Mustafa Ülkü Caner

Mustafa Ülkü Caner

İzmir Körfezi’nde ulaşım çilesi

Aslında az olan bir şeyin çilesi de az
olur. Yani asıl sorun ve ÇİLE
de, İzmir Körfez’inde deniz ULAŞIMININ
etkili ve yeterli OLMAMASI zaten.
İzmir bilinen 8 bin yıllık tarihi boyunca
hep farklı ve önemli olmuştur.
Güzel kentin körfez manzarası ve yeşil
çevresi, hoşgörülü insanları hep bir çekim
merkezi olmuştu uzaklardaki insanlar için.
Yabancı konsoloslar ve çoğu İzmirli
fahri konsolos dostlarla sohbet ederken
konu döndü dolaştı İzmir’e geldi.
İstanbul ile İzmir kıyaslanıyor ister istemez.
Trafik çilesi konusunda İstanbul’a neredeyse
yetiştik.
İstanbul’a denizden bakınca halen bazı
güzellikler görülebiliyor.
Karadan denize baktığınızda az da olsa
çeşitli gemiler, tekneler görebilirsiniz.
Maalesef İzmir’de DENİZDEN KARAYA
BAKINCA SON 60 YILDA EN ÇİRKİN
KENTLEŞME örneklerinden birini
görürsünüz.
Karadan denize baktığınızda ise İzmir
körfezi neredeyse BOMBOŞTUR.
Sadece güzel bir deniz manzarası olur
önünüzde.
Maalesef İzmir’de DENİZİ KULLANMAYI
bir türlü öğrenemedik.
Çünkü toplumun deniz ulaşımını önce
mümkün kılacaksın ki halk bunu istesin.
Ayrıca iskele bağlantılı yeterli otobüs
seferlerini koyacaksın.
Ulaşımı denize paralel değil, şehrin dış
semtlerinden denize doğru, yani DENİZE
DİK yapacaksın.
Son yıllarda deniz ulaşımına dönük
olumlu görülen adımlar da atıldı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından
katamaran tipi 15 yolcu ve 3 tane de
araç taşıma gemisi alındı.
Gemilerin seçimi uygun veya değil,
sözleşme koşullarına uygun üretilip üretilmediği
ayrı bir konu diyeceğim ama maalesef
bugünkü sıkıntıların ana sebebi bu
seçim zaten.
Ayrıca yazık oluyor alınan gemilerin
verimsiz kullanılması, hatta bir kısmının
kullanılmaması!
Gemilerin bir kısmı sürekli sefer dışı,
bağlanmış bekliyor.
Denizciler bilir. Bağlanan geminin altı
“sakal” bağlar, zarar görür.
Ne yeterince uygun personel var, ne
de YETKİN DENİZ YOLU TAŞIMA POLİTİKASI
ÜRETECEK VE YÖNETECEK
İRADE!
Sefer aralıkları çok uzun!
Akşam saat 11 den sonra körfezde deniz
ulaşımını unutun.
Rahmetli AHMET PRİŞTİNA zamanında
tüm gece boyunca ESHOT otobüslerinin
BAYKUŞ seferleri ile bağlantılı gece
seferleri olurdu vapurların.
Ekonomik sebeplerle kaldırıldılar.
Sanki Belediye karlılık esasına göre çalışan
bir kurum!
YAŞAM TARZINA MÜDAHALE bu
şekilde de oluyor maalesef!
Hem de İzmir’ de.
Eğer varsa bir DENİZ TANRISI eminim
on yıllardır İzmir kentini yöneten ve
deniz taşımacılığını ihmal ve rezil eden
tüm yetkilileri cehenneme atar.
Neden denizi hor gördünüz?
Ulaşımda adam gibi kullanmadınız?
Bir de üstüne denizi felaket bir şekilde
kirlettiniz, diye!

Önceki ve Sonraki Yazılar