Türkiye, TOGG'u korumak için Çin'e karşı bunu yaptı!

Türkiye, TOGG'u korumak için Çin'e karşı bunu yaptı!

Alman basınındaki bir iddiaya göre Türkiye, yerli otomobil TOGG'u korumak adına Çinli elektrikli otomobillerin ithalatını kısıtlamak için hazırlık yapıyor.

Alman basınında yer alan habere göre, yerli ve milli aracımız TOGG'u korumak için Çin menşeli elektrikli otomobillerin ithalatını kısıtlama adımları atıldığı iddia edildi.

632x314-togg-otomatik-mi-manuel-mi-yerli-otomobil-togg-otomatik-vites-mi-togg-sedan-suv-city-teknik-ozellikleri-1678852018198.jpeg

TOGG ve Çin'den elektrikli otomobil ithalatına yönelik, Frankfurter Allgemeine Zeitung'taki makalede şu ifadeler yer aldı:

"PEKİN, EN BÜYÜK İTHALATÇILAR ARASINDA"

"Çin, Türkiye için hem siyasi hem de ekonomik açıdan önemli bir ortak. Pekin, Türkiye'nin en büyük ithalatçıları arasında güvenilir bir şekilde birinci sırada yer alıyor. Rusya'nın 2022'de zirvede yer alması enerji fiyatlarının yüksek olmasından kaynaklandı. Çin'in devlete ait şirketleri Türkiye'de bankacılık, altyapı, telekomünikasyon ve e-ticaret alanlarında, Avrupa'ya genişleyen online platform Trendyol gibi milyarlarca dolarlık yatırım yaptı.

14968479-728xauto.webp

"TİCARET BAKANLIĞI'NIN KASIM AYI KARARI"

Bunların hiçbiri Ankara'daki hükümetin Çin'den elektrikli otomobil ithalatını fiilen durdurmasını engellemiyor. Bu, bir elektrikli otomobil ithalatçısının "en az" 140 servis istasyonunu ve ülke geneline eşit olarak dağıtılmış bir çağrı merkezini işletmesi gerektiğini öngören Ticaret Bakanlığının kasım ayındaki bir kararına dayanıyor. Kural, AB'deki sağlayıcılar veya serbest ticaret anlaşmalarıyla AB'ye bağlı devletler için geçerli değil. Ancak bu durum, Boğaz'a büyük bir sıçrayış yapan Çin'in otomobil ihracatçılarını da etkiliyor.

togg-1280x720.webp

"ÇİN'DEN İTHAL EDİLEN ELEKTRİKLİ ARAÇLARA UYGULANAN VERGİ YÜZDE 50'YE ÇIKTI"

Bloomberg haber ajansının aktardığına göre bir Türk otomotiv uzmanı, "Yönetmelikler o kadar katı ki tek bir marka bunlara uymuyor." dedi. Sektörde tüketicinin korunması olarak bilinen ticaret engeli, yerli elektrikli otomobil üreticisi TOGG'a destek olarak görülüyor. Daha yılın başında, ilk TOGG modellerinin Türk müşterilere teslim edilmesinden kısa bir süre önce, Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillere uygulanan vergi yüzde 50'ye çıkarıldı.

togg-avrupaya-ilk-adimini-almanyadan-atiyor.webp

"TOGG MARKASINI KORUMA AMACI"

Bu, Çin'in otomobil üreticilerini caydırmadı. En azından bir otomobil satıcısı olarak Türkiye'de birkaç haftadır faaliyet gösteren üretici BYD, yıl sonuna kadar 1.500 otomobil satmayı planlıyor. Türk basınında çıkan haberlere göre 2024 yılında bu sayı 10.000 olacak. Sektör rakamlarına göre bu yılın ilk on ayında Türkiye'de satılan 48 bin 883 elektrikli araçla karşılaştırıldığında bu hiç de azımsanacak bir rakam değil. Yüksek kredi maliyetlerine rağmen yükselişte olan otomobil pazarında, 2022 yılı sonunda 14.500 adet elektrikli otomobil kayıt altına alınırken, araç stoku yaklaşık 5 milyona ulaştı. Ancak hızla artan talep göz önüne alındığında hükümet, kendi TOGG markasını koruma ihtiyacını açıkça görüyor.

toggda-heyecanlandiran-ad-727-2-41.webp