banner87

AKP'de can sıkan anket: Vatandaş, işsizlik ve hayat pahalılığından şikâyetçi

AKP’nin düzenli olarak yaptırdığı kamuoyu araştırmalarında ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Yapılan araştırmalarda yıllardan sonra ilk kez Türkiye’nin en önemli sorunu sıralaması değişti. Tüm anketlerde terör birinci sırada çıkarken, ilk kez ekonomi birinci sıraya yerleşti. Vatandaş, işsizlik ve hayat pahalılığından şikâyetçi oldu.

AKP'de can sıkan anket: Vatandaş, işsizlik ve hayat pahalılığından şikâyetçi

AKP’nin düzenli olarak yaptırdığı kamuoyu araştırmalarında ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Yapılan araştırmalarda yıllardan sonra ilk kez Türkiye’nin en önemli sorunu sıralaması değişti. Tüm anketlerde terör birinci sırada çıkarken, ilk kez ekonomi birinci sıraya yerleşti. Vatandaş, işsizlik ve hayat pahalılığından şikâyetçi oldu.

24 Aralık 2017 Pazar 09:49
AKP'de can sıkan anket: Vatandaş, işsizlik ve hayat pahalılığından şikâyetçi

AKP Genel Merkezi gündemdeki sorunlara vatandaşın bakışını belirlemek ve hükümet politikalarını yönlendirmek için düzenli olarak yaptırdığı kamuoyu araştırmalarında, bu kez dış politika ve ABD ilişkilerini de kapsayacak bir anket yaptırdı. 

ABD ile Türkiye ilişkilerinde son aylarda yaşanan gerginlik ve hükümetin tutumu, vatandaşlara soruldu. Kudüs krizi yaşanmadan önce yapılan, ABD’nin özellikle Suriye politikaları ve YPG’yle olan ilişkisinin sorgulandığı araştırmada, vatandaşlardan destek geldi.

DESTEK YÜKSEK ÇIKTI

Araştırmaya göre, hükümetin son dönemde ABD’yle olan ilişkilerine ve yürütülen politikaya destek verenlerin oranı yüzde 58 çıktı. Araştırmaya katılanların yüzde 36’sı hükümetin politikalarına destek vermediğini dile getirirken, yüzde 6’sı ise fikri olmadığını ifade etti.

Yapılan araştırmada, ülkenin sorun sıralaması da değişti. Yıllardan beri en önemli sorun terör, ekonomi ve dış politika şeklinde sıralanırken, ilk kez bu sıralama değişti. Ekonomi, Türkiye’nin öncelikli sorunu olarak ilk sıraya yerleşti. Terör ikinci, dış politika üçüncü oldu. Ekonomiye yönelik şikâyetlerde artış yaşanırken, çoğunlukla işsizlik ve hayat pahalılığı gibi başlıkların öne çıktığı saptandı.

BELEDİYE SORULARI

Parti, son aylarda AKP belediyelerinde yapılan operasyonu da sordu. Belediyelerde yapılan değişim kararına yüzde 65 destek geldiği iddia edildi. AKP, istifa ettirilen belediye başkanlarının bulunduğu iller ve ilçelerle ilgili olarak ayrı bir araştırma yapma kararı aldı. Bölgesel olarak yaptırılacak bu araştırmada, yaşanan değişimden sonra vatandaşların memnun olup olmadığı sorulacak. Özellikle belediye icraatlarıyla ilgili memnuniyet saptanacak ve yeni kararlar alınacak.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 24.12.2017 09:56
Anahtar Kelimeler:
EkonomiİşsizlikAnketAKP
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
harun 2017-12-24 12:45:14

osmana cevap tamam üike için elimizden geleni yapalım ama tayyip hırsızı başbakan hırsızı gemiciklerini satsın yardım etsin

Avatar
LAZ 2017-12-24 10:45:05

AKP NİN EN BUYUK YETENEGİ HEZİMETLERİNİ BASARİ GİBİ SUNMAK MEDYA ELLERİNDE ABD ARKALARİNDA KİMSE ABD DEYE KAFA TUTUYOR DİYEMEZ.NE ZAMAN ABD USTLERİNİ KAPATİR O ZAMAN TAMAMDİR DENİR. MUHALEFET KUFRU BİLMİYOR HALK KUFURDEN ANLİYOR KUFREDECEKSİN Kİ HALK TAKTİR ETSİN BU BUDUR

Misafir Avatar
garson 2017-12-24 16:16:15 @LAZ

chp yokluk demek, kıtlık demek, karaborsa demek, mafya demek. otopark mafyaları, birde bölge bçlge mafyalar vardı haraçları herkes kendi bölgesinden alırdı. ey gidi günler. esnaflarımız neler çektiler. ya gidin be chp ye sahip çıkan vatandaş değil onların silahşörleridir.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
aç kurtlar aç ondan bağırıyorlar. 2017-12-24 12:42:26 @LAZ

hayat pahalılığından şikayet eden kim? yine bir eli yağda bir eli balda ama kaymakları kesilenlerdir şikayet edenler. istedikleri gibi faizden para kazanamıyorlar, rüşvet, mafya, dolandırıcılık, karaborsa yapamıyorlar ondan şikayet ediyorlar. bahaneleride işsizlik ve geçim sıkıntısı. bu ülkede bir tek kişi kalmadıki SGK lı olmasın. artık param yok hasateneye gidemiyorum sözü bitti. herkes artık hasatenelere gidebiliyor, işsizlik maaşı var, bakıma muhtaca, hastaya bakıcısına mağdura maaş var yardım var. fitneci iftiracılara inanmayalım.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
ege 2017-12-24 12:35:08 @LAZ

Abizin bir anlatıyor gebzeden trene bindim kadıköy e sana yağı almaya geldim 45 km. sırayat girdim bekledim tam üç saat sıra bana gelince seslendiler, yağ kalmadıı beklemeyin.! bu sefer geri döndüm gebzeye tam 90 km gidiş dönüş ama bir paket sanayağı alamadım. yoktu yokkk. sıraya girenlerde birden fazala alamıyordu haa. bir sanayağına muhtaç halkımız ve onuda bulamıyordu. şimdi halkımızı kandırmaya kışkırtmaya çalışanlara sesleniyorum. ayıptır ayıp. adam olun, insan olun. ihanet etmeyin halka ve ülkemize. şükredin.

Beğenmedim! (4)
Avatar
laz 2017-12-24 10:49:18

bu halka kufur degil yais anlasilmasin .. muhalefeti sokak avziyla entellektuel kufurle yapacaksin

Misafir Avatar
laz a cevap---- olgun 2017-12-24 12:37:46 @laz

laz adli yorumcu sen bi kere laz değilsin ŞEYTAN sın. ruhunu şeytanlara kaptırmış aciz insan ama büyük şeytansın. ne zamana kadar sürer bu çirkefliğin? çok kısa sürecek elbet hesabınıda vereceksin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2017-12-24 10:26:59

yeni chp varken turkiye batsa akp yine iktidar olur.cunku.hergun sehit geliyor,hdp acıkca pkk yı desdekliyor,chp de hdp ye bir tek elestiri yapmıyor desdekliyor sorarım size kim oy verir

Avatar
Osman 2017-12-24 11:59:54

ekonomi iyi degilse bu durumda napmali,,,zenginden alip Fakire vereceksin haydi beyler pamuk Eller ceplere ekonomimiz duzelene Kadar,,,,devletimizde acsin hazinenin kapilarini isssizlere,,,,sorun bumu yani herkesin yasama Hakki var bu ulkede,,,,,bence varya uretici,,tuketici,,vede Devlet bu ucu dengedemi ona bakmak lazim,,cunki bu ucluden biri dengesiz olursa ekonomi bozulur,,,,,,

Avatar
cevher doğan 2017-12-24 12:53:15

yok kaybolan paralar geri alınsın kimin umrunda 1400tl alıyorsun ağlayan mı var meclis başkanı her gün ağlıyor karnın doymuyor diye adamların umrunda mı her şey onların ellinde burökratlar korkudan altına edecekler nerdeyise hele ki kanun adamları.