banner87

'Türk hukuk tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir hukuksuzluğa imza atılmıştır'

CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin iptali için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) başvurdu.

'Türk hukuk tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir hukuksuzluğa imza atılmıştır'

CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin iptali için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) başvurdu.

29 Aralık 2017 Cuma 16:26
'Türk hukuk tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir hukuksuzluğa imza atılmıştır'

Pekşen, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin (AİHS) 2. maddesi ‘Yaşama Hakkı’,  5. maddesi ‘Özgürlük ve Güvenlik Hakkı’, 6. maddesi ‘Adil Yargılanma Hakkı’ ve 13. maddesi ‘Etkili Başvuru Hakkı’ maddelerinin ihlal edildiği iddiasıyla 696 sayılı KHK’nın iptal edilmesi için AİHM'e başvuruda bulundu. 

Pekşen, AİHM’e yaptığı başvuru hakkında şu açıklamayı yaptı:

“OHAL kapsamında çıkarılan 696 sayılı KHK ile yapılan bu düzenlemeyle Türk hukuk tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir hukuksuzluğa imza atılmıştır. Buna göre, TCK’da suç sayılan eylemlerin siviller tarafından işlenmesi halinde cezalandırılmayacakları düzenlenmektedir. Hukuk herkes için eşit şekilde uygulanır. KHK’larla birileri için ayrı bir hukuk oluşturulamaz. 

Son derece ürkütücü ve hukuk adına asla kabul edilemez bu düzenleme ile Türkiye Cumhuriyeti Devletinde yaşayan vatandaş veya yabancı milletten her kesimin can güvenliği büyük tehlike altındadır. Bu KHK hükmü doğrultusunda ortaya çıkabilecek tehlikeler son derece ciddi boyuttadır. Örneğin ülkemizde yaşayan bir kısım vatandaş, kendi görüşlerine göre bir darbe girişimi ya da bir terör eylemi olduğunu düşünüyorsa, bu karşı tarafın yaşamına son vermek için yeterli bir nedendir. Yine aynı şekilde; bir kişi, kendisiyle aynı görüşte olmayan bir başka kişi veya grubun düzenlediği bir yürüyüşe veya etkinliğe katılanların üstüne ateş edebilir, birçok kişinin yaşamına son verebilir ve bundan dolayı da hiçbir ceza almaz. Bu itibarla 696 sayılı KHK hukuk devletini ortadan kaldıran, toplumu ilkel bir anarşi durumuna sürükleme yolunda atılmış dehşet verici son derece vahim bir adımdır. 696 KHK ile herkesin herkesle savaş içinde olduğu, bireylerin cezalandırma yetkisine sahip bulunduğu ilkel anarşi dönemine geri dönülmektedir. Bu KHK ile kimin hangi eylemi, darbenin devamı ya da terör eylemi olarak göreceği belli olmayıp, herkes herkesi öldürebilir ve cezasız kalabilir. Böyle bir anarşi ortamının doğuracağı sonuçlar kestirilemez.”
 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 29.12.2017 16:41
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır 2017-12-29 16:39:25

masum erlerimizi vahsice barbarca linc edenler yargilansin
bu ne bicim askerlik dusmani
masum erin sucu günahi ne
hepsi garibanlarin cocugu hepsi emir kulu

Misafir Avatar
birbilen 2017-12-29 20:22:57 @Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır

Son derece ürkütücü ve hukuk adına asla kabul edilemez bu düzenleme ile Türkiye Cumhuriyeti Devletinde yaşayan vatandaş veya yabancı milletten her kesimin can güvenliği büyük tehlike altındadır. *****************chp bunu yzmış AHİM e gidiyor. bre gafil yalanla ülkeni kime şikayet ediyorsun? hükümet sürekli açıklama yapıyor bu kanun sadece 15 Temmuz 2016 yılını kapsıyor. siz daha ne yalanlarla ülkemizi şikayet edip karkaşa çıkaraya çalışıyorsunuz. . tıpkı zarrab davasınada sahte evrakları gönderdikleri gibi, sahte evrak zarrab ve ABD Türkiyeyi zora soksun diye . bu CHP kimden yana, kime hizmet ediyor özellikle chp ye oy verenlere söylüyorum.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
bir bilen 2017-12-29 20:20:31 @Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır

Bana kılıçdaroğlunun "eyy dünya duyun görün, biz baskı altındayız, güvencede değiliz, bize yardım edin" dediği söz kulaklarımı tırmalıyor hala. bu kılıçdaroğlu nasıl baskı altındaki her önüne gelene hakaret, küfür, tehdit edebiliyor. yine bu nasıl güvende değilki Ankaradan İstanbula yaya yürüyor, nasıl güvende değilde istediği zaman istediği yere gidebiliyor. bu adam yalancı ve ihanet içindedir.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
001 2017-12-29 19:04:11 @Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır

sesercann nickli orospu çocugu sen siktir git seni istemiyorum amk evin isteksiz evladı seni

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
sesercan 2017-12-29 17:15:47 @Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır

CHP Yİ İSTEMİYORUZ. defolsunlar

Beğenmedim! (14)
Avatar
YA ALLAH BISMILLAH ALLAHU EKBER 2017-12-29 16:43:03

diyerek masum erleri vahsice barbarca linc etmek bumu müslümanlik
Köprüdeki darbeci askerlere linç girişimi
https://www.youtube.com/watch?v=1UF5V7GkuOk

Avatar
akp ohal i derhal sonlandirilmali 2017-12-29 16:32:25

15 temmuz 2016 dan beri ohal sene oldu 29 aralik 2017 fransada ohal sadece terroru kapsiyordu ulkemizde ise khk ile cok onemli yasalar cikartiliyor meclis by pass milli irade by pass yeter artik dunyada ornegi yok mit polis ordu zaten akp nin emrinde varlik fonunun terror le ne ilgisi var khk ile yasalasti

Misafir Avatar
çok ciddi 2017-12-29 20:25:09 @akp ohal i derhal sonlandirilmali

Bu CHP baraj altında kalmazsa chp ye oy verenlerde ve tüm ülke vatandaşı çok çile çeker. lütfen chp yi artık tanıyalım. bunlar ABD ye çalışıyor. ABD menfaatları için Türkiyeninde zararları için çalışıyor.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
evet 2017-12-29 17:15:06 @akp ohal i derhal sonlandirilmali

AHİM e Türkiyemi şikayet eden bu ülkeden gitsin.

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
sakarya 2017-12-29 17:14:39 @akp ohal i derhal sonlandirilmali

Türkiyeeeeeeeemmmm. bu chp kimmm, mimin hizmetçisi? Türkiyeyi AHİM e şikayet ediyor. biz halk olarak bu chp yi baraj altında bırakmazsak bu vatan, bu vatanı kanı ile kazanan ehid lerimiz bize ne der? chp ye oy yok kardeşlerim.

Beğenmedim! (13)
Avatar
Tatbikat var diye kandırılan erler 2017-12-29 16:33:25

15 temmuz darbe grişimi - Tatbikat var diye kandırılan erler
https://www.youtube.com/watch?v=3V8H4iND9Zk

Avatar
ASKERİ ÖĞRENCİLER HAKETMEDİK 2017-12-29 16:34:53

https://www.youtube.com/watch?v=Twp1qpFO50Q

Avatar
asker emir kuludur 2017-12-29 16:35:39

Asker daha neyin ne olduğunu yeni öğreniyor askerlerin suçu yok.....
https://www.youtube.com/watch?v=szdt_mvbcK0

Misafir Avatar
zevzek ve zavallılar 2017-12-29 19:25:59 @asker emir kuludur

AHİM babasına koşan zavallı çocuklar!

Beğenmedim! (6)
Avatar
Darbeyi Televizyondan Öğrenen Asker Şaştı Kaldı! 2017-12-29 16:34:05

https://www.youtube.com/watch?v=UiCRqQgsyos

Avatar