhalifler ve rejim karşıtı askeri grupların elindeki Ebu Zuhur havaalanını kontrolüne aldı.

Rejim güçleri, İran'ın kontrolündeki güçlerle İdlib'in Sincar beldesini iki hafta önce ele geçirerek stratejik öneme sahip Ebu Zuhur havaalanına yönelmişti. 

Terör örgütü IŞİD'in Hama'nın doğusunda muhaliflere karşı savaşması, Esad rejiminin Ebu Zuhur askeri havaalanını ele geçirmesine olanak tanıdı.Muhalifler ve rejim karşıtı askeri gruplar, Ebu Zuhur Havaalanı'nı 2015'in eylül ayında ele geçirmişti.

HAVAALANI KRİTİK BİR BÖLGEDE

İdlib’in doğusundaki Ebu Zuhur ilçesi ve havaalanı, Halep'in güneyi ve Hama'nın doğusunu muhaliflerin kontrolündeki İdlib iline bağlayan geçiş noktası konumunda. Havaalanının Esad rejimi ve yabancı militanların eline geçmesiyle ülkenin kuzeyindeki muhalif bölge, bütünlüğünü kaybetme riski ile karşı karşıya bulunuyor.

İDLİB'İN DOĞUSUNA YOĞUN BOMBARDIMAN BAŞLAYACAK

Havaalanının kontrolünü ele geçiren Esad rejimi, İdlib'in güneyindeki Maarat Numan, Han Şeyhun ve İdlib’in doğusundaki Serakib ilçelerine yönelik bombardımanı yoğunlaştırma olanağına sahip oldu. 

100 BİN SİVİL YAŞIYOR

Ebu Zuhur Havaalanı, İdlib il merkezine yaklaşık 40 kilometre uzaklıkta yer alıyor. Çevresindeki 300 yerleşim biriminde yaklaşık 100 bin sivil yaşıyor. Son haftalarda binlerce aile, nispeten güvenli buldukları alanlara göç etti. Saldırıların devam etmesi nedeniyle sivillerin göçü de devam ediyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 22.01.2018 17:22
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
demir kaya 2018-01-22 21:39:13

bir tarafta esad diger tarafta ata binemiyen ayrancı başgötüren ve orduları birbirin e yaklaşıyor vede baş oyuncular rusya vede abd sahneden cekiliyor bakalım cadır tiyatrosunu kim kazanacak

Misafir Avatar
Y-CHP! https://www.youtube.com/watch?v=wW2IreRYf9k 2018-02-10 02:32:34 @demir kaya

.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Y-CHP! https://www.youtube.com/watch?v=wW2IreRYf9k 2018-02-10 02:32:15 @demir kaya

.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
esat amerikaya ve israil e kafa 2018-01-22 23:07:56 @demir kaya

tutan kahramandir
https://www.youtube.com/watch?v=r2PYq0sLJV0

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
esat amerikaya kafa tutan bir kahramandır 2018-01-22 23:03:35 @demir kaya

https://www.youtube.com/watch?v=RCPZyiF03gY

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
gerçek bir lider BASHAR ESAD .... 2018-01-22 22:53:21 @demir kaya

TÜRKİYE den selamlar dualarımiz sizinle

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
GOD BLESS BASHAR AL-ASSAD 2018-01-22 22:47:52 @demir kaya

https://www.youtube.com/watch?v=yCi71b4gMpc
https://www.youtube.com/watch?v=bHyakVBtp_U

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
PEACE FOR SYRIA USA GO HOME 2018-01-22 22:42:27 @demir kaya

Türk milleti sizi çokkk seviyor Baschar al-Assad Bey

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
suriyenin toprak butunlugu ulkemizin toprak 2018-01-22 22:40:09 @demir kaya

butunlugudur

Beğenmedim! (1)
Avatar
ferit yurt 2018-01-22 21:45:37

amac hırsızın destekledigi teröristleri korumak burada kaybeden türk milleti olacak kazanan hırsızoglu hırsız olacak sen nezamandan beri işgalci oldun ey türk oglu türk

Avatar
Atatürk'ün askerleriyiz 2018-01-22 22:29:51

ÖSO(Özgür Suriye Ordusu) Suriye rejimine karşı muhalif bir oluşum değilmiydi.Mevcut Suriye rejimi ÖSO'nun güç kazanması istemeyecektir.Bu durumda bakalım ülkemizi neler bekliyor olacak.

Misafir Avatar
evet İlker Başbuğ Paşamız dogrulari konusmus 2018-01-22 22:37:58 @Atatürk'ün askerleriyiz

İlker Başbuğ Paşamızın dediği gibi Suriye sınırlarımızı Suriye rejimine zamanında teslim etmiş olsaydık bugün Suriye sınırımızda oluşan boşlukta bölücü PKK lı teröristler ve diğer dinci teröristler olmayacaktı ve ABD bu teröristleri silahlandıracak imkan ve olanağıda bulamayacaktı.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Atatürk'ün askerleriyiz 2018-01-22 22:33:45 @Atatürk'ün askerleriyiz

İlker Başbuğ Paşamızın dediği gibi Suriye sınırlarımızı Suriye rejimine zamanında teslim etmiş olsaydık bugün Suriye sınırımızda oluşan boşlukta bölücü PKK lı teröristler ve diğer dinci teröristler olmayacaktı ve ABD bu teröristleri silahlandıracak imkan ve olanağıda bulamayacaktı.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Iyi etmisler eyi 2018-01-22 17:53:51

Suriye ile Baskomutan Recep Bey her an savasa girebilir..

Avatar
YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM . 2018-01-22 18:50:23

Hadi kıral,Esat,çoğu gitti azı kaldı tam yakında 7 sene olaçak..yeterince ülken suriye için fedakarlık yaptın ..HADİ KIRAL ESAT ,FEDAKAR KIRAL TANRI YARDIMCIN OLSUN ..LÜTFEN BİZ TÜRK ULUSUNUN GÖZÜNÜN BEBEĞİ ASLANLARIMIZ ,YİĞİTLERİMİZ MEHMETÇİKLERİMİZE KARIŞMA SONRA TÜRK ULUSU OLARAK KÜLAHLARI TERS GİYDİRİRİZ BİZİM sorunumuz sen deyilsin..!!Ayrıca ülken suriyedede gözümüz yok biz TÜRK ULUSU FIRSATÇI DEYİLİZ ..Sadece foseptik terör pkklı sınırlarımızda istemiyoruz pkk terörüslerini Bertaraf eder ,etmez kanalizasyonlara süpürür süpürmez..sınırlarımızı emniyete alır almaz gideceğiz suriye senin ülken .Ama sakin sakin OLAKİ MEHMETÇİKLERİMİZE ZEBAL GELMESİN TANRI KORUSUN 1 BURUNLARI BİLE KANARSA İŞTE O ZAMAN YANDI GÜLÜM KETEN HELVASI YAPARIZ SENİ BİZİN NE SENİNLE NEDE SURİYEYLE SORUNUMUZ YOK SADECE FOSEPTİK PKK YI SINIRLARIMIZDA İSTEMİYORUZ .

Avatar
Esad 2018-01-22 22:35:46

“Emperyalizme karşı savaşıyor.

Avatar
YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM . 2018-01-22 18:52:12

Hadi kıral,Esat,çoğu gitti azı kaldı tam yakında 7 sene olaçak..yeterince ülken suriye için fedakarlık yaptın ..HADİ KIRAL ESAT ,FEDAKAR KIRAL TANRI YARDIMCIN OLSUN ..LÜTFEN BİZ TÜRK ULUSUNUN GÖZÜNÜN BEBEĞİ ASLANLARIMIZ ,YİĞİTLERİMİZ MEHMETÇİKLERİMİZE KARIŞMA SONRA TÜRK ULUSU OLARAK KÜLAHLARI TERS GİYDİRİRİZ BİZİM sorunumuz sen deyilsin..!!Ayrıca ülken suriyedede gözümüz yok biz TÜRK ULUSU FIRSATÇI DEYİLİZ ..Sadece foseptik terör pkklı sınırlarımızda istemiyoruz pkk terörüslerini Bertaraf eder ,etmez kanalizasyonlara süpürür süpürmez..sınırlarımızı emniyete alır almaz gideceğiz suriye senin ülken .Ama sakin sakin OLAKİ MEHMETÇİKLERİMİZE ZEBAL GELMESİN TANRI KORUSUN 1 BURUNLARI BİLE KANARSA İŞTE O ZAMAN YANDI GÜLÜM KETEN HELVASI YAPARIZ SENİ BİZİN NE SENİNLE NEDE SURİYEYLE SORUNUMUZ YOK SADECE FOSEPTİK PKK YI SINIRLARIMIZDA İSTEMİYORUZ .

Avatar
YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM . 2018-01-22 19:00:19

Hadi kıral,Esat,çoğu gitti azı kaldı tam yakında 7 sene olaçak..yeterince ülken suriye için fedakarlık yaptın ..HADİ KIRAL ESAT ,FEDAKAR KIRAL TANRI YARDIMCIN OLSUN ..LÜTFEN BİZ TÜRK ULUSUNUN GÖZÜNÜN BEBEĞİ ASLANLARIMIZ ,YİĞİTLERİMİZ MEHMETÇİKLERİMİZE KARIŞMA SONRA TÜRK ULUSU OLARAK KÜLAHLARI TERS GİYDİRİRİZ BİZİM sorunumuz sen deyilsin..!!Ayrıca ülken suriyedede gözümüz yok biz TÜRK ULUSU FIRSATÇI DEYİLİZ ..Sadece foseptik terör pkklı sınırlarımızda istemiyoruz pkk terörüslerini Bertaraf eder ,etmez kanalizasyonlara süpürür süpürmez..sınırlarımızı emniyete alır almaz gideceğiz suriye senin ülken .Ama sakin sakin OLAKİ MEHMETÇİKLERİMİZE ZEBAL GELMESİN TANRI KORUSUN 1 BURUNLARI BİLE KANARSA İŞTE O ZAMAN YANDI GÜLÜM KETEN HELVASI YAPARIZ SENİ BİZİN NE SENİNLE NEDE SURİYEYLE SORUNUMUZ YOK SADECE FOSEPTİK PKK YI SINIRLARIMIZDA İSTEMİYORUZ .

Misafir Avatar
sen kimi 2018-01-22 22:38:50 @YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM .

tehdit ediyorsun ?? ayip be ortaligi kiskirtma

Beğenmedim! (0)