Bir dönem herkesin diline dolanan bir televizyon reklamı vardı, hatırlarsınız; “Büyüdüm büyüdüm Pınar’la büyüdüm, sokaklar bana dardı Pınar’la büyüdüm…”

Reklam şarkı sözleri sihirbazı Nil Karaibrahimgil’in sesinden dinlemiştik, 2012 yılında…

Reklam küçük bir çocuğun büyüyüp gelişerek genç, modern bir kadın oluşunu anlatıyordu. Çocukluktan itibaren Pınar Süt içerek büyüyen genç kız, kendisi anne olduğunda çocuğuna da Pınar Süt içirmeye başlıyor, ürün kuşaktan kuşağa geçen bir gelenek haline geliyordu.

Filmin sonunda da ekranda “Sıra yeni nesillerde” yazısı çıkıyordu.

Ama şimdi yeni nesiller tehlikede…

Pınar Süt içerek büyüyenler, üreticisi Yaşar Holding’e büyük bir tepki içinde.

Sosyal medyada Pınar ürünlerine boykot çağrıları başladı ve ne yazık ki buna sebep olan da bizzat holdingin yöneticileri…

Referandum sonrası Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, sosyal medya hesabından 'EVET doğru karar veren Türk halkına şükranlar' mesajını paylaştı.

Bunun üzerine Selim Yaşar’a sosyal medyadan tepki yağdı.

‘Hayır’ oyu kullanan Karşıyakalı taraftarlar Selim Yaşar'a 'Evet' tepkisi gösterdi.

Bunun üzerine Selim Yaşar, attığı mesajı silmek durumunda kaldı.

Karşıyaka'nın basketbol kulübüne de sponsor olan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, atılan mesajlardan sonra 'sponsorluğu da yeniden gözden geçirmek gerekli' yazdı.

İşte bundan sonra tepkiler sıçrayarak büyüdü.

Yüzlerce kişi Twitter'da #PinarUrunleriBoykot başlığı altında tweet attı.

Pınar ürünlerini almama çağrısında bulunuldu.

Boykotun yayılması üzerine geri adım atan Selim Yaşar, “Karşıyakalı spor camiasından özür dilerim ben kimseyi kırmak istemem ve herkesin kararına saygılıyım" diye yazdı.

Ancak Yaşar'ın özrü tepkileri dindirmedi.

Boykot kararı ve ticari zarar etme korkusuyla atılan geri adım, tüketicide ‘samimiyetsizlik’ duygusunu arttırdı.

İzmir gibi bir şehirde üretim yapıp, Karşıyaka gibi bir camiaya sponsor olup tüm Karşıyaka’nın yüzde 85’inden farklı düşünmek ironik bir durum yarattı.

Süt satarken siyasi görüş belirtmenin gereksizliği bir yana, Selim Yaşar tabiri caizse ‘Müslüman mahallesinde salyangoz satan’ kişiye dönüştü tüketicilerin gözünde.

Bireysel tüketicileri bırakın, bazı kurumsal kahve dükkânları da “Pınar’ın siyasete bulaşması ve Karşıyaka Spor Kulübü’nü tehdit etmesi sebebiyle sütü değiştirme kararı aldık” diye açıklama yaptı.

Sadece Karşıyakalıların değil, İzmirlilerin hatta İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde yaşayanların de desteklemesiyle boykot büyürse, şirketin büyük ticari kayıp yaşayacağını gören Yaşar Holding acil bir açıklama yayınladı.

“Demokrasinin önemi ve gereğine inanan Yaşar Topluluğu olarak, Selim Yaşar’ın görüşlerinin şahsi görüşleri olduğunu, Yaşar Topluluğu ve Yaşar Ailesi’ni temsilen verilmediğini, topluluğumuzun tüm siyasi görüşlere ve partilere eşit mesafede durduğunu hatırlatmak isteriz” denildi.

Bakalım bu açıklama tüketiciyi ikna edebilecek mi?

Özellikle büyük şehirlerde yaşayan orta sınıflar, sabit bir gelirle bütün bir ayı geçirmeye çalışan emekçiler, üniversiteyi bitirip iş bulamayan gençler, dar bir bütçeyle mutfağı çeviren kadınlar; siyasetteki gerginliğin ekonomide yarattığı krizin farkında.

Ne kadar yoksul olsalar da yıllardır sürdürdükleri ucuzcu yeşil sermaye şirket-marketlere olan boykotu, kendilerini yok sayan markalara/şirketlere de yöneltmeye kararlı. 

Bakalım Pınar Süt krizini, Yaşar Topluluğu nasıl yönetecek?

Patronlar bu olaydan nasıl bir ders çıkaracak?

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.