banner87

AKP'den Meclis Başkanlığı'na ikinci aday

TBMM'de bugün 6 isim Meclis Başkanlığı için yarışacak. Yeni Meclis Başkanı'nın 3. turda seçilmesi bekleniyor. 

AKP'den Meclis Başkanlığı'na ikinci aday

TBMM'de bugün 6 isim Meclis Başkanlığı için yarışacak. Yeni Meclis Başkanı'nın 3. turda seçilmesi bekleniyor. 

20 Kasım 2017 Pazartesi 09:21
AKP'den Meclis Başkanlığı'na ikinci aday

Türkiye Büyük Millet Meclis'i, yeni başkanını seçmeye hazırlanıyor.

Meclis Başkanlığı için 6 isim yarışacak. AKP'nin adayı, mevcut başkan İsmail Kahraman. Ancak iktidar partisinden sürpriz bir aday daha var.

AKP Adana Milletvekili Tamer Dağlı da Meclis Başkanlığı adaylığı başvurusu yaptı.

CHP İzmir Milletvekili Zekeriya Temizel, MHP Genel Başkan Yardımcısı Celal Adan, HDP Hakkari Milletvekili Selma Irmak ve İyi Parti Kayseri Milletvekili Yusuf Halaçoğlu, Meclis Başkanlığı'na aday olan diğer isimler.

3. TURDA SEÇİLECEK

20 Kasım'da yapılacak seçimde ilk iki turda üye tam sayısının üçte ikisi, üçüncü turda ise salt çoğunluk aranacak.

Oylama dördüncü tura kalırsa en çok oyu alan Meclis Başkanı olacak.

Milletvekili listesi açıldı. İl sırasına göre AKP milletvekilleri arasında soyadı bakımından ilk sırada yer alan Tamer Dağlı “şanslı” isim oldu. Meclis Başkanlığı seçiminde yıllardır aday olmak isteyen İstanbul Milletvekili Burhan Kuzu yine aday olamadı. Grupta başkanlıkta değişim bekleyen, bu koltuğa hazırlanan başka isimler de bulunuyordu. Grup başkanvekilliklerinde de değişim olmamasına tepki gösterenlerin seçimde en azından ilk iki turda Tamer Dağlı’ya oy vererek tepkilerini gösterebileceği endişesi dile getiriliyor. 

TBMM BAŞKANI NASIL SEÇİLECEK

1. TUR: 367 oy (3’te 2 çoğunluk aranır)

2. TUR: 367 oy (3’te 2 çoğunluk aranır)

3. TUR: 276 oy (Salt çoğunluk aranır)

4. TUR: 3. turda en çok oyu alan 2 aday yarışır.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 20.11.2017 11:56
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Antalyalı Attalos 2017-11-20 11:07:00

AKP li hödükler o kadar komik numaralar yapıyorlarki bunları yutanların iyice aptal olması lazım.Güya bu ikinci vekili aday gösterip demokrat bir parti imajı verecekler AKP ye.Yahu uzunçaların işaret ettiği adam varken bunun seçilme olasılığı varmı,yok.Bursa pazarı değil yerse pazarı anlayacağınız.

Avatar
fakirledik oylar IYI PARTIYE 2017-11-20 11:48:06

2002 yılında devletin borcu 242,7 milyar lira
2016 yılında devletin borcu 759,6 milyar lira oldu.
2002 yılında dolar 1,41 lira.
2002 yılında euro 1,42 lira
2017 yilinda euro 4,5423
2017 yilinda dolar 3,8686
2002 yılında ceyrek altin 24 lira
2017 yilinda ceyrek altin 257,5875
2002 yılında benzin 1,66 lira
2017 yilinda benzin 5,61 TL
2002 yilinda et 5 tl civarindaydi
2017 yilinda et 40 lira civarinda
2002 yilinda ekmek 22 kurus
20017 ekmek 1 lira
2002 yilinda aygaz tup 15 lira
2017 yilinda aygaz tup 85 tl
vatandasin akp oncesi borcu 6,6 milyar lira;
2017 vatandasin borcu 425,8 milyar lira
Hukumet çiftçiye farklı mazot fiyatı uyguladi yatçıya, katçıya farklı mazot fiyat uyguladi

Misafir Avatar
koç 2017-11-20 13:42:20 @fakirledik oylar IYI PARTIYE

Yaşasın AKP devletimizi milletimizi şerlilere,, teröre emperyalistlere soygunculara, mafyaya teslim etmedi.. Bu millet Hükümetine ve liderine güveniyor. yaygara yapanların yemi kesildiği için isyanlardalar. onlar aç kurtlar gibi hazıra konmak için fitne , iftira yapıyorlar.

Beğenmedim! (6)
Avatar
Buno 2017-11-20 11:49:44

Hala yobaz bulmaktan medet umuyorlar. Hani gençleşme?

Avatar
FİRAVUN BUNAK HALÂ..IMAMIN KAYIĞINA BİNMEDİ ..!!F 2017-11-20 14:33:53

87 yaşındaki bunak firavun alzaymır ..ULU ÖNDER AZİZ DÜNYA MUCİZESİ .TÜRK MİLLETİNİN MAHŞERE KADAR BAŞ KUMUTANI ULU ÖNDERİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DÜŞMANI ..ADİ..ŞEREFSİZ BUNAK ismail mahluku gelmesinde ,ULU ÖNDER AZİZ BAŞKUMUTAN ATATÜRKÇÜ KİM GELİRSE GELSİN FARKETMEZ ..!! YETERKİ firavun..TÜRKLÜK DÜŞMANI IRKCI..MAHLÜK GELMESİN İSMAİL BİNALİ MORUK .Kalbinin birliği ,fesatlığı ,düşmanlığı ,çirkinliği suratına vurmuş .Hem sonra bu banak mahluk un ahı gitmiş vahi kalmış altına işiten, durmadan osuran ..oturduğu koltuğa sıçan ,oturduğu yerde uyuklayan moruğun ne işi var benim MECLİSİMDE TÜRK VATANİ, TÜRK MİLLETİ HAYİNİ..!!

Avatar
FİRAVUN BUNAK HALÂ..IMAMIN KAYIĞINA BİNMEDİ ..!!F 2017-11-20 15:13:18

87 yaşındaki bunak firavun alzaymır ..ULU ÖNDER AZİZ DÜNYA MUCİZESİ .TÜRK MİLLETİNİN MAHŞERE KADAR BAŞ KUMUTANI ULU ÖNDERİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DÜŞMANI ..ADİ..ŞEREFSİZ BUNAK ismail mahluku gelmesinde ,ULU ÖNDER AZİZ BAŞKUMUTAN ATATÜRKÇÜ KİM GELİRSE GELSİN FARKETMEZ ..!! YETERKİ firavun..TÜRKLÜK DÜŞMANI IRKCI..MAHLÜK GELMESİN İSMAİL BİNALİ MORUK .Kalbinin birliği ,fesatlığı ,düşmanlığı ,çirkinliği suratına vurmuş .Hem sonra bu banak mahluk un ahı gitmiş vahi kalmış altına işiten, durmadan osuran ..oturduğu koltuğa sıçan ,oturduğu yerde uyuklayan moruğun ne işi var benim MECLİSİMDE TÜRK VATANİ, TÜRK MİLLETİ HAYİNİ..!!

Avatar
FİRAVUN BUNAK HALÂ..IMAMIN KAYIĞINA BİNMEDİ ..!!F 2017-11-20 15:14:24

87 yaşındaki bunak firavun alzaymır ..ULU ÖNDER AZİZ DÜNYA MUCİZESİ .TÜRK MİLLETİNİN MAHŞERE KADAR BAŞ KUMUTANI ULU ÖNDERİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DÜŞMANI ..ADİ..ŞEREFSİZ BUNAK ismail mahluku gelmesinde ,ULU ÖNDER AZİZ BAŞKUMUTAN ATATÜRKÇÜ KİM GELİRSE GELSİN FARKETMEZ ..!! YETERKİ firavun..TÜRKLÜK DÜŞMANI IRKCI..MAHLÜK GELMESİN İSMAİL BİNALİ MORUK .Kalbinin birliği ,fesatlığı ,düşmanlığı ,çirkinliği suratına vurmuş .Hem sonra bu banak mahluk un ahı gitmiş vahi kalmış altına işiten, durmadan osuran ..oturduğu koltuğa sıçan ,oturduğu yerde uyuklayan moruğun ne işi var benim MECLİSİMDE TÜRK VATANİ, TÜRK MİLLETİ HAYİNİ..!!

Avatar
yatçıya, katçıya farklı mazot fiyati 2017-11-20 16:29:04

2002 yılında devletin borcu 242,7 milyar lira 2016 yılında devletin borcu 759,6 milyar lira oldu. 2002 yılında dolar 1,41 lira. 2002 yılında euro 1,42 lira 2017 yilinda euro 4,5423 2017 yilinda dolar 3,8686 2002 yılında ceyrek altin 24 lira 2017 yilinda ceyrek altin 257,5875 2002 yılında benzin 1,66 lira 2017 yilinda benzin 5,61 TL 2002 yilinda et 5 tl civarindaydi 2017 yilinda et 40 lira civarinda 2002 yilinda ekmek 22 kurus 20017 ekmek 1 lira 2002 yilinda aygaz tup 15 lira 2017 yilinda aygaz tup 85 tl vatandasin akp oncesi borcu 6,6 milyar lira; 2017 vatandasin borcu 425,8 milyar lira Hukumet çiftçiye farklı mazot fiyatı uyguladi yatçıya, katçıya farklı mazot fiyat uyguladi

Avatar