‘Kadın eliyle dünyaya iyilik'

‘Kadın eliyle dünyaya iyilik'

Tasarımcı Canan Alimdar’ın yeni koleksiyonu “Ninda”, kadınların birleşmesiyle ortaya çıkan enerjinin dünyaya iyiliği taşıyacağını vurguluyor

Bu çok özel koleksiyonun hem takı, hem de tarih meraklıları ile buluştuğu aynı başlıklı sergi kapsamında; Hititlerle ilgili seminer, konuşma ve atölyeler de düzenleniyor. Alimdar “Ninda” sergisini bakın nasıl anlatıyor…

Koleksiyonunuz gerçekten sade ve şık. Tasarlarken nelerden esinlenirsiniz?

Hititlerin gösterişten uzak ama derin yaşam biçimlerini bu koleksiyonuma yansıtmaya çalıştım. Geçmişten esinleniyorum, eski medeniyetler, onların yaşam tarzları ilgi alanıma giriyor. İlham kaynağım Özellikle Anadolu, Bizans, Roma medeniyetlerindeki motifler. Bundan önceki koleksiyonlarımın çoğunda da Anadolu’dan ilham aldım. Anadolu kilim motiflerinden ve dokusundan esinlendiğim “Eli Belinde” ve Osmanlı ve Bizans sikke ve dirhemlerinden esinlendiğim “İki Dirhem Bir Çekirdek” koleksiyonlarım da buna iyi birer örnek. Tarihte bir medeniyetten alı- nan ilhamı, bugüne uyarlayarak güncelleştirirken bugün de kullanılabilir olmasına ama özelliklerinden de bir şeyler kaybetmemesine özen gösteriyorum.

Bu işi ticaret olsun diye mi yapıyorsunuz ?

18 yıl profesyonel hayattan gelmemin getirdiği disiplinle bir iş kurdum ve çok sevdiğim bir zanaatle uğraşarak da hem maddi daha çok manevi tatmine ulaşıyorum. Bu işin devamlılığı için ticari bir bakış açısına sahip olmakla beraber güncel trendlerden uzak, temeli sanata ve emeğe dayanan çalışmalarım var.

‘Ninda’ isimli serginizde meraklıları neler bekliyor?

İyilik bekliyor! “Kadın eliyle dünyaya iyilik” sloganıyla yola çıktım. Koleksiyona ismini veren Sümerce “Ninda” kelimesi, Hitit çivi yazısının çözümünde anahtar olarak kullanılmış ve Hitit tarihinin gün yüzüne çıkmasına vesile olmuş. Bir esin kaynağım hiyeroglif yazıda “iyilik” anlamına gelen üçgen figürü. Hiyeroglifte ikizkenar üçgen “şehir”, yan yana iki ikizkenar üçgen “ülke” anlamına gelirken, aşağı bakan üçgen ise dişiliği temsil ediyor. Koleksiyonda üçgen figürüne sıkça yer vererek serginin ana teması olan “Kadın Eliyle Dünyaya İyilik” sloganına vurgu yapmak istedim. “Ninda” koleksiyonunda takılardan çok mühürlerden, taş levhalardaki figür ve desenlerden, giysi desenlerinden ve hiyeroglif ideogramlarından esinlendim.

İleriye dönük projeler

BEN genelde her koleksiyonumdan önce uzunca bir araştırma dönemine giriyorum. “Ninda” dan sonra da, sanırım 2018 yılı ikinci yarısında yeni bir koleksiyon gelecek. Bu sefer daha uzaklar var aklımda ama hangi uygarlık olacağı konusunda henüz tam karar vermedim.