100. yıl logosu tartışma yarattı: Benzerlik mi çalıntı mı?

100. yıl logosu tartışma yarattı: Benzerlik mi çalıntı mı?

19 Mayıs 1919'un 100. yılına özel tasarlanan logo tartışmaları da beraberinde getirdi. Logonun, Azerbaycan'ın 100. yıl logosuyla aynı olması tartışma yarattı.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün İstanbul'dan yola çıkarak Samsun'a ulaşmasıyla başlayan İstiklal Mücadelemizin mihenk taşlarından biri olan 19 Mayıs 1919 tarihinin 100. yılında Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından 100'üncü yıla özel logo hazırlandı. 100'üncü yıl logosu başta Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Samsun Valiliği olmak üzere tüm ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca 2019 yılı boyunca tüm resmi yazışmalarda kullanılacak.

ÇALINTI MI BENZERLİK Mİ

Ancak 100. yıla özel logo tartışmaları da beraberinde getirdi.

Logonun, Azerbaycan'ın 100. yıl logosuyla aynı olması tartışma yarattı. Geçen sene 100. yılını kutlayan Azerbaycan'ın da aynı şekilde bir logo tasarımı kullandığı fark edildi.

İşte bizim ve Azerbaycan'ın 100'üncü yıl logosu:

ALTINDAN HANGİ FİRMA ÇIKTI

OdaTv'de yer alan habere göre, logonun resmi sitesine, yani, yuzuncuyil.gov.tr'ye girildiğinde ise dikkat çeken bir detay ortaya çıkıyor. Sitede, "Kurumsal Kimlik Kılavuzu" indirildiği taktirde, kullanıcıların karşısına siyasi iletişim ajansı; Algoritma İletişim çıkıyor. Bu da demek oluyor ki, logoyu Algoritma İletişim "tasarladı" ve devlette bu logoyu kabul etti.

MÜŞTERİLERİ ARASINDA AKP DE BULUNUYOR

Logo, sosyal medyada da tartışma yaratırken, Algoritma İletişim'in internet sitesi de dikkat çekiyor.

Ajansın, müşterileri arasında; AKP, TOKİ, KADEM gibi kurumların bulunduğu görüldü.

 Azerbaycan'ın 100. yılı logosuyla birebir benzerlik gösteren bu logo için, devletin bu ajansa kaç para ödedidiği merak konusu oldu.

İşte ajansın "müşterileri":