banner87

Trump'ın Kudüs kararı reddedildi!

BM Genel Kurulunda ABD’nin Kudüs kararının reddi oylandı. BM, ABD'nin kararına karşı Kudüs tasarısını kabul etti. 128 kabul, 9 ret, 35 çekimser oy kullanıldı.

Trump'ın Kudüs kararı reddedildi!

BM Genel Kurulunda ABD’nin Kudüs kararının reddi oylandı. BM, ABD'nin kararına karşı Kudüs tasarısını kabul etti. 128 kabul, 9 ret, 35 çekimser oy kullanıldı.

21 Aralık 2017 Perşembe 20:24
Trump'ın Kudüs kararı reddedildi!

Mısır tarafından BM Güvenlik Konseyi'ne sunulan ve ABD'nin vetosu nedeniyle reddedilen “Kudüs tasarısı”, olağanüstü toplanan Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun oyuna sunuldu. BM Genel Kurulunda ABD’nin Kudüs kararının reddi oylandı. BM, ABD'nin kararına karşı Kudüs tasarısını kabul etti. 128 kabul, 9 ret, 35 çekimser oy kullanıldı.

ABD, İsrail, Guatemala, Honduras, Marshall Adaları, Micronezya, Nauru, Togo, Palau, Kudüs kararına karşı oy kullandı.

BM Genel Kurulunda görüşülen Kudüs tasarısı, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kudüs kararını geri çekmesi talebini içeriyordu.

Pazartesi günü BM Güvenlik Konseyine sunulan tasarı, 15 üyeli konseyde sadece ABD'nin vetosu ile reddedilmiş, tasarının BM Genel Kuruluna taşınması kararı alınmıştı. BM Genel Kurulunda alınacak kararın bir bağlayıcılığı bulunmazken, karar ABD ve İsrail’i uluslararası alanda baskı altına almak için büyük bir önem taşıyor.

Dün akşam kabine toplantısında konuşan ABD Başkanı Trump, “Oylamayı yakından takip edeceğiz. Bize karşı oy verenlere para yardımını keseceğiz” diyerek karşı oy kullanacak üyeleri tehdit etmişti. ABD Başkanı Donald Trump, 6 Aralık'ta Kudüs'ü "İsrail'in başkenti" olarak tanıdıklarını ve Tel Aviv’deki büyükelçiliğini Kudüs’e taşıma talimatı verdiğini açıklamıştı. ABD’nin Kudüs kararı, Batı Şeria, Ramallah ve Kudüs başta olmak üzere birçok noktada protesto ve çatışmaların fitilini ateşledi. Protestolarda İsrail güçlerinin gerçek mermi dahi kullandığı sert müdahalelerde birçok kişi yaralandı ve can kayıpları yaşandı.

OYLAMA ÖNCESİ KONUŞMALAR

"Bir BM üyesi tüm diğer üyeleri tehdit etti"

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'ndaki Kudüs oylaması öncesinde yaptığı konuşmada, "Bir BM üyesi tüm diğer üyeleri tehdit etti... Bu etik değildir.... BM üyesi ülkelerin iradeleri satılık değildir" dedi.

Çavuşoğlu konuşmasında şu konuların altını çizdi: "Birçok kez buraya geldik ve Filistinli insanların bizim gibi yaşamaya hakkı olduğunu, refah yaşamaya hakları olduğunu ve kendilerinin olanın tadını çıkarma hakları olduğunu söyledik. Ama, Filistin halkı en temel haklarını bile kullanamıyor. Bugün şunu hatırlatmak önemli; Filistinliler yalnız değildir. Filistinlilerin 1967 sınırlarını ve Doğu Kudüs Başkenti ile devlet kurma hakkı vardır. Fakat BM üyesi ABD’nin Kudüs’ü İsrail’i Başkenti olarak tanıması tüm BM kararlarına uluslararası kararlara evrensel değerlere aykırıdır. Kudüs üç din için de kutsal bir kenttir. Tüm insanlığın sorumluluğudur tarihi sorumluluğunu korumak. Kentin çok kültürlü çok dinli kumaşı bozulmamalıdır. İki devletli bir çözüm gerekir."

İsrail BM Temsilcisi: "Hiçbir BM kararı, hiçbir boş konuşma, hiçbir genel kurul kararı bizi Kudüs’ten ayıramayacaktır”

İsrail BM Temsilcisi Danny Dannon konuşmasının başlangıcında Milattan Sonra 67 yılına ait üzerinde İbranice yazan bir bozuk parayı tüm kurula göstererek “Bu bozuk para Yahudi atalarımızın Kudüs’le olan binlerce yıllık bağının kanıtıdır. Hiçbir BM kararı, hiçbir boş konuşma, hiçbir genel kurul kararı bizi Kudüs’ten ayıramayacaktır” dedi. Dannon Kudüs’e ilişkin oylama öncesinde şöyle konuştu:

“BM konu İsrail olduğunda hep çifte standart uygulamıştır. Bu oturum başlığı 1997’den beri açık. İhtilaf dolu bir dünyada yaşıyoruz ama BM Genel Kurulu olağanüstü şekillerde konu sadece İsrail olunca buluşuyor. Filistin bizim barış çağrılarımızı tek taraflı reddetmiştir. Bu bildirgenin leyhinde oy verenler Filistin’in kuklasıdır. Filistin sadece dikkatleri başka bir yöne çekerek barışı reddetmeye devam etmeyi amaçlamaktadır. Bu bildirge Filistinlilere daha fazla istihdam sağlamayacak, daha fazla sağlık hizmeti sunmayacak. Sizler bu bildirgeyi desteklemeyin. Hiçbir BM bildirgesinin tarih değiştirmediğini biliyorsunuz. İsrail kurulduğunda biz demokrasiye ve bireysel özgürlüklere saygı duyduk. Çölü yeşerttik. İsrail tüm dinlere saygı duymaktadır ve herkesin Kudüs’ü ziyaret edip ibadet etmesine izin vermektedir. Bu oturuma başkanlık eden ülke Yemen, El-Kaide ve IŞİD gibi terör örgütlerini destekleyen bir ülkedir. Geçtiğimiz son iki haftada Hamas militanlarından 23 füze saldırısı gerçekleştirildi.BM’den ne bir kınama ne bir olağanüstü oturum çağrısı duymadık. Şiddet ve terör hiçbir zaman tolere edilmemelidir.”

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 22.12.2017 00:21
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Komplo teorisiyle uyuşmuş millet 2017-12-21 22:05:28

Ne oldu.Tüm dünya müslümanlara karşıydı hani.Müslümanın müslümandan başka dostu yoktu hani.Tüm dünyayı düşman görme ve komplo teorisi üretmekten bu milletin kafasını komplo teorileriyle uyuşturmaktan vazgeçin artık

Misafir Avatar
inancıma dokunma 2017-12-22 08:51:24 @Komplo teorisiyle uyuşmuş millet

Dünyanın ne kadar müslüman karşıtı olduğu tam net bilinmesede ama bu KOMPLO TEORİSİ ... başlıklı yorumu yazan zevzek mahluk müslüman düşmanıdır. kahrolasıca kininden kuduruyor. müslümana tahammül edemiyor. inşAllah kahr içinde yaşar kahrı ile geberip gider.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Yurtta Sulh, Cihanda Sulh 2017-12-22 01:22:04

Yurtta Sulh, Cihanda Sulh
Kemal Ataturk

Avatar
Beter ol..trump ve israil..ve abd. 2017-12-21 20:28:54

tump,a soğuk duş..buz gibi....kendisini dünyanın azziz,i sayıyor.keleş trump.
beter ol..zaten dünya onun dediğini kabul etmiş olsaydı trump,un oyuncağı olurdu dünya ülkeleri..ulan sen kimsin be dünyayı tehdit ediyorsun..KİM e dahi gücün yetmiyor..işin gücün ülkelere ve insanlara zarar vermektir..abd.nin lanet olsun abd.yetkilierine...cehennem sizi bekliyor.

Avatar
huseyin 2017-12-21 20:49:50

trump abd enin başkanı olamadı israilin başkanı olmaya çalışan bir sarışın aptaldır

Misafir Avatar
with goodness,,and hounurity,, 2017-12-21 22:57:15 @huseyin

https://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
FOR Sustainable HUMANISM[[[[[shoulder to shoulder] 2017-12-21 22:55:26 @huseyin

THIS globally MİLADİ CELENDAR TIME,,,,,,,,,Sep 21-22 was The Jewish New Year ,,,,,,
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

it concerns the believer “””””””””and,,,Happy new jewish year ,,,too””””””””””””
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

FOR Sustainable HUMANISM,,,, ,,,,,,,,,,with psychopathism refusal[[[[[[[[[[[shoulder to shoulder]]]]]]]]]

Beğenmedim! (0)
Avatar
DOLAR DÜNYADA KULLANILMAMALI. 2017-12-21 21:36:01

KARARIN BAĞLAYICILIĞI YOKMUŞ...NEYE YARADI OYLAMA.? HİÇ...BOŞUNA BU KADAR MASRAFLAR ABD.YE GİDİŞLER HEP BOŞUNA..
MADEMKİ KARARIN İÇERİĞİ YOK BAĞLAYICALIĞI YOKSA oylamanın ne anlamı var?
yine FRAVUN TRUMP un isteği olacak.baksana yanındaki dişi cadı..söyle söylüyor..
biz yine blldiğimizi yapacağız diyor..lanet olsun abd.nize ve israilinize..
DOLAR İPTAL EDİLMELİ..HİÇ BİR DEVLET DOLAR, ı kullanmamalı..abd.yi perişan etmek istiyorsa dünya ülkeleri DOLAR,dan vaz geçmelidir..yoksa bu azgınlar hep böyle devam eder..lanet olsun bunlara.a

Avatar
(((REEEEAAAALL))) 2017-12-21 20:52:17

[[[[[[[[[[[[FROM ,,HOUNIRTY,,,UNİTED STATES OF AMERİCA,,,,,,,universiytysiyt????????,SCIENCE!!!!!!!!STUDENTENTIDIES!!!!]]]]]((((ONLLYYYY REAL))))))((((REEEEAAAALL))))]]]]]]]]]

Misafir Avatar
.....SON 2017-12-21 22:11:48 @(((REEEEAAAALL)))

**************kanunsuz EMİR VERİLMEZ,,verilemez,,*********************,,,,kanunsuz EMİR İFA EDİLMEZ,,,EDİLEMEZ****************(((kanunsuz hiçbir eylem ,,,gerçekleşmez,,,gerçekleştirilemez)))))[[[[[[[kanun ,,insanın müreffehiyetine hizmet eder)))(((kanun HAKİKAT OLANDIR,,,kanun hakikatin TÖRE muhafızıdır))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
[[[[yurtta sulh cihanda sulh]]]] 2017-12-21 22:06:59 @(((REEEEAAAALL)))

said by,,,MUSTAFA KEMAL ATATÜRK,,,(in real time governance,,,,in real governa)))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
TÜRKÇE:::::(videosunu izlerce okuyun ama)) 2017-12-21 21:42:19 @(((REEEEAAAALL)))

[[[[[[[[ https://www.youtube.com/watch?v=j8wn-eqyXik ]]]]]]]]]

NE FİLİM OLMAYAN,,,kötülükler,,fenalıklar,,,kafirlikler gördük de::::::::::::::::::::::::::

ne filmler neler izledik de,,
şükür elhamdülillah halmize((velhamdulillahirabbilalemin)
rabbimiz (DAHA DA) selamet eylesin,,halimize(amin)((velhamdulillahirabbilalemin))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
kartal 1 2017-12-21 21:38:52 @(((REEEEAAAALL)))

İNGİLİZCE YAZAN KİŞİ..TÜRKÇE sinide altına yaz..aynen abd.kafası varmış sende de...............anlaşılmayan papişko sözleri..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
.... 2017-12-21 21:24:25 @(((REEEEAAAALL)))

[[[[[[[[[[[[FROM & FOR ,HONOURITY,,,,,,HUMANITY,,,,,,,,,,,,,,,,,,its realll]]]]]]]]]

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
:))))))))))))) 2017-12-21 21:22:09 @(((REEEEAAAALL)))

LIKE,,,,,"""""""""The Green Mile """""""""",,FILM,,,.........İT'S REAL

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
it’s real :)))) 2017-12-21 21:18:50 @(((REEEEAAAALL)))

From,,,,,Globaly,,,universitidies,,,,scienceity,,,,,,,,,,, [[[[[[[[[[[[FROM ,,HOUNIRTY,,,,,,its realll]]]]]]]]] ::::::for kudüs.......for """"""SUSTAINABLE HUMANISM""""""""::::::::::::it’s real

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
:) 2017-12-21 21:01:23 @(((REEEEAAAALL)))

IT'S REAL ::::::for kudüs.......for """"""SUSTAINABLE HUMANISM""""""""for science,,for university....... (((velhamdulillahiraabilalemin)

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
OMUZ OMUZA 2017-12-21 20:57:43 @(((REEEEAAAALL)))

"""""""""""""""""""""FOR,,,,,SUSTAINABLE HUMANISM"""""""""""""""""""""[[[[[[[[[[[[ SHOULDER SHOULDER ]]]]]]]]]]]

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
FOREWER:::::::::SUSTAINABLE HUMANISM 2017-12-21 20:57:03 @(((REEEEAAAALL)))

((((also,,, Happy new year,,,, Christian friends,,,and Gregorian,celedarity,,bla bla bla….))))))””””””””””GLOBALIYT,,,, “””””””we are a big family””””””””:::::::::: [[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[(((from SEE,,İNTERNET,,,,”””halk takvimi”””” folk calendar)))]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
VELHAMDULİLLAHİRABBİLALEMİİİİNNN 2017-12-21 20:54:16 @(((REEEEAAAALL)))

https://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
[[[[[[[[[[[[shoulder to shoulder]]]]]]] 2017-12-21 20:53:26 @(((REEEEAAAALL)))

,,,,LISTENING:::::::::::::::: Wake Me Up::::::::: Wake Me Up::::::::: Wake Me Up::::::::: Wake Me Up::::::::: Wake Me Up:::::::::,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,TAKE CARE OF YOURSELF,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, LOVE,, [[[[[[[[[[OMUZ OMUZA]]]]

Beğenmedim! (1)
Avatar
Peace at Home, Peace in the World 2017-12-22 01:21:10

Peace at Home, Peace in the World
Kemal Ataturk

Avatar