AYM mühürsüz oy ve zarfların geçerli sayılması hükümlerin iptal istemini reddetti!

Anayasa Mahkemesi, seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptal istemini reddetti.

AYM mühürsüz oy ve zarfların geçerli sayılması hükümlerin iptal istemini reddetti!

Anayasa Mahkemesi, seçim ittifakı yasasının bazı hükümlerinin iptal istemini reddetti.

31 Mayıs 2018 Perşembe 15:26
AYM mühürsüz oy ve zarfların geçerli sayılması hükümlerin iptal istemini reddetti!

CHP, 7102 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri Seçmen Kütükleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un bazı hükümlerinin iptali ve yürürlüğünün durdurulması istemiyle AYM'ye başvurdu. Başvurunun ilk incelemesini yaparak, esastan incelenmesine karar veren AYM Genel Kurulu, iptal istemini dün esastan görüşerek karara bağladı. Yüksek Mahkeme, iptal taleplerini reddetti.

İPTALİ İSTENEN MADDELER

Kanunun iptali ve yürürlüğünün durdurulması istenen maddeleri şöyleydi:

- Aynı binada oturan seçmenlerin, hane bütünlüklerinin korunması ve aynı seçim bölgesinde kalmaları şartıyla farklı sandık bölgelerine kaydedilebilmesi.

- Seçim güvenliği açısından gerekli görülmesi durumunda vali veya il seçim kurulu başkanının oy verme gününden en geç bir ay önce talepte bulunması halinde, o yerdeki sandıkların en yakın seçim bölgelerine taşınmasına, sandık bölgelerinin birleştirilmesine, muhtarlık seçimleri hariç olmak üzere seçim bölgelerinin birleştirilmesi ile seçmen listelerinin karma şekilde düzenlenmesi.

- Sandık kurulu başkanının belirlenmesi usulü.

- Birlikte yapılan cumhurbaşkanı ve milletvekili seçimlerinde, oy pusulalarının aynı zarfa konulması.

- Sandık çevresinde cebir, şiddet veya tehdit kullanarak sandık başı düzenini bozmaya kalkışanlar hakkında seçmenlerin ihbarı üzerine gerekli yasal işlem yapılmasını düzenleyen maddeye eklenen 'seçmenlerin ihbarı' ibaresi.

- Üzerinde sandık kurulu mührü bulunmamasına rağmen Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Seçim Kurulu filigranı, amblemi ve ilçe seçim kurulu mührü bulunan zarflar ile üzerinde leke veya çizik bulunsa dahi bunun özel işaret koymak amacıyla yapıldığı kesin olarak anlaşılamayan zarfların geçerli sayılması.

- Yetkili seçim kurullarınca gönderilen ve Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Seçim Kurulu filigranı bulunan oy pusulalarının arkasının sandık kurullarının ihmaliyle mühürlenmemiş olmasının, oy pusulasını geçersiz kılmaması.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 31.05.2018 17:41
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ossmann 2018-05-31 16:01:59

Hey yavrum hey, bosunami cay toplamaya gittiler ? Lan pustlar eger mühürsüz oylar gecerli ise neden zarflari mühürlettiriyorsunuz, neden böyle bir düzenleme var?

Misafir Avatar
HIRSIZ VAR diyene cevap 2018-06-01 16:44:48 @Ossmann

HIRISIZ VAR DİYEN KİŞİYE CEVAP---- Mahallende seni sevmeyen birileri çıkıp senin annene kızkardeşine, halana teyzene iftira etse deseki bunlar fuhuş yapıyor yada hırsızlık yapıyor. NE DERSİN, NE YAPARSIN?
annene bacına halana teyzene hemen saldırıp öldürürmüsün? evdenmi kovarsın, yoksa sen başınmı alıp defolup gidersin?
sen manyaksın bunlardan birini hatta bir kaçını yaparsın. olayın aslını astarını araştırmazsın. denilene yalana iftiraya inanırsın. sen bir hayvansın be.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
koç a cevap--cvp 2018-06-01 16:41:03 @Ossmann

koç a cevap---aziz mübarek günde yalan atmayın. günah günah. Hangi köprü için senden ek kaç kuruş aldılar söylermisin?
ayrıca devletin borcu falan yok uydurmayın. İMF Üdüğümüzü sıkıyordu devletin gelirleri hep İMF ye faize gidiyordu. onları ödedi akp. -AYRICA devletin kasasına 70 milyar falanda girmedi atmayın Devetin KİT neri zarar ediyordu alan yoktu devletin sırtında kamburdu onlardan kurtulduda halka yük olmaktan çıktı. BİR tek türk telekom karda idi. satışı dahada karlı oldu devletimiz için.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
koç a cevap 2018-06-01 11:40:55 @Ossmann

akp batik ekonomiyi kurtardi diyorsunda akp secildiginde devletimizin borcu 129 milyar dolar di
AKP DONEMI BORCUMUZ 450 milyar oldu
bi yigin fabrika satildi Telekom bankalar limanlar bu ozellestirmeden devletin kasasina 70 milyar dolar girdi
yapilan sehir hastaneleri kopruler hazine garantili dolar bazinda borc kullananda kullanmayanda oduycek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hak hukuk adalet istiyoruz 2018-06-01 11:37:09 @Ossmann

seffaf adil esit rekabet icersinde secim istiyoruz muhursuz oylar sayilcak sa millet secime neden gitsinki ???

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
koç 2018-06-01 09:45:15 @Ossmann

HIRSIZ VAR DİYEN ŞAHIS a ?****** Bak ortada somut birşey yok iftira etmekle bir şey kazanacağını zı sanıyorsanınız inanın çok ama çok yanllıyorsunuz. Erdroğan ve ekibi Türkiyeye büyükemekler verdi. batık ekonomiyi kurtardı, terörün teslimalmış olduğu ülkemizi terörden temizledi. yapılan yatırımlarıda sen düşün zaten biliyorsunuz hizmetlerden faydalanıyorsunuz. DEVAM DOSTUM DEVAM. KENDİN İÇİN DEVAM de sende

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
ege 2018-06-01 09:41:54 @Ossmann

Türkiye 16 yılda Dünya devleti oldu. kalkınmada büyümede dünya birincisi oldu. dünyanın son 16 yılda En büyük 10 projesinin 6 sı Türkiyeye yapıldı. hala hırsız diyenler ABD ve İSRAİL in ajanlarının yaygaralarına yalanlarına inanan saf ve sefillerdir. cahil gürüh kendi vatanınızı gavura teslim etmekmi istiyorsunuz?
AKP ile DEVAM.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
SELAM--hoca 2018-06-01 09:38:43 @Ossmann

Kardeşlerim burası Türkiye Müslüman bir ülke ve Ramazan ayındayız. oruçluyuz. ne bu küfürler hakaretler yahu? inanın bu küfür ve hakaretler karşı tarafa asla bir zarar vermez ama küfür edene hakaret edene çok zarar verir. kendi cehenneminizi hazırlamayın . dostca tavsiyem. olgun bir şekilde yorum yapın ama asla hakaret etmeyin. her yaptığınız hakaret kendinizedir bunuda bilin.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
en adi götveren 2018-06-01 00:50:12 @Ossmann

adam kendi götünü kurtaramamış vedad çankayanın bahçesinde köklemiş. ulan cehape kim ülkeyi kurtarmak kim cehape hainlerin toplandığı bir partidir atatürk de hainlerden biriydi 1918de Türkiyenin kurulacağını ABD başkanı Wilson ilan etmişti İngilizler karşısında Filistin cephesinde sürekli ricat uygulayan iki komutandan biri cumhurbaşkanı diğeri başbakan oldu sözde almanlar yenilince yenik sayıldık nah almanlar yenilince yenik sayıldık götveren kemal petrol çıkan bölgeyi vedada götünü teslim ettiği gibi teslim etti istanbul işgal altındayken ankara hükümetinin ordusu ingilizlere tek bir kurşun bile atmamıştır lozan kabul edildikten sonra ingilizler kendileri çekilmiştir

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
.. 2018-05-31 21:30:31 @Ossmann

..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
normal seçimle bunlar 2018-05-31 18:34:29 @Ossmann

gitmez,hepsinin suç dosyası kabarık iç savaşı kendi oy atanlar çıkaracak aç kalınca.ata sözü derki aç tavuk bugday anbarını delermiş.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
o zaman herkes 2018-05-31 18:31:02 @Ossmann

evinde sahte para basabilir.bim den torbaları doldur kasiyeri tehdit et kasadan geç,

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
HIRSIZ VAR 2018-05-31 17:47:15 @Ossmann

milyonlarca türk gencinin sinav sorularini ve gelecegini calanlar elbette oylari da calarlar. BUNLAR HIRSIZ.
HIRSIZ VAAAAAAAAAAR, komsular yetisin

Beğenmedim! (19)
Misafir Avatar
@Ossmann x****** 2018-05-31 16:52:04 @Ossmann

Aklini Kaptiranlar Partisi = akp el attigi seyi kurutuyorlar. kendilerine göre adalet kendilerine göre demokrasi yarattilar. 24.6.2018 son kullanim tarihi!

Beğenmedim! (9)
Avatar
olmaz böyle şey 2018-05-31 15:56:06

seçime gerek yok o zaman

Misafir Avatar
... 2018-05-31 21:39:11 @olmaz böyle şey

...

Beğenmedim! (1)
Avatar
ysk== akp..memuru 2018-05-31 17:18:53

ysk..akp.yi kazandıracak..göreceksiniz.
zaten red etmeyeceeği belliydi..
akp.nin askeri ysk.
aldığı maaşlar milletin parası..helal olmasın.

Misafir Avatar
TAMAM TAMAM TAMAM 2018-06-01 02:10:52 @ysk== akp..memuru

o zaman ysk başkanı kendine çok iyi baksın gerisi onu ilgilendirir beni değil o piç zaten en son seçimde kazndırdı amk evladı işte

Beğenmedim! (0)
Avatar
Rasim Yigitli 2018-05-31 16:09:56

Minareyi calan kilifini hazirlar demis atalarimiz. Yandas AYM, Anayasaya aykiri kanunlar=Oy hirsizligi. Huylu huyundan vazgecmiyor

Misafir Avatar
erol 2018-06-01 02:12:10 @Rasim Yigitli

bu sefer oy hırsızlığının yaşanması halince gizli başka şeyler konuşmaya başlayacak bence o zaman göreceğiz onları

Beğenmedim! (0)
Avatar
Özgür 2018-05-31 16:12:38

Yok arkadaş öyle böyle bırakmayacaklar çalacaklar yine. Eceliyle ölmedikten sonra kurtuluş yok. Dua edecez başka çare yok. Tez zamanda inşAllah ya Rabbim.

Misafir Avatar
ella mono 2018-06-01 02:08:39 @Özgür

seçim öncesi ve sonrası kimse bankada para bırakmasın benden demesi merkez bankası kasası boşaldı vatandaşın parasına koyacaklar bu duyumu etkili ekonomiden aldım.

Beğenmedim! (0)
Avatar
ANAYASA MAHKEMESI DEYIL 2018-05-31 16:13:33

AKP'nin BANA YASA MAHKEMESI. Durmak yok beraber cay toplamaya devam.

Avatar
atatürk 2018-05-31 18:44:46

ana yasa rafta saray yasa işliyor...

Avatar
Mavi göz,sarı saç. 2018-05-31 15:53:13

OLAY BILEREK VEYA BILMIYEREK ÇARPITILMIŞ.MUHALEFETIN ITTIFAKLIK KONUSUNDA SIKINTISI YOKKİ.NERDEN ÇIKARDINIZ
MUHALEFETIN SADECE SANDIK TAŞINMAßINA ITIRAZI VARDI.O YÜZDENDE ANAYASA MAHKEMESINE BAŞVURDU.ERDOĞANIN OYUNLINDAN BIR TIYATRO BU.CUMHURRIYET HALK PARTİSİNIN ITTIFAKLARDAN YANA SIKINTISI YOOOOOOOOK.SIKINTI SANDIKLARIN ORADAN,BURAYA BURADAN ORAYA TAŞINMASINA ITIRAZI VAR.