'TSK'da at etinden sonra küspe yağı skandalı' iddiası

Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) bozuk et ve at eti satıldığı iddiaları gündemdeki sıcaklığını korurken, bir skandal iddia da CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin tarafından gündeme getirildi. Laboratuvarda incelenen yağlarda küspe çıktığı iddialarıyla ilgili yazılı soru önergesi veren Tekin, Milli Savunma Bakanlığı Tedarik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 8 ay önce ihale ile alınan ve birliklere dağıtılan zeytinyağında küspe yağı olup olmadığını Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli’ye sordu.

'TSK'da at etinden sonra küspe yağı skandalı' iddiası

Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) bozuk et ve at eti satıldığı iddiaları gündemdeki sıcaklığını korurken, bir skandal iddia da CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin tarafından gündeme getirildi. Laboratuvarda incelenen yağlarda küspe çıktığı iddialarıyla ilgili yazılı soru önergesi veren Tekin, Milli Savunma Bakanlığı Tedarik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 8 ay önce ihale ile alınan ve birliklere dağıtılan zeytinyağında küspe yağı olup olmadığını Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli’ye sordu.

01 Ocak 2018 Pazartesi 15:49
'TSK'da at etinden sonra küspe yağı skandalı' iddiası

Laboratuvarda incelenen yağlarda küspe çıktığı iddialarıyla ilgili yazılı soru önergesi veren CHP'li Tekin; Milli Savunma Bakanlığı Tedarik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 8 ay önce ihale ile alınan ve birliklere dağıtılan zeytinyağında küspe yağı olup olmadığını Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli'ye sordu.
Askeri birliklerde kullanılmak üzere 8 ay önce Milli Savunma Bakanlığı Tedarik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bin 100 ton Riviera zeytinyağı alımı için ihales yapıldığını ve şikayetlerin ardından bu yağların Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı laboratuvarlarında incelendiğini belirten Tekin, çıkan sonuçların ise çok vahim olduğunu söyledi.

T24'ün aktardığı habere göre Tekin, "Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı laboratuvarlarında analiz edilen yağlarda küspe yağı çıktığı iddiaları var. Bu konunun aydınlatılması gerekmektedir. Ben de bu skandal iddiayı Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli'ye yazılı soru önergesi vererek sordum, bakalım iddia doğru mu yanlış mı? Hep birlikte göreceğiz" dedi.

'YAĞLARA EL KONULARAK KULLANIMI DURDURULDU MU?'

Tekin Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli'ye şu soruları yöneltti:

Riviera zeytinyağı ihalesini hangi firmalar almıştır? İhaleyi alan firmalara ne kadar bedel ödenmiştir? Bu firmalardan alınan yağlar dağıtıma sunulmadan önce denetime tabi tutulmuş mudur? Tutulmadıysa neden tutulmamıştır?

Bin 100 tonluk riviera zeytinyağı hangi illerdeki hangi birliklere dağıtılmıştır? Bu birliklerde Riviera zeytinyağı kullanımına bağlı olarak ne tür sağlık şikayetleri ortaya çıkmıştır?

Sağlık şikayetleri üzerine, söz konusu zeytinyağı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın uzman laboratuvarlarına gönderilmiş midir? Gönderildiyse test sonuçlarından nasıl bir netice alınmıştır? Yarısı tüketilen zeytinyağının, riviera zeytinyağı vasfında olmadığı, hayvan küspesinde kullanılan yağ olduğu doğru mudur?

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın uzman laboratuvarında incelenen bu yağlara el konularak kullanımı durdurulmuş mudur? Kullanımı durdurulduysa nedeni nedir?

Yağların dağıtıma sokulduğu illerde Milli Savunma Bakanlığı Tedarik Bölge Başkanlıkları, bu yağların birinci örnek analizlerine "Riviera zeytinyağı örnekleri olumlu" raporu vermiş midir? Bu raporu veren bakanlık çalışanı ya da çalışanları hakkında soruşturma açılmış mıdır?
Milli Savunma Bakanlığı riviera zeytinyağı ihalesini alan firmalara ve askeriyenin kontrol birimlerindeki sorumlulara soruşturma açmış mıdır? Soruşturma açıldıysa bunun nedeni nedir?

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 01.01.2018 18:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Chp olmasa askerlerimizin hakkini kim savunacak 2018-01-01 17:04:12

CHP iyiki varsin

Avatar
ordusuz millet vatansiz kalir 2018-01-01 17:08:41

askerlerimizin degeri yokmu neden ordu kendi ihtiyacini kendisi karsilamiyor almanya amerika ordusu kendi yemegini kendisi pisiriyor yeterin artik askerlerimize gerekli deger verilsin ve sorumlular derhal cezalandirilsin ve derhal istifa etsin askerlerimiz at eti yedi kimbilir domuz etide yemistir yeter bu zulm son olsun ikidebirde zehirlenme haberler orduda tassaruf yapilamaz ordusuz millet vatansiz kalir topraksiz kalir

Misafir Avatar
tamam kardeşim 2018-01-01 21:57:51 @ordusuz millet vatansiz kalir

Hainleride, satılmışlarıda, korkaklarıda, ajanlarıda biliyoruz. her sözü yalan olan büyük ajanıda biliyoruz. havlasın dursunlar. biz vatanımıza hükümetimize sahip çıkacağız.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
kardeşlerim 2018-01-01 21:55:52 @ordusuz millet vatansiz kalir

Yandaş gazetelerin, satılmış yorumcuların içimize sızmış ajanların FBI hizmetçilerinin yalan ve iftiraları ile ülkene , hükümetine düşman olma. bu iftiraların dayanağı yok gerçekliği yok. bunlar büyük paralar karşısında söyleneni, emredileni yapmakla görevli satılmış kiralıklardır. vatanına devletine hükümetine sahip çık. büyüyen Türkiyenin önünü kesmek için faşist emperyalizim milyar dolarları ajanları aracılığıyla satın aldıkları hainlere cahillere korkaklara veriyor ülkemizin kalkınmasın engellemek istiyorlar. uyanık olalım lütfennnn:

Beğenmedim! (8)
Avatar
aman aman Tövbe Akp 2018-01-01 16:55:56

ak trollerin suclamalarina bakarmisiniz insanı görüş ayrılığı olanı terörist veya fetocu veya darbeci veya ajan olarak damgaliyorlar. Troller birakin bu ayaklari insanlara fetoculuk veya darbecilik veya teröristcilik veya ajancilik suclamalari veya yakistirmalar insanlari sindirme susturma korkutma politikasi kabul edilemez aman aman kardeslerim trollerden uzak durun asagda size atilan iftirayi kopyaladim pysikolik terrore son verilmeli ankara 2 saat sonra @Kanal faresi Aydın İrandan koku aldı kılıçdaroğlu. yine yürümeler, mitingler karıştırma planlarının emrini aldı TRUMP abisinden. aman kardeşler birlik zamanı . chp ajan dolu. kılıçdaroğlu b... Yorumun Devamı Beğen (0) Beğenmedim! (0) Gizle

Avatar
akp ye mhp ye yaziklar olsun 2018-01-01 16:59:28

askerlere yemek saglayan sirketlerin AKP ile baglantilari incelensin suclular yargilansin yeter artik
'Askerlerin yemeği araştırılsın' teklifi AKP ve MHP'nin oylarıyla reddedilmiş!
https://www.youtube.com/watch?v=_NQP0q884oc

Avatar
akp oncesi askerimiz kendi yemegini kendi yapardi 2018-01-01 17:02:43

askerlerimiz kendi yemegini kendisi pisirmeli ve kendi yiyecek alisverisini kendisi yapmali askerlerimize gerekli deger verilmeli
askerlerimiz kendi yemegini pisirirken hic zehirlenme haberleri duymuyorduk artik askerlerimize at eti bile yediriyorlar yakinda imamlar at eti helaldir diye fetva verirse hic sasirmiycam

Avatar
5 kez zehirlenmeye izin varmis yaziklar olsun 2018-01-01 17:06:40

https://odatv.com/yemek-sirketiyle-sozlesmede-5-kez-zehirlemeye-izin-var-maddesi-2306171200.html

Avatar
almanya ordusuna iyi bakiyor 2018-01-01 16:58:32

ordunun kendi mutfagi var Mit Olli In der Bundeswehr-Truppenküche https://www.youtube.com/watch?v=0GmOlClEIhk
İşte askerin yeni yemeği
https://www.youtube.com/watch?v=KujUMWUfISY

Avatar
levazımcı 2018-01-01 16:21:01

kuveloğulları,bulutoğulları,orbis orbak gıda(mersin] bunlar yaklaşık maliyetleri öğrenip kimyahane muayene komisyonu ve yiyecek saymanlıkları,iç tedarik bölge başkanlıklarını rüşvetle satın almış bu zamana kadar türk silahlı kuvvetlerinin kaymağını yemiş adamlar.o zamanlar 2.zh. tuğ .kartal maltepede görevliyim .muayene kom. üyelerinden biri yok beni atadılar,kuru fasulye ,kuru incir muayenesi var.sene 95 yada 96 müteahhit bulut oğulları

Misafir Avatar
levazımcı 5 2018-01-01 16:50:21 @levazımcı

kimyahaneye giderken numuneler değişiyor tuğayda kalan numunede değişiyor ondan sonra adi malları vatan evlatlarına yediriyorlar .bunların içinde ramazan köroğlu ozamanki mal sorumlusu ramazan köroğlu lv üstçavuş .bunları ve ozamanki şube müdürlerinin muayene komisyon başkanının yatacak yeri yok.bunlar gibi ororspu çocukları bu orduda olduğu sürece namusu ile temiz mal getiren insanlar bezdirilip uzaklaştırılmış tır. işte bu insanlar kazanılırsa askerimiz vatan aslanlarımız en değerli gıdaları yerler bunlarında geriye dönük araştırılması ve bu eski müteahhitlerin ihalelere sokulmaması lazımdır .erenler.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
levazım 4 2018-01-01 16:44:46 @levazımcı

bu bordaki depolara kuru gıda ve konserve veren oris gıda orbak gıda araştırılması lazım ,muayeneleri alıp götüren veterinerleri var. bu veteriner ,39. mknz p.tuğ muayene komisyonunda askerliğini yapmış bir şahıs o tugaya bile muayeneye geldiğinde asteğmenleri kafalıyor çünkü yazıhanedeki her şeyi biliyor yazıyor hazırlıyor mühürlüyor asteğmenimde işine geliyor sonra bunda sahte mühürde var.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
levazım 3 2018-01-01 16:40:40 @levazımcı

hemen askeri çağırdım oğlum kumpasla kademede elek deliklerinin hepsinin gçapını ölçün dedim ve ölçüm sonucu 8 mm olması gereken 6 mm yani daha dar olması halindebu kadar düşüyor genişlerse siz düşünün bizim şerefli ama şerefsiz 2 subayımız (biri atğm diğeri bnb] oylamaya geçtik .2 ye bir fasulyeyi geçirdiler ben şerh düştüm. hadi bu iki şerefsiz para yemiş ya komutan önüne gelen şeyi imzalarken koskoca tuğğeneral görmüyprmu şerhi adam gelir bakar meğer oda bir şerefsizmiş durum bu erenler dostlar .haa birde çok önemli

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
levazımcı devam 2018-01-01 16:26:09 @levazımcı

müteah İT kuru fasulyeler küçücük dedimki fasulyeler çok küçük şartname sıtandartlarına uymuyor.hemen İT atladı herkese komutanım diyen iT battavuşum hepsi uygundur .iki kelimeyi konuşamayan it bunu söyledi.sonra binbaşı ve veteriner astğm üyede şartnameye uygun dediler peki ozzaman şartnameye göre elegi getirin dedim.elk altına şartnamedeki gibi düşerse kabul .elek dolacak ve altına 8 taneden başka düşmeyecek şart bu,elek ağzı 6 milim genişliğinde olacak.

Beğenmedim! (0)