Tribünde robot taraftar dönemi

Gol çizgisi, ofsayt çizgisi, antrenman teknolojisi vs... vs... derken teknoloji aynen tüm hayatımızda olduğu gibi sporla da çok yakın bir ilişki içinde.
Daha Google Glass’a, stadyumda çekilmiş 360 derecelik fotoğraflarda kendimizi bulmaya yeni şaşırmış ve alışmışken hem markaların dijital kampanyaları, hem spor oyunlarının gelişimi için kullanılan teknolojiler gün be gün ilginç fikirler ve görüntülerle karşımıza çıkıyor.
Bunlardan bazıları yüzümüzü de güldürmeyi ihmal etmiyor. Örneğin Güney Kore’nin koltuklara yerleştirdiği çok amaçlı robot taraftarlar gibi.
Hanwha Eagles adlı beyzbol takımının taraftarları için stadyumda oldukça ilginç deneyimle var. Robotlar uzaktan cep telefonlarıyla kumanda edilebiliyor, tezahürat ve koreografi yaptırılabiliyor. Projenin yaratıcıları bol koltuk sorununu da böyle çözerek ek fayda sağlıyorlar. İlginç olsa da kanlı canlı taraftarın yerini tutmayacağı, yakında başka bir dijital deneyimle yer değiştireceği kesin…
Diğer bir teknolojik gelişmeye ise sponsorların göz bebeği, taraftar için büyük önem arz eden formalarda... Bir süredir geliyorum diyen akıllı formalar Ekim 2014’te üretici firma tarafından San Francisco Giyilebilir Teknolojiler Konferansı’nda (Wearable Technologies Conference 2014) tanıtılacak. Nabız, solumun, kalp atışı, kalori tüketimi, nefes ve stres seviyeleri gibi sporculara ait çok önemli birçok veriyi aktarma kabiliyetine sahip bu akıllı formalar GPS yoluyla izlenebilecek…
Sporcu sağlığı açısından son derece yararlı olacağına inanılan bu giyilebilir teknoloji şimdiden marketingçilerin de dikkatini çekmiş durumda. Sporun, özellikle futbolun her santimetre karesinde görünürlük sağlamak için yarışan markalar önümüzdeki yıllarda akıllı formalarla neler yapacaklar göreceğiz…
Son olarak yine ilginç ve eğlenceye yönelik bir dijital kampanya da rubgy dünyasından ve yakında bizim bildiğimiz futbolda da göreceğiz. Bir teknoloji firması sponsor olduğu takım
için hareketli koltuklar üretti. Bu koltuklar saha kenarındaki pistlerde hareket ediyor. Ürününü tanıtmak için seçilmiş taraftarlara en yakından pozisyon takibi imkânı sunmak markaya çok pahalıya patlasa da elbette bunun karşılığını alabileceklerini biliyorlar…
Etkisi giderek büyüyen spor özellikle futbol dünyasında görünürlük sağlamak için markaların yarıştıkları bir gerçek. Özellikle dijital dünyadaki gelişmeler de onlara sınırsız olanaklar sağlıyor.
Finansal Fair Play’le gelen bazı kuralların “işten kazanma” zorunluluğu, baskısı yarattığı kulüpler içinse her sponsorluk geçmiştekinden çok daha değerli…
Kendi içine kapanmış ülkemiz sporu içinse bu dünya şimdilik çok uzakta görünüyor…

Önceki ve Sonraki Yazılar