banner58

Yürüyüşten sonra... Sıra bu gücü taşımakta!

CHP İzmir milletvekili, YURT yazarı Mustafa Balbay milyonların katıldığı Adalet Mitingi'ni kaleme aldı.

Yürüyüşten sonra... Sıra bu gücü taşımakta!

CHP İzmir milletvekili, YURT yazarı Mustafa Balbay milyonların katıldığı Adalet Mitingi'ni kaleme aldı.

10 Temmuz 2017 Pazartesi 22:24
12078 Okunma
Yürüyüşten sonra... Sıra bu gücü taşımakta!

Mustafa Balbay YURT Gazetesinde yayınlanan yazısında CHP liderinin milyonları biraraya getirdiği Adalet Mitingi'nde yaptığı konuşmanın özeti olarak "Bu yürüyüş bir son değil, başlangıç!" ifadelerini kullandı.

3 MİLYONDAN FAZLA KATILIM

Mustafa Balbay Maltepe'deki miting alanına Pazar Günü adalet için "Kesin sayı vermek elbette zor ama, miting sabahı erken saatlerden itibaren alana çıkan yollardaydık, bir ara denizden de alana gelenleri izledik. Maltepe'ye akanların sayısı üç milyondan fazlaydı." diye yazdı.

İşte Mustafa Balbay'ın 'Yürüyüşten sonra... Sıra bu gücü taşımakta!' başlıklı yazısı şu şekilde:

Maltepe Meydanı siyasi mücadeleler tarihinin en önemli sayfalarından birini yazdı.
24 gün süren adalet yürüyüşünün ardından gerçekleştirilen mitingin yazılacak tonlarca boyutu var.
Sayıdan başlayalım...
İktidar çevresi önce saymaya çalıştı, olmayınca az saymaya çalışıyor.
Onların sayı saymayı başarıp başaramamaları ayrı konu gerçek şu:
Adalet arayışı yollarda tohumlandı, Maltepe meydanında meydana çıktı.
Kesin sayı vermek elbette zor ama, miting sabahı erken saatlerden itibaren alana çıkan yollardaydık, bir ara denizden de alana gelenleri izledik. Maltepe'ye akanların sayısı üç milyondan fazlaydı. Önemli bir kesimi miting alanına giremedi. Konu güvenlik olunca biz de duraklıyoruz, önlem alınsın diyoruz. Ancak değişik nedenlerle alana giremeyen çok insan vardı.
Miting sonrası alandan dağılma da bir tahmin yürütmeyi sağlar. Saat 19.00'da Kılıçdaroğlu'nun konuşmasının ardından insanlar alandan ayrılmaya başladı. 
Gün batımında meydanın çevre yolları hala insan ırmağı idi.

***

Adalet yürüyüşü 15 Haziran'da CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Güvenpark'tan yola çıkmasıyla başladı.
Bu eylemi yaratan, başlatan, başarıyla bitiren Kılıçdaroğlu ‘dur.
Peki sahibi kimdir?
Böylesi eylemler toplumun onu benimsediği kadar büyür. 
Toplum bu eylemi sahiplendi.
Yukarıda sayıdan söz ettik. Şimdi de içeriğine girelim.   Katılımın coşkusu çok yüksekti. Her kesim, her görüş önce hak, hukuk adalet diyordu. 
Yol boyu yürüyüşe katılanlarla ilgili tahminlerde bulunduk. İçinden geçilen yerleşim yerlerinin karışımı, çeşitli kentlerden gelip tüm gün yürüyüşe katılan gece dönenler hesaplandığında bir milyon civarında insanın yürüyüşe katıldığını söyleyebiliriz.
Yolda ara ara katılanlar tabii ki mitingde de vardı. Çoğuyla yeniden kucaklaştık. Karşılaştıkça yoldan anılar paylaştık.
Binlerce kişi İstanbul'a 8 Temmuz sabahı geldi, bir gün de olsa yürüyüşe katılıp ertesi gün mitingde yer aldı. Bu her şeyden önce bedensel güç ister.
Yürüyüşün ve mitingin enerjisinden söz ederken milletvekillerine de bir pencere açmak gerekir. Halkın arasına katılıp onlarla birlikte terleyen çok sayıda arkadaşımız vardı.

***

Kılıçdaroğlu'nun başarılı yürüyüş maratonunun ardından mitingde yaptığı konuşmanın özeti şuydu:
Bu yürüyüş bir son değil, başlangıç!
Şimdi sıra bu gücü bu başlangıcı kullanmakta, taşımakta...
Burada temel işlev Kılıçdaroğlu'nun... Konuşması aldığı sorumluluğun farkında olduğunu gösteriyordu.
Kılıçdaroğlu'nun başardıklarından biri de toplumun korku duvarını bir kez daha yıkması oldu. Mitingde bir yurttaş şunu söyledi:
"Yürüyüşün başarısı yükseldikçe sosyal medyayı kullananlara da ayrı cesaret geldiğini görüyorum. Çevremde uzun sürededir sosyal medyada görüş paylaşmaya korkan insanlar düşündüklerini daha net ifade etmeye başladılar..."
Bu bile tek başına adalet yürüyüşünün başarılı olduğunu söylemeye yeter.
İktidara sözümüz şu:
Bu yürüyüşü ve mitingi çalamayacaksınız!
Kara çalmaya çalışsanız da çalamayacaksınız...
Katılımcıların sayısını çalmaya çalışsanız da çalamayacaksınız!
 

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 10.07.2017 22:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
devrim 2017-07-11 02:28:02

Sayin kilcdaroglu demokrasinin kahramni adaletin simgesi oldu .tüm dünydaki demokratik ülkeler destekledi hayretler icinde bu yürüysü izlediler .kilcdarogluna saygilar chp baskanina Sahib cikmali birdahaki mücadale bicimlerine kafa yormali kurultay yk ic tartisma ara verin be kardesim akp nin degirmenine su tasimyain bu yüce milet güvenecegi bir chp istiyor .

Misafir Avatar
dogasver 2017-07-15 16:02:41 @devrim

lagaluga.k.oglundan umudunuzu kesin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
HATIRLATMA 2017-07-11 11:42:53 @devrim

Türkiyede bir zanlı karakola düştüğünde süresiz orada tutulabiliyordu, işkence ile yapmadığı suçuları adamın üstüne yüklüyorlardı,. akp göz altı sınırlaması getirdi , zanlıya avukat alma hakkı tanıdı. işkence yasakalndı. siz hangi adaletten bahsediyorsunuz. ADALET akp döneminde geldi ülkemize. mafya haraç çeteleri milletin anasını ağlatıyorsu, mahkemeler yerine olayları, işleri anlaşmazlıkları mafya çözüyordu. siz daha neyin hesabını yapıyorsunuz. karanlık Türkiye AYDINLIK TÜrkiye oldu be

Beğenmedim! (1)
Avatar
posta 2017-07-11 02:57:09

Sayin kilcdarogluna daha coksahibcikilmali diktatöre karsi Demokrat bir lider .chp kurultay yok akp ini istedigi mualefet yahu bu yüce milet umut olarak chp yi bekliyor akpden bikmis nefret etmis bir parti ariyor oda chp olmali belki merkez sagda güclü bir parti cikarsa akp bitmisdir milet güvenmek istiyor chp ye vd lernie

Avatar
güven 2017-07-11 08:16:25

yavuz hırsız ev sahibini bastır ı oynayan chp. yeşilçam seni artık kurtarmaz hllywood . Türkiyede sana yer yok artık.. Türkiyenin kaymağını yiyen chp , burjuva, faşist kendleri ama zeytinyağı gibi su yüzüne çıkmaya çalışıyorlar.

Misafir Avatar
Tarzan 2017-07-11 10:57:29 @güven

Ula CHP ve Kilicdaroglu calmadigi icinmi angut.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatan uşağı 2017-07-11 10:00:21 @güven

niye çatlıyorsunuz..? akp.ilk seçimde teskere alacak.
gelecek seçim akp.nin hezimeti chp.nin üstünlüğü olacaktır. cb..kemal b.b...meral..
gerisi hurda..

Beğenmedim! (0)
Avatar
hedefi buydu 2017-07-11 09:42:36

1- Kendilerine hizmet eden gayri Milli TSK TBMM MİT i kullanarak
2-Sahte refernumlarla,seçimlerle
3-Evet le hayır la ,Dalalet yürüyüşü ile Milleti aYrıştıran
4-Empeylist batının hedefi
5-Yeni eş başkanı göreve hazırlamak mı?

Avatar
Tarzan 2017-07-11 10:54:49

Adalet Mitingi ile ilgili bugün bir Alman gazetesinde bir yazi vardi. Yazida, yandas medya diye adlandirilan Erdogan taraftarlari Adalet Mitingini cok az gösteriyorlar ve sirf muhalefeti ve Kilicdaroglunu kücümsemek icin. Ama, Adalet Mitingine 45 milyon Türk insani katildi. Yani, Mitingi Erdogana muhalif 45 milyon Türk destekledi. Dogru degilmi?

Avatar
ege 2017-07-11 08:18:21

hhoppp ufak at civcivlerde yesin. dün yalan abartılı bir şekilde birbuçuk milyon diyordunuz bu gün üç milyona çıkarmışsınız! yarın dört beş gideceksiniz. KARIN GENİŞ OLUNCA LAF çok çıkıyor.

Misafir Avatar
sabri can 2017-07-11 10:04:23 @ege

mesele şu kadar milyon meselesi değil...milletin artık chp.den beklentisi var.akp.de
ülkeyi ve fab.ları talan etti..artık şu solan bahçede bülbüllere (akp.ye) yer yok..
trt. milletin malı..milletin yürüyüşünü göstermiyor..şimdide yeni müdürü ağanın oğlunun arkadaşı..bu ne demektir? trt bizimdir denilmektedir..
millette trt.ye para veriyor..helal değildir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
sivas 2017-07-11 09:07:39

Tunç tamam bu ülke bizim, bu cumhuriyet bizim. peki chp kılıçdaroğlu cumhuriyeti yıkmak isteyen Enis berberoğluna neden sahip çıkıyor, peki fetönün beyni olan ekrem dumanlıya ZAMAN gazetesine chp ekip olarak tam kadro neden destek için kapılarına gitti? peki kılıçdaroğlu Türkiyemizin baş düşmanı pkk nın başı olan selahattin demirtaşa neden sahip çıkıyor? bu şekildemi cumhuriyeti koruyacaklar? cahil olma cahil.

Misafir Avatar
hak ve adalet ! 2017-07-11 10:14:52 @sivas

EMEKLİ 1500 lira alıyor,,ev kirası 800 liradan aşağı yok..bu kişi nasıl geçinsin.
Allah için söyleyin.akp.liler..
danışmanlar ne yapar? aylık 20.bin lira ve bedava seyahatlar ve diğer avantaları.
hak ve adalet bumu?
ve buna benzer binlerce yanlışlıklar ve haksızlıklar varken..
İki tane ÖRTÜLÜ ÖDENEK VAR..cb.nin ve bş.bakanın..harcamalar gizli.ve hesap verilmez..bu para tüyü bitmemiş yetimin parasıdır..neden hesap verilmiyor..hak ve adalet bumu ? ve benzerleri...hakkımızı asla helal etmiyoruz..trt..milyarlarca lira vatandaştan alırken lüzümsüz ve seyredilmeyen dizilere harcanıyor..KİMİN PARASI? garip ve mazlum ve harcanmış vatandaşın parası..korkusundan sesini çıkartamıyor..hak ve adalet bumu? neden akp.ye oy verelim ki? Ve diğer haksızlıklar..ahh birgün yapanlardan kesinlikle çıkacaktır..Allah haksızlığı ve kul hakkını yere bırakmaz..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hak ve adalet !!! 2017-07-11 10:09:02 @sivas

kılıçtaroğlu vekile sahip çıkmıyor..adalete sahip çıkıyor..biraz kafayı kullanın ya.
mesele vekil meselesi değilki..mesele ülke meselesi..kim akp.yi sevmiyorum derse hapse atılıyor..ADALET BUMU? 2 kardeş dahi birbirini sevmeyebilir..birbirlerini öldürmesi mi gerekir.? hayret ya.. ülke akp.nin malı değil ki..bir zamanlarda aynısını özal yaptı..şimdi fatihaya muhtaçtır..hak ve adaleti kim yıkarsa Allah,ta onu perişan eder..kim olursa olsun.Bugün olmazsa yarın olur.....Allahın bir ismi HAK diğer ismi ADİL.dir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
sivas 2017-07-11 09:21:57

bu ülke bizim, bu cumhuriyet bizim. peki chp kılıçdaroğlu cumhuriyeti yıkmak isteyen Enis berberoğluna neden sahip çıkıyor, peki fetönün beyni olan ekrem dumanlıya ZAMAN gazetesine chp ekip olarak tam kadro neden destek için kapılarına gitti? peki kılıçdaroğlu Türkiyemizin baş düşmanı pkk nın başı olan selahattin demirtaşa neden sahip çıkıyor? bu şekildemi cumhuriyeti koruyacaklar? cahil olma cahil.