"Beni hapiste tutan yargı üst düzey IŞİD'liyi serbest bıraktı"

İki yılı aşkın süredir Edirne Cezaevi’nde bulunan eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın 'örgüt kurma ve yönetme', 'örgüt propagandası' ve 'suç ve suçluyu övme' iddialarıyla suçlandığı dava duruşması görülüyor.

"Beni hapiste tutan yargı üst düzey IŞİD'liyi serbest bıraktı"

İki yılı aşkın süredir Edirne Cezaevi’nde bulunan eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın 'örgüt kurma ve yönetme', 'örgüt propagandası' ve 'suç ve suçluyu övme' iddialarıyla suçlandığı dava duruşması görülüyor.

23 Ocak 2019 Çarşamba 14:03
"Beni hapiste tutan yargı üst düzey IŞİD'liyi serbest bıraktı"

Demirtaş, savunmasında şunları söyledi:

"Leyla Güven, Barış, demokrasi için bedenini ölüme yatırmıştır"

"Açlık grevinin 77. Gününde bulunan Leyla Güven'e dikkat çekmek istiyorum. Barış, demokrasi için bedenini ölüme yatırmıştır. 77 gündür açlık grevinde olan sayın Leyla Güven, parlamentonun bir üyesidir. Barış, demokrasi için bedenini ölüme yatırmıştır. TBMM acilen heyet oluşturup, Leyla Güven’in ziyaretine göndermelidir. Leyla Güven’in talebi meşrudur. İmralı Cezaevindeki tecrit kaldırılmalıdır. Parlamentonun sessizliği kabul edilemez. Parlamentodan bir heyet derhal cezaevine gönderilmeli. Adalet Bakanı üst düzey bir yetkili cezaevine gönderilmeli, bu konuda sorumluluk almalı. Güven’in eylemi hukuki ve meşrudur. İmralı’da aile ve avukat görüşünün sağlanması talebi anayasal bir haktır. Güven bir politikacı olarak onurlu bir duruş sergiliyor. Savunmama Leyla Güven ve açlık grevinde bulunan cezaevindeki tüm tutsaklara selamlarımı ve sevgilerimi göndererek başlıyorum.”

Mahkemelerin başından beri politik tutum sergilendiğini söyleyen Demirtaş, “İktidar, AKP Genel Başkanı başta olmak üzere halen beni suçlamaya devam ediyor. Benim yargılanmam medya üzerinde yapılıyor, kamuoyunda yapılıyor. İktidar yapıyor. Dolayısıyla benim de bunlara cevap vermem gerekiyor. Savunmamı bu çerçevede ele alıyorum artık” dedi.

"TBMM Anayasaya aykırı biçimde dokunulmazlıkları kaldırdı"

Demirtaş sözlerine şöyle devam etti:

"Savcı dosyayı iyi hazırlayamadı diyelim, tamam. Peki TBMM ne yaptı? Fezlekeleri tek tek komisyonda ele alıp da mı dokunulmazlıkları kaldırdı? Hayır. Anayasaya aykırı bir şekilde, dokunulmazlıkları kaldırdı.

"AKP, MHP ve CHP el ele verip"

Bir linç ortamında, AKP-MHP ve bir grup CHP'li el ele verip bizi politikleşmiş yargının önüne atmak için acele ediyorlardı. Aceleleri vardı.

"Beni hapiste tutan yargı üst düzey IŞİD'liyi serbest bıraktı"

Beni hapiste tutan yargı, 1 buçuk milyon ödülle aranan IŞİD'li Ayşenur İnci'yi, adli kontrol şartıyla serbest bıraktı. Mahkeme, üst düzey IŞİD'liyi 1 gün bile tutuklamayı hak ihlali olarak görmüş. Ona yaklaşımınız bu, bana yaklaşımınız bu. Mevzu bu işte.

"Eren Erdem, yargı tarihinde görülmemiş fırıldaklarla cezaevinde tutuldu"

Eren Erdem'i mahkeme tahliye etti. Yargı tarihinde görülmemiş fırıldaklarla, tahliye yazısı geciktirilerek cezaevinde tutulması sağlandı. Tahliyeye itiraz edildi, gece yarısı mahkeme toplandı ve tutuklanmasına karar verildi. Yargının durumu budur. Kayıtlara geçsin."

"Her sayfaya sadece kısaca bakarak geçsem bile 5 buçuk yıl sürüyor"

Mahkeme başkanının "İncelemeniz için size belgeleri tebliğ ettik" sözleri üzerine Demirtaş, "Bana CD'de tebliğ ettiğiniz belgeler 10 binlerce sayfadır. Haftada 4 saat bilgisayarda çalışma izni verilmiş. Tek başıma. Her sayfaya sadece kısaca bakarak geçsem bile 5 buçuk yıl sürüyor bunlara bakmam. Tutukluluğuma devam kararı verdiğiniz için, avukatlarımla oturup dosyaları kapsamlı şekilde incelemem mümkün olmadı. On binlerce sayfa karmakarışık evrağın içinden tek başıma çıkma imkanım yok" dedi.

Demirtaş, sözlerine şöyle devam etti:

"55 kişilik savunma grubu, sadece bu dosyayla ilgileniyor ama benim cezaevinde, bilgisayar başında tek bir avukatımın bile hukuki desteğini almayarak savunma hazırlama şansım yok. O nedenle, 'Sana binlerce sayfa evrak verdik. İncelediysen inceledin, incelemediysen bizi ilgilendirmez' deyip geçemezsiniz. Geçiyorsanız da siz bilirsiniz. Çok da umurumda değil.

"Tek bir doğru ara karar verseydiniz tebrik edecektim, etmeden geçiyorum"

Dosyada fotoğrafım yok. Siz fotoğraflardan söz edince, bana ait bir foto var mı diye sordum. Siz de diyorsunuz ‘Biz dosyayı tebliğ ettik, baksaydın.’ Ara kararla talebimizi reddettiniz. Bugüne dek tek bir doğru ara karar verseydiniz tebrik edecektim, etmeden geçiyorum."

Mahkeme heyeti ara verdi. Duruşmaya öğleden sonra devam edilecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
köylü 2019-01-23 14:49:14

adam hapiste cumhuriyetimizin yıkıldığından haberi yok şeriatta yargı olmaz şeriat hakimi ve savcısı hadislere bakarak hüküm verir dua etki evine el koymadılar

Misafir Avatar
has_vatandaş 2019-01-29 15:17:50 @köylü

ulan selo pkk da sizsiniz, işid de sizsiniz. abd ninin silahlı kiralık katilleri ismimiz bazen pkk bazen işid bazen pyd....

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
selo yaaa,,,,, 2019-01-29 09:50:08 @köylü

seloooo binlerce kürt türk katili elleinle hesabını vermelisin. birde işid e kendini kıyaslamış! ulan siz hem pkk hemde işidsiniz bee.

Beğenmedim! (0)
Avatar
gele me 2019-01-23 19:16:09

ulan AYDIN pezevenginin isi gücü yoktur gece gündüz KÜRT düsmanligi yapiyor ve KÜRT düsmanligini yaparken de Kendini ALEVI Gösteriyor ORUSPU cocugu SEN Gidip MHP ve AKP Medyasinda yorum yapsana ALEVILERIN Hic biri senin fikrinde deyil bu böyle biline

Avatar
SELO 2019-01-23 14:32:09

hangi yargi yargimi var ülkede Sayin Demirtas.seni esir Aldi isid zihniyetli ceteler.sen bu ülkede milyonlarin kalbindesin seni sadece isid ve irkci insanliktan nasibini almamis yaratiklar sevmez.

Misafir Avatar
seloya idam. 2019-01-28 16:52:45 @SELO

Binlerce masum kürtün türkün kanı var bu adamın ellerinde.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
d bekir 2019-01-24 15:04:57 @SELO

t: @gele me x------adlı yorumcu it oğlu it ula kürt ile Demirtaşı karıştırma, kürt ile pkk yi karıştırma. kürt , kürtler Türkiye Cumhuriyetine bağlıdır , apo , selo, pkk bbunların hepside kürt ve türk katilidir. . bu katilleri savunanlarda sevenlerde aynı suçu işlemiştir.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
bu ulkede itlere dokunmazlar 2019-01-23 21:22:44 @SELO

cunku sizin babalariniz dedeleriniz it soyudur yani insan deilsiniz sorsalar sana demirtas ne yaptida isiten fazla yapti insanmi kesti tecavulermi yapti kadinmi satti anayin AVRADIYINMI SIKTI CEVAPLA BAKIM

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Baska bir ülkede bunun gibi itleri coktan asardi 2019-01-23 19:47:32 @SELO

Baska bir ülkede olsa senin ve bunun gibi itleri lsa bunun gibi bir itleri coktan asar sallandirirardi

Buna sükür etsin cünkü ekmegini yedigi bu ülkenin 4o bini askin insanini katletden Teröristlere hizmet edip temsilciligini yapiyor ve bagli oldugu parti de bu teröristlere militan devsiriyor ayrica teröristlerin cenazelerine giderek bunlari övüyor ve yurtisinda ekmegini yedigi bu plkeyi sikayet ediyor ve yalan yanlis yorumlar yapiyor ve simdi de dertmi yaniyor, baska bir ülkede olsa bunu asarlardi ya da ispanyanin bask yöneticisine yaptigini yapar ve hic bir yerde yasatmazdi

Beğenmedim! (5)
Avatar
Dogru Söyler 2019-01-23 14:24:18

o Zaman sen yanlis bir cete secmissin

Misafir Avatar
nuro 2019-01-23 14:34:17 @Dogru Söyler

senin İŞİD liden geri kalan hiç bir tarafın yok . fazlan var fazlann.

Beğenmedim! (10)
Avatar
aydın 2019-01-23 18:42:55

bu zat halkı aptal sayıyor,savaşı ancak pkk ile masaya oturusanız biter ,yani masada öcalanla pkk olmalı demedinizmi,onca asker katlaedilecek ne var savaş hali var diyeceksiniz üniformalılar hedeftir diyeceksiniz,sonrada ben ne yaptımki ben suçsuzu,dah ne yapasın pkk terör örgütü degilmi,açık açık söyle ,

Misafir Avatar
aydın 2019-01-24 00:32:18 @aydın

bu yargı sizin terörist başınıza yılarca pkk yı yönetme izni vermedimi,sizi haburda karşılamadımı,terörist başıyla müzakere yapmadımı,

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
aydın 2019-01-23 19:07:35 @aydın

bunlar kürt haklarını savunuyor degilmi,kürt halkını savunan önce gider kürt koruyucuları iknea eder,akp ye oy veren kürtleri ikna eder,senin kripto solcularla ne işin var kürt halkı muhafazakar bir halk,sen onlara kominizmle marksizimle niye gidiyon,kurt hakını savunuyorsan kurt hakları demen lazım,akp ye kurtler oy veriyorsa kriptolar sizin amacanızda o,hdp e kominist parti diye veriyor.anlayın ey halk bu kriptoları,soruyorum ilerde bunlar islam federe devleti istiyoruz der mi der islam konferansını toplayan bir parti ihtimal dahilinde der,buna ragmen bunlarla solcun un ne işi var,celadına yardım eder

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
aydın 2019-01-23 19:01:39 @aydın

bunlar eşbaşkanları akp e kurt halkına katliam yapıyormuş .ulan akp ye kürdüN%50 si oy veriyor,bitiş bingöl kürt %70 i akp ye veriyor,kürt koruyucu kurdu katlediyor,niceakp li bakan miletvekil var ulan sen git onları önce ikna et,sen onları ikna edemezken.senin derdin kürt halkı degil,sol senin derdin solu teröre cekip islam feedere devletinin önünü açmak,senin kurt hakları diye derdin olsa ilk önce onları ikna edersin

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
aydın 2019-01-23 18:48:41 @aydın

sizin derdiniz ataturk cumhuriyetiyle,onun için chp ile aynı kareye girmek için onu tuzaga çekmek için var gucunuzle derin gücünüzle çalışıyorsunuz,bu chp e eşşek mi,yoksa köpekmi,hem katliamcıların cenazesine gidin saf tutun,hem askere katliam yapın ,binlerce askerin halkın katledilmesinde sorumlü öcalana başkanımız diyi açlık grevi yapın sonrada chp gel beraber hareket edelim,ulan siz her yerde chpyi kuranlar katliamcıdır,halada katliam yapıyorlar demiyormusunuz,ulan islam konferansını toplamadınızmı,islam üst kimlik olmalı demdinizmi sizi gid bop taşronları takiceciler ,ergonokon tezgahlarını var gücünüzle desdeklemedinizmi ,sizin chp ikle ne işiniz olur

Beğenmedim! (2)
Avatar
aydın 2019-01-23 18:56:34

ulan murat karayalçın eliyle chp nin kalesi tunceliyi ele geçirdiniz,tunceliye ne verdiniz kriptolar teröre çekmekten,tunceliyle sey saitin ne işi olur,bu nasıl iş hem aleviye yaklaşacan hemde ataturke karşı ayaklanmış seyh saitten yana olacan bunun mantıgı ne kriptolar

Misafir Avatar
LAGIM FARESI AYDIN NIKLI 2019-01-23 21:31:13 @aydın

DOMUZUN SICTIGI GIBI BU SAYFALARA KARALAMA YAZIYORSUN SAYFAYI DOLDURUYORSUN YAPMA YETER GOTUYEN KAZIKMI ISTIYORSUN HAIN VIJDANSIZ IRCI

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2019-01-23 19:10:13

bunlar kripto,muhafazakar kürdü akp ye iteklemek,aleviyide teröre çekmek için başbaglar köyu katliamını yapıp32 kişiyi katletiler yahu bunu bi inceleyin,masum 32 vatandaşı öldurmek ne demek,derin güç bunlar,

Avatar