banner87

Türkiye'den ABD'ye yaptırım cevabı

ABD Hazine Bakanlığı, ABD vatandaşı Papaz Andrew Brunson'la ilgili İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdülhamit Gül'e yaptırım uygulama kararı aldığını açıkladı. Türkiye'den cevap gecikmedi. Ankara'dan yapılan yaptırım açıklamasında, "Türkiye tedbirlerini alacak, cevap verecek. ABD'de aklıselimin galip geleceğini umuyoruz." ifadeleri kullanıldı

Türkiye'den ABD'ye yaptırım cevabı

ABD Hazine Bakanlığı, ABD vatandaşı Papaz Andrew Brunson'la ilgili İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Adalet Bakanı Abdülhamit Gül'e yaptırım uygulama kararı aldığını açıkladı. Türkiye'den cevap gecikmedi. Ankara'dan yapılan yaptırım açıklamasında, "Türkiye tedbirlerini alacak, cevap verecek. ABD'de aklıselimin galip geleceğini umuyoruz." ifadeleri kullanıldı

01 Ağustos 2018 Çarşamba 21:33
Türkiye'den ABD'ye yaptırım cevabı

Brunson'un tutuklanmasının ardından ABD'nin restine Ankara'dan ilk tepki geldi. Bir Hükümet yetkilisi yaptığı açıklamada "Türkiye, elbette tedbirlerini alacak, ABD tarafı bir adım atarsa bu adımlara cevap verecektir" denildi. Açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

"Şu anda ABD makamları ile görüşmeler sürüyor. Bu görüşmeler karşılıklı anlayışa dayalı ve oldukça yapıcı bir atmosferde sürüyor. İki ülkenin de geçmişten gelen güçlü bağları ve stratejik işbirliği var. Görüşmelerde iki taraf da bu ilişkileri koruyacak iradeyi ortaya koydu.

ABD tarafında, bu görüşmelere ve kurulan diyalog mekanizmasına rağmen, kamuoyuna yansıtıldığı gibi bir “ekonomik yaptırım” çalışması içerisine girilmesi talihsizlik olur. Görüşmeler bu kadar yapıcı bir havada geçerken, bu sürece geri döndürülemez şekilde zarar verilme çabası kabul edilemez.

Türkiye bu diyalog sürecinin iki ülke için de olumlu sonuçlar vermesini amaçlıyor. Ancak elbette, ABD’den olası bir yaptırım kararına mütekabiliyet esasına göre cevap verilecektir. Bu kapsamda hükümetimiz, ABD’nin kararına karşı bir yaptırım listesi hazırlamak üzere çalışmalara başladı. Türkiye, elbette tedbirlerini alacak, ABD tarafı bir adım atarsa bu adımlara cevap verecektir.

Kurulan diyalog mekanizmasının işletileceğini, ABD tarafında aklı selimin ve diplomasinin galip geleceğini umuyoruz. Aksi takdirde iki ülke ilişkileri onarılmayacak şekilde zarar görecektir"(haberturk)

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 01.08.2018 21:57
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
06 2018-08-01 21:55:14

Ne den korkuyorsunuz ? yaptiginiz yandaslik ve amerika ve israile hizmet mukavelesimi? Yoksa delige süpürülmekdenmi? Kuzey kore kadar olamiyormusunuz?
Kapatin incirligi, kapatin amerikan radar ve füze üslerini bakalim ne oluyor?

Avatar
Muttalip 2018-08-01 21:58:07

lan ne bicim gazetecilik cevap diye yaziyor alaksi yok! Türkiyenin cevap verecek durumunumu biraktilar? Düsünüpde cevap vermek cevap degildir!!!!

Avatar
Firat 2018-08-01 22:04:22

Din tucarlari yobaz n refaha kavusturdugu bir ulke varmi yeryuzunde?bunlar zehirli kene gibi ulkeye musallat ettirildiler

Avatar
u 2018-08-01 22:08:54

Ekonomiyi bu hale düşürenler amerikaya karşı tetbir ve yaptırım uyguluyacakmış mış mış nasıl bir yaptırım uyguluyacakmış acaba ????? Güldürmeyin bu yurttaşları bee gafiller

Avatar
HAKAN 2018-08-01 22:12:13

SAĞ IKTIDARLAR (NECMETTIN ERBAKAN HARIÇ) DEVAMLI ABD GÜDÜMÜNDE ÇALIŞIR.BU HEP BÖLYLEYDI BUGUNDE BÖYLEDIR
BAKMAYIN BIZIMKILERIN ÜFÜRMELERINE,IÇTEN İÇE YUSUF YUSUF.TC ŞEREFINI IKI PARALIK ETTILER BUNLAR.

Avatar
ATEİST: 2018-08-01 23:41:32

Süprüzzzzz barıştık .!! Papazdan ÖZÜR DİLEDİK ,BİRDE ÜSTELİK KODESE YATIĞINA KARŞILIK MİLYON ÖDEDİK ..! BİZİ AFFET PAPAZ DEDİK HEMEN OAPAZI MEMNUN ETMEK İÇİNDE HIRİSTİYAN OLDUK ÇİZAZ ,ÇİZAZ,DİYE HIRİSTİYAN KİLİSESİNE GİTYİK GÜNAH ÇIKARTIK İSA PEYGAMBERE DUA ETTİK BİRDE ÜSTELİK KİLİSEYE BAĞIŞ VERDİK ŞÖYLE NİLYON FELÂN ŞİMDİDE PAPAZI cumhurun UÇAN SARIYI İLE DAVULLU ZURNALI AYNEN MUHHAREM İNCENİN SURİYELİ MÜLTECİLERİ YOLLATACAĞI GİBİ BİZDE PAPAZIMIZI YOLLUYACAĞIZ ÜSTELİK DE TAZMİNAT ÖDİYECEĞİZ CUM tayyip bin uçan sarayı ile yolcu edeceğiz KIMIZI hali bile sereceğiz ayağına AYNEN böyle OLACAK bakın ..yakında çoooooook YAKINDA salacaklar BİZİM PAPAZI ABD LERİNE HEMDE PROTOKOL YAPACAKLAR ..EĞER SALMAZLARSA BEN DE NAMERTİN TEKİYİM ..DİNSİZİM 16 SENE ÖNCE MÜSLÜMANLIKTAN ÇIKTIM tayyip be inat dindiniz oldum ((( ATEİST ))) OLDUM EĞER BU PAPAZI SALAMAZLARSA ..! YANI SALACAKLAR HEMEN ŞİMDİ GÖRECEKSİNİZ NAAAAAAAAH BURAYA YORUM ATIYORUM PAPAZI BIRAKACAKLAR HEMEN ŞİMDİ ABD DEN KORKTUKLARI İÇİN ..!!

Avatar
ATEİST: 2018-08-01 23:45:00

Süprüzzzzz barıştık .!! Papazdan ÖZÜR DİLEDİK ,BİRDE ÜSTELİK KODESE YATIĞINA KARŞILIK MİLYON ÖDEDİK ..! BİZİ AFFET PAPAZ DEDİK HEMEN OAPAZI MEMNUN ETMEK İÇİNDE HIRİSTİYAN OLDUK ÇİZAZ ,ÇİZAZ,DİYE HIRİSTİYAN KİLİSESİNE GİTYİK GÜNAH ÇIKARTIK İSA PEYGAMBERE DUA ETTİK BİRDE ÜSTELİK KİLİSEYE BAĞIŞ VERDİK ŞÖYLE NİLYON FELÂN ŞİMDİDE PAPAZI cumhurun UÇAN SARIYI İLE DAVULLU ZURNALI AYNEN MUHHAREM İNCENİN SURİYELİ MÜLTECİLERİ YOLLATACAĞI GİBİ BİZDE PAPAZIMIZI YOLLUYACAĞIZ ÜSTELİK DE TAZMİNAT ÖDİYECEĞİZ CUM tayyip bin uçan sarayı ile yolcu edeceğiz KIMIZI hali bile sereceğiz ayağına AYNEN böyle OLACAK bakın ..yakında çoooooook YAKINDA salacaklar BİZİM PAPAZI ABD LERİNE HEMDE PROTOKOL YAPACAKLAR ..EĞER SALMAZLARSA BEN DE NAMERTİN TEKİYİM ..DİNSİZİM 16 SENE ÖNCE MÜSLÜMANLIKTAN ÇIKTIM tayyip be inat dindiniz oldum ((( ATEİST ))) OLDUM EĞER BU PAPAZI SALAMAZLARSA ..! YANI SALACAKLAR HEMEN ŞİMDİ GÖRECEKSİNİZ NAAAAAAAAH BURAYA YORUM ATIYORUM PAPAZI BIRAKACAKLAR HEMEN ŞİMDİ ABD DEN KORKTUKLARI İÇİN ..!!

Avatar
Incirlik ve Kürecik ile cevab verilebilir 2018-08-02 10:05:05

Istenirse Incirlik ve Kürecigi kapatmakla cevab verilebilir ama yapmazlar cünkü ya gizli bir anlasmalari var ya da yapmaktan cekiniyorlar ve bos bos konusuyorlar