Merhabalar Hüseyin Bey,

Benim iş sözleşmem net maaş üzerindendi. İş akdim fesih edildi ve ihbar tazminatım brütten hesap edilip vergisi bana yüklendi. Net maaşımdan daha az tutar ödendi, bu ödeme yasalmıdır?

Teşekkürler,

Merhaba Sayın okuyucumuz

Öncelikle belirtelim ki bir çalışanın bu tür hesaplarını yapabilmek için brüt ücretinin yanı sıra ücrete eklenecek yan ödemeleri ve işyerinde çalışma süresini de bilmek gerekir. Dolayısı ile verdiğiniz bilgilere istinaden size eksik ödeme yapılmıştır diyemeyiz. Buna karşın teorik olarak şu bilgileri verebiliriz ihbar tazminatı giydirilmiş brüt ücret üzerinden hesap edilir. Çalıştığınız süreye göre 2 hafta ile 8 hafta arasında değişen bir süre üzerinden hesaplanır. İhbar tazminatında yasal kesinti olarak gelir vergisi ve damga vergisi vardır.

İyi günler

İyi günler Hüseyin Bey,

Ben özel bir şirkette çalışıyorum pazartesi hastaneye gittim 2 gün rapor aldım. Pazartesi salı raporlu gözüküyorum çarşamba günü de haftalık iznim fakat iş yerim benim haftalık iznimin yandığını söylüyor. Haklılar mı yoksa hakkım olan haftalık izni kullanabilir miyim?

Teşekkürler

 

Merhaba sayın okuyucumuz,

Konuya düzenleme getiren iş kanunun ilgili maddesi aynen aşağıdaki gibidir;

MADDE 46


Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde, işçilere tatil gününden önce 63 üncü maddeye göre belirlenen iş günlerinde çalışmış olmaları koşulu ile yedi günlük bir zaman dilimi içinde kesintisiz en az yirmidört saat dinlenme (hafta tatili) verilir.

Çalışılmayan hafta tatili günü için işveren tarafından bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücreti tam olarak ödenir.

Şu kadar ki;

    a) Çalışmadığı halde kanunen çalışma süresinden sayılan zamanlar ile günlük ücret ödenen veya ödenmeyen kanundan veya sözleşmeden doğan tatil günleri,
    b) Evlenmelerde üç güne kadar, ana veya babanın, eşin, kardeş veya çocukların ölümünde üç güne kadar verilmesi gereken izin süreleri,  
    c) Bir haftalık süre içinde kalmak üzere işveren tarafından verilen diğer izinlerle hekim raporuyla verilen hastalık ve dinlenme izinleri,
   
Çalışılmış günler gibi hesaba katılır.

Madde metninde de açıkça görülebileceği gibi bir haftaya kadar raporlarda işçinin hafta tatili de ödenmelidir. Yani işyerinizin yaptığı uygulama yanlıştır. 2 günlük istirahat alan işçinin hafta tatili kesilmez.

İyi günler


Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.