İZMİR’DE planlanan bir kısmı köprü, bir kısmı tüp geçiş olacak Körfez Geçiş projesi
ÇED raporuna göre ilerleyen yıllarda buradan günde 250 bin araç geçecekmiş.
(PLA+FORM Dergisi, sayı: 7, 2017)
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği İzmir İl Koordinasyon Kurulu sekreteri Melih Yalçın “İstanbul’daki Boğaziçi köprüsünün güncel trafiğine yakın bir rakam bu” diyor.
Şu anki feribot hattı ise ayda kırk beş ila elli bin araç taşıyormuş.
Bu verilerden bu geçişi planlayanların on beş milyonluk bir İzmir planladıkları anlaşılıyor.
Bazı İzmirlilerin arabaları ile hızlıca körfezi geçme hayalleri içinde olduklarını biliyoruz.
Ancak bunun için hemen kıyının dibinden geçişe giremeyeceksiniz.
Geçişin kuzey ayağı oldukça geriden kuş cennetinden başlıyor.
Güney ayağı ise İnciraltı kent Ormanının olduğu yer.
Bir zamanlar yüzülebilen, çipura avlanan İzmir körfezi daha sonra çok kötü kokulardan yanına yanaşılamaz bir hal almıştı.
Onlarca yıl süren atık suları arıtma çabaları sonunda artık körfez kötü kokmuyor.
Eskiden körfezde yaşayan ve sonra kaybolan karabataklar, pelikanlar tekrar döndü.
Ancak amaç tekrar yüzülebilir bir körfez elde etmek.
Bu amaçla bir proje hazırlandı.
Körfezin çeşitli bölgelerinde derin kanallar açarak, su sirkülasyonunu birkaç katına çıkararak körfezin kendi kendini temizlemesi amaçlanıyor.
İşte bu geçiş projesi bunu da imkânsız hale getirecek.
Doğa saygısı olmayanlara binlerce kuşun bulunduğu kuş cennetinin ve halen gelişmekte olan İnciraltı Kent Ormanının tahrip olacağını söylemek bir işe yarar mı, bilmiyorum.
Ancak on beş milyonluk bir nüfusun İzmir’e yerleşeceğini her İzmirlinin düşünmesini isterim.
Böyle bir İzmir’de yaşamak ister miydiniz?
İsterseniz İstanbul’a bir gidin ve trafik, yeşil alan, sosyal problemler vb. konularda bir staj yapın.
İşe geliş gidişin dört saate çıkacağı, 20-30 kilometre gidip tek bir yeşil ağaç görmeyeceğiniz bir İzmir’i düşünmeye çalışın.
“Ben hızla Karşıyaka’dan Üçkuyular’a arabamla geçmek isterim” diyenler biraz düşünsün.
Bu geçiş düşündükleri kadar kısa olmayacak.
Ayrıca bu inşaat özel sektöre verileceğinden ve bu kadar araç belki de 20-30 yıl hiç geçmeyeceğinden kapasite altı çalışmanın bedelini devlet, dolayısıyla halk ödeyecek demektir.
Çok pahalı olacak bir geçiş yerine muhtemelen körfezi dönmeyi tercih edeceksiniz.
Feribot işletmesini de kaldırırlar sanırım.
Şu anda feribotlar yaklaşık yarım saatte bir işliyor.
Bu aralığı on beş dakikaya indirmek çok kolay.
İşletmenin elinde bu imkân var.
Ben, bir gün İzmir körfezinde yüzmek, kuş cennetinde kuşları görebilmek, İnciraltı Kent Ormanı’nda piknik yapmak, feribotta çay içerek karşıya geçmek isterim.
Eğer on beş milyonluk bir İzmir’de yaşamak istemiyorsanız, bu projeye itiraz edin?

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Aygün Kırıcı 2018-01-26 13:43:05

İzmir e daha fazla beton, daha fazla yol ve tüp geçit istemiyoruz. istanbul û terk edilecek duruma getirenler İzmir ede aynısını yapmaya çalışıyor. Lütfen İzmiri rahat bırakın.

Avatar
Emine Çetingöz 2018-01-26 16:56:18

Doğasi yok edilmiş 15 milyonluk bir İZMİR istemiyorum...

Avatar
Engin Yağman 2018-01-26 20:38:41

Doğayla iç içe yaşamak istiyoruz , betonla değil

Avatar
Onur ERTURKAN 2018-01-27 05:32:33

Izmir e dokunmasinlar biz Izmirliler Izmire böyle seviyoruz. Beton Izmir değil yeşil Izmir istiyorum.

Avatar
Elif Gülcan 2018-01-28 10:24:20

İnciraltı kent Ormanın tahrip edilmesini istemiyorum. İzmirin en güzel yeri . Flamingolar dahil yüzlerce kuş var her sabah yürüyüş yapıyoruz. Vapur saatlerini artırarak medeni bir ulaşım sağlayabiliriz. 15 milyonluk bir İzmir istemiyorum

Avatar
Ahmet Gök 2018-01-28 13:06:00

İzmirimin daha doğal daha yeşil olması yönünde gelişmesi daha iyi değilmi,ki istenirse bugünlerden o günlere doğal gelişebilir..sonra geriye bakıp da ah ah o günler demek istemiyorum...

Avatar
Ruşen Kozakçı 2018-01-28 21:33:41

Denizi - doğası tahrip edilmiş bir İzmir istemiyoruz.Arabalı vapur seferlerini artırıp hızlandırsınlar. Artık denizde de beton istemiyoruz. İnciraltı kent ormanında halk piknik yapıyor çoluk çocuk eğleniyor.Flamingoların yaşam alanları var. Yeter artık lütfen az kalan doğamızı yok etmiyelim.

Avatar
Ali Rıza Avcan 2018-01-26 13:21:27

Sayın Tayfun Özkaya, ÇED raporuna göre köprüden geçecek araç sayısı köprüden geçişin ücretsiz olması durumunda 2023 yılında günde 56.145, 2033 yılında günde 73.205, 2043 yılında günde 90.745 araç, geçiş ücretinin 1 dolar olması durumunda 2023 yılında günde 44.267, 2033 yılında günde 56.560, 2043 yılında günde 76.837 araç, 3 Dolar olması durumunda 2023 yılında günde 29.560, 2033 yılında günde 38.335, 2043 yılında günde 50.119 araç, 5 Dolar olması durumunda 2023 yılında günde 13.044, 2033 yılında günde 19.988, 2043 yılında günde 29.678 araç olarak öngörülmüş. Evet, hepimiz bu projeye belirttiğiniz nedenlerle karşı çıkmalıyız ve çıkıyoruz ama doğru bilgi veren kaynakları ya da doğrudan doğruya ÇED raporu verilerini kullanarak. Saygılarımla.