'Türkiye tehdit ve şantajlara boyun eğmez'

Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu, Almanya ile yaşanan krize ilişkin açıklamalarda bulundu.

'Türkiye tehdit ve şantajlara boyun eğmez'

Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu, Almanya ile yaşanan krize ilişkin açıklamalarda bulundu.

20 Temmuz 2017 Perşembe 18:39
278 Okunma
'Türkiye tehdit ve şantajlara boyun eğmez'

Almanya’nın Türkiye’nin PKK ile ilgili taleplerine 400 bin dosya var bağımsız yargı ilgileniyor” türü cevaplar verdiğini belirten Çavuşoğlu, “Almanya bize karşı terör örgütlerinin adeta yeniden faaliyete başladığı ana üs olmuştur” dedi.

‘TÜRK YARGISINI HİÇE SAYAN BİR TAVIR’

Çavuşoğlu’nun açıklamalarından satır başları şöyle:

– Müttefikimiz olan Almanya, terör örgütlerinin faaliyet göstermelerine izin veriyor. Almanya bize karşı olan tüm terör örgütlerinin adeta yeniden faaliyete başladığı ana üs olmuştur.

– Casusluk ile tutuklanan Alman vatandaşlarının bir an önce serbest bırakılmasını talep ediyor. Yani Türk yargısını hiçe sayan bir tavır sergiliyor. Hala yargı süreci devam ediyor. Biz söyleyince yargı tarafsız bize gelince derhal çıkartın. Bunu kabul etmiyoruz, doğru bulmuyoruz.

‘HALA DOSTUM DİYORUM’

– Mevkidaşım Gabriel ile Mart’ta Berlin’de görüştüm. Türkiye’ye ekonomik tehditte bulunmanın yanlış olduğunu söylemişti. Türkiye’ye yönelik böyle tehditleri ciddi bir devlete yakıştıramıyoruz. Seyahat uyarıları, ekonomik uyarılar yapılıyor. Hala dostum diyorum, Gabriel’le konuştuk. Türkiye’ye gelen Alman turistlerle, casusluk için gelenleri bir tutmak doğru değil. Gabriel’in yaptığı hırçın açıklamalar iki ülkenin dostluğuna sığmaz.

– AB henüz 18 Mart anlaşmasının yükümlülüklerini yerine getirmemişken; AB’nin fon durdurmakla tehdidi ciddiyetle bağdaşmıyor. AB sözünü tutmalı.

– Eğer bir sorun varsa, iki ciddi devlet olarak oturur konuşuruz. Açıklamayı ciddi bir devlete yakıştıramıyoruz. Bakan Gabriel’in yargıya müdahale taleplerine müsaade etmediğimizi için yaptığı açıklamalar dostluğa sığmaz.

‘TÜRKİYE’NİN ŞANTAJLARA BOYUN EĞMEYECEĞİNİ BİLİYORLAR’

– Türkiye’nin böyle şantajlara boyun eğmeyeceğini biliyorlar. Peki neden bu açıklamaları yapıyorlar? Almanya’da seçim arefesindeyiz. Yükselen Türkiye karşıtlığını görüyorlar. Biz hiçbir zaman vatandaşlarımızı Almanya’daki seçimler konusunda yönlendirmedik. Ama Almanya top yekün taraf olup, içişlerimize karışmıştır. Almanya’da siyasi partiler popülizm noktasında yarışır hale geldi

– Biz ilişkilerimizi şantajlarla değil, uluslararası norm ve kurallar çerçevesinde yürütmek istiyoruz.

‘SÜREKLİ TEMAS HALİNDEYİZ’

– Sürekli temas halindeyiz, sürekli görüşüyoruz. İstediğimiz zaman birbirimize telefon açıyoruz, hatta SMS’le de görüşüyoruz. Defalarca iletişim kurduk. İletişim konusunda hiçbir zaman sorunumuz olmadı.
 


Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 20.07.2017 19:19
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tekin Baran 2017-07-20 20:40:18

SEN KIMSINKI ALMANYA ILE SIDIK YARISTIRMAYA KALKIYORSUN. ORTAK PAZAR DIYE
GOTUNUZU YIRTIYORSUNUZ. AKP OLDUKCA TURKIYE ORTAK PAZARA GIREMEZ. ICISLERINE KARISMIYORMUSTA ULAN DAHA DUN ALMANYADA TAYYIP TOPLANTI YAPMAK ISTEMEDIMI VE RED EDILMEDIMI? EGER SEN SALAKSAN YANI HERKESIMI SALAK ZANNEDIYORSUN? GERI ZEKALI.

Misafir Avatar
A.A. 2017-07-20 22:12:09 @Tekin Baran

TAM BİR MANDACI ZİHNİYETLE VE TÜRK MİLLETİ'Nİ DE KÖLELEŞTİRİCİ BİR DİLLE ELEŞTİRMİŞ DEMİYECEĞİM, HAKARET EDİLMİŞ ; BÜYÜK BİR AYIP ! İYİ DE O GÖZÜNDE BÜYÜTTÜĞÜN SÖMÜRÜCÜ VE EMPERYALİST ALMANYA KİMMİŞ Kİ BU BATILI SÖMÜRGENİN REKLAMINI BURADA YAPIYORSUN VE TÜRKİYE'Yİ DE KÜÇÜMSEMİŞSİN ÇOK AYIP !!!...

------------------

''... ICISLERINE KARISMIYORMUS TA ...''

İYİ DE İÇİŞLERİMİZE KARIŞSIN YANİ ALMANYA ? BUNU MU DEMEK İSTİYORSUN ?! BUNU İSTİYORSAN, KENDİ ADINA VE KENDİ İŞİNE KARIŞTIR ALMANYA'YI O ZAMAN TÜRKİYE'NİN İŞİNE KARIŞTIRMAK İSTEMEZ ONURLU TÜRK MİLLETİ BİLESİN !!!...

Beğenmedim! (0)
Avatar
A.A. 2017-07-20 22:01:25

TBMM Genel Kurulunda, OHALin üç ay daha uzatılmasını öngören Başbakanlık Tezkeresi AKP ve MHPlilerin oyları ile kabul edildi. ------------------------- VALLAHİ BURADAN TÜM KAHİR EKSERİYETLİ TÜRK MİLLETİNİN VE TÜRKİYE VATANSEVERLERİNİN, BU TERÖRİSTLERE VE TERÖRİST YANLILARINA NEFES ALDIRMAYAN BU OHAL UYGULAMALARINDAN ZERRE RAHATSIZLIĞI YOK VE TERSİNE HUZUR ANLAMINDA DA MEMNUNİYETİ SÖZ KONUSUDUR Kİ, BU MEVCUT DURUM ÖNEMLE BİLİNE ! MİLLETİN KAHİR EKSERİYETİ, FETÖ VE PKK'YA NEFES ALDIRMAYAN OHAL'İN DEVAMINDAN YANADIR ! CHP VE HDP, TERÖRİSTLERE NEFES ALDIRMAK TARAFTARI MIDIR NEDİR ARKADAŞ ? OHAL, BUGÜN CÜMLE AMERİKANCI TARAFTARLARA, EMPERYAL YIKICI AJANLARA VE YERLİ İŞBİRLİKÇİLERİNE, CİA'CI HAİNLERE VE CİA'NIN TÜRKİYE'DEKİ PKK'LI VE FETÖ'CÜ TERÖRİSTLERİNE DOKUNMAKTADIR ; PEKİ ALLAH AŞKINA CHP VE HDP'NİN BU KONUDA TIPKI ABD VE ALMANYA BENZERİ RAHATSIZLIKLARININ DERİN ANLAMI NEDİR Kİ ? HUZUR İSTEYEN MİLLETİMİZ, OHAL İSTİYOR ; İNANMAYANLAR ANKET SONUÇLARINA BAKABİLİRLER ?

Avatar
Anti emperyalist 2017-07-20 22:17:54

ONURLU ANTİ EMPERYALİST DİK DURUŞTAN RAHATSIZ OLANLAR (MANDA YANLILARI) TÜRKİYE'DE VAR ANLAŞILAN !!!...

Avatar
Murat yilmaz 2017-07-21 02:48:38

Ulan artik yeter butun dunya ile kavgali hale geldik.Butun dunyà haksiz bizim yobazlar hakli.Lafa gelince asariz keseriz sonra sut dokmus kedi gibi pisariz.Turkiyeyi butun dunyaya rezil ettiniz.Birakin artik bu kafayla ,cartl curtla ulke yonetilmez.Nerde bizim eski buyuk elcilerimiz.Bu gidisle Turkiyeyi degil dogudan batidanda kaybedecegiz.Yarin Turkiye diye bir sey kalmayacak.

Avatar
A.A. 2017-07-21 08:51:52

''Ulan artik yeter butun dunya ile kavgali hale geldik.Butun dunyà haksiz bizim yobazlar hakli. ''

---------------

SAYGIDEĞER ARKADAŞIM İYİSİNİZ, HAKLISINIZ DA, ''ULAN BÜTÜN BU DÜNYA DEDİKLERİNİZ, AKP YÖNETİMİ, DAHA DÜNE KADAR BATI POLİTİKALARI UYGULADIĞINDA, BATI'DAN AKP'YE ZERRE ELEŞTİRİ YOKTU VE HATIRLARSANIZ YERE GÖĞE SIĞDIRAMIYORLARDI ! AYNI BATILILARA SONRADAN NE OLDU DA, AKP, ÇİZGİ DEĞİŞTİRİP, ANTİ EMPERYAL VE TÜRKİYE'Cİ, YERLİ VE MİLLİ BİR POLİTİKA ÇİZGİSİ SERGİLEMEYE BAŞLADIĞINDAN BERİ TÜRK MİLLETİ'NİN IZDIRAPLARINA KARŞI BİRDEN BİRE DUYARLI HALE GELİVERDİLER BU BATILILAR NEDEN ACABA ?! SİZCE DE OLDUKÇA MANİDAR DEĞİL MİDİR BU BATILI TAVIRLAR ?!

AKP'YE KARŞI OLANLARIN SAYISININ ÇOKLUĞUNDAN ZİYADE, NE ZAMAN DÜŞMAN OLMAYA BAŞLAMALARI BİZCE DAHA ÖNEMLİ OLANIDIR ŞÜPHESİZ !!!...
KATAR, BATININ KÖLESİYKEN İYİYDİ VE ZERRE ELEŞTİRİ VE DÜŞMANLIK YOKTU BU KONUDA AMA, GÖZÜ KAPALI KÖLELİĞİ, O DA HAFİFTEN REDDEDİNCE NEDENSE BİRDEN KÖTÜ VE DÜŞMAN OLDU BATILI GÖZLER DE ? ADİL Mİ BU?!