banner87
Havaların sertleşmeye başlamasıyla birlikte yağan kar, kış soğuklarının iyiden iyiye kendini hissettirmesi, akıllara doğal gaz faturaları ve ısınma masraflarını getiriyor. Herkesin kendine göre bir maliyeti düşürme yöntemi vardır ama ne kadar doğru ve ne kadar etkili? Bazıları kullanılmayan odalardaki kalorifer peteklerinin kapatılmasıyla tasarruf sağlanabileceği görüşünde. Bazıları da sabah işe gitmek için evden çıkarken kombiyi kapatıp, akşam geldiğinde tekrar yakıyor. Buz gibi olan evi tekrar ısıtmak için kombi daha fazla efor sarf ediyor, belki bu arada daha çok doğalgaz yakıyor... Peki doğrusu ne? Isı Yalıtım Sanayicileri Derneği Başkanı Emrullah Eruslu, “Vatandaş halen kalorifer radyatörlerini kapatarak tasarruf yapabileceğini düşünüyor, ancak maalesef yanılıyor” diyor. Geçtiğimiz günlerde bu konuda bir anket yaptıklarını belirten Emrullah Eruslu, “Bu anket sonucunda gördük ki, vatandaş doğalgaz faturasını azaltmanın en etkili yolunu ‘kullanılmayan odadaki kaloriferlerin kapatılması’ ve ‘kaloriferi kısma’ olarak görüyor. Kısaca vatandaşın yüzde 61 gibi ciddi bir oranda tasarruf yöntemiyle ilgili yanılgısı var. Anket çalışmamızda çoklu seçim yapılabildiğinden ikinci seçenek ise yüzde 48 oranında kaloriferin kısılması olarak seçilmiş. Maalesef kaloriferi kısarak sadece üşürüz, tasarruf etmiş olamayız. Isı yalıtımı ve mantolama ise yüzde 41 ile ancak üçüncü sırada kendine yer bulabildi” dedi. Eruslu’ya göre başta doğalgaz olmak üzere ısınma için yapılan harcamaların kısılmasının en kolay yolu, standartlara uygun malzeme seçimi ile yapılmış doğru ısı yalıtımı uygulamalarını hayata geçirmek. Eruslu, “Bilindiği gibi sobalı evlerde kışın soba tek bir odada yakılır ve herkes yaşamını o odada sürdürürdü. Ancak bu davranışın doğal gaz tasarrufuna etkisi hiç de beklendiği gibi değildir. Zira özellikle doğal gazla ısınan evlerde, bilinenin aksine, bütün radyatörleri kullanırsanız, eviniz çok daha hızlı ısınır ve ister istemez doğal gaz sarfiyatını azaltarak tasarruf sağlarsınız. Ancak en etkili ve verimli yöntem, doğru kalınlıkta malzeme ile yapılan ısı yalıtım projeleri, yani mantolamadır” dedi.

Perakende ve ofiste alım-satımlar hızlandı

Ticari gayrimenkul üzerine finansal ve profesyonel hizmetler veren, yatırım yönetimi alanında danışmanlık hizmetleri sunan JLL’in Türkiye ofisi, 2015 yılını yaklaşık 1 milyar TL tutarında beş alımsatım işlemi ile tamamladı. Konu ile ilgili bilgi veren JLL Türkiye Sermaye Piyasaları Direktörü İdil Hamzadi, bu rakamın 2014 yılında yaklaşık 400 milyon TL olarak gerçekleştiğini hatırlatarak, “2015 gibi ülke ekonomisi açısından ‘durgun’ olarak nitelendirilebilecek bir yılda, işlem hacmini iki kattan fazla artırmanın önemli bir başarı olduğuna inanıyoruz. 1 milyar TL’lik işlemin yüzde 40’ının 1 Kasım tarihinden sonra gerçekleşmiş olması önemli bir ayrıntı. Bunu politik istikrarın yatırım piyasaları için önemi ve yatırımcıların politik istikrara verdikleri olumlu tepki şeklinde yorumlayabiliriz” dedi. JLL’in yıl boyunca aracılık ettiği beş işlemden üçü ofis, ikisi perakende alanındaydı. İşlemlerden biri, perakende sektörünün en yüksek montanlı yatırımı
olan 223 milyon TL’lik İzmir Carrefour satışı oldu.

Kadınlar daha fazla yılbaşı hediyesi aldı

Yılbaşı alışverişlerini analiz eden Boyner, Türkiye’nin hediye tercihlerini ortaya çıkardı. En gözde hediyelik ürünler, 'Kazak' ve 'Kupa' oldu. Yılbaşı alışverişinin yıldızı ise tartışmasız şekilde kadınlardı. En çok erkekler için hediye alınırken, ailesi için en fazla hediye alanlar da yine kadınlar oldu. Boyner’de 01–31 Aralık 2015 tarihlerinde arasında yapılan hediye alışverişleri mercek altına alındı ve ortaya ilgi çekici sonuçlar çıktı. Boyner Mağazaları ile www.boyner.com.tr ‘de satılan milyonlarca üründen, hediye için en çok tercih edilen 300 bin satış rakamıyla ‘Kazak’ ve ‘Kupa’ oldu.

Türkler seyahat ederken önce fiyata bakıyor

ULUSLARARASI seyahat arama sitesi momondo’nun 2015 yılında yaptığı araştırma, Türk turistlerin davranışlarını, eğilimlerini, beklentilerini, tatil sırasında ve tatil dönüşü hissettiklerini ortaya koydu. Araştırmaya göre Türklerin uçak bileti seçerken en çok dikkat ettiği nokta bilet fiyatı. Türklerin yüzde 56’sı diğer faktörlerden bağımsız olarak en uygun fiyatlı uçuşu seçtiğini söylüyor. Fiyata en çok dikkat edenler 36-55 yaş grubundakiler, en az dikkat edenler ise 18-22 yaş arasındaki gençler. Yüzde 37’sinin tercihini belirleyen en önemli ikinci faktör ise uçuşun direkt olup olmaması. Diğer yandan araştırmanın yapıldığı 15 ülke arasında Çinlilerin ardından puan/mil kazanmayı en çok önemseyen ikinci ülke Türkiye.

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.