banner58

'Tek çıkış yolu AKP iktidarını değiştirmek'

Türkiye’deki dış ticaret açığı, yüksek döviz kurları ve artan enflasyon ilişkisine ışık tutan Prof. Dr. Burhan Şenatalar, neden sorunların kronikleştiğini ve AKP’nin umut vaat edemediğini açıkladı.

'Tek çıkış yolu AKP iktidarını değiştirmek'

Türkiye’deki dış ticaret açığı, yüksek döviz kurları ve artan enflasyon ilişkisine ışık tutan Prof. Dr. Burhan Şenatalar, neden sorunların kronikleştiğini ve AKP’nin umut vaat edemediğini açıkladı.

13 Haziran 2018 Çarşamba 13:27
'Tek çıkış yolu AKP iktidarını değiştirmek'

Mümtaz BUDAK/ YURT

Başta cari açık ve enflasyon olmak üzere Türkiye ekonomisine ait makro göstergelerdeki bozulma devam ediyor. Ekonomiye ilişkin son birkaç günde açıklanan veriler de bu yönde gerçekleşti. CHP eski Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Burhan Şenatalar ise Yurt Gazetesi için ekonomideki gelişmeleri yorumladı. AKP hükümetinin Türkiye’yi karşı karşıya bıraktığı cari açığa ve yüksek döviz kurlarına dikkat çeken ekonomist Prof. Dr. Şenatalar, “AKP’de bakış açısı değişmediğine göre, Türkiye için tek çıkış yolu AKP iktidarını değiştirmektir" dedi. Döviz kurları yükselince mecburen faizlerin de hızla yükseltildiğini belirten Prof. Dr. Şenatalar, yüksek enflasyonun ise önümüzdeki ayların bir gerçeği haline geleceği konusunda uyardı.

Türkiye ekonomisinin kronik sorunları olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Burhan Şenatalar, özellikle dış ticaret açığına dikkat çekti ve ihracat gelirlerinin ithalattaki döviz ihtiyacını karşılamaya yetmediği için açık doğduğunu belirtti. Döviz kurlarının hızla yükselmesinin de ithalatı pahalılaştırdığına işaret eden Prof. Dr. Şenatalar, aynı zamanda enflasyonu körüklediğini ifade etti

"ERDOĞAN İSTİKRAR VAAT ETMİYOR"

Türkiye’nin ithalatının büyük ölçüde aramalı ve yatırım malı niteliğinde olduğunu kaydeden Prof. Dr. Şenatalar, ekonomik büyüme hızının yükseldiği dönemlerde ithalatın da hızla arttığını ve dolayısıyla dış ticaret açığının büyüdüğünü hatırlattı. “Dış ticaret açığı şüphesi kapı veya pencere gibi açık kalamaz” diyen CHP’li Prof. Dr. Şenatalar, AKP’nin ilk dönemlerine kıyasla ekonomik koşulların değiştiğini vurgulayarak, konuyla ilgili değerlendirmesinde şu ifadeleri kullandı:

“Dış ticaret açığının varlığı bir şekilde döviz bularak ithalatı yapmış olduğunuz anlamını taşır. Sermaye hareketleri ile sağlanan döviz girişi ile kapanabiliyor. Bu hareketlerde de iki etken önemli: Birincisi dünyada hareket eden toplam sermayenin görece bol olması (ki AKP’nin ilk yılları bu açıdan bolluk yılları idi) ve ikincisi, sermayenin gideceği ülkenin istikrarlı olması. Bugün ise AKP yönetimi ve özellikle Erdoğan’ın yaklaşımı istikrar vaat etmiyor.”

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 13.06.2018 14:07
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
anketlere gore 2018-06-13 13:37:15

DOĞU PERİNÇEK in oy orani yuzde 0.60 % ila yuzde 0.1 % perincek e oy verirsek bu oylar sadece AKP ye yarar

Misafir Avatar
BU BÖĞLE BİLİNE 2018-06-13 14:42:08 @anketlere gore

ZAMPARADAN BAŞKAN OLMAZ.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
BİZDEN DEĞİLSİN BURHAN 2018-06-13 14:41:07 @anketlere gore

MANTOFON BURHAN ABD DE BESLENMİŞ BELLİ.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
aslolan vatandır. 2018-06-13 14:08:49 @anketlere gore

vatan partisi Atatürkçüdür, chp pkk cıdır. varmı yalan?

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
bu adam yalan söylüyor. 2018-06-13 14:04:41 @anketlere gore

GERÇEK ŞU: TÜRKİYE 16 YIL EVVELKİ İTHALAT VE İHRACAT NE KADAR KARŞILIYORDU BİRBİRİNİ , BU GÜN NE KADAR?
16 YIL ÖNCE 100 LİRALIK MAL ALIRKEN 10 LİRALIK MAL SATIYORDUK. BU GÜN 100 LİRALIK MAL ALDIĞIMIZDA 85 LİRALIK MAL SATIYORUZ. BUDA AK PARTİNİN BAŞARISIDIR. DAHA BİRİLERİ NE ZIRVALIYOR?

Beğenmedim! (9)
Avatar
ekonomiyi 16 senede bu hale getiren 2018-06-13 13:31:22

zaten AKP 16 sene ekonomi bu hale geldiyse demekki artik degisim zamani

Misafir Avatar
danscı ibce yorumcusu ibneye 2018-06-13 15:46:55 @ekonomiyi 16 senede bu hale getiren

16 sendir birileri ,fetosun amerikanin rusyanin israilin kucaginda dolasip duruyor, ayni zihniyetde oldugun icin göremiyorsun.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
16 sene ve ekonomi 2018-06-13 14:11:10 @ekonomiyi 16 senede bu hale getiren

Yüz doların bir asgari ücret maaşa denk geldiği bir dönemi bilmiyormusun yoksa şarlatanlıkmı yapıyorsun?

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
danscı ibce 2018-06-13 14:10:06 @ekonomiyi 16 senede bu hale getiren

Tek çözüm ince: siyaset adamları arasında dans sorununu sadce ince çözer. inceyi siyasi danscı seçelim. doğru iyi karar.

Beğenmedim! (7)
Avatar
en büyük hayin vatan partisidir 2018-06-13 13:43:21

abd nin kurt devleti projesinin turkuyedeki halklar aradi nefret ve kin sokma virüsü vatan partisidir abd ye çalışır dogu perinçek

Avatar
TEK COZUM 2018-06-13 13:30:11

MUHARREM INCE

Avatar
Tarzan 2018-06-13 14:52:09

Şayet Yunanistan akp iktidarını ve Erdoğan'ı destekliyorsa, bu işte bir iş var demektir. Hatırlayın, Osmanlının son dönemlerinde İtilaf devletleri Vahdettini desteklemişlerdi ve bunların başını da Yunanistan çekmişti. Düşünme zamanı gelmedi mi?

Avatar
isa 2018-06-13 15:20:23

Siz varya bu ülkeye hizmette Sayın ERDOĞANIN tırnağı olamazsınız. CHP olarak Atamızdan sonra bu ülkeye beş kuruşluk faydanız olmamıştır. Ancak siz yapılanı yıkmayı seversiniz.

Misafir Avatar
ossman -----a cevapevet 2018-06-13 16:20:59 @isa

ossurukman, sana onca uyarı ikaz yorumları yazdım anlamadın. sen artık iflah olmazsın.. cehenneme kadar dvam et küstahlığına.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Ossmann 2018-06-13 15:38:11 @isa

beyinsiz papagan kim neyi yikacak onuda aciklasana .!tayyip ne diyorsa agzinizda o kendi akliniz kalmamis dün ki haberlerde 500 koyun bir koyunun pesinden ucuruma atlamis telef olmuslar , siz de aynisisiniz!

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-06-13 16:20:21

chp gitsin hdp nin peşinde pkk lı derler hadi ordan vatan haini derler,hdp e proje partidir

Misafir Avatar
aydın 2018-06-13 17:22:46 @aydın

AKP VE HDP NİN DERDİ ATATÜRK CUMHURİYETİ,YAZ GOOGLE GÖR--https://video.ultra-zone.net/watch?v=mMb1iR-914A

Beğenmedim! (1)
Avatar
SADİ 2018-06-13 17:42:57

SİZİN GİBİ PROFLAR VARKEN TÜRKİYE BİR ADIM İLERİ GİTMEZ SİZDE BU KAFA VAR YA ŞENATALAR