banner87

Dünyanın en hızlı insansız hava aracını geliştiren Türk mühendisten flaş açıklama

Dünyanın en hızlı insansız hava aracını geliştiren Türk mühendis: Türkiye'ye dönmek istemiyorum

Dünyanın en hızlı insansız hava aracını geliştiren Türk mühendisten flaş açıklama

Dünyanın en hızlı insansız hava aracını geliştiren Türk mühendis: Türkiye'ye dönmek istemiyorum

18 Aralık 2017 Pazartesi 09:04
Dünyanın en hızlı insansız hava aracını geliştiren Türk mühendisten flaş açıklama

ABD'de 10 yıldır yaşayan, NASA'da da 2 yıl çalışmış olan 35 yaşındaki uzay ve uçak yüksek mühendisi Doç. Dr. Kamran Türkoğlu, sürücüsü olmayan 256 kilometre hıza ulaşan otonom aracının algoritmasını yazdı. Türkiye'ye dönmek istemediğini çalışmalarını söyleyen Türkoğlu, “NIO EP9 ile en hızlı insansız gidebilen otomobili geliştirdim. Dünyada otonom teknolojisine yön veren insanlar arasında yer almak istiyorum” dedi.

Dünyada büyük yankı uyandıran ve bir çok uluslararası ajansın son dakika haberi olarak paylaştığı bu otomobilin mimarı ise 10 yıldır Amerika’da yaşayan Kamran Türkoğlu isimli 35 yaşında bir Türk mühendis. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Uzay ve Uçak Mühendisliği (çift anadal) mezunu olan ve aynı okulda insansız hava araçları ve otonom uçuş kontrol sistemleri üzerine yüksek lisans yapan Kamran Türkoğlu, daha sonra Minnesota Üniversitesi’nde ’Kontrol Teorisi ve Dinamik Sistemler’ üzerine doktora yapmış. Geleceği elektrikli ve sürücüsüz (otonom) otomobillerin şekillendireceğinin tartışıldığı, Türkiye’de ise 5 babayiğidin bunun için kolları sıvadığı bir dönemde Amerika’da NIO EP9 isimli elektrikli ve otonom bir otomobil hız rekoru kırdı. Şubat ayında ‘Circuit of America’ pistinde test edilen bu yüzde 100 elektrikli otomobil içinde sürücü olmadan 256 kilometre hıza ulaştı.

NASA'DA GÖREV ALDI

2 yıla yakın NASA’da çalışıp, proje geliştiren ve şu anda San Jose Üniversitesinde Uçak-Uzay Mühendisliği bölümünde Yardımcı Doçent Doktor olarak görev yapan Türkoğlu, aynı zamanda Eylül 2016’dan bu yana San Jose (Silikon Vadisi) merkezli NextEV firmasının NIO EP9 projesinde çalışarak, otonom algoritması yazılımının yani aracın beynini tasarlayan ekibin başında yer alıyor. Kamran Türkoğlu, Hürriyet’e yaptığı özel açıklamada, en büyük amacının otonom araçlar konusunda dünyadaki çalışmalara yön vermek olduğunu belirterek, “Otonom teknolojisinin ilerlemesine olumlu katkıda bulunup, dünyada otonoma yön veren insanlar arasında yer almak istiyorum.

Uzun vadeli planım ise buradaki misyonumu tamamlayıp 40-50 yıla damgasını vuracağını düşündüğüm yapay zeka üzerine bir girişim şirketi (startup) kurmak” dedi. Türkoğlu, geliştirdiği en hızlı otonom araçla ilgili olarak ise şunları söyledi: 
“Çinli yatırımcılar tarafından 2015 yılında Amerika’da kurulan ve merkezi San Francisco olan NextEV şirketi elektrikli yarış otomobilleri geliştirerek Formula E’de yer alıyordu. Daha sonra NIO ismini alarak elektrikli ve otonom otomobil geliştirmeye başlayan şirket Silikon Vadisi’nde ofis açarak ilk çalışanlarını almaya başladı. Ben 188’inci çalışanıyım. Bugün NIO’nun San Francisco, San Jose, Münih, Londra, Şanghay ve Pekin olmak üzere 6 bölgede ofisi bulunuyor. Her bir ofisin üstlendiği görev farklı olmakla birlikte benim içinde bulunduğum ve üyesi olduğum Silikon Vadisi’ndeki ofis insansız sürüş kabiliyetlerinin geliştirilmesi, tasarımı ve uygulanması üzerine yoğunlaşıyor ve faaliyetlerini bu yönde sürdürüyor.”

EP9 İLE BAŞARDIM

Otonom otomobilleri üzerine ilgisinin son zamanlardaki yeniliklerden sonra başladığını kaydeden Türkoğlu, “Özellikle otonom araçların İstanbul, Londra, Canberra, San Francisco gibi kalabalık ve birçok unsurun bir arada bulunduğu ortamlarda nasıl insan sürüşüne yakın ölçüde performans sergileyebileceğini araştırıyorum” dedi. NIO’nun otonom algoritması yazılımın başında yer alan Türkoğlu, bu görevi ve EP9 projesini ise şöyle anlattı: “Benim EP9 ile amaçladığım şey bir yarış pistinde aracın kendi kendine yüksek hızda gitmesi, kontrol etmesi ve en ideal yarış çizgisini takip ederek mümkün olan en hızlı tur zamanını elde etmekti ki ulaştığımız insansız sürat 256 km oldu. Benim bu algoritma ile başardığım durum, yüksek hızda çalışabilen, 1341 beygir gücündeki bir aracı, içerisinde sürücü olmadan bir yarış pistinde kendi kendisini sürebilecek duruma getirebilmekti. EP9 ile başardığım durum bu.”

TRAFİKTE KAYBEDİLEN ZAMANI GERİ VERECEĞİZ

KamranTürkoğlu, dünyadaki otomobillerin genel olarak ‘yaşanabilir mekan’ şeklinde evrildiğini belirterek, “Daha akıllı, daha ergonomik araçlar insan hayatını kolaylaştırmak, insanlara trafikte yitirdikleri zamanı geri vermek üzerine yoğunlaşacak. Öngörüm 2019-2020 yılından itibaren sürücüsüz (otonom) araçları kullanmaya başlayacağız. Elektrikli araçlar da önümüzdeki yıllarda sektörün standardı olacak. Özellikle pil ve depolama teknolojilerinde gelişmeler ile beraber bunu da daha belirgin halde görebileceğiz” dedi.

Elektrikli ve otonom otomobiller konusunda çalışmalar yapan NIO’nun Formula E’deki tecrübesi ve hız rekoru kıran EP9 modelinde elde ettiği tecrübeler sonrası piyasaya süreceği modeller üzerinde de sona geldiğini belirten Türkoğlu şunları söyledi: “NIO şu anda Çin pazarı için ES8 adı altında 7 kişilik elektrikli SUV modeli üzerinde çalışıyor. Bu aracı 2018 yılının ilk yarısında satışa sunmayı planlıyor. Daha sonraki aşamalarda amacı ABD pazarına girip otonom sürüş kabiliyetine sahip araçları satmak istiyor. ‘Eve’ modeli bunlardan biri. Şirketin otonom araçlar üzerindeki en temel görüşü insanlara trafikte kaybettikleri zamanı geri vermek. Bunu da araç içerisindeki her türlü iletişim unsurunu erişebilir kılarak yapmayı amaçlıyorlar. Yani NIO’nun en büyük hedefi otonom sürüş teknolojilerini elektrikli araç kabiliyetleri ile birleştirerek insanlara rahat, konforlu ve trafikte kaybettikleri zamanı kendilerine geri vererek, yaşanılabilir, çalışılabilir veya kazanılan zamanı daha değerli bir şekilde kullanacağınız mekanlar sunmak.”

TÜRKİYE'YE DÖNMEM

TÜRKİYE’de henüz otomotiv algısının elektrikli araçlar için çok açık olmadığını düşündüğünü kaydeden Türkoğlu, “En temelinde alt yapı, şarj istasyonlarının kurulması gerekiyor. Buna uygun vizyonun yönetim kademesinde gerçekleşmesi gerekiyor. Bu tur durumlar girişimciler tarafından sürdürülse de devlet desteği olmadan çok uzağa gitmesi pek mümkün olmuyor. Bu algının gelişmesi de zaman alıyor ve alacaktır” dedi. Türkoğlu, “Türkiye’ye geri dönmeyi ve burada bir proje geliştirmeyi veya bir şirket kurmayı düşünüyor musunuz?“ soruma ise “Açıkçası şu anda böyle bir düşüncem yok” cevabını verdi.

NASA’da 2 AYRI PROJEDE ÇALIŞTIM

Bulgar asıllı Türk olan Kamran Türkoğlu, ilk öğrenimini Yenibosna ilkokulunda, orta ve lise öğrenimini ise Fahrettin Kerim Gökay Anadolu Lisesi’nde tamamlamış. İTÜ’den mezun olduktan sonra aynı üniversitede master yapan Türkoğlu, Ağustos 2007’de ABD’ye gitmiş. Türkoğlu, Minnesota Üniversitesi’nde doktorasını tamamladıktan sonra Silikon Vadisi’nde yer alan ve şu anda Western Digital adı altında faaliyet gösteren Hitachi Global Storage Technologies’ten (HGST) aldığı teklifle iş hayatına adım atıp, San Jose’ye taşınmış. Türkoğlu, NASA’da yaptığı çalışmaları ise şöyle anlatıyor: “NASA Ames Araştırma Merkezi ile irtibatım 2014’ün yaz aylarında oldu. ABD Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na ait özel bir araştırma grubunda kontrol sistemi tasarımı ve optimizasyon teknikleri üzerinde danışmanlık yapma fırsatım oldu. Hemen akabinde 2015 yılında konuk araştırmacı olarak yeniden NASA’nın özel üretilmiş araştırma uydularının kontrol sistem tasarımı ve modellemesi üzerinde çalışma fırsatı buldum. Yani toplam 17 aya yakın NASA ile işbirliği yapıp, oradaki bilim adamları ile çalıştım. Şu anda halen San Jose Üniversitesi’nde yardımcı doçent olarak görev yapıyorum. Araştırma yapmak yeni konular üzerine eğilmek ve çalışmalar yapmak hep önceliğim olmuştu.”

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 18.12.2017 09:11
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
doğrucu 2017-12-18 09:47:59

adam Türkiye ye neden dönsün haklı Amerika da böyle beyinlere sahip adamlara her türlü fırsat veriliyo onun için Amerika da en iyi bilim adamları var çünkü böyle adamların gerçekeleştirmek istediklerine bizim ülkenin siyasetinin bakışı rüya denir adamada deli denir. dahada üstelerse fetöcü denir bir hücreye atılır. Sonra bizde bu ülkeden neden bilim adamları kaçıyor diye yakınmaya devam ederiz.

Misafir Avatar
Akp.varken ülkede bilim adamı yetişmez..sofu yetiş 2017-12-18 10:36:19 @doğrucu

ADI geçen kişi ist.a veya ank.ya veya izm,e gelmez..adamı deli diye bakırköye gönderirler.
İnorganik transormation bilgilerim var şimdi desemki ben bunları yapabilirim..3 gün çekmez fetocu veya deli diye hayatımı kaydırır akp..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Rizeli 2017-12-18 09:48:13

Umarım,Tesla kadar bilim adına en üst seviyelere gelirsin.Buralarada uğraramayı unutma sakın..
"Eminönü'nde balık ekmek çok ucuz"!!

Avatar
Ekolition sistemi..1 2017-12-18 10:40:42

Bence cin,lerle trans haline geçmek gerek..(gülmeyin ciddiyim) Nasıl geçilir sonra anlatacağım..kısaca EKOLİTİON sistemini geliştirmek gerek..EKOLATİON demek tabiat üzerinde (dağlar,,denizler..göller..vesair) bedavadan gezmek,,herkes yapabilir..kolay..yani havada tek kişilik aygıt ile nasıl bir aygıta ihtiyaç varsa,,bunda da bir cin,e ihtiyaç var..İstediğin yere cin seni götürüyor..BEDAVA...( YAV GÜLMEYİN YA ,,AYIP OLUYOR SİSTEMİMİZE )

Misafir Avatar
Cin,lerin saniyedeki hız miktarı..3 2017-12-18 11:02:33 @Ekolition sistemi..1

Cinlerin saniyedeki hızı 50.bin km.dir..ışık hızının 6/1 i kadardır.çünkü bedenleri ASTRA beden olduğundan dolayı yüksek hıza dayanmamaktadır..yani Cin,lerde de bir ruh vardır..ancak ışıkta ruh olmadığı için 6 kat daha hızlı olabilmektedir..
NEDEN BUNLARI YAZDIM..AMAÇ CİN,leri iyi tanımaktır..Onlarda Allahın kuludur.
Yani Cin,lerden de faydalanmak mümkündür..gaz yok..benzin yok..elktik motoru yok..yolculuk esnasında insanın tahammul edeceği hız ile gidebilirler..saat hızı olarak saatte 500 km.ve üstü hız ile..Abd. ile Türkiye arası 10.bin km. farz etsek 2 dakikada abd,ye varırlar..ancak insan bu hıza dayanamayacağından dolayı..1000 km.saat hızı ile de gidebilirler..Maldiv adalarında mola verebilir insan..sonra devam......gülmek yasak..bilim konuşuyor..hahahaaa

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
EKOLATİON sistemi..2 2017-12-18 10:44:57 @Ekolition sistemi..1

ing.ce de nasıl bir yere gideceğini ing.ce soylersin..go to in the for Ankara..
yani ben Ankaraya gideceğim...cİN,E DE SOYLERSİN..YA CİN..(HER CİNİN ADI VAR) örnek..FESTERUP..adında bir cin,e ..YA Festerup.beni İzmir,den ankaraya götür. cin..tamam ya sahip..der ve seni Ankaraya 1 dakikada götürür..daha ankaraya hareket eden uçak yükselme aşamasındaiken sen ankaraya varmış olacaksın..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Akil 2017-12-18 10:57:24

Turkiye, sen bittin!

Avatar
CİNLERE NASIL SAHİP OLUNUR? 4 2017-12-18 11:11:44

..periler ve deniz kızları yöntemini anlatacağım..değerli kardeşlerime...
DEVAMINI SONRA YAZACAĞIM....BU İLETİŞİM VE MANTIK GÜCÜ İLE GİDİLİRSE DÜNYADA TÜRKİYENİN ÖNÜNÜ ALACAK BİR BİLİM ADAMI ASLA OLMAYACAK..!
İNANMAK BAŞARMANIN YARISIDIR..
YOKSA BÖYLE HA BABAM DE BABAM GİDER ONUN BUNUN ELİNE BAKARIZ..yalan mı?

Misafir Avatar
TRİGLONİG sistem,ler..5 2017-12-18 11:15:54 @CİNLERE NASIL SAHİP OLUNUR? 4

Bu gerçeğin adı TRİGLONİG sistemdir..3 LÜ SİSTEM...(TÜRKÇESİ) ZAMAN // MEKAN // VE ERİŞİM GÜCÜ..(CİN,LER VE iletişim basamakları) Manyetik sistem..
elektromanyetik sistem..telepatik sistem..KURALLARI.....BUNLARI BİLMEK ZOR DEĞİL..ZAMAN AŞIMI DA YOKTUR..cin,ler insanlara yardım ederlerken insanlar cin,lerden korkuyorlar..3 harfli diyorlar..ya omo,,alo vesir.lerde 3 harfli değilmi?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Cahiller 3 harf diyor.cin,lere..alo,da 3 harflidir 2017-12-18 11:24:32

Foceebook.ta kiler YORUMLARI okuyunuz..cahil kalmayınız..
cinleri yardımcı olarak kullanınız..aklınızıda kullanınız....Allah akıl fikir vermiş,,!!
AKLINI KULLAN EY TÜRK VE MÜSLÜMAN KİŞİ.! KORKMA SÖNMEZ BU ŞAFAKLARDA YÜZEN ALSANCAK..misali..cinlerden korkma..dost edin..ve masrafsız dünyayı gez..!

Avatar
yobaz kafir 2017-12-18 11:44:19

tayyip yobazına sorun bunlar hain fetöcü der .. lanet reziller ne hjale getirdiler türkiyeyi. kaçan kaçıyor giden gelmiyor ...

Misafir Avatar
oylar iyi parti ve chp.ye.. 2017-12-18 12:01:05 @yobaz kafir

oy vermeyelim..tek çıkar yol budur..iyi partiye oy verelim..

Beğenmedim! (0)
Avatar
fetöcüleri kim besliyor. 2017-12-18 11:39:06

iskenderun jandarma bölük komutanlığı fetöden içerde yatan hançer gıdadan ikaz edildiği halde hala alış veriş yapmaya devam ediyorlar.neden fetöcüleri besliyorlar acaba içlerinde gizli fetöcümü var çay ocağı malzemelerini bile ordan alıyorlar.vatandaş diyorki bak yahu fetöcü diye içeri aldılar adamı asker bu fetöcü ise neden bir senedir burdan alış veriş yapıyor hadi açıklayın içişleri bakanı ve iskenderun kaymakamı hala takipteyiz bundan sonra film çekip medtanın vatsap hatlarına atacağız. Gizle