Anketler Erdoğan'ı korkuttu

Karar alırken anketlerdeki eğilime büyük önem verdiği bilinen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AKP’yi son kamuoyu araştırmaları endişelendirdi. Anketlere göre seçmen, belediye başkanlarının istifa ettirilmesinden OHAL’e, eğitimden ekonomideki gidişata kadar birçok konuda olumsuz düşünüyor.

Anketler Erdoğan'ı korkuttu

Karar alırken anketlerdeki eğilime büyük önem verdiği bilinen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AKP’yi son kamuoyu araştırmaları endişelendirdi. Anketlere göre seçmen, belediye başkanlarının istifa ettirilmesinden OHAL’e, eğitimden ekonomideki gidişata kadar birçok konuda olumsuz düşünüyor.

20 Kasım 2017 Pazartesi 10:14
Anketler Erdoğan'ı korkuttu

Kararları ve uygulamalarında halkın nabzını tutma konusunda kamuoyuna büyük önem verdiği bilinen Cumhurbaşaknı Erdoğan ve AKP'ye ulaşan son kamuoyu araştırmalarda, belediye başkanlarının istifa ettirilmesinden, OHAL'in uzatılması, müftü nikahından, ekonomideki gidişata kadar çıkan olumsuz sonuçlar kaygı verici bulunuyor. Yansıyan bilgilere göre Erdoğan'ın bazı yorumculara göre “risk alarak”, belediye başkanlarını istifa ettirilmesi sadece AKP seçmeni tarafından olumlanırken, seçmenin büyük bölümü, bu yöntemi yanlış buluyor.

Gündemdeki son tartışmalara ilişkin işaretleriyle AKP'nin yol haritasını da şekillendiren partinin masasındaki kamuoyu araştırmalarında dikkat çekici sonuçlar alındı. Bu sonuçlar çerçevesinde kulislerde öne çıkan değerlendirmeler şöyle:

BİR NUMARA EKONOMİ

Ekim ayı sonunda yaptırılan kamuoyu anketlerine göre Türkiye'nin “en önemli sorunları” kategorisinde, ekonomi başı çekiyor. Yurttaşların ezici çoğunluğu ekonominin “kötü” olduğunu belirtirken, “iyi” diyenlerin oranı, kötü diyenlerin ancak yarısını oluşturuyor. Erdoğan'ın, Merkez Bankası yönetimini hedef alan açıklamalarının altında da, çıkan sonuçların etkili olduğu ifade ediliyor.

OHAL ARTIK UZAMASIN

15 Temmuz 2016'dan bu yana 6 ayda bir uzatılan OHAL'e AKP ve MHP seçmeninin büyük bölümü destek verse de toplumun yüzde 55'ten fazlası OHAL'in yeniden uzatılmasına karşı çıkıyor. AKP'li seçmenin yaklaşık 4'te biri de “uzatılmasın” diyen kesimde yer alıyor.

MÜFTÜ NİKAHINI İSTEMEDİ

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın “isteseniz de istemeseniz de Meclis'ten geçecek” resti sonrasında yasalaşan müftü nikahı konusunda ise toplum adeta ikiye bölünmüş durumda. Ancak “istemeyenler”, nikahı isteyenlerden en az 2 puan önde . Müftü nikahını istemeyenlerde gençler ezici çoğunluğu oluşturuyor. Müftü nikahını istemeyen kesimde sırasıyla işsizler, öğrenciler, emekliler ve ev kadınlarının yer alması dikkat çekici bulunuyor.

TEOG CAN SIKTI 

Erdoğan'ın talimatıyla altyapısı hazırlanmadan kaldırılan TEOG konusunda da kamuoyunun kafasının karışık olduğu ortaya çıkıyor. Toplum bu konuda üçe bölünmüş görünüyor. Zira katılımcıların büyük bölümü kaldırılmasını “kısmen” doğru bulduğunu belirtirken, tamamen doğru bulanlar ile yanlış bulanların kafa kafaya olması dikkat çekiyor. Bu sonuçların, toplumun TEOG sistemini de yanlış bulmakla birlikte, yerine yerine konucak sisteme konusunda da yurttaşların kaygılarının giderilmediği şeklinde yorumlanıyor.

İSTİFALAR YANLIŞ

Başta İstanbul ve Ankara olmak üzere 6 il belediye başkanının istifa süreçlerinin tamamlanmasından sonra yapılan ilk ölçümler, başkanların istifa ettirilmesinin kamuoyunda olumsuz buluyor. Anketlere göre toplumun yüzde 57'ye yakını başkanların “istifa ettirilmesi”nin doğru olmadığı görüşünde. İl belediye başkanlarının ardından İstanbul ağırlıklı olmak üzere bazı ilçe belediye başkanlarının da istifa ettirileceği kulislerde konuşulmuştu. Ancak AKP Genel Bakan Yardımcısı Hayati Yazıcı, geçen hafta “gerekli görülmesi halinde” yine benzer yönteme başvurulabileceğini belirtmekle birlikte, “şimdilik” istifa ettirilme sürecinin sona erdiğini açıkladı. “İstifa ettirilme” sürecine ara verilmesinde, her ne kadar AKP seçmenin büyük bölümü, görevden almaları olumlasa da, kamuoyunda oluşan olumsuz bakışın etkili olduğu konuşuluyor.

ERKEN SEÇİM KORKUSU

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun, belediye başkanlarının istifa ettirilmesi sürecinde yaptığı “erken yerel seçim” çağrısı AKP'de karşılık bulmadığı gibi seçmenin büyük bölümü de karşı. Seçmenlerin yüzde 60'a yakınının erken yerel seçime karşı olduğu saptaması yapılıyor.

SEÇMEN KARARSIZ

Kamuoyu anketlerinde, zaman zaman yüzde 24-30'lara yükselen “kararsız” seçmen de AKP'yi düşündürüyor. Kamuoyun anketlerinde partilere eşit oranlı olarak dağıtılsa da, AKP'de bu sonuçlar, seçmenin “yeni arayışlara yönelim arayışı” olarak değerlendiriliyor. En son yapılan anketlerde bile karasızların oranı yüzde 24-25 civarında görünüyor.

YÜZDE 51

Son yapılan araştırmalarda, her zaman olduğu gibi Erdoğan'ın “kişisel oyu” AKP'den 5-6 puan önde. Ancak Erdoğan'ın cumhurbaşkanlığı ipini göğüsleyebilmesi konusunda ise yine “kılpayı” dengesi var. Yüzde 25 kararsız seçmen dağıtılmadan önce yüzde 40'ın altında görünen Erdoğan'ın oyu, ancak karasızlar dağıtıldığında yüzde 51'e ulaşıyor. Ancak Erdoğan en yakın rakibi görünen CHP Lideri Kılıçdaroğlu'nun iki katı oy oranına sahip görünürken, cumhurbaşkanı adaylarının sorulduğu anketlerde Akşener yüzde yüzde 10'larda üçüncü sırada tercih ediliyor.

MHP BARAJ ALTI

Son dönemde “baraj düşürülsün” çıkışının ardından AKP'ye “ittifak” mesajı veren ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'dan da olumlu yanıt alan MHP, yapılan son dönemdeki anketlerde yüzde 10 barajının altında görünüyor. Ekim sonu yapılan kamuoyu araştırmalarına göre Meral Akşener'in liderliğindeki İyi Parti yüzde 11'ler dolayındaki oy oranı ile parlamentodaki ikinci muhalefet partisi görünürken, HDP'nin de barajı aştığı tahminlerine yer veriliyor.

BÜYÜKŞEHİR VE GENÇLER AKP'YE VERMİYOR

Erdoğan'ın “istifa” düğmesine basmasında etkili olduğu belirtilen büyükşehirlerin “alarm” verdiği ifade ediliyor. Zira olası bir yerel seçimde AKP'nin oy oranı parti ve cumhurbaşkanlığı seçimlerinin 10-15 puan altında görünüyor ve yüzde 40'ın da altına düştüğü saptamasına yer veriliyor. AKP kulislerinde yakınma konusu olan “gençlerden oy alamıyoruz” yakınmalarını da son dönemde yapılan kamuoyu anketlerinin doğruladığına dikkat çekiliyor. 16 Nisan'daki anayasa değişikliği ile milletvekili seçilme yaşının 18'e çekilmesinin, gençlerde karşılık bulmadığına işaret ediliyor. Anketlerde, AKP'nin en düşük oy aldığı kesim olarak 18-24 yaş aralığı görünüyor ve oy oranının da yüzde 25'in altında olduğu tespiti yapılıyor.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 20.11.2017 12:04
Anahtar Kelimeler:
TEOGOHALSeçimErdoğanAnket
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cevher doğanay 2017-11-20 10:34:41

yüzde 30 AKP yeter . gençler oy vermiyor iş aş yok. torpil çok diyorlar ben demiyorum halk diyor.

Misafir Avatar
azim 2017-11-20 15:10:34 @cevher doğanay

Cevher bey % 30 çok ya..% 3 neyine yetmez ki..
inşAllah akp %3 alır..
gerisi chp ve iyi partiye kalır...
dedikleriniz doğru ve yetersiz daha neler yapmadıkı bu millete akp..%3 zam ver ve milletten oy iste..emekliden oy iste..yok öyle avanta oy..akp..millet uyanmıştır..
partimiz iyi partidir..%80 inş..................

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2017-11-20 12:23:15 @cevher doğanay

Yalancılar ve iftiracılar gece hırsızlığa çıkan ama gün ışıyınca yakayı ele veren gibidir. AK parti bu ülkeyi bataklıktan, yokluktan, mafyadan, dışa bağımlılıktan , enflasyo canavarından kurtardı. . bu yalancılar ve iftiracılar yıllardır iktidar olamayıp son çare karalama iftira ya başladılar.

Beğenmedim! (9)
Misafir Avatar
@cevher doğanay x**cevap 2017-11-20 12:14:40 @cevher doğanay

cevher yalan neden konuşuyorsun? bu milletin bu hizmetlerin hesabı sana sorulmayacaklarmı sanıyorsun? biraz vicdn ak parti öncesimi iş aş yoktu şimdimi? ak parti öncesimi Türkiye kalkınmış büyük Türkiye yoksa şimdimi? el insaf diyorum be kardeşim el insaf. ak parti öncesi işsizlik bu günden çoktu. ama Allah görüyor halkımızında çoğunluğu görüyor. ...

Beğenmedim! (10)
Misafir Avatar
ülkem 2017-11-20 12:12:13 @cevher doğanay

Halk ak parti hakkında hiç ama hiiiç olumsuz düşünmüyor. bazı fitneciler, kendilerine pay çıkartmak isyeyenler yalan haber, yalan yorum, iftira kampanyası başlatıyor. AK parti nin oyu yüzde ellinin üstünde . khk lar, ohal ve ak partinin aldığı her karar ülkemizin ve milletimizin huzuru için yapıştır. bunu halkımızda çok iyi biliyor. şer güçleri kahroluyor kahrolacaklar. bu millet adamınıda partisinide iiyi tanıyor.

Beğenmedim! (10)
Misafir Avatar
iyi parti,% 34 2017-11-20 10:37:41 @cevher doğanay

Syn.Cevher bey
.........% 30 dahi çok yani milletin 80 milyonun 2.8 i kabul etsin demektir..asla
bize göre akp.%10 olmalı..ülke nüfusunun 8/1, demektir..
bu katar zulum yaptı..hala 3/1 eşit mi olsun..
olmaz...akıllı kişi asla akp.e oy vermez.vicdanı kabul etmez..deliye ise her yol mübah.tır.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Akıllı ol vatandaş..akpye oy verme. 2017-11-20 10:57:57

Akıllı kişi akp.ye oy vermez.. Sen aç iken onlar tavernalarda meclis lokantalarında 10 çeşit yemek yiyorlar..millet aç..sen yürürken onlar zırhlı ve son model Mercedeslerde audilerde belki Ferrarilerde geziyorlar..sen yarın kaç lira harcayacağım amman aybaşına kadar geçineyim.diye düşünceden rengin solmuş iken onlar 8.000 lira verip applenin son telefonlarını alırlar..
sen perişan iken onların bir ayağı avp.da bir ayağı asya devletlerinde keyf ederler..
sen çocuğuna 20 lira verirken elin titrer..onlar 10.bin lira verirler umursamazlar..ve benzerleri.
tek ve son söz..

Avatar
akp.den kimler şikayet ediyor..? 2017-11-20 10:43:21

Allahın izniyle iyi parti ilk seçimde % 50,e varacaktır..İnşaAllah..çünkü millet akp..hükümranlığından artık bıkmıştır..her meslek etkilisi ve yetkilisi ve çalışanı akp.den tamamen veya kısmen şikayetçidir..Ev hanımları şikayetçidir..Öğrenci (bilinçli ve aklı başında olan)lar şikayetçidir..şikayetçi olmayanlar İNŞAATÇILARDIR..bol bol para kazanıyorlar..
değirmenlerinin çarkı iyi dönüyor..emekli şikayetçidir..as.üc.li şikayetçidir.

Misafir Avatar
işsizler.. 2017-11-20 15:16:06 @akp.den kimler şikayet ediyor..?

Git 100 üv.öğrencisinden sor 95,i şikayetçidir..
hepsi boş iş onlara yok Suriyeli kazmalara var..
git işsize sor..Suriyelilere niye 15 bin kişiye iş verdi..bayan bakan..çalışma bakanı..
ülkede işsiz yokmuydu..Suriyelileri baş belası yaptı akp..onlara iş var vatan evladına iş yok..akp.ye de oyyok

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
koç 2017-11-20 12:19:11 @akp.den kimler şikayet ediyor..?

Öğrenciler şikayetçimi? HADİ be. bu gün üniversitede olanlar veya yeni bitirenler iyi bilir okullarda ders kitaplarını alamadıkları zamnaı. AK parti geldi tüm ters kitaplarını okul açılınca ilk gün sıralarının üstünde hazır buldular. yetmiş seksen kişilik sınıflarda ve öğretmensiz boş geçen dönemleri iyi biliriz biz. bu gün sağlam okullarda 25 otuz kişilik sınıflarda ve öğretmen açığı nerdeyse yok. el insaf diyorum yine. AK parti ev hanımlarına bütün hanımlara , doğum iznini ve haklarını çoğalttı. ya kardeşler ALLAH için konuşalım. yalana sarılmayalım. yalan bir müddet sizi bir yere taşısada sonunda uçurumdan aşağı düşürür. AK parti yine tek başına iş başına .

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
emekli 2017-11-20 10:52:30 @akp.den kimler şikayet ediyor..?

Akp.ye emekliler neden oy versin..%3 zam 6 ayda 50 lira..bunun için mi?
aç ve hiç bir şey alamayan emekli kira ödeyemeyen emekli bunun için mi oy versin..özellikle düşük seviyedeki emekli işçi / masa memuru emeklisi için geçerlidir bu düşüncelerimiz..yüksek emk.liler zaten 8000 lira ila 20.bin lira arasında maaş alıyorlar..MAKAMA GÖRE.. danışmanlar (bakanlıların danışmanları ) 20.bin lira maaş ve sosyal yardımlar ve arabalar için mi akp.ye oy verelim..geçmediğimiz köprüden neden akp.ye oy verelim.hergün 120 lira fert başı köprü parası 24 sene..asla akp.ye emekli oyvermez

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Akp.ye oy verenlerin bazıları.. 2017-11-20 10:47:27 @akp.den kimler şikayet ediyor..?

şikayetçi olmayanlar akp.ye belini bağlamış müteahhitler ve danışmanlar ve benzerleridir.. başı kapalı ASTOFONİK genç kızlar şikayetçi değildir..akp.ye bel bağlamışlar..audiler..Mercedesler ve yakında uçan arabalar ile akp.den geçinirp kraliçe Elizabeth..den daha iyi yaşayanlardır.
işte akp.ye oy verenler bunlardır.haliyle imamlardır..maaşları 5000 bin lira lojmanları vardır..ve daha bu tür keyf için (Allah için değil) yaşayanlar ve akp.den geçinenler vardır..eğer yoksa neden akp.ye oy veriyorlar?

Beğenmedim! (0)
Avatar
inan 2017-11-20 11:33:01

bizim millet Kadar uyuyan bir millet görmedim araplar bile bizden Uyanik yeter yahu bu ne rezilik denmiyor ekonomi bitik et yetmis lira benzin alti lira tarim ülkesi olan tc nin samani bile disardan almasi korkunc bir haldir bu hükümetin amaci belli tc nin gerici bir nesile sahip olmasini istiyorlar ATATÜRK cumhuriyetini yikip sultanlik getirmek isteniyor eyyyy tc halki bu gidisata durde

Misafir Avatar
seçmen 2017-11-20 16:09:28 @inan

inan manyağı sizin millet dediğin Türk milleti değil. sizin millet hizmetkarı olduğunuz alman avrupa milletidir. hadi ordan yalancı şerli seni.

Beğenmedim! (2)
Avatar
akp ye oy yok 2017-11-20 12:23:38

2002 krizinde ecevit hukumetinde kasa firlatanlar olmustu ecevit hukumeti secime zorlanmisti simdi euro dolar altin fiyatlari benzin fiyati et hersey kaca katladi ekonomi iyi deniliyor ama millet et yiyemiyor milletce fakirledik 2002 senesinde kirmizi et 5 tl civarindaydi bu ekonomiyle akp erir mhp baraj alti kalir 2002 yılında dolar 1,41 lira. 2002 yılında euro 1,42 lira 2017 yilinda euro 4,5423 2017 yilinda dolar 3,8686 2002 yılında ceyrek altin 24 lira 2017 yilinda ceyrek altin 257,5875 2002 yılında benzin 1,66 lira 2017 yilinda benzin 5,61 TL

Avatar
fakirledik OYLAR IYI PARTIYE 2017-11-20 11:45:43

2002 yılında devletin borcu 242,7 milyar lira
2016 yılında devletin borcu 759,6 milyar lira oldu.
2002 yılında dolar 1,41 lira.
2002 yılında euro 1,42 lira
2017 yilinda euro 4,5423
2017 yilinda dolar 3,8686
2002 yılında ceyrek altin 24 lira
2017 yilinda ceyrek altin 257,5875
2002 yılında benzin 1,66 lira
2017 yilinda benzin 5,61 TL
2002 yilinda et 5 tl civarindaydi
2017 yilinda et 40 lira civarinda
2002 yilinda ekmek 22 kurus
20017 ekmek 1 lira
2002 yilinda aygaz tup 15 lira
2017 yilinda aygaz tup 85 tl
vatandasin akp oncesi borcu 6,6 milyar lira;
2017 vatandasin borcu 425,8 milyar lira
Hukumet çiftçiye farklı mazot fiyatı uyguladi yatçıya, katçıya farklı mazot fiyat uyguladi

Avatar
Hıro 2017-11-20 11:39:05

Demek ki, hırsızın da birazcık suçu varmış:-$

Avatar
iyi partiyi sevmesen seni sevmeyiz..yurt editörü.. 2017-11-20 10:34:47

Astrafoxus yurt editörleri..akp,ye yardımcı oluyorsunuz..maşAllah..Akp. size madalya takar inşAllah..
iyi partiye düşmanmısınız % 24.e erişen oyları..%10,a indirdiniz..hayret ve delaletle yazınızı okuduk..
ASTRAFOXUS demek bir numaralı belirli bir kişiye veya anlayışa yardımcı olmak demektir..sizde akp. anlayışı içindesiniz..KINIYORUZ..iyi parti üyeleri olarak..!